eTwinning Προγράμματα

  logo Children of the World 

ΕΤΑΙΡΟΙ

Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Ρουμανία, Αλβανία, Τουρκία, Πολωνία, Ουγγαρία, Κροατία, Αρμενία

Ηλικία: 4 ετών και άνω

Twinspace

Η πολυπολιτισμικότητα στην εκπαίδευση συνεπάγεται τη συνύπαρξη, την αλληλεπίδραση και την εκτίμηση διαφορετικών πολιτισμών εντός του σχολικού περιβάλλοντος. Απαιτεί από το σχολείο να προσαρμοστεί και να αναπτύξει πρακτικές που προωθούν τη συμπεριληπτική εκπαίδευση και διασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες για όλους τους μαθητές. Η πολυπολιτισμική προσέγγιση προϋποθέτει την εφαρμογή στρατηγικών όπως ο διαπολιτισμικός διάλογος, η ενσωμάτωση της πολιτισμικής ποικιλομορφίας στο αναλυτικό πρόγραμμα, η προώθηση της αμοιβαίας υποστήριξης μεταξύ των μαθητών, καθώς και η ενεργός συμμετοχή των οικογενειών και της τοπικής κοινότητας.

Τα σχολεία οφείλουν να αποτελούν χώρους που γιορτάζουν τη διαφορετικότητα, καταπολεμούν τις προκαταλήψεις και διασφαλίζουν ότι όλοι οι μαθητές —ανεξαρτήτως καταγωγής, γλώσσας ή πολιτισμικού υπόβαθρου— αισθάνονται αποδεκτοί, σεβαστοί και εκτιμημένοι. Η πολυπολιτισμικότητα αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο του προφίλ του μαθητή που αποφοιτά από την υποχρεωτική εκπαίδευση, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Μέσα από αυτήν, επιδιώκεται η διαμόρφωση πολιτών που αναγνωρίζουν και εκτιμούν την πολιτισμική ποικιλομορφία, σέβονται τις διαφορές και ενεργούν με ηθική ευθύνη στο πλαίσιο μιας παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας.

Σύμφωνα με το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο, οι μαθητές οφείλουν να αναπτύσσουν πολιτισμική συνείδηση, να συμμετέχουν ενεργά σε καλλιτεχνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες και να απορρίπτουν κάθε μορφή διάκρισης. Μέσα από αυτές τις δράσεις, προετοιμάζονται να ζήσουν και να συνεισφέρουν σε μια πλουραλιστική, διασυνδεδεμένη κοινωνία.

Στο πλαίσιο της Αυτονομίας και της Ευελιξίας των Προγραμμάτων Σπουδών, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην πρακτική και πειραματική εργασία, τη διεπιστημονική προσέγγιση και τη συνεργατική μάθηση. Οι πρακτικές αυτές αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του Εκπαιδευτικού Έργου, το οποίο βασίζεται σε τρεις κύριους άξονες παρέμβασης:

  1. Εκπαιδευτική επιτυχία
  2. Συνάρθρωση των Προγραμμάτων Σπουδών
  3. Ενίσχυση της σχέσης Σχολείου – Οικογένειας – Κοινότητας

Σκοπός είναι η ολόπλευρη προώθηση της μαθησιακής διαδικασίας, με την ενεργό εμπλοκή ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας στη σχολική ζωή.

Στόχοι Προγράμματος

  • Η προώθηση της μάθησης μέσω διδακτικών projects, ως ενεργητικής και συμμετοχικής μεθοδολογίας στην τάξη.
  • Η ενίσχυση της συνεργατικής και ομαδικής εργασίαςμεταξύ των μαθητών.
  • Η καλλιέργεια της γλωσσικής ανάπτυξης, της σκέψης, της συγκέντρωσηςκαι της προσοχής.
  • Η ανάπτυξη και ενίσχυση της περιέργειας, της φαντασίας, της δημιουργικότηταςκαι της κριτικής σκέψης.
  • Η καλλιέργεια της αγάπης για την ανάγνωσηκαι την αναζήτηση γνώσης σχετικά με την ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά.
  • Η προώθηση του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της αλληλεγγύης, της πολιτισμικής ποικιλομορφίαςκαι του δημοκρατικού διαλόγου.
  • Η ανάπτυξη νέων ιδεών και καινοτόμων λύσεων, μέσα από την αλληλεπίδραση με άλλους ή τον προσωπικό αναστοχασμό, και η εφαρμογή τους σε διαφορετικά πλαίσια και τομείς μάθησης.

Αναμενόμενα Αποτελέσματα

Ο βασικός στόχος του έργου είναι να προσφέρει στους μαθητές μια σφαιρική κατανόηση των ιστορικών και πολιτισμικών πραγματικοτήτων διαφορετικών χωρών. Μέχρι την ολοκλήρωσή του, οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • να αναγνωρίζουν τα εθνικά σύμβολα κάθε χώρας-εταίρου,
  • να γνωρίζουν τη γεωγραφική τους θέση στον παγκόσμιο χάρτη,
  • να αναγνωρίζουν βασικό λεξιλόγιο σε διαφορετικές γλώσσες,
  • και να διαθέτουν μια ευρύτερη κατανόηση της ιστορίας και του πολιτισμού των χωρών αυτών.

Η διάχυση του έργου θα πραγματοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, μέσα από εκδηλώσεις, δραστηριότητες και δημοσιεύσεις σε τοπικά μέσα, με στόχο την ενεργή συμμετοχή ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Τελικός σκοπός του προγράμματος αποτελεί, οι μαθητές να αναπτύξουν:

  • δεξιότητες προφορικής και γραπτής έκφρασης
  • δημιουργικότητα
  • κριτική και αναλυτική σκέψη
  • καθώς και λογική συλλογιστικήικανότητα

1761841540741 1