Παίζοντας με το όνομά μας.
Αξιοποιήσαμε μια ιδέα της καταπληκτικής συναδέλφου Κατερίνας Παπαευθυμίου και ετοιμάσαμε ένα σαφάρι αναζητώντας το όνομά μας. Τα παιδιά έπρεπε να περάσουν πάνω από μια γέφυρα (παγκάκι) στο βουνό του λιονταριού, να περάσουν από το δάσος το μαϊμούδων, να κολυμπήσουν μέσα σε λίμνες (στεφάνια) να περάσουν τον καταρράκτη και να εντοπίσουν το όνομά τους πάνω στο βράχο.
Όλοι τα καταφέραμε και κερδίσαμε ένα αυτοκίνητο τζιπ για να διευκολυνθούμε στις μετακινήσεις μας. Σε φύλλο εργασίας ανασυνθέσαμε τα γράμματα του ονόματός μας για την πινακίδα.
Ανεβήκαμε όλοι στο φανταστικό μας τζιπ και ταξιδέψαμε μέσα στη ζούγκλα παρατηρώντας όλα τα υπέροχα ζώα που ζουν εκεί. Ξαφνικά όμως κάποιο πρόβλημα στη μηχανή μας ανάγκασε να μείνουμε εκεί χωρίς προμήθειες. Ευτυχώς είχαμε μαζί μας τα καλάμια ψαρέματος και ψαρέψαμε νόστιμα ψαράκια με το όνομά μας.
Ολοκληρώσαμε τα παιχνίδια μας φτιάχνοντας μια καμηλοπάρδαλη με το όνομά μας.
Παιχνίδια με το αρχικό μας γράμμα! Μέρος β’
Οι μικροί εξερευνητές έτοιμοι για να εξερευνήσουν την ζούγκλα.
Ξεκίνησαν και όταν έφτασαν βαθιά μέσα στη ζούγκλα κάθισαν σε κύκλο και ένας ένας αναζητούσε το αρχίγραμμα του τραγουδώντας:
Στην άγρια τη ζούγκλα το γράμμα μου ζητώ
με προσοχή πλησιάζω και τα παρατηρώ
ελέφαντες και λιοντάρια παίζουν περπατούν
πίθηκοι μαϊμούδες τρελά χοροπηδούν! (παράφραση του γνωστού τραγουδιού)
Στη συνέχεια συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας ζωγραφίζοντας και γράφοντας το αρχίγραμμα μας.
Παιχνίδια με το αρχικό μας γράμμα!
Φέτος το παρουσιολόγιο μας έχει ως θέμα τη ζούγκλα. Οι μικροί μας μαθητές αναζητούν το όνομα τους ανάμεσα σε τίγρεις, ελέφαντες, λιοντάρια και άλλα.
Ξεκινήσαμε από την αναγνώριση του αρχικού μας γράμματος. Γίναμε μικροί εξερευνητές της ζούγκλας. Στα χέρια μας κρατούσαμε μια κάρτα με το αρχικό μας γράμμα ως ταυτότητα. Μια μικρή και χαρούμενη μαϊμού την ώρα που κοιμόμασταν μας άρπαζε τις κάρτες τις ανακάτευε και τις σκορπούσε στο χώρο. Τα παιδιά έπρεπε να εντοπίσουν το δικό τους αρχίγραμμα. Στη συνέχεια χρησιμοποιήσαμε μαγνητικά γράμματα για να παίξουμε όμως η μικρή μαϊμού από την χαρά της έριξε τα γράμματα σε ένα δοχεία με νερό. Τώρα έπρεπε να ψαρέψουν με ένα σουρωτήρι το γράμμα τους.
Η μικρή μαϊμού ξαναέκανε το θαύμα της και αυτή τη φορά έριξε τα γράμματα μας και σε ένα δοχείο με άμμο. Με ένα πινελάκι αναζητούσαν το γράμμα τους.
Στολίσαμε τα γράμματά μας.
Για την εξερεύνηση μας στη ζούγκλα χρειαζόμασταν κιάλια για να εντοπίζουμε τα ζώα. Έτσι χρησιμοποιώντας κομμάτια από ρολό κουζίνας στρωθήκαμε στη δουλειά.
Δωράκι καλωσορίσματος!
Συμμετοχή του νηπιαγωγείου στο etwinning πρόγραμμα Εξισορρόπηση συναισθημάτων: Ένα ταξίδι «από μέσα-προς τα έξω» μέσα από τα Μαθηματικά και το Steam
Με πολύ χαρά το σχολείο μας θα συμμετέχει φέτος στο etwinning πρόγραμμα “Εξισορρόπηση συναισθημάτων: Ένα ταξίδι «από μέσα-προς τα έξω» μέσα από τα Μαθηματικά και το Steam”.
Πρόκειται για ένα έργο eTwinning που ενισχύει τη γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών του νηπιαγωγείου ηλικίας 4-6 ετών.
Η διάρκεια του προγράμματος θα είναι από τον Οκτώβριο του 2024 έως τον Μάιο του 2025 και σε αυτό θα συμμετέχουν 24 εκπαιδευτικοί από 6 χώρες, Ελλάδα, Ρουμανία, Τουρκία, Πολωνία, Λιθουανία και Λετονία.
Κατά τη διάρκεια του έργου και μέσα από κατάλληλα δομημένες δραστηριότητες, οι μαθητές του νηπιαγωγείου θα ανακαλύψουν, θα αναγνωρίσουν και θα αποδεχτούν έξι βασικά συναισθήματα, χαρά, λύπη, έκπληξη/ενθουσιασμό, θυμό, φόβο και αγάπη και θα μάθουν πόσο σημαντικό είναι να μπορούν να διαχειρίζονται και να ισορροπούν τα συναισθήματά μας για να μην περιπλέκουν την καθημερινότητά μας και μπορούμε να προχωρήσουμε.
Μέσα από τις δραστηριότητες αυτού του έργου θέλουμε να καλλιεργήσουμε τόσο τους διδακτικούς στόχους όσο και το πνεύμα συνεργασίας με άλλες χώρες διαφορετικής γλώσσας και πολιτισμού.
Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να αναγνωρίσουν και να κατανοήσουν τα συναισθήματά τους, χρησιμοποιώντας τον Leo the Balancer ως οδηγό για να εξερευνήσουν συναισθήματα και πώς αυτά επηρεάζουν την καθημερινότητά μας.
Διδάσκοντας στους μαθητές στρατηγικές για την εξισορρόπηση των συναισθημάτων τους, ελπίζουμε να τους εξοπλίσουμε με τα εργαλεία που χρειάζονται για να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις με αυτοπεποίθηση και ανθεκτικότητα.
Στη μαθησιακή διαδικασία οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά, υπεύθυνα και δημιουργικά
Θα ενθαρρύνουμε τη χρήση τεχνολογίας και εργαλείων Web 2.0 για τη βελτίωση της μάθησης, της συνεργασίας και της δημιουργικότητας.
Μέσω του έργου μας, θα διαμορφώσουμε και θα ενθαρρύνουμε την ομαδική εργασία, την ενσυναίσθηση και τον σεβασμό, τόσο στις τάξεις μας όσο και μεταξύ μας ως εκπαιδευτικοί.
Θα ενσωματώσουμε τα μαθηματικά στο έργο μας για να δείξουμε στους μαθητές πώς συνδέονται με καταστάσεις της πραγματικής ζωής, βοηθώντας τους να δουν τα μαθηματικά ως πολύτιμο εργαλείο για την επίλυση προβλημάτων και τη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων.
Με την ενσωμάτωση της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής, των Τεχνών και των Μαθηματικών, θα εμπλέκουμε τους μαθητές στη δημιουργική και κριτική σκέψη, το πείραμα, την εξάπλωση της περιέργειας και την ευκαιρία να εξερευνήσουν τον κόσμο γύρω τους.
Τα μαθήματά μας θα είναι σχεδιασμένα ώστε να είναι ελκυστικά και ουσιαστικά, καθιστώντας τη μάθηση ευχάριστη ενώ θα ενσωματώνουν τα συναισθήματα, τα μαθηματικά και τις έννοιες STEAM.
Και το ταξίδι ξεκινά!!!!
Αγιασμός 2024!
Η καλοκαιρινή μας γιορτή!
Κλείσαμε την φετινή χρονιά με τη θεατρική παράσταση ” Η μικρή Χρυσαλλίδα”. Μια μικρή χρυσαλλίδα είναι έτοιμη να βγει από το κουκούλι της αλλά φοβάται. Κι αν πέσει, κι αν χτυπήσει, κι αν την πληγώσουν; Η μαμά της με τα άλλα ζουζούνια του κήπου θα της μάθουν ότι η ζωή είναι ωραία! Τα παιδιά ετοίμασαν την πρόσκληση για την γιορτή μας.
Ζωγράφισαν τον κήπο της μικρής χρυσαλλίδας σε υφασμάτινη τσάντα για να συγκεντρώσουμε εκεί τις εργασίες της χρονιάς.
Παρά την υπερβολική ζέστη και τις ασθένειες των μικρών μαθητών που προέκυψαν τις τελευταίες μέρες οι μικροί ηθοποιοί δούλεψαν με κέφι!!!
Γιορτάζοντας την Ημέρα Περιβάλλοντος!!!
Γιορτάσαμε την Ημέρα Περιβάλλοντος σε συνεργασία με Φορέα Διαχείρισης Οίτης και τα Νηπιαγωγεία Λουτρών Υπάτης, Ηράκλειας και Μεξιατών. Τόπος συνάντησης το Νηπιαγωγείο Λουτρών Υπάτης όπου γνωριστήκαμε και ανταλλάξαμε καλές πρακτικές.
Στη συνέχεια μεταβήκαμε στο Πάρκο των Λουτρών Υπάτης όπου μας περίμεναν οι υπεύθυνες του Φορέα! Μας μίλησαν για τον Ελατούλη, του ετοιμάσαμε αφίσα με φυσικά υλικά και παίξαμε μαζί του παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού!
Ανταλλάξαμε δωράκια!
Ήταν μια υπέροχη μέρα!!!
Υποδοχή εταίρων από το πρόγραμμα Erasmus “Play solves the problems”
Με πολλή χαρά υποδεχτήκαμε τους εταίρους μας από την Σουηδία, την Τουρκία και τη Γαλλία στα πλαίσια του Erasmus προγράμματος που συμμετέχει το σχολείο μας Play Solves the Problems / PSP . Οι μικροί μας μαθητές παρουσίασαν στους εταίρους μας το “έξυπνο” πότισμα με την χρήση των ρομπότ edisson, nezha και microbit. Στη συνέχεια τους πρόσφεραν ένα μικρό δωράκι, μια κάρτα με ανακυκλωμένο χαρτί με σποράκια για να τα φυτέψουν στην πατρίδα τους. Οι εταίροι μας ξεναγήθηκαν στον σχολικό μας κήπο. Ευχαριστούμε από καρδιάς το Σύλλογο Γυναικών Λιανοκλαδίου για τη βοήθεια τους και για το δώρο που ετοίμασαν για τους επισκέπτες μας (λικέρ φράουλα και γλυκό του κουταλιού) όπως επίσης και την πρόεδρο της τοπικής κοινότητας για την συνδρομή της στις δράσεις μας.