2η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ :ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

1ο Εργαστήριο

1η δραστηριότητα
Ένα μήνυμα από τον Αϊ-Βασίλη περίμενε τα παιδιά  στον υπολογιστή .  Το μήνυμα  τους προτρέπει να λύσουν
τον γρίφο για να ανακαλύψουν το μέρος που τους έχει αφήσει ένα δώρο ! IMG 20211213 093416
Τα παιδιά ανακαλύπτουν το δώρο   IMG 20211213 093516το ανοίγουν και βρίσκουν δύο φακέλους InkedIMG 20211213 093716: Ο ένας έχει ένα γράμμα και ο άλλος έχει πολλές κάρτες  καρτεσ με τα δικαιώματα.

2η δραστηριότητα
Διαβάζουμε  το γράμμα του Αϊ-Βασίλη gramma. Τα παιδιά παίζουν το παιχνίδι που τους προτείνει ο Άγιος Βασίλης  βάζουμε κάθε φορά τόσες κάρτες ώστε να παίξουν αρκετά και να χαρούνInkedIMG 20211213 094330
Με το σταμάτημα της μουσικής όποιος πάρει κάρτα βγαίνει έξω . Το παιχνίδι τελειώνει όταν έχουν τελειώσει
οι κάρτες και κάθε παιδί  κρατά τουλάχιστον από δύοpixiz 26 12 2021 18 28 41 .

3η  δραστηριότητα
Εισαγωγή στα δικαιώματα των παιδιών μέσα από τις ρουτίνες σκέψεις
Συζήτηση στην ολομέλεια . Τα παιδιά περιέγραψαν  τις κάρτες που είχαν  στα χεράκια τους .
Περιέγραψαν  και συζήτησαν  για όσα έβλεπαν στις εικόνες ….και μοιράστηκαν τις σκέψεις και τους προβληματισμούς
τους . Αναλύσαμε τα δικαιώματα των ανθρώπων και τι σημαίνει ότι όλοι έχουν δικαίωμα .
Δημιουργήσαμε έναν πίνακα αναφοράς με τις κάρτες δικαιώματα σε  σχήμα χωριό και το ονομάσαμε το χωριό των δικαιωμάτων των παιδιών.IMG 20211213 105626 IMG 20211213 111111 IMG 20211213 122518 IMG 20211213 122742

2ο Εργαστήριο

1η  δραστηριότητα
Ένα ξωτικούλη μας οδήγησε με το γρίφο που  μας είπε στη γωνιά της βιβλιοθήκης όπου τα παιδιά
ανακάλυψαν το βιβλίο του Μολυβένιου στρατιώτη με ένα κλειδί πάνω , το μαγικό κλειδί των Χριστουγέννων IMG 20211215 092951.  Ξεκλειδώσαμε το παραμύθι και το διαβάσαμε .  Το σταματήσαμε λίγο πριν το τέλος.

 

 

 

 

 

 

 

2η δραστηριότητα                                                                                                                                                                                                                                                                       Διαβάσαμε το γράμμα του μολυβένιου στρατιώτη προς τα παιδιά
Συγκεκριμένα το γραμμα αναφέρει :
‘’ Διάβασέ με και πριν το τέλος,
όποιος το μαγικό κλειδί κρατήσει,
να κάνει για μένα μια ευχή
γιατί έτσι μόνο θα πραγματοποιηθεί!» pixiz 26 12 2021 18 40 08
Γράψαμε  σε  συννεφόλεξο όσα  είπαν τα παιδιά. ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ 1 Τα παιδιά ζωγράφισαν τις ευχές τους προς τον Μολυβένιο Στρατιώτη.ΣΤΡΑΤΙΩΤΗς ΕΥΧΗ 1

3η δραστηριότητα
Make a wish . Είδαμε ένα βίντεο μέσα από το site του  make a wish  ώστε τα παιδιά να καταλάβουν και να ενημερωθούν για το έργο του οργανισμού και τη δική μας συμβολή σε αυτό.

IMG 20211216 094449
Συζητήσαμε για την αξία της προσφοράς και  της φιλανθρωπίας .  Παρουσιάσαμε στα παιδιά τα αστεράκια που αγοράσαμε για να συμμετέχουμε κι εμείς στη δράση αυτή του  make a wish.  Τα παιδιά χάρηκαν πάρα πολύ που θα συμμετέχουν κι αυτά στην δράση αυτή.

4η  δραστηριότητα                                                                                                                                                                                                                                                                      Ζωγραφίσαμε τα αστεράκια και κάναμε μία ευχή για τα άρρωστα παιδάκια . Παίξαμε με τα αστεράκια κάνοντας συνθέσεις.  Επειδή θα συμμετέχουμε στο διαγωνισμό φωτογραφίας του make a wish βάψαμε το μεγάλο αστέρι και κάναμε μία σύνθεση για να φωτογραφηθούμε. Η φωτογραφία μας θα συντεθεί με τις φωτογραφίες των υπόλοιπων σχολείων και θα σταλεί στον διαγωνισμό. ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!!

IMG 20211216 100242 IMG 20211216 100318 IMG 20211221 092626 IMG 20211221 093132 IMG 20211222 223345

3o Εργαστήριο 

1η Δραστηριότητα : Παραμυθένιο ξεκίνημα

Παρακολουθήσαμε από το youtube το παραμύθι : Το Λυχνάρι του Αλαντίν

Συζητήσαμε με τα παιδιά τι τους άρεσε από την ιστορία .

2η Δραστηριότητα : Παντομίμα

Αν είχαμε ένα λυχνάρι μαγικό κι   εμφανιζόταν στο σχολειό και μας έλεγε ότι μπορούσε να εκπληρώσει μόνο μια ευχή μας , ποια θα ήταν αυτή; Τι θα ήθελαν να καταφέρουν τα παιδιά; Τι θα ήθελαν να μάθουν; Πού θα ήθελαν να πάνε; Τι θα ήθελαν να δοκιμάσουν που ενδεχομένως να φοβούνται να το κάνουν ; Τι θα ήθελαν να αλλάξει στη ζωή τους; Τι θα ήθελαν να αποκτήσουν; (όχι υλικά αγαθά).

Το λυχνάρι εμφανίστηκε !!!!
Το κάθε παιδί, αφού σκέφτηκε,  παρουσίασε μπροστά στα υπόλοιπα παιδιά με παντομίμα την επιθυμία του , προσπαθώντας να δώσει στα άλλα παιδιά να καταλάβουν ποια είναι η κρυφή του επιθυμία .
Το παιδί που  μάντεψε σωστά παρουσιάζει τη δική του επιθυμία για να τη μαντέψει το επόμενο παιδί,  και το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρις ότου ολοκληρώθηκε η διαδικασία από όλα τα παιδιά .

Tzini1 Tzini2

3η Δραστηριότητα: Ζωγραφίζοντας τις προσδοκίες για τη νέα χρονιά

« Είμαι του Τζίνι του λυχναριού κι ήρθα τη νέα τη χρονιά, ευχές πολλές να σας χαρίσω και μια επιθυμία σας να πραγματοποιήσω!»

Τα παιδιά ζωγραφίζουν την επιθυμία τους.

collage 1collage 2collage 3

4ο Εργαστήριο

1η δραστηριότητα: Μάντεψε τι μπορεί να σημαίνει!

Το κάθε παιδί πήρε μια κάρτα με έναν ήρωα από τα κλασσικά παραμύθια . Κάθε ήρωας παραμυθιού έχει ένα όνομα, άλλοι  έχουν όνομα όπως αυτά που μπορεί να έχει  κάποιος άνθρωπος, όπως Τζακ (Ιάκωβος), Ραπουνζέλ κι άλλοι έχουν περίεργα ονόματα.

IMG 20220118 120100 IMG 20220118 120127 IMG 20220118 120241

Τι  λέτε, παιδιά, μπορούμε να μαντέψουμε τι σημαίνει το κάθε όνομα; Για παράδειγμα, τι μπορεί να σημαίνει η Χιονάτη, ο
Κοντορεβιθούλης, η Τοσοδούλα, η  Χρυσομαλλούσα, η Κοκκινοσκουφίτσα, η Σταχτοπούτα; Βλέποντας τις εικόνες που υπήρχαν τα παιδιά βρήκαν από που βγαίνει το όνομα του κάθε ήρωα . Αφού τοποθέτησαν την καρτέλα που κρατούσαν κάτω από το αντικείμενο που σχετίζεται με το όνομα του ήρωα , παίξαμε με τις κάρτες το παιχνίδι μνήμης .

IMG 20220118 120737

Παίξαμε  ένα διαδραστικό φύλλο
εργασίας στα παιδιά με αντιστοίχιση ονόματος
ήρωα με κάποιο αντικείμενο.
Σύνδεσμος:
https://www.liveworksheets.com/ut2798961vf

IMG 20220118 121146 IMG 20220118 121252IMG 20220118 121432

Το ίδιο φύλλο το κάναμε και ο καθένας μόνος του !!!

collage 4  collage3

2η δραστηριότητα: Το παραμυθένιο μας όνομα

Στην παρεούλα συζητήσαμε  με τα παιδιά : «Εσύ, αν ήσουν ήρωας παραμυθιού, ποιο θα ήταν το όνομά σου;» Τα παιδιά
παρατήρησαν τον εαυτό τους, τα ρούχα τους, τα χαρακτηριστικά τους, τις  ιδιαίτερες κλίσεις και ταλέντα τους και είπαν το παραμυθένιο τους όνομα.
Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν  τον  εαυτό τους και προσπάθησαν να γράψουν αντιγράψουν  το παραμυθένιο τους όνομα.

paramithoonoma 2 paramithoonoma 

3η δραστηριότητα:  Το όνομά μου έχει τη δική του ιστορία!

Το κάθε παιδί έφτιαξε το βιβλιαράκι με την ιστορία του ονόματός του , με τη βοήθεια του γονέα του. Τα παιδιά ξεκινούν χρωματίζοντας την 1η
σελίδα με το wordart:
2η σελίδα: Το όνομά μου είναι. Τα παιδιά
σ’ αυτή τη σελίδα γράφουν το όνομά τους
και προσπαθούν να το διακοσμήσουν με
κάποια τεχνική ζωγραφικής.Στην 3η σελίδα το παιδί  γράφει
από ποιον/α πήρε το όνομά του το παιδί,
γιατί του έδωσαν αυτό το όνομα κλπ
Στην 4η σελίδα βάζουν μια μικρή φωτογραφία της
βάφτισης ή ζωγραφίζουν πως απέκτησαν το όνομά τους.Στην 5η σελίδα βάζουν μια φωτογραφία με το νονό ή τη νονά τους ή
γράφουν τα ονόματά τους.
Στην 6η σελίδα γράφουν πότε γιορτάζουν. Αν δε γνωρίζουν πότε
γιορτάζει το όνομά τους, μπορεί να το αναζητήσουν στο εορτολόγιο.
Στην 7η σελίδα βάζουν μια μικρή οικογενειακή φωτογραφία.
Στην 8η σελίδα γράφουν το όνομα του Νηπιαγωγείου τους.

Στη συνέχεια το έφεραν στο σχολείο και το παρουσίασαν στους συμμαθητές του.

.jpg 2 

.png

collage

5ο εργαστήριο: Παραμυθοκοικογένειες

1η δραστηριότητα: Οι ήρωες των παραμυθιών ταξιδεύουν!

Στην ολομέλεια δημιουργήσαμε ένα τρενάκι με τις καρέκλες 6 βαγονιών , πίσω από κάθε βαγόνι κολλήσαμε τα νούμερα με τη σειρά.  IMG 20220203 080634

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες των δύο ατόμων . Η κάθε ομάδα διάλεξε τη φωτογραφία από ένα παραμύθι , στην οποία απεικονίζονται οικογένειες : .png.

IMG 20220203 080542IMG 20220203 080605IMG 20220203 080455

Αφού την παρατήρησαν προσεχτικά  μέτρησαν τα μέλη τα μέλη της κάθε οικογένειας  επέλεξαν από τις εικόνες τα μέλη της κάθε οικογένειας και τα τοποθέτησαν στα βαγόνια του τρένου

2 IMG 20220203 080726

Στη συνέχεια πήραν το φύλλο εργασίας στο οποίο τοποθέτησαν τα μέλη της κάθε οικογένειας στον σωστό αριθμό και βρήκαν το αντίστοιχο κουτάκι στο διπλανό πίνακα διπλής εισόδου.

IMG 20220202 115241παραμυθιών 3 παραμυθιών 2 παραμυθιών 1

 

2η δραστηριότητα: Αυτή είναι η οικογένειά μου!

Τα παιδιά ζωγράφισαν την οικογένειά τους και την παρουσίασαν  στην παρεούλα.

20220204081234021 0001 20220204081234021 0002 20220204081234021 0003 20220204081234021 0004 20220204081234021 0005

 

3ηδραστηριότητα:Δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών

Τα παιδιά σκέφτονται και προτείνουν το ψηφιακό παιχνίδι θα δημιουργήσουν κλείνοντας το εργαστήριο με θέμα τις παραμυθοοικογένειες. Παράλληλα παίζουν παιχνίδια που έχουν δημιουργήσει άλλα σχολεία.

Τα δικά μας παιχνίδια : ΠΑΖΛ Οικογένεια αρκούδων Ο Πινόκιο  Τα τρία γουρουνάκια

Τα παιχνίδια των άλλων σχολείων : https://www.liveworksheets.com/5-db139833qa?fbclid=IwAR17IUIM2TZoMyA5WSXazTI3rihKr21mSD9W8Y59x26P_HX1m-tODpJvzFo

https://www.liveworksheets.com/c?a=c&sr=n&ms=uz&l=ja&i=dodnofc&r=od&db=0&f=dzddzudx&cd=klqdnjnljekjn2ngnngxnmxg&fbclid=IwAR2OqhK-NKG_skxvkBNS_olPIgnC-ZyFwBwZsuC7ca5DqyyfaGv0nWqB4-M

https://learningapps.org/watch?v=p0k8qqkpn22&fbclid=IwAR0-q_mco-uWIQP22qO8vNJ33ZkEsflJr2oKWo9ZS1vJu8eRU9vhb07qO80

uNLH0rUJSFg1jPU4gniXuZyjszknrJRIP-REOqmIEM3aAjvrQMFW-qQtc61tbKcJoV4ZmlWBgrmE6OJyT6Xex2Y7WwR6WB0hpGHPACzoEI6ZbUFGGjMKyBjvjA

https://learningapps.org/display?v=p7y68xtkc22&fbclid=IwAR3LvWXqT02mncpb8Klno-b2C-9uerwUS6xbKus4cvz7TpsVuVLpxkqYZTg

https://wordwall.net/play/28278/323/291?fbclid=IwAR2y6aNf_4UPuRo3DhIkyRmbXdTix1HdFh65tF7qngzdl61Y7j8-HOE44a0

https://learningapps.org/display?v=pj693jj4t22&fbclid=IwAR1ilg9mUuJUwoGPosrOggvYkqaPs-6QNskZBC1X_8HZzzg2xE0uxms4J_8

https://view.genial.ly/61f99125aa228700119a3e0e/interactive-content-koyiz-erwthsewn-paramy8o-oikogeneies?fbclid=IwAR0iLzQR78kyFZzOzk0A3R_PCmEQ-VbLPaZMTkakrEQxQZhID9mxTEuLqYc

 6o εργαστήριο: Δικαίωμα στη διαφορετικότητα .

1 η – 2η Δραστηριότητα

Σχολικός Εκφοβισμός

3η – 4η Δραστηριότητα

Διαφορετικότητα

7ο  Εργαστήριο : Αξιολόγηση της θεματικής ενότητας

1η Δραστηριότητα

Αρχικά φτιάξαμε το τρενάκι με τις δραστηριότητες όλης της θεματικής ενότητας . Τα παιδιά τοποθέτησαν τις εικόνες της κάθε δραστηριότητας στα βαγόνια ενώ παράλληλα συζητούσαμε τι κάναμε και πόσο μας άρεσε .

IMG 20220222 090616IMG 20220222 090624IMG 20220222 090629

2η Δραστηριότητα

Την επόμενη μέρα συναντηθήκαμε με  τα σχολεία της ομάδας μας στο webex για να παίξουμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού . Συνθέσαμε την τούρτα της Ευτυχίας , βρίσκοντας τα κομμάτια της με τα δικαιώματα που είχαν κρυφτεί μέσα στην τάξη μας, λύνοντας κάθε φορά από έναν γρίφο. Οι Γρίφοι   Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

Η ΤΟΥΡΤΑ ΜΑΣ

IMG 20220218 102025

3η Δραστηριότητα

Τέλος τα παιδιά αποτύπωσαν στο χαρτί σε φύλλα εργασίας την γνώμη τους για τα εργαστήρια της θεματικής ενότητας και ζωγράφισαν αυτό που τους άρεσε πιο πολύ.

4 3 2 1