1ο Εργαστήριο
Περίοδος υλοποίησης Απρίλιος – Μάιος
Παιχνίδι γνωριμίας με μουσική
Αφορμή για την έναρξη ενασχόλησής μας στάθηκε ο πίνακας του Βίνσεντ βαν Γκόγκ “Έναστρη νύχτα”
Τα παιδιά παρατήρησαν τον πίνακα και είπαν ότι είναι νύχτα με αστέρια με φεγγάρι και μετεωρίτες. Ακολούθησε συζήτηση για το που βρίσκονται όλα αυτά και τι άλλο υπάρχει εκεί. Επίσης μάντεψαν το όνομα του πίνακα. Διερευνούμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, συζητάμε τι γνωρίζουν για το διάστημα και τι θα ήθελαν να μάθουν.Μια πρώτη γνωριμία με τους πλανήτες έγινε μέσα από έναν πίνακα αναφοράς και το βίντεο από το you tube.
Μετά γνωρίσαμε τους πλανήτες μέσα από ένα παιχνίδι γνωριμίας όπου απλώσαμε στο πάτωμα στεφάνια, σε κάθε στεφάνι βάλαμε ανάποδα μια κάρτα με εικόνα από πλανήτη.
Με την έναρξη της μουσικής τα παιδιά αστροναύτες πρέπει να φανταστούν ότι ταξιδεύουν στο διάστημα, όταν σταματήσει η μουσική συναντούν έναν άλλο αστροναύτη κάνοντας ζευγάρια.
Στο άκουσμα της μουσικής το ταξίδι συνεχίζεται ανά ζευγάρι και στο σταμάτημα της μουσικής τα ζευγάρια πρέπει να προσγειωθούν σε ένα στεφάνι πλανήτη. Γυρίζουν την εικόνα και πρέπει να αναγνωρίσουν σε ποιον πλανήτη προσγειώθηκαν.
Δημιουργήσαμε ψηφιακό puzzle με το ηλιακό σύστημα και τη γη…
2o Eργαστήριο
Ανιχνεύσαμε τί γνωρίζουν τα παιδιά με την μέθοδο του καταιγισμού ιδεών και καταγράψαμε σε ιστόγραμμα.
Στην συνέχεια παρακολουθήσαμε το προτεινόμενο από το ΙΕΠ εκπαιδευτικό βίντεο για το πλανητικό μας σύστημα: https://www.youtube.com/watch?v=xOUOZ_CY3VE
Σε φύλλο εργασίας τα παιδιά γράφουν τον σωστό πλανήτη με το αντίστοιχο λεκτικό υποβοηθούμενα και από ένα δικό τους πίνακα αναφοράς που ετοίμασαν.
3ο Εργαστήριο
Μαθαίνοντας για τον Ήλιο παρακολουθήσαμε το μύθο του Φαέθωντα
Είδαμε εποπτικό υλικό για το μύθο και αντιστοιχίσαμε την εικόνα με τη λέξη από το μύθο
Πηγή http://taniamanesi-kourou.blogspot.com
Μάθαμε το Φ από το μύθο του Φαέθωντα
4o Εργαστήριο
Μιλήσαμε για την εναλλαγή μέρας – νύχτας.
Συζητήσαμε για τις δραστηριότητες της μέρας και της νύχτας και ζωγραφίσαμε τη μέρα και τη νύχτα.
Ακούσαμε το τραγούδι της μέρας και νύχτας.
5o Eργαστήριο
Μάθημα Αγγλικών – με τραγούδι , μαθαίνουμε τα ονόματα των 8 πλανητών του ηλιακού μας συστήματος στα Αγγλικά και τους ζωγραφίζουμε!
Τhe Planet Song – 8 Planets of the Solar System
Διαβάσαμε το βιβλίο στα Αγγλικά
6o Eργαστήριο
ΣΕΛΗΝΗ-ΔΟΡΥΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ
Παρακολουθήσαμε την περιστροφή της Σελήνης γύρω από τη Γη
Συζητήσαμε για τις φάσεις της Σελήνης
Διαβάσαμε το ποίημα : << ΤΟ ΦΟΡΕΜΑ ΤΗ ΣΕΛΗΝΗΣ >> της Τ. Παπαχρονοπούλου
ΕΙΠΕ ΣΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΤΗΣ
Η ΚΥΡΑ ΣΕΛΗΝΗ
-ΚΑΝΕ ΜΟΥ ΕΝΑ ΦΟΡΕΜΑ
ΧΑΡΗ ΝΑ ΜΟΥ ΔΙΝΕΙ !
ΚΑΙ Η ΓΡΙΑ ΑΠΟΚΡΙΘΗΚΕ
-ΠΩΣ ΝΑ ΣΟΥ ΤΟ ΚΑΝΩ;
ΜΕ ΤΟ ΡΑΒΕ ΞΗΛΩΝΕ
ΚΟΠΟ ΜΟΝΟ ΧΑΝΩ
ΓΙΑΤΙ , ΜΗΠΩΣ ΣΤΕΚΕΣΑΙ
ΟΠΩΣ ΕΙΣΑΙ ΤΩΡΑ;
ΑΠ ΟΛΑΚΕΡΗ , ΜΙΣΗ
ΩΣ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΩΡΑ!!
ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ ΜΑΖΕΥΕΣΑΙ
ΣΑ ΜΙΚΡΟ ΔΡΕΠΑΝΙ….
ΓΙΑ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΑΝΘΡΩΠΟ
ΓΙΝΕΤΑΙ ΦΟΥΣΤΑΝΙ ;
Aποστολή: Bάλε φόρεμα στη δική σου Σελήνη.
7ο Εργαστήριο
ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ!
Αλλά γιατί το φεγγάρι αλλάζει σχήμα στο ουρανό;;;;;;;;;;
Ανατρέξαμε ξανά στα βιβλία μας, στις φωτογραφίες μας, διαβάσαμε
παρατηρήσαμε και ανακαλύψαμε ότι το φεγγάρι δεν αλλάζει σχήμα,
αλλά ανάλογα με τη θέση του σε σχέση με τη Γη και τον Ήλιο, βλέπουμε
ένα μικρό ή μεγαλύτερο μέρος της φωτισμένης επιφάνειάς του!!!
Μάθαμε ότι αυτό λέγεται ‘Οι φάσεις του φεγγαριού’.
Φτιάξαμε μια κατασκευή με τις φάσεις του Φεγγαριού….




















