Τίτλος προγράμματος: «Εγώ κι οι συμμαθητές/τριες μου»
Στόχος: Οι μαθητές/τριες α)να γνωρίσουν ο ένας τον/την άλλο/η και να δημιουργήσουν μια «δυνατή ομάδα» β) να «ανακαλύψουν» τον εαυτό τους και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, γ)να αποδεχτούν την εμφάνισή τους και τη διαφορετικότητά τους, δ) να «ανακαλύψουν» την οικογένειά τους και να αντιληφθούν γενικότερα το θεσμό της οικογένειας ε)να γνωρίσουν το σχολείο τους ως φορέα κοινωνικοποίησης, την τάξη τους και τους/τις συμμαθητές/τριες και να αναπτυχθούν υγιείς σχέσεις ανάμεσά τους.
1ο εργαστήριο: “Ας γνωριστούμε”
Σε κύκλο κρατώντας τη μπαλίτσα μας συστηθήκαμε λέγοντας το όνομά μας, το αγαπημένο μας χρώμα, φαγητό, παιχνίδι κτλ…
φέραμε το αγαπημένο μας παιχνίδι στο σχολείο και κάθε παιδάκι έβρισκε σε ποιόν ανήκει κάθε παιχνίδι…
έπειτα ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας παιχνίδι…
Χωριστήκαμε σε ομαδούλες για να δουλέψουμε καλύτερα…
Συντάξαμε τους κανόνες της ομάδας….υπογράψαμε όλοι…
Είμαστε στην καρδιά του Χειμώνα…το κρύο τσουχτερό…
Ακούσαμε και μάθαμε τραγούδια για το Χειμώνα…
Είδαμε στο YouToube το παραμύθι “Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει”…
ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε από το παραμύθι…
τον φτιάξαμε με πλαστελίνη…
κατασκευάσαμε χιονάνθρωπους με σχήματα…
φτιάξαμε χιονάνθρωπους και δημιουργήσαμε χιόνι με τύπωμα από τέμπερα και πινέλο …
χειροτεχνία χιονάνθρωπος…
Διαβάσαμε το ποίημα “το παγωμένο πουλάκι” του Χάρη Σακελλαρίου και το ζωγραφίσαμε…
Ακούσαμε επίσης στο youtube και μάθαμε το τραγούδι “το παγωμένο πουλάκι”…
ζωγραφίσαμε ένα πουλάκι με τέμπερες και φτιάξαμε ωραία χειροτεχνία…
Μάθαμε ένα αίνιγμα για τον χειμώνα και αντιγράψαμε τη λέξη χειμώνας…
διαβάσαμε το ποίημα του Ι,ι “Η Ισιδώρα έχει ίωση” της Τάνιας Μάνεση.
Βρήκαμε λεξούλες στο κείμενο που αρχίζουν από Ι και τις αντιγράψαμε
σε χαρτάκια και τα κολλήσαμε σε ένα κάνσον δημιουργώντας μια αφίσα…
αντιγράψαμε το όνομα του Ιανουάριου σε ένα φύλλο εργασίας…
Είδαμε ένα μουσικό παραμύθι στο youtube για την χειμερία νάρκη…
Είδαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο για τα ζωάκια που πέφτουν σε βαθύ ύπνο το χειμώνα και πήραμε σημαντικές πληροφορίες…
Ακούσαμε το τραγουδάκι “Χειμερία νάρκη”… της Γωγώς Αγγελοπούλου από το παράθυρο στην εκπαίδευση, διαβάσαμε από το περιοδικό και το σχετικό παραμύθι: “Η αρκούδα και οι φίλοι της προσπαθούν να κοιμηθούν”. Μάθαμε και τα λόγια του τραγουδιού για να το τραγουδάμε στην τάξη μας.
Μιλήσαμε για την χειμερία νάρκη και φτιάξαμε αρκουδίτσες που κοιμούνται γλυκά…
Παρακολουθήσαμε το βίντεο με το παραμύθι “Το μαγικό γάντι” και μας άρεσε πολύ…
Μετά απ΄αυτό είδαμε και ένα βίντεο έκπληξη με τα παιδιά, όπου βλέπουν το παραμύθι με υπόκρουση μουσικής, μαζί με τους ήχους των ζώων που μπαίνουν στο γάντι…
Έπειτα δραματοποιήσαμε το παραμύθι! κάθε παιδί “έγινε” ένα ζωάκι από το παραμύθι…(ποντικάκι, βατραχάκι, λαγός, αλεπού, λύκος, αγριογούρουνο, αρκούδα). Παίξαμε πολλές φορές αλλάζοντας κάθε φορά ρόλο και διασκεδάσαμε πολύ!
τα ζωάκια τρυπώνουν στο γάντι για να ζεσταθούν…
στο τέλος πετάγονται όλα μαζί έξω από το γάντι…
ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε από το παραμύθι…
φτιάξαμε ωραίες χειροτεχνίες…
γράψαμε τα ζωάκια με τη σειρά που μπήκαν στο γάντι…και συζητήσαμε για τις έννοιες που μας δίδαξε αυτό το παραμυθάκι όπως: Ευγένεια, Συνεννόηση, Αλληλεγγύη, Καλοσύνη, Ανεκτικότητα… Μετά από τη συζήτησή μας συμφωνήσαμε τελικά ότι όλοι οι καλοί χωράνε!
Μιλήσαμε για τα ζώα του πάγου…Είδαμε ένα ωραίο βίντεο …
Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου) θεσπίστηκε και τηρείται παγκόσμια από τα Ηνωμένα Έθνη το 1992. Εορτάζεται σε όλον τον Πλανήτη προωθώντας την κατανόηση σε θέματα αναπηρίας και την κινητοποίηση υπέρ των δικαιωμάτων αξιοπρέπειας και ευημερίας των ατόμων με αναπηρία.
Συζητήσαμε με τα παιδάκια για την ημέρα, είδαμε σχετικό βίντεο, διαβάσαμε βιβλία ,ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε καρδιές, στέλνοντας μήνυμα αγάπης και σεβασμού στα άτομα με αναπηρία…
Αυτή τη βδομάδα στο μάθημα των Αγγλικών μάθαμε για τα υγιεινά και ανθυγιεινά φαγητά healthy and unhealthy foods, καθώς και ποια φαγητά κάνουν τα δοντάκια μας χαρούμενα (happy) και λυπημένα (sad) και παίξαμε ομαδικό παιχνίδι χωρίζοντας τα φαγητά σε υγιεινά και ανθυγιεινά φαγητά έτσι ώστε τα δοντάκια μας να είναι πάντα χαρούμενα!!!
Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού εορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου με αφορμή την επέτειο υιοθέτησης από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1989, της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
Έτσι κι εμείς στο σχολείο αφιερώσαμε την ημέρα μας σ΄αυτή την επέτειο. Συζητήσαμε με τα παιδιά για τα δικαιώματα των παιδιών αλλά και για τις υποχρεώσεις τους.
Είδαμε στον Η/Υ ένα βίντεο για τα δικαιώματα του παιδιού…
Ζωγραφίσαμε τα δικαιώματα του παιδιού αφού πρώτα συζητήσαμε στην ολομέλεια…
Τραγουδήσαμε το τραγούδι “Αν όλα τα παιδιά της Γης”…
Φτιάξαμε ωραίες αφίσες για την ημέρα να στολίσουμε την τάξη μας…
Λύσαμε κρυπτόλεξο και ανακαλύψαμε κρυμμένες λεξούλες σχετικές με τα Δικαιώματα του παιδιού…
Μαζί με τους μαθητές λύσαμε ένα σταυρόλεξο. Οι μαθητές παρακολουθούσαν τη διαδικασία της λύσης του και συμμετείχαν στην συζήτησή μας σχετικά με την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του παιδιού. Άρεσε πολύ η δραστηριότητα στα παιδιά γιατί έμαθαν καινούριες λεξούλες και κατανόησαν την έννοιά τους… Ενθουσιάστηκαν με τον τρόπο που “δένουν” οι λεξούλες μέσα στο σταυρόλεξο, καθώς και με το ότι η μια λεξούλα βοηθά να λύσουμε και την άλλη…
Όπως κάθε χρόνο, και σύμφωνα με την οδηγία του υπουργείου, πραγματοποιήσαμε την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου στο νηπιαγωγείο μας, τηνπρώτη άσκηση ετοιμότητας σεισμού…
Συζητήσαμε με τα παιδιά ότι σε περίπτωση σεισμού είναι σημαντικό να είμαστε ψύχραιμοι και να θυμόμαστε ότι:
-Παραμένουμε στο χώρο, σκύβουμε και καλύπτουμε με τα χέρια μας το κεφάλι.
-Καλυπτόμαστε κάτω από το τραπέζι και πιάνουμε το πόδι του.
-Μόλις σταματήσει ο σεισμός βγαίνουμε στην καθορισμένη θέση μας .
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή