ΑΓΓΛΙΚΑ

Τα παιδιά την ώρα των Αγγλικών δημιούργησαν με τύπωμα ωραίες  butterflies…

thumbnail 2 7   thumbnail 3 7

Τα παιδιά έγιναν μικροί εξερευνητές… εντόπισαν με τα κυάλια τους τα παρακάτω στοιχεία…

thumbnail 1 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Εργαστήριο 7. Τι γνωρίζαμε και τι μάθαμε

IMG 20230531 085543 1

IMG 20230517 074522 1

 

Δημιουργούμε έναν εννοιολογικό χάρτη με αυτά που μάθαμε αναφορικά με τους πλανήτες και το ηλιακό σύστημα. Συγκρίνουμε τους δύο εννοιολογικούς χάρτες από την δραστηριότητα του 2ου εργαστηρίου και βλέπουμε ποιες γνώσεις μάθαμε.

IMG 20230531 085020

 

Δημιουργούμε  “το λουλούδι της Γης”, ένα ομαδικό κολάζ…


IMG 20230531 091913

IMG 20230531 120428   IMG 20230531 120548 1

IMG 20230531 120428  IMG 20230601 123929

Ομαδοσυνεργατική μέθοδος και Δημιουργία Μακέτας με τους πλανήτες, με υλικά τάξης όπως χρώματα πλαστελίνης για τον κάθε πλανήτη, ξυλάκια, χαρτόνι, μαρκαδόρους για να γράψουν τα ονόματα, οπτικοποιώντας τη σκέψη τους και αυτά τα οποία έμαθαν, όπως η σειρά των πλανητών και η απόσταση από τον Ήλιο http://vivifoti.blogspot.com/2016/02/blog-post.html (Engineering- Υπολογιστική Σκέψη- Arts)

thumbnail 5 2

thumbnail 3 4  thumbnail 2 3

Τα παιδιά συμπληρώνουν φύλλο αυτο -αξιολόγησης με την ολοκλήρωση του προγράμματος…

thumbnail 7 4

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

…ΚΑΙ Η ΓΗ ΓΥΡΙΖΕΙ…

Εργαστήριο 6.Ταξίδι στη Σελήνη…

6 2

Πείραμα για την απόσταση ΓΗΣ και ΣΕΛΗΝΗΣ https://spaceplace.nasa.gov/moon-distance/en/ (Science-Technology) (Βλ. Παράρτημα)

thumbnail 23

Σεληνιακό τοπίο-Βλέπουμε φωτογραφίες από τη Σελήνη (http://goo.gl/D0r2p)IMG 20230529 094314 1    Ας ταξιδέψουμε με έναν φανταστικό πύραυλο στη Σελήνη

(Arts) https://vivifoti.blogspot.com/2017/01/blog-post_72.html

IMG 20230524 080640

Οι φάσεις της Σελήνης. Βλέπουμε τα δύο Artificial Intelligence βίντεο προσομοίωσης https://spaceplace.nasa.gov/moon-phases/en/ και συζητάμε με τα παιδιά για τις σεληνιακές φάσεις (Technology)

IMG 20230529 092016  IMG 20230529 091930

IMG 20230529 092103  IMG 20230529 091943

IMG 20230529 085344

IMG 20230529 085722  IMG 20230529 085436

Ακούμε την Ιστορία  “Φεγγαροσκεπαστής”  του ΠΙΜΠΑΡΕ ΕΡΙΚ https://youtu.be/COSzCNona4Q και ζωγραφίζουμε ό,τι μας άρεσε από το παραμύθι…

IMG 20230529 113709IMG 20230529 114714

IMG 20230529 115708

IMG 20230529 114926 1

Βιβλία που διαβάσαμε…

IMG 20230524 091153 1

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

…ΚΑΙ Η ΓΗ ΓΥΡΙΖΕΙ…(συνέχεια)…

Εργαστήριο 5. Όμορφες κόρες του Χρόνου

IMG 20230525 082412

 

Ποιες είναι οι εποχές του Χρόνου;

IMG 20230525 094618

Παρακολούθηση σύντομου βίντεο προβολής για Πλανητάριο που δείχνει την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο και τις εποχές. https://youtu.be/vDgUmTq4a2Q (Technology)

IMG 20230529 094036

Και άλλα σχετικά βίντεο…

 

IMG 20230529 094036

IMG 20230529 094219  IMG 20230529 094225

Ζωγραφίζουμε την αγαπημένη μας εποχή…

IMG 20230525 102026thumbnail 1 4

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

…ΚΑΙ Η ΓΗ ΓΥΡΊΖΕΙ …(ΣΥΝΈΧΕΙΑ)…

Εργαστήριο 4. Ήλιε, Γη, Σελήνη –Μέρα ή Νύχτα;

IMG 20230524 113615

Κίνηση της Γης γύρω από τον άξονά της μέσα από το Artificial Intelligence βίντεο προσομοίωσης NASA Visualization Technology Applications and Development (VTAD) (Science- Technology)

IMG 20230523 111304 1 1

Πείραμα με φακό και τη Γη για κατανόηση της εναλλαγής μέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της.

thumbnail 8 5

IMG 20230523 111813 1  IMG 20230523 111936

Συζήτηση για το πως περνάμε τη μέρα και τη νύχτα…

IMG 20230525 101948 1

Δραματοποίηση: Μέρα- Νύχτα…

thumbnail 1 3  thumbnail 18

Ζωγραφική από τα παιδιά…

thumbnail 7 3  thumbnail 6 4

thumbnail 5 4

thumbnail 4 5  thumbnail 2 5

thumbnail 3 5

IMG 20230526 080950 1

                                       IMG 20230526 083056 1  IMG 20230526 113735 2

IMG 20230526 114445  IMG 20230526 115526

IMG 20230526 114359 1

IMG 20230526 115438 1

thumbnail 5 5   thumbnail 4 6

Παίζουμε με τις σκιές του Ήλιου στα αντικείμενα κατά τη διάρκεια της ημέρας (στο σχολείο)

IMG 20230525 105958 1    IMG 20230525 105948 1

                                            IMG 20230525 110451    IMG 20230525 110453 1

IMG 20230525 110250 1  IMG 20230525 110244 1

IMG 20230525 110227

                                      IMG 20230525 110153  IMG 20230525 110118

IMG 20230525 110012 1

Διαβάσαμε  το  βιβλίο  “Δεν φοβάμαι το σκοτάδι”  της Κατερίνας Γιαννίκου

IMG 20230525 091558

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

” και η γη γυρίζει” (συνέχεια)….

Εργαστήριο 3. Ο Ήλιος η πηγή της ζωής μας…

1.Βίντεο προσομοίωσης για τον Ήλιο και ερωτήματα διερεύνησης στα παιδιά https://solarsystem.nasa.gov/planets/sun/basic (Technology- Artificial Intelligence)

IMG 20230524 113143 1

 

Τι βλέπετε εδώ; Πώς κινείται ο Ήλιος; Παρατηρείστε και δείτε πως είναι η επιφάνεια του Ήλιου; Με τι μοιάζει ο Ήλιος;

2.Ήλιος και Μυθολογία- Μύθος του Φαέθωνα– (βλ. Παράρτημα), και σύνδεση με περιβαλλοντικό πρόβλημα.

thumbnail 14 1  thumbnail 13 1

IMG 20230524 093834

4.Χωρίζουμε τον μύθο σε κομμάτια, με εικόνες, τις ανακατεύουμε και ζητάμε από τα παιδιά να βάλουν την ιστορία στη σωστή σειρά. (Μαθηματικά- Κωδικοποίηση)

Βάζουμε τις εικόνες στον η/υ με τη σωστή χρονική ακολουθία. (Σύρω τις εικόνες με το ποντίκι και τις βάζω στη σωστή θέση)

thumbnail 12 2

5. Συζήτηση για το φως και τη θερμότητα του Ηλιου και οφέλη και συνέπειες

3

Ζωγραφιές των παιδιών και φύλλο εργασίας  (συμπληρώνουν λέξεις από το μύθο δίπλα στις εικόνες)

thumbnail 7 2  thumbnail 6 3

thumbnail 4 4  thumbnail 5 3

thumbnail 8 3  thumbnail 10 3

IMG 20230524 103731  IMG 20230524 103740 1

IMG 20230524 113217

Διαβάσαμε τα ακόλουθα βιβλία…

IMG 20230530 085334 1    IMG 20230530 085228

thumbnail 26

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (συνέχεια…)

…«STEAM και η ΓΗ γυρίζει….» (συνέχεια)

Εργαστήριο 2.  Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά.. Υπάρχει ζωή εκεί έξω

Πλανήτες από κοντά…με τη ψηφιακή  εφαρμογή Artificial Intelligence της NASA https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview/

(Technology-Ψηφιακές Δεξιότητες)

IMG 20230523 111304 1    IMG 20230517 095158 1

και άλλα βίντεο από διαδίκτυο…

thumbnail 12 1    thumbnail 22

 

Δημιουργούμε έναν εννοιολογικό χάρτη με τις ιδέες των παιδιών αναφορικά με το υπό διερεύνηση θέμα…

IMG 20230523 121043 1  IMG 20230524 080629

Κυκλική τροχιά πλανητών με βιωματικό τρόπο, χρησιμοποιώντας μπαλάκια διαφορετικών χρωμάτων (ένα για κάθε πλανήτη)

https://vivifoti.blogspot.com/2016/02/blog-post.html

και με μουσική από το Internet Archive πηγή ανοιχτού περιεχομένου παγκοσμίως με το έργο Πλανήτες του Gustav Holst

IMG 20230523 124308 1  IMG 20230523 124116 1

IMG 20230523 124112 1

Δημιουργήσαμε ομαδικές εργασίες με το ηλιακό μας σύστημα…

IMG 20230523 101055   IMG 20230523 091033

IMG 20230523 091019 1IMG 20230517 074623 1

 

 

φτιάξαμε και χειροτεχνίες…

IMG 20230523 082755 1

IMG 20230518 093252  IMG 20230518 093257

IMG 20230518 092421  IMG 20230523 075001

IMG 20230523 113656 1   IMG 20230523 113441 2

Παρακολουθούμε το συγκεκριμένο βίντεο της NASA και φτιάχνουμε τον δικό μας πύραυλο με απλά υλικά. (Engineering- Υπολογιστική Σκέψη)

thumbnail 6 2

IMG 20230524 084248    IMG 20230524 084353 1

IMG 20230524 084530  IMG 20230524 085620

thumbnail 3 2  thumbnail 2 2

thumbnail 4 2  thumbnail 5 1

 

Ώρα να εκτοξευτεί και ο δικός μας πύραυλος…η αντίστροφη μέτρηση ξεκινά…

thumbnail 7  thumbnail 1 1

thumbnail 10 2

Φύλλο Εργασίας  με πλανήτες Ηλιακού Συστήματος…

thumbnail 19 1

 

Ζωγραφίζουμε πύραυλους και πλανήτες…

thumbnail 7 1  thumbnail 8 1

IMG 20230517 085348

thumbnail 1 2  thumbnail 11

thumbnail 8 2    thumbnail 9 2

thumbnail 13  thumbnail 11 1

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

Υποθεματική: 1 Ψηφιακές δεξιότητες

«STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο:
«STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.

Στόχος της μάθησης είναι η τροποποίηση των γνώσεων που ήδη υπάρχουν και στόχος της διδασκαλίας είναι η δημιουργία κατάλληλου και πλούσιου περιβάλλοντος με το οποίο αλληλεπιδρούν οι μαθητές.

Εργαστήριο 1. Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις

                    IMG 20230516 083032   IMG 20230516 084207 1

1. Παιχνίδι γνωριμίας με μουσική. Τοποθετούμε σε διαφορετικά σημεία της τάξης κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού συστήματος.Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια και κάθονται στην ολομέλεια. Μουσική προτεινόμενη από το The Internet Archiveν πηγή ανοιχτού περιεχομένο παγκοσμίως ελεύθερο (Arts, Ψηφιακές Δεξιότητες, Ασφάλεια).

IMG 20230516 115805 1  IMG 20230516 115811 1

IMG 20230516 115825 1

IMG 20230516 120021   IMG 20230516 120027 1

IMG 20230516 120103

IMG 20230516 120121 1

2.Διερευνούμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, συζητάμε τι γνωρίζουν οι μαθητές για το διάστημα και τι θα ήθελαν να μάθουν και γράφουμε σε χαρτόνι όλες τις ιδέες που έχουν οι μαθητές.

IMG 20230517 074603 1  IMG 20230517 074522

3. Βλέπουμε  το βίντεο από το YouTube «National Geographic | Επιστήμη 101 | To Ηλιακό Σύστημα» και μιλούμε για τον Ήλιο και τους πλανήτες (Ψηφιακές Δεξιότητες – DigComp Edu -Γνώσεις Πληροφορησης και Δεδομένων)

thumbnail 6

 

και άλλα σχετικά βίντεο από το διαδίκτυο…

thumbnail 20  thumbnail 21

 

Διαβάσαμε τα ακόλουθα βιβλία…

IMG 20230516 143709  IMG 20230524 091209

 

 

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Εργαστήριο 7. «Οι μονα-δικές μας οικογένειες» – Αξιολόγηση

Οι μαθητές χωρίζονται σε πενταμελείς ομάδες. Κάθε μαθητής στην ομάδα του αναλαμβάνει να ζωγραφίσει έναν διαφορετικό τύπο οικογένειας από τις πέντε που μελέτησαν (πυρηνική, εκτεταμένη, μονογονεϊκή, θετή, ορφανά παιδιά), με βάση ένα κοινό πρότυπο.

thumbnail 2 1

Η ζωγραφιά θα έχει ένα σπιτάκι, στο οποίο κατοικεί η οικογένεια που εκπροσωπεί ο μαθητής, ενώ ο ίδιος καλείται να γράψει α) μέσα στο σπιτάκι, λέξεις που εκφράζουν το πώς αισθάνονται τα μέλη μέσα στην οικογένειά τους, και β) έξω από το σπιτάκι, λέξεις που εκφράζουν το πώς αισθάνονται τα μέλη για τις γειτονικές οικογένειες, που εκπροσωπούν οι συμμαθητές του στην ίδια ομάδα. Στο τέλος της δραστηριότητας, τα έργα αναρτώνται σε κατάλληλο χώρο της τάξης ή του σχολείου σε ομάδες έργων, σαν μικρές «γειτονιές», αντίστοιχες με τις ομάδες των μαθητών. Μετά την ανάρτηση των έργων, οι μαθητές συζητούν για το πώς νιώθουν τα μέλη διαφορετικών οικογενειών σε κάθε «γειτονιά».

IMG 20230508 092755

                          IMG 20230508 083815 1 IMG 20230508 092746

Τα παιδιά δημιουργούν μια ομαδική εργασία…

9   IMG 20230508 103730 1

και μια ωραία χειροτεχνία για την οικογένειά τους…

IMG 20230505 083447

IMG 20230508 101308 1  IMG 20230508 101152 1

IMG 20230508 101057  IMG 20230508 1010426 1

Zητείται από τους μαθητές να συμπληρώσουν ατομικά ένα Φύλλο Αξιολόγησης για τους διαφορετικούς τύπους οικογένειας που γνώρισαν στα Εργαστήρια.

Επαναλαμβάνεται η δραστηριότητα ιδεοκαταιγισμού (brainstorming) του 1ου Εργαστηρίου με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» για να διαπιστωθούν οι αλλαγές που συντελέστηκαν στους μαθητές σε επίπεδο γνώσεων, αντιλήψεων, συναισθημάτων. H εκπαιδευτικός προβάλλει συγκριτικά και την εικόνα από τον αρχικό ιδεοκαταιγισμό και καλεί τους μαθητές να παρατηρήσουν τις διαφορές στις γνώσεις και τις ιδέες τους, με στόχο να καλλιεργήσει και να ενισχύσει τις μεταγνωστικές τους δεξιότητες.

                              IMG 20230509 131738

                                            IMG 20230509 131814

Στο τέλος, οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν μία Ρουμπρίκα Αυτοαξιολόγησης για τη συνεργασία στην ομάδα, την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

IMG 20230510 082733 1  IMG 20230510 082729

IMG 20230510 085005

thumbnail 3 1    thumbnail 4 1

IMG 20230505 090343

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Εργαστήριο 6. «Πες μας, χελωνάκι!» – Συζητάμε για τα ορφανά παιδιά (1+1=0)

 ΠΑΙΔΙΑ ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ (ΟΡΦΑΝΑ ΠΑΙΔΙΑ):

 Στην έναρξη του 6ου Εργαστηρίου, η εκπαιδευτικός ανακοινώνει στους μαθητές ότι ένας ακόμα ήρωας του παραμυθιού, το χελωνάκι, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Ορφανών, στην οποία απεικονίζονται το ίδιο και τα αδέρφια του.

              1  7 

              6

              IMG 20230505 090144 1

4  IMG 20230505 090506

                     thumbnail 12

Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί τα χελωνάκια είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, η εκπαιδευτικός προβάλλει σχετικό βίντεο (π.χ. αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο «Χελώνες» από τη συλλογή

εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009).

                  thumbnail 5

Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τα χελωνάκια που στερούνται τους γονείς τους από τη γέννησή τους. Η συζήτηση οδηγεί στα ορφανά παιδιά και στα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα που ζουν στην πατρίδα μας, καθώς και για τις δυσκολίες που μπορούν να συναντήσουν τα ορφανά παιδιά, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν μαζί.

Τα παιδιά ζωγραφίζουν χελωνάκια καρέτα-καρέτα…

thumbnail 1  thumbnail

thumbnail 8

Φτιάχνουν χειροτεχνίες …

thumbnail 14   thumbnail 9

thumbnail 10

Δημιουργούν με πλαστελίνη χελωνάκια καρέτα-καρέτα…

thumbnail 2   thumbnail 3

Διαβάσαμε το βιβλίο: “Η θάλασσα-το γαλάζιο της γης”

thumbnail 16  thumbnail 17