ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ (Ε, ΚΑΙ;)

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑμεΑ, ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ (Ε, ΚΑΙ;)

 

 

Ο σκοπός

Να καταλάβουν τι σημαίνει κοινωνικός αποκλεισμός

και 

Να καταλάβουν ότι το “περιτύλιγμα” μπορεί να ξεγελάσει…

 

Βρήκα από το διαδίκτυο φωτογραφίες από διάφορα άτομα:

Παιδιά με τύφλωση, λαγώχειλο, σύνδρομο down

άτομα από διάφορες φυλές,

πρόσωπα θυμωμένα ή χαρούμενα,

τους Bob Marley, John Lennon 

κτλ

Να τονίσω: Καμία φωτογραφία δεν ήταν σοκαριστική , καμία δεν προκαλούσε φόβο.

 

Έφτιαξα στον υπολογιστή 3 φακέλους:

Στον πρώτο θα βάζαμε τις φωτογραφίες όσων θα θέλαμε να μας επισκεφτούν στο σχολείο μας.

Στο δεύτερο όσων δεν θα θέλαμε

Στον τρίτο όσων δεν μας νοιάζει αν έρθουν ή όχι.

 

Το αποτέλεσμα ήταν ότι εκτός από τον Bob Marley, τον Χίτλερ (που δεν τον αναγνώρισαν)  κι ένα άτομο με πιστόλι, οι υπόλοιποι απορρίφθηκαν από την πλειοψηφία.

 

Συζητήσαμε τους λόγους που τους έκαναν να δεχτούν ή να απορρίψουν τα άτομα αυτά.

Κάποιοι απορρίφθηκαν γιατί φοράνε γυαλιά ή γιατί δεν τους αρέσει το πρόσωπό τους.

 

Και τότε ανακαλύψαμε ότι στην πόρτα υπήρχε ένα γράμμα.

Το έστελνε κάποιος Αλέξης.

Και το διαβάσαμε…

 

Το γράμμα τά καθήλωσε.

Αποτελεί συρραμμένα αποσπάσματα από το βιβλίο “Το Θαύμα” της συγγραφέα Palacio 

 

 

Δεν τους είπα ποιος είναι ο Αλέξης. Τα άφησα να κάνουν τις υποθέσεις τους.

 

Αφού κατάλαβαν τι συναισθήματα γεννάει η απόρριψή τους

η γνώμη τους μεταβλήθηκε.

 

Ανοίξαμε ξανά τους φακέλους και αυτή τη φορά τους έδινα στοιχεία για τους ανθρώπους στις φωτογραφίες. 

Ψηφίσαμε ξανά ποιοι είναι ευπρόσδεκτοι και ποιοι όχι…

Αυτή τη φορά κανένας δεν απορρίφθηκε λόγω του προσώπου του.

Απορρίφθηκαν όμως άτομα όπως ο Χίτλερ, ο Παπαδόπουλος, άτομα με βίαιο παρελθόν.

Έγιναν αποδεκτοί οι τραγουδιστές της ελευθερίας (Bob Marley) και της ειρήνης (John Lennon)

 

Τι θα κάνατε αν συναντούσατε κάποιο από αυτά τα παιδιά στο δρόμο;

Τι θα κάνατε αν ερχόταν στο σχολείο μας;

Έχουν δικαίωμα να βρίσκονται ανάμεσά μας;

 

 

 

 

 

 

 

 

——

 

Στο 2ο μέρος της μέρας ασχοληθήκαμε με το πώς να αντιμετωπίζουμε όσους μας κοροϊδεύουν.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑμεΑ στο νηπιαγωγείο μας

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑμεΑ, ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΑμεΑ στο νηπιαγωγείο μας

 

 

Όπως είπαμε, αυτές τις μέρες μας έχει επισκεφτεί η Σκουποξυλάνθη.

  

 

Η Σκουποξυλάνθη έχει μια αγαπημένη φίλη:

Την Αργυρώ.

Η ΑΡΓΥΡΩ ΓΕΛΑΕΙ

 

(…για την οποία αντλήσαμε υλικό από τις συναδέλφους:

http://nipiablog.blogspot.gr/2013/02/blog-post_3.html

και

http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2013/02/blog-post_4.html

 

Το κείμενο μπορείτε να το διαβάσετε εδώ:

http://www.pi-schools.gr/books/dimotiko/glossa_c/c_mat_1.pdf )

 


Η Αργυρώ και η Σκουποξυλάνθη γνωρίστηκαν σ’ ένα σύλλογο για άτομα με αναπηρίες.

Βλέπετε, η Σκουποξυλάνθη δεν έχει πόδια.

(Τα παιδιά μένουν άφωνα! Τόσες μέρες παίζουν μαζί της αλλά δεν το είχαν προσέξει επειδή φοράει μακρύ φόρεμα).


Πώς το έπαθε;


Κάποια μέρα που πετούσε με τη μαγική της σκούπα, δεν πρόσεξε κι έπεσε από πολύ ψηλά.

Αναγκαστικά στο νοσοκομείο έπρεπε να της κόψουν τα πόδια για να ζήσει.

Έχει μάθει να αυτοεξυπηρετείται.

Λίγη βοήθεια όμως δε θα έβλαπτε εδώ που δεν έχει το αναπηρικό της καροτσάκι…

Πώς θα μπορούσατε να τη βοηθήσετε;

Μιλήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να μην παρκάρουμε σε ράμπες πεζοδρομίων και σε θέσεις ΑμεΑ στα πάρκινγκ

και να διατηρούμε ελεύθερα τα πεζοδρόμια.

Η συνάδελφος Μαρία έχει μια υπέροχη ιδέα για τους “ξεχασιάρηδες” : pythagoreionip.blogspot.gr/



Παρακολουθήσαμε την ταινία μικρού μήκους του Μιχαήλ Γαβριήλ Ζενέλη “The Pet Shop” :


 

που μας συγκίνησε όλους…

κι άνοιξε μακριά κουβέντα………

 

Σήμερα η Σκουποξυλάνθη μάς αποχαιρετά, καθώς πρέπει να επιστρέψει στο σπίτι της,

μ’ ένα χορό και ένα μεγάλο ευχαριστώ που της φερθήκαμε τόσο όμορφα και θερμά.


Ζωγραφίζουμε κάτι να τη θυμόμαστε:

ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ και ΑμεΑ : ΟΡΑΣΗ, ΑΚΟΗ

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑμεΑ, ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ, Σώμα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ και ΑμεΑ : ΟΡΑΣΗ, ΑΚΟΗ

 ΟΡΑΣΗ


Επεξεργαστήκαμε το θέμα της όρασης χρησιμοποιώντας κάποιες από τις περυσινές μας δραστηριότητες:

magikokapelo.blogspot.g


Επιπλέον:


Εμπνευσμένη από την “Αργυρώ γελάει” που ανακάλυψα στη συνάδελφο: nipiablog.blogspot.gr/

και με τις εικόνες που βρήκα στο εξαιρετικό ιστολόγιο:

mycutegraphics.com/

παρουσίασα στα παιδιά τον

 

Πέτρο (που) γελάει“…


Έτσι λοιπόν… αυτός είναι ο Πέτρος:

 

 


Ο Πέτρος παίζει, μασκαρεύεται, γελάει κτλ

 


Ο Πέτρος είναι ένα παιδί όπως όλα τα παιδιά.

 

 

 

 

Download drive.google.com/


Εκτός των άλλων, προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τις δυσκολίες και τις ικανότητες ενός τυφλού 

ζωγραφίζοντας έναν ήλιο με κλειστά μάτια


και χρησιμοποιώντας το οικοδομικό υλικό προσπαθήσαμε να φτιάξουμε ένα σπίτι ή λουλούδι.





 

Herbert Bayer – Things to Come,1938

 

 

 

ΑΚΟΗ

 

Εκτός από δραστηρίοτητες που παρουσιάζονται στην περυσινή ανάρτηση: magikokapelo.blogspot.gr

 

παίξαμε στον Η/Υ προσθέτοντας ήχους σε πίνακα ζωγραφικής στο πρόγραμμα που υπάρχει εδώ:

 

Πατώντας τις εικόνες που βρήκαμε εδώ: 

τα παιδιά προσπαθούσαν να μαντέψουν τι ακούν και να το ζωγραφίσουν.

 

Ακολουθήσαμε το παράδειγμα που βρήκαμε στην ιστοσελίδα της συναδέλφου: 

και αφού γράψαμε τα ονόματά μας, τα είπαμε και στη νοηματική.

 

 

Προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι συμβαίνει σε μια ταινία χωρίς ήχο

και να παίξουμε ένα παιχνίδι, που οι οδηγίες δίνονταν άηχα…

 

 

 

 

 

ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΜΑΣ (ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ. Ε ΚΑΙ;)

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ, Διαφορετικότητα, Πίνακες = Παράθυρα, Σώμα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΜΑΣ (ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ. Ε ΚΑΙ;)

Μετά τον Έλμερ και το βίντεο “Ειρήνη“, 

το βιβλίο που επεξεργαστήκαμε εκτενέστερα και καταπιάνεται με το θέμα της διαφορετικότητας είναι : 

 

“Η Χώρα με τους Παράξενους Ανθρώπους”

 

του Νικόλαου Ανδρικόπουλου.


Μιλάμε για το ανθρώπινο σώμα και φτάνουμε στο δέρμα.


Είναι η κατάλληλη ώρα για να επεξεργαστούμε το βιβλίο αυτό.


Πριν το διαβάσουμε, παίξαμε λιγάκι:


Σε κάθε παιδί ψιθύρισα ένα χρώμα. 

 

Σηκώθηκαν και περπατούσαν στο χώρο φωνάζοντας δυνατά το χρώμα τους. Όσοι είχαν το ίδιο χρώμα πιάνονταν χέρι χέρι κι έφτιαχναν μια ομάδα.


Η ζαβολιά όμως ήταν ότι 

σ’ όλα τα παιδιά είχα πει το ίδιο χρώμα 

εκτός από ένα.


Έτσι, δημιουργήθηκε μία μεγάλη ομάδα 

και ένα άτομο μοναχό.


– Τι νιώθετε που είστε με παρέα;

– Υπέροχα!

– Τι νιώθεις που είσαι μόνος σου; 

Σου αρέσει που δεν βρίσκεσαι με την υπόλοιπη παρέα; 

– Όχι…

 

Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία ώστε όλα τα παιδιά να μείνουν εκτός.


(Τη δεύτερη φορά, όταν ρώτησα τα παιδιά αν τους άρεσε που ήταν σε μεγάλη παρέα, μου απάντησαν όχι. Γιατί; Επειδή ο φίλος τους βρίσκεται μόνος του!) 

 


Ένα άλλο σχετικό παιχνίδι 

(δεν προλάβαμε να το παίξουμε) 

είναι το εξής:

Όλοι φτιάχνουν ένα κύκλο αγκαζέ, ώστε ο τοίχος να είναι σφιχτός και γερός. Ένα παιδί μένει απ’ έξω. Προσπαθεί να μπει μέσα αλλά οι άλλοι τον εμποδίζουν.


– Πώς σου φάνηκε που δεν σε άφηναν οι άλλοι να μπεις μέσα;

– Πώς σας φάνηκε που κάποιος ήθελε να σπάσει τον τοίχο σας;

 

 

 

Διαβάζουμε το παραμύθι.


(Εκεί που συλλαμβάνουν τον Πορφύριο, τα παιδιά άρχισαν να δείχνουν έντονα τη δυσφορία τους: Μα γιατί τον έπιασαν; Αφού δεν έκανε κανένα κακό. Ούτε έκλεψε, ούτε χτύπησε κανένα…)


Όταν φτάνουμε στο σημείο που ο Πορφύριος πήγε να κρυφτεί στο δρομάκι, σταματάμε την αφήγηση και αφήνουμε τα παιδιά να φανταστούν τι συνέβηκε.


(Όλα τα παιδιά θεώρησαν ότι του συνέβηκε κάποιο δυστύχημα).


Ολοκληρώνουμε την αφήγηση και αρχίζει η συζήτηση.


Ας παίξουμε τώρα:


Κάθε παιδί επιλέγει μεταξύ 4 εικόνων.

Γίνεται ο Πορφύριος και μερικά παιδιά γίνονται οι υπόλοιποι της εικόνας. 

Δημιουργούν μια “παγωμένη εικόνα” φροντίζοντας ν’ αναπαραστήσουν, όσο καλύτερα μπορούν, τα συναισθήματα με το σώμα τους.

 

 

 

 

 

Κλείνουμε τη μέρα με μια δραστηριότητα 

που με κατα-ενθουσίασε 

και τη βρήκα στην ιστοσελίδα της συναδέλφου:

www.popi-it.gr/


Τοποθετούμε κι εμείς δύο κουτιά 

 

 

και … όλα τα παιδιά επέλεξαν το κουτί με το όμορφο περιτύλιγμα!


… και φυσικά: άνθρακας ο θησαυρός.


Όπως κι αν είναι εξωτερικά κάποιος, 

αν δεν τον γνωρίσουμε, 

δεν μπορούμε να ξέρουμε 

τι κρύβει μέσα του…


2ο μέρος:

Προετοιμασία (προηγούμενη μέρα):

     Ομάδες (ανάλογα με το χρώμα που τους αρέσει).

Φτιάχνουν τις φιγούρες  τους σε χαρτί του μέτρου και τις χρωματίζουν.

(Αν έχουμε πολλά παιδιά και λίγο διαθέσιμο χώρο στον τοίχο, τότε κάθε φιγούρα μπορεί να φτιαχτεί από τα μέλη διαφορετικών παιδιών)



Παρατηρώντας τον πίνακα του Λεζέρ:

 

Προτιμώ τα ανθρωπάκια του Keith Haring γιατί έχουν έντονη κίνηση, αλλά μια και ασχοληθήκαμε πέρυσι μ’ αυτά 

φέτος ακολουθήσαμε τη “μόδα” και παρουσιάσαμε τον πίνακα του Λεζέρ:

“Les grands ploguers noirs”

 

Αφού δουλέψουμε τις 3 στάσεις του σώματος

(όρθια, καθιστή, ξαπλωμένη)

φτιάχνουμε ένα ανθρώπινο παζλ με τα σώματά μας

και τέλος με τις φιγούρες μας…

 

 

 

 

 

(Πριν καταλήξουν στον τοίχο, χρησιμοποιήσαμε τις φιγούρες αυτές και σε άλλες δραστηριότητες για το σώμα, όπως:

Αριθμητάρι: Αριθμός 5 / Τα χέρια μας

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Αριθμητάρι τέχνης, Πίνακες = Παράθυρα, Σώμα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αριθμητάρι: Αριθμός 5 / Τα χέρια μας

 

Τι βλέπετε;


Τίνος είναι και τι κάνει ακριβώς;

 

 

Άνθρωποι από το παρελθόν μας στέλνουν μήνυμα:

Δέστε μας! Είμαστε κι εμείς εδώ.

 

 

Τους απαντάμε μ’ ένα χαιρετισμό:

 

(Ζευγάρια: ο ένας φτιάχνει το χέρι του άλλου)

 


Τα χέρια μας πολύτιμα εργαλεία:

Τι μπορούμε να κάνουμε μ’ αυτά;

 

 

(ανάμεσα στις απαντήσεις των παιδιών κι αυτή: 

“πιανόμαστε από κάποιον για να μην πέσουμε”)

 

 

Κι εδώ θυμηθήκαμε το τραγούδι των Lοcomondo

 

 

 

 

 

 

Μπορείτε να βρείτε τους στίχους 

(κι άλλες ωραίες δραστηριότητες) εδώ:

funtastic14.blogspot.gr/

 

Ας παίξουμε με τα χέρια μας

Τα χέρια μας μεταμορφώνονται

ψηλαφίζουν

χαϊδεύουν

παίζουν

 

 

 


Κλείνουμε μ’ έναν κύκλο δεμένο γερά

όπου ένα μήνυμα γραμμένο με το δάχτυλο

μεταδίδεται από παλάμη σε παλάμη

ώσπου να επιστρέψει πάλι σε μας!

 

 




Ο Πικάσο στο νηπιαγωγείο μας

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: Πίνακες = Παράθυρα, Σώμα | 5 Σχόλια »

Γνωρίζουμε το σώμα μας.

Τις δυνατότητές του 

και τις αδυναμίες του.



Ας γνωρίσουμε κι ένα ζωγράφο που ασχολήθηκε πάρα πολύ με το ανθρώπινο σώμα και τις προσωπογραφίες. 

Έναν πραγματικά παιχνιδιάρη ζωγράφο:

 

 

Τον ΠΙΚΑΣΟ.


Α΄ Μέρος:


Ο Πικάσο ζωγράφισε αυτό το κορίτσι:

εικόνα: www.wikipaintings.org


Πού  κοιτάζει; Τι κάνει; Ποια χρώματα υπάρχουν; Πού είναι το φως;


Όταν κοιτάζουμε στο πλάι, πόσα μάτια βλέπουμε; Πόσα αυτιά; Πόσα μάγουλα;…

Πού είναι η μύτη; Πού είναι το στόμα;


Για να δούμε και τα παρακάτω σχέδια:

 

 


Ποιο μάτι κοιτάζει μπροστά και ποιο πλάι; Προς τα πού κοιτάζουν τα χείλη και η μύτη;

Όταν κοιτάζουμε πλάι, φαίνονται και τα 2 ρουθούνια;


Ωραία, τώρα που τα καταλάβαμε όλα αυτά, ας δούμε την παρακάτω εικόνα:

 

 

και ας συμπληρώσουμε τα χαρακτηριστικά που λείπουν.


(Συγχώρεσέ με κύριε Πικάσο που εξαφάνισα τα χαρακτηριστικά της όμορφης κοπέλας σου. 

Θα τα επιστρέψω πολύ σύντομα!)


Πού πιστεύετε ότι κοιτάζει αυτή η κοπέλα; Πόσα μάτια θα φαίνονταν; κτλ.


Κολλήστε και ζωγραφίστε λοιπόν στο πρόσωπο αυτό τα χαρακτηριστικά που λείπουν…


 

Σας είπα: ο Πικάσο είναι παιχνιδιάρης!

Ορίστε λοιπόν πώς ζωγράφισε την κοπέλα:

 portrait-of-dora-maar-1937-1

        Portrait of Dora Maar

 

Υπάρχει κάτι παράξενο; Τι;

 

 

Ας παίξουμε λιγάκι κι εμείς:

Ας χορέψουμε με μάτια, μύτες, στόματα κι αυτιά.

 

Ας τα τοποθετήσουμε στο σώμα μας σε διαφορετικά σημεία.

IMG_1383α

Ας χαιρετήσουμε τους φίλους μας κάνοντάς τους μια φιλοφρόνηση.

 

Ας χωριστούμε σε ομάδες και κάθε ομάδα με το ύφασμά της ας φτιάξει ένα πρόσωπο.

 IMG_1385

Ας σκεπαστεί η κάθε ομάδα με το ύφασμά της και η διπλανή ομάδα ας της τοποθετήσει τα μέλη του προσώπου που επιθυμεί.

 IMG_1387

Ας φτιάξουμε τώρα όλοι μαζί με τα υφάσματά μας έναν άνθρωπο παράξενο και παιχνιδιάρη:

 IMG_1390

IMG_1391

 

Τώρα που αποκτήσαμε παιχνιδιάρικη διάθεση, μπορούμε να φτιάξουμε κάπως διαφορετικά το πρόσωπο της κοπέλας;

 IMG_1434

 

 

 

Β΄ Μέρος:

 

Για να δούμε τώρα έναν άλλο πίνακα του Πικάσο:

1924 Paulo as Harlquin

1924 Paulo as Harlquin

 

Πού κοιτάζει αυτό το παιδί; Πόσα μάτια φαίνονται; Γιατί είναι ντυμένο έτσι;

 

Ο Πικάσο ζωγράφισε κι ένα άλλο παιδάκι, μα του εξαφάνισα για λίγο τα χαρακτηριστικά.

1951 Claude ιcrivant2

Μπορείτε να σκεφτείτε πού κοιτάζει, τι κάνει, πόσα μάτια, φρύδια κτλ φαίνονται;

 

Πολύ καλά τα σκεφτήκατε όλα αυτά μα ο ζωγράφος είχε πάλι παιχνιδιάρικη διάθεση:

 1951 Claude ecrivant

Θέλετε να ζωγραφίσουμε κι εμείς αυτό το παιδί με παιχνιδιάρικο τρόπο;

 IMG_1418a

 

(Ο Πικάσο ζωγράφιζε έτσι γιατί, σύμφωνα με τις πληροφορίες μου, δεν του άρεσε που η ζωγραφική είναι μια τέχνη που αποτυπώνεται σε δύο διαστάσεις. Ήθελε, όπως στα γλυπτά, να μπορεί κανείς να δει κι άλλες πλευρές του προσώπου ή αντικειμένου που απεικόνιζε.)

 

 

 

 

 

 

 



Δικαιώματα στο Νηπιαγωγείο μας

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ, Διαχείριση Συγκρούσεων, Δικαιώματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δικαιώματα στο Νηπιαγωγείο μας

Μήπως μπορείτε να θυμηθείτε κάποια φορά που χάσατε κάποιο δικαίωμά σας εδώ στο σχολείο μας;


Και … ναι! Τα παιδιά έχουν να πουν πολλά στο θέμα αυτό:


–  Μου πήρε το παιχνίδι μέσα από τα χέρια!


–  Μου πήρε τη σειρά!


     …


Ας τα παίξουμε λοιπόν όλα αυτά 

για να δούμε αν θα βρούμε λύση!!!


Χωριζόμαστε σε ζευγάρια και κάθε ζευγάρι αναλαμβάνει ένα πρόβλημα.


Συζητάμε με κάθε ομάδα και ρωτάμε τα παιδιά :

– Τι νιώθεις; Τι θες να κάνεις τώρα που … 

(π.χ. σου πήρε το παιχνίδι;) 

 

Τα παιδιά συνήθως σκέφτονται μια βίαιη ή παθητική αντίδραση

(να του το πάρω πίσω, να τον χτυπήσω, να παίξω κάτι άλλο κτλ)

 εικόνα: wondersofdisney.webs.com

 


Κάθε ζευγάρι παίζει το πρόβλημα και τη λύση που σκέφτηκε.

Ανταλλάζουν ρόλους (ο θύτης γίνεται θύμα).


Ρωτάμε τα παιδιά που παρακολουθούν:

–  Ποιο ήταν το πρόβλημα;

–  Ήταν καλή η λύση που έδωσε ο… ;

–   Μήπως μπορείτε να σκεφτείτε μια άλλη λύση;

–   Ποια είναι η καλύτερη; 

 εικόνα: www.disneypictures.net

 

 

Ξαναπαίζουν το πρόβλημα δίνοντας αυτή τη φορά μια καλή λύση.

Ανταλλάζουν ρόλους.

 

Χρησιμοποιούμε αυτόν τον τρόπο διαχείρισης συγκρούσεων πολλά χρόνια 

και έχω διαπιστώσει μεγάλη αλλαγή στη συμπεριφορά των παιδιών. 

 

 εικόνα: www.disneypictures.net

 

Πολλές φορές καταγράφω τα προβλήματα που δημιουργούνται στην τάξη 

και αφιερώνω μία μέρα σ΄ αυτά. 

Χωρίζω τα παιδιά σε ζευγάρια και τους δίνω ένα πρόβλημα. 


Προσέχω ώστε ο δημιουργός ενός προβλήματος να βρίσκεται στην ομάδα που παρακολουθεί κι όχι σε εκείνη που παίζει το δρώμενο. Έτσι μπορεί να δει αποστασιοποιημένος το πρόβλημα και να δώσει μια καλύτερη λύση.


Μ΄ αυτόν τον τρόπο έχουμε βρει καλές λύσεις για όταν:

–  μας παίρνουν το παιχνίδι

–  θέλουμε να κάτσουμε στην ίδια καρέκλα

–  κάποιος θέλει να κάνει τον αρχηγό

–  τα “βγάζουμε” αλλά κάποιος δεν δέχεται το αποτέλεσμα

–  κάποιος άλλος επιμένει να αποφασίζει για το ρόλο που θα έχουμε στα παιχνίδια ρόλων 

   ή δεν μας αφήνουν να παίξουμε το ρόλο που θέλουμε

– κάποιος παίζει συνέχεια μ’ ένα παιχνίδι και δεν μπορούμε να το παίξουμε εμείς…



Για να μεταφέρουμε τη γνώση μας στο χαρτί:

 

 

 

ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ, Δικαιώματα, Επέτειος Πολυτεχνείου, Πίνακες = Παράθυρα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Υπάρχουν περιπτώσεις όπου χάνονται τα δικαιώματα των ανθρώπων;

 

Στην επέτειο του Πολυτεχνείου χρησιμοποιήσαμε πίνακες του Γαΐτη για να διηγηθούμε την ιστορία. 

 

 

Νομίζω ότι οι εικόνες μιλάνε από μόνες τους:

 

 

 

Ένα τεράστιο ευχαριστώ στη Μαρία : http://pythagoreionip.blogspot.gr/2012/11/blog-post_4986.html 

που από την ανάρτησή της ανακάλυψα αυτόν τον σπουδαίο ζωγράφο…

 

Τους πίνακες μπορείτε να βρείτε εδώ: 

paletaart.wordpress.com/

 

Ένα άρθρο, που αξίζει να το διαβάσετε, εδώ:

 http://technovates.blog.com/?p=184

 

Τα ανθωπάκια του Γαΐτη με το άκαμπτο σώμα,

την έλλειψη έκφρασης,

την έλλειψη κίνησης,

εντελώς όμοια μέσα σε διαφορετικά σακάκια…

 

Μα εμείς τα ελευθερώσαμε: 

gaitis

 

Να υπενθυμίσουμε ότι στο Αριθμητήριο χρησιμοποιήσαμε άλλον έναν πίνακα του Γαΐτη:

IMG_1084

https://blogs.sch.gr/nipkroustlas/archives/76

 

 

 

 

 

Ανθρώπινα Δικαιώματα

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ, Δικαιώματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ανθρώπινα Δικαιώματα

Για την οργάνωση των δραστηριοτήτων αντλήσαμε υλικό από:

 

(1) Εγχειρίδιο Για Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα

το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε εδώ: docs.google.com/ 

 

(2) οι εικόνες που έχει αναρτήσει η συνάδελφος dreamskindergarten.blogspot.gr 

και

 

(3) φωτογραφίες που βρήκαμε στο διαδίκτυο, 

οι οποίες αφορούν ανθρώπους που στερούνται κάποια δικαιώματα 

(άστεγος, άνθρωπος που ψάχνει σε σκουπιδοτενεκέ, παιδί που εργάζεται, καταστροφές πολέμου κτλ).



Αρχικά σκαρώσαμε μια σκανδαλιά (1): 

Κρύψαμε πολλές κόκκινες κι άσπρες λωρίδες γκοφρέ στην τάξη και χωρίσαμε τα παιδιά σε 2 ομάδες εξερεύνησης. 

Λόγω του έντονου χρώματος, η ομάδα που έψαχνε τις κόκκινες κατάφερε να εντοπίσει τις περισσότερες μέσα στο λιγοστό χρονικό περιθώριο που τους δώσαμε. 

Ρωτάμε την κάθε ομάδα:


– Πώς νιώθετε που έχετε τις περισσότερες (ή λιγότερες) λωρίδες;


– Πιστεύετε ότι είναι δίκαιο αυτό;


 – Πιστεύετε ότι είναι δίκαιο κάποιοι να έχουν περισσότερα πράγματα και κάποιοι λιγότερα;


 – Πιστεύετε ότι είναι δίκαιο κάποιοι να έχουν δικαιώματα και κάποιοι όχι;



Έτσι αρχίζουμε να μιλάμε για τα δικαιώματα των ανθρώπων.

Ποια είναι αυτά; 


Παίζουμε ξανά το Κυνήγι Θησαυρού, αλλά αυτή τη φορά κρύβουμε εικόνες που απεικονίζουν κάποιο δικαίωμα (2). Αφού τις ανακαλύψουν, προσπαθούν να καταλάβουν ποιο δικαίωμα απεικονίζει κάθε μία απ΄ αυτές. 


Τοποθετούμε τις εικόνες κυκλικά και κάθε παιδί επιλέγει μία και την αναπαριστά.


Τους δείχνω μια καρτέλα και όλοι μαζί αναπαριστούν το δικαίωμα.


Βλέπουμε σχετικά βίντεο:  http://www.unicef.org/videoaudio/video_top_cartoons.html.


Παρατηρούν τις φωτογραφίες απ΄ το διαδίκτυο (3) και συζητάμε για τα δικαιώματα που στερούνται και γιατί συμβαίνει αυτό.

Ζωγραφίζουμε τα δικαιώματά μας. 

(Αντιστοιχίζουν το κάθε δικαίωμα  με τη λέξη που του ταιριάζει).

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

Με τις ζωγραφιές αυτές φτιάχνουμε το Βιβλίο των Δικαιωμάτων μας.

Χρήσιμες ιστοσελίδες:


http://www.0-18.gr/downloads/entipo_simbasi_ex.pdf : Η διεθνής σύμβαση με απλά λόγια (Συνήγορος του Παιδιού)

 

http://www.nchr.gr  (Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου) 


http://www.unicef.org.au/downloads/Education/Photo-stories/What-are-rights.aspx Τα δικαιώματα με όμορφες εικόνες.

 

http://ec.europa.eu/0-18/wrc_index_el.jsp?main=true&initLang=EL παιχνίδι στο διαδίκτυο

 

 

Τελικά είμαστε εντελώς διαφορετικοί;

από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΟΥΣΤΑ Κάτω από: ΑΠ΄ ΟΛΑ ΕΧΕΙ Ο ΜΠΑΞΕΣ, Διαφορετικότητα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τελικά είμαστε εντελώς διαφορετικοί;

Παγκόσμια σύσκεψη στο νηπιαγωγείο μας.

 

 


Κάθε λαός μίλησε για τις διατροφικές του συνήθειες, τα πιστεύω του, τις ενδυματολογικές προτιμήσεις, τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες… 

Κάθε λαός έχει τη δική του γραφή, μιλάει τη δική του γλώσσα, φτιάχνει τις δικές του ιστορίες.   

Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά. 


Για να δούμε τώρα τι ανάγκες έχουν. 

Τι πιστεύετε ότι χρειάζονται όλοι οι άνθρωποι για να ζήσουν;

 

 

 

εικόνα: webclipart.about.com


Ζωγραφίζουμε τις ανθρώπινες ανάγκες προσπαθώντας να τις διαχωρίσουμε από τις επιθυμίες.

 

 


Οι άνθρωποι όλης της γης έχουν τις ίδιες ανάγκες. 


Τελικά δεν είμαστε και τόοοοσο διαφορετικοί όπως αρχικά πιστεύαμε. 

 



Για όσους επιμένουν ότι είμαστε τόοοοοσο διαφορετικοί, προτείνουμε ένα ταξιδάκι στη χώρα των χρωμάτων:

 

 


Μήπως μπορείτε να βρείτε τη χώρα αυτού του παιδιού;

  

εικόνα: blogs.sacbee.com/

 

ή αυτών των παιδιών;

 

 

 

 

(india color festival)



Εντάξει τώρα. Όλοι έχουμε τις ίδιες ανάγκες. 

Έχουμε όμως όλοι δικαίωμα να ικανοποιούμε τις ανάγκες μας αυτές;