Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2021-2022
“ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ”
‘Εχοντας ως στόχο την βελτίωση των σχέσεων μεταξύ μας αλλά και την υποστήριξη της θετικής συμπεριφοράς στο σχολείο υλοποιήσαμε κάποιες δραστηριότητες. Φουσκώσαμε μπαλόνια, κάναμε τρενάκι ο ένας πίσω από τον άλλον και ενώ έπαιζε η μουσική τα παιδιά έπρεπε να συνεργαστούν ώστε μετακινούμενα στο χώρο να μην τους πέσει το μπαλόνι. Συνεργάστηκαν άψογα και κατάλαβαν ότι έπρεπε να πάνε με τον ίδιο ρυθμό που πήγαιναν και οι συμμαθητές τους.
Χωρίσαμε τα παιδιά σε δυάδες και φτιάξαμε έναν δρόμο χρησιμοποιώντας στεφάνια και τουβλάκια για εμπόδια. Το ένα παιδί με κλεισμένα τα μάτια έπρεπε να ακολουθήσει τις εντολές του φίλου και βοηθού του όπως για παράδειγμα πήγαινε δεξιά, πήγαινε αριστερά, σήκωσε το πόδι για να περάσεις το εμπόδιο.
Αυτό το λουλούδι είναι το λουλούδι της συμφιλίωσης. Αποφασίσαμε ότι όποιο παιδί δεν συμπεριφέρεται με σωστό τρόπο απέναντι σε κάποιο άλλο παιδί θα προσφέρει αυτό το λουλούδι ζητώντας “συγνώμη” και θα συμφιλιώνονται.
Σχηματίζοντας και κόβοντας τις πατούσες και τις παλάμες μας δημιουργήσαμε το δέντρο της φιλίας και καταλήξαμε στο ότι είμαστε όλοι φίλοι μεταξύ μας, όλοι βοηθάμε ο ένας τον άλλον και συνεργαζόμαστε.
“Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ”
Ξεκινώντας τον 4ο θεματικό κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων μιλήσαμε για τον κύκλο του νερού. Εξηγήσαμε με απλά λόγια τον κύκλο του νερού, δείξαμε φωτογραφίες και βίντεο και το κάθε παιδί ξεχωριστά ζωγράφισε τον κύκλο του νερού. Μάθαμε τη σημασία των λέξεων “ΕΞΑΤΜΙΣΗ” “ΒΡΟΧΟΠΤΩΣΗ” “ΣΥΜΠΥΚΝΩΣΗ” “ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ”.
Φτιάξαμε μακέτα τον κύκλο του νερού. Χωριστήκαμε σε ομάδες με απώτερο σκοπό την καλύτερη κατασκευή της μακέτας αλλά και τη συνεργασία των παιδιών. Κάποια παιδιά έφτιαξαν τα σύννεφα, κάποια τον ήλιο και κάποια άλλα την θάλασσα. Στο τέλος γράψαμε και κολλήσαμε τα φαινόμενα της εξάτμισης, συμπύκνωσης, βροχόπτωσης και συγκέντρωσης στο σωστό σημείο.
Μιλήσαμε και εξηγήσαμε στα παιδιά για τις ιδιότητες του νερού. Αρχικά μιλήσαμε για την τήξη και πήξη και κάναμε πειράματα για να κατανοήσουμε καλύτερα αυτές τις έννοιες. Στην αρχή κάναμε υποθέσεις ενώ στο τέλος βγάλαμε τα ανάλογα συμπεράσματα. Για να καταλάβουμε την τήξη βάλαμε ένα μπρίκι γεμάτο με νερό στη φωτιά και μόλις άρχισε το νερό να βράζει λιώσαμε σοκολάτα και βούτυρο. Για να καταλάβουμε την πήξη βάλαμε σε μια παγοθήκη νερό και νερομπογιές. Στα ποτήρια βάλαμε διάφορα υγρά όπως κρασί, άζαξ, λάδι, γάλα, τσίπουρο. Ρωτήσαμε τα παιδιά τι νομίζουν ότι θα γίνει αν τα βάλουμε στην κατάψυξη. Είπαν τις απόψεις τους. Την άλλη μέρα διαπιστώσαμε ότι είχαν παγώσει όλα εκτός από το τσίπουρο λόγω των πολλών γράδων που περιέχει. Παίξαμε κι ένα παιχνίδι όπου τα παιδιά χωρισμένα σε 3 ομάδες έπρεπε να βρουν τρόπο να λιώσουν ένα παγάκι. Κέρδισε εκείνη η ομάδα που έλιωσε το παγάκι πιο γρήγορα και εμφάνισε ένα παιχνιδάκι που είχαμε κρύψει. Πάγωσαν λίγο τα χεράκια μας αλλά το διασκεδάσαμε.
Μέχρι να τελειώσουμε το παιχνίδι τα υγρά που είχαμε βάλει στην κατάψυξη είχαν αρχίσει να λιώνουν έτσι είδαμε πάλι το φαινόμενο της τήξης.
Μιλήσαμε για την διαλυτότητα του νερού. Γεμίσαμε τα ποτήρια με νερό και ρίξαμε ζάχαρη, αλάτι, ξύλο και τουβλάκι και διαπιστώσαμε ποια διαλύονται και ποια όχι.
Μιλήσαμε επίσης για την βύθιση και την πλεύση. Σε μια λεκάνη γεμάτη με νερό ρίξαμε διάφορα αντικείμενα αφού πρώτα ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν αν πιστεύουν ότι θα επιπλεύσουν ή θα βυθιστούν. Η αλήθεια είναι ότι οι απαντήσεις τους ήταν ολόσωστες. Διαπιστώσαμε λοιπόν ότι δεν έχει σημασία το βάρος ενός αντικειμένου αλλά το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο.
Επίσης, είδαμε φωτογραφίες και βίντεο από παλιούς νερόμυλους, μιλήσαμε για τη δύναμη που έχει το νερό και εξηγήσαμε τον λόγο για τον οποίο κατασκευάζουμε φράγματα. Φτιάξαμε κι εμείς το δικό μας φράγμα με τα υλικά που έχουμε. Τα παιδιά είχαν διάφορες ιδέες σχετικά με το πως μπορούμε να φτιάξουμε φράγμα αλλά καταλήξαμε στο να χρησιμοποιήσουμε τουβλάκια. Διαπιστώσαμε όμως ότι το νερό έφευγε κι έτσι οι μικροί μας χτίστες αποφάσισαν να βάλουν ανάμεσα από τις πέτρες λίγη πλαστελίνη. Έχτισαν το φράγμα τόσο τέλεια που το νερό δεν έφευγε καθόλου.
Κατεβάσαμε ένα εκπαιδευτικό λογισμικό στον υπολογιστή κατάλληλο για παιδιά προσχολικής ηλικίας και παίξαμε ένα παιχνίδι όπου το κάθε παιδί έπρεπε να βάλει τις εικόνες στη σωστή σειρά ώστε να δημιουργηθεί ο κύκλος του νερού. Τα παιδιά τα κατάφεραν πολύ καλά. Τα εκπαιδευτικά λογισμικά έχοντας τα κατάλληλα γραφικά, τις εικόνες , τον ήχο και τα σύμβολα προκαλούν το ενδιαφέρον των παιδιών και διευκολύνουν τα παιδιά να ανακαλύψουν και να μάθουν.
Στο ίδιο λογισμικό φτιάξαμε έναν εννοιολογικό χάρτη καταγράφοντας όλα όσα μάθαμε για τον κύκλο του νερού. Το κάθε παιδί είπε οτιδήποτε θυμόταν. Η δημιουργία του εννοιολογικού χάρτη χρησιμοποιήθηκε σαν εργαλείο αξιολόγησης αφού τα παιδιά επανέλαβαν ιδέες χρησιμοποιώντας δικά τους λόγια και αυτό μας βοήθησε να εντοπίσουμε τυχόν λανθασμένες ιδέες και έννοιες.
Σε ένα άλλο λογισμικό ζωγραφικής το κάθε παιδί ζωγράφισε ένα διαφορετικό φαινόμενο του κύκλου του νερού. Στην φωτογραφία, για παράδειγμα, ένα παιδί ζωγράφισε την εξάτμιση.
Τέλος, η αγαπημένη μας ρομποτική μελισσούλα μας βοήθησε να εξασκηθούμε στην αλγοριθμική σκέψη και την μαθηματική αντίληψη και να σχηματίσουμε διαδρομές σχεδιάζοντας τον κύκλο του νερού.
ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ
Κάναμε διάφορες πασχαλιάτικες ζωγραφιές.
Φτιάξαμε λαμπάδες με χρωματιστή άμμο!
Στολίσαμε την πόρτα του νηπιαγωγείου μας με πασχαλιάτικη διάθεση.
Φτιάξαμε κουλουράκια όπου τα πλάσαμε με τα δυο μας τα χεράκια!!
Κατασκευάσαμε τον Επιτάφιο.
Φτιάξαμε την Σταύρωση του Ιησού, κάρτες και καλαθάκια.
Βάψαμε αυγά με έναν ιδιαίτερο τρόπο που μας έδειξε και μας έμαθε η γιαγιά μιας μαθήτριάς μας. Καθώς έλιωνε το κερί η κυρία Μαρία έχοντας υπομονή και ταλέντο έκανε εντυπωσιακά σχέδια πάνω στο αυγό.
Βράσαμε τα αυγά μέσα στη βαφή και το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό και ξεχωριστό.
Έτοιμες οι περδίκες!!
Τα παιδιά συμμετείχαν με όρεξη, χαρά και ενδιαφέρον σε όλες τις δραστηριότητες, χειροτεχνίες και δημιουργίες που κάναμε ώστε να προετοιμαστούμε για το Πάσχα.
Ευχόμαστε Καλή Ανάσταση!! Το φως της Αναστάσεως να φωτίζει τις ζωές όλων και να μας χαρίζει αγάπη και αλληλεγγύη!!
ΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ
Ξεκινώντας το πρόγραμμα «Αν όλα τα παιδιά της γης», επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας η φίλη μας η Αντάμα που έκανε ένα πολύ μακρινό ταξίδι από την Αφρική για να μας ταξιδέψει στις 5 ηπείρους και να μας μάθει κάποια σημαντικά χαρακτηριστικά για την κάθε ήπειρο!!
Η Αντάμα μας έδειξε πού βρίσκεται η Αφρική στο χάρτη και πόσο μακριά είναι από την Ελλάδα.
Η Αντάμα ήθελε να μας μάθει τα φρούτα που τρώνε στην Αφρική. Έτσι λοιπόν αφού δείξαμε στα παιδιά φωτογραφίες και την ονομασία του κάθε φρούτου, τα παιδιά έπρεπε να βρουν την σωστή λέξη και να την βάλουν κάτω από το αντίστοιχο φρούτο.

Ήταν δύσκολες οι ονομασίες των φρούτων αλλά τα νηπιάκια μας τα πήγαν πολύ καλά και το διασκέδασαν!!
Η Αντάμα μας έμαθε κάποιες λέξεις στα Αφρικανικά.
Είδαμε κάποιες φωτογραφίες που αντιπροσωπεύουν τη ζωή των Αφρικανών, μιλήσαμε για την έλλειψη των απαραίτητων αγαθών καθώς και για την έλλειψη νερού που ταλανίζει τη χώρα της Αφρικής.
Η Αντάμα μας μίλησε για τα ζώα της Αφρικής και παίξαμε ένα παιχνίδι όπου τα παιδιά έπρεπε να ταιριάξουν το ζώο με το αντίστοιχο δέρμα του.
Η Αντάμα μας έδειξε τα περίεργα κοσμήματα των Αφρικανών κι έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς κολιέ και βραχιόλια.
Μάθαμε κάποια από τα φαγητά που τρώνε στην Αφρική και παίξαμε ένα παιχνίδι όπου τα παιδιά έπρεπε να ψάξουν να βρουν τις κρυμμένες φωτογραφίες των φαγητών. Όταν άκουγαν τη λέξη “Κρύο” σήμαινε ότι είναι μακριά από την κρυμμένη φωτογραφία και όταν άκουγαν τη λέξη “Ζεστό” σήμαινε ότι είναι κοντά την κρυμμένη φωτογραφία.
Τελειώνοντας το ταξίδι μας στην Αφρική φτιάξαμε τον χάρτη της Αφρικής πάνω στον οποίο τα παιδιά κόλλησαν εκείνες τις φωτογραφίες που τους έκαναν περισσότερη εντύπωση.
Η φίλη μας η Αντάμα θέλησε να μας ξεναγήσει και σε μια άλλη ήπειρο, την Ασία. Μας έδειξε πού βρίσκεται η Ασία και πόσο μακριά είναι από την Αφρική και την Ελλάδα.
Μάθαμε κάποια στοιχεία που χαρακτηρίζουν την Ασία όπως τις φυλές που ζουν εκεί, τις συνήθειές τους, τα φαγητά τους, τα αξιοθέατα, τα παραδοσιακά τους ρούχα.
Κατασκευάσαμε καπέλα και βεντάλιες, τα φορέσαμε για να μοιάζουμε με Κινέζοι.
Φάγαμε το παραδοσιακό φαγητό των Κινέζων και προσπαθήσαμε να τους μιμηθούμε και να φάμε με ξυλάκια όπως τρώνε και αυτοί.
Φτιάξαμε το χάρτη της Ασίας όπου τα κάθε παιδί κόλλησε ένα χαρακτηριστικό που του άρεσε περισσότερο.
Γνώμη της Αντάμας ήταν να συνεχίσουμε το ταξίδι μας στις 5 ηπείρους, μαθαίνοντάς μας πολλά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά για την Αμερική. Μάθαμε για το άγαλμα της Ελευθερίας, για τον Λευκό Οίκο, για το έθιμο της πινιάτας, για τα παραδοσιακά ρούχα των Αμερικάνων, για τις διάφορες φυλές που ζουν εκεί, για τα φαγητά που συνηθίζουν να τρώνε.
Φτιάξαμε τα καπέλα των Ινδιάνων και με τα μουσικά όργανα στα χέρια χορέψαμε γύρω από την υποτιθέμενη φωτιά όπως κάνουν και οι Ινδιάνοι.
Φάγαμε χάμπουργκερ όπως οι Αμερικάνοι.
Η Αντάμα μας έδωσε πολλές πληροφορίες και για την Ευρώπη. Μας έμαθε ποιες χώρες ανήκουν στην Ευρώπη, τα αξιοθέατα τους, τις σημαίες τους, τα παραδοσιακά φαγητά τους. Εννοείται πως η Αντάμα μας έδειξε στον χάρτη που βρίσκεται η Ευρώπη και την συγκρίναμε με τις άλλες ηπείρους.
Παίξαμε ένα παιχνίδι όπου τα παιδιά έπρεπε να αναγνωρίσουν και να αντιστοιχίσουν την σημαία της κάθε χώρας με το κατάλληλο αξιοθέατο.
Επίσης προσπαθήσαμε να μάθουμε τη λέξη “ΚΑΛΗΜΕΡΑ” σε διάφορες γλώσσες όπως, Γερμανικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Ουκρανικά, Αγγλικά.
Η Αντάμα, μας ενημέρωσε για την τελευταία και πιο μικρή ήπειρο, την Ωκεανία. Τα παιδιά έκαναν διάφορες ερωτήσεις στην Αντάμα σχετικά με την ήπειρο αυτή και η Αντάμα μας ενημέρωσε πλήρως για τον τρόπο ζωής των κατοίκων, για την γεωγραφική της θέση, για τα ζώα που ζουν εκεί.
Τελειώνοντας το όμορφο ταξίδι στις 5 ηπείρους αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον δικό μας Άτλαντα. Κάποια παιδιά κόλλησαν τους χάρτες πάνω στη γη, κάποια έγραψαν τις χώρες και κάποια ζωγράφισαν τον παγωμένο Βόρειο και Νότιο πόλο.
Τέλος, κατασκευάσαμε τη Γη μας γύρω από την οποία κολλήσαμε παιδάκια διαφορετικών χωρών, εθνικοτήτων, φυλών και χορέψαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι” ΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ”.
Το σύνθημά μας ήταν ότι: “Μπορεί να είμαστε διαφορετικοί μεταξύ μας αλλά είμαστε όλοι ίσοι”.
Βεβαίως ευχαριστήσαμε την Αντάμα για όλα όσα μας έμαθε και της είπαμε ότι είναι ευπρόσδεκτη να ξαναέρθει στο σχολείο μας όποτε θελήσει.
ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
Χωρίσαμε τα ζώα υπό εξαφάνιση ανάλογα με το πού ζουν. Στο κίτρινο στεφάνι βάλαμε τα ζώα που ζουν στο δάσος, στο κόκκινο τα ζώα που ζουν στον αέρα και στο άσπρο τα ζωάκια που ζουν στη θάλασσα.

Φτιάξαμε μια αφίσα όπου τα ζωάκια εκφράζουν το παράπονό τους. Τα μικρά μας νήπια κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια για να γράψουν τα παράπονα και τα κατάφεραν περίφημα.

Παίξαμε ένα αυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι όπου όταν τα παιδιά τύχαιναν πάνω σε ζώο υπό εξαφάνιση έπρεπε να εκτελέσουν μια εντολή από τις μωβ κάρτες. Όταν όμως τύχαιναν πάνω στις φωτογραφίες που απεικονίζουν τις απειλές των ζώων έπρεπε να απαντήσουν σε μια ερώτηση από τις πράσινες καρτέλες.

Παίξαμε παιχνίδι μνήμης με τα ζώα υπό εξαφάνιση όπου τα παιδιά έπρεπε να βρουν τα ζευγάρια των ζώων.

Δείξαμε στο χάρτη σε ποια περιοχή βρίσκεται κάθε ζώο υπό εξαφάνιση. Κάθε παιδί έβαζε τη φωτογραφία και το όνομα του ζώου στη σωστή γεωγραφική θέση.

Μάθαμε για τις οργανώσεις “ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ”, “ΑΡΧΕΛΩΝ”, “ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗ” ΚΑΙ “Mom” που προστατεύουν τα ζώα υπό εξαφάνιση όσο μπορούν.
Μιλήσαμε για την τροφή των ζώων υπό εξαφάνιση.
Ένα-ένα παιδί κολλούσε το φαγητό του κάθε ζώου κάτω από την αντίστοιχη φωτογραφία.

Μεταμφιεστήκαμε σε λύκους, αρκούδες, δελφίνια και φώκιες. Για παράδειγμα, κάποια παιδιά υποδύονταν τους λύκους, κάποια άλλα παιδιά ήταν οι κυνηγοί των λύκων ενώ οι υπόλοιποι ήμασταν η ομάδα “Αρκτούρος” που προστατεύει τους λύκους. Το ίδιο παίξαμε και για τα υπόλοιπα ζωάκια.
Γίναμε συγγραφείς και γράψαμε το δικό μας βιβλίο!
Οι Νηπιαγωγοί κατέγραφαν τις σκέψεις και τις ιδέες των παιδιών. Αποφασίσαμε να βρούμε εικόνες στο διαδίκτυο και να γράψουμε το βιβλίο μας στον υπολογιστή. Υπάρχουν κενές σελίδες στο βιβλίο όπου οι μικροί μας “συγγραφείς” και “εικονογράφοι” αποτύπωσαν τη δικιά τους ζωγραφιά ομορφαίνοντας και εμπλουτίζοντας το βιβλίο.
Παίξαμε κουκλοθέατρο, το ευχαριστηθήκαμε και διασκεδάσαμε αρκετά. Ανά δύο παιδιά έπαιρναν μια κούκλα στα χέρια τους κάνοντας διάλογο μεταξύ τους αλλά και με τους θεατές.
Μιλήσαμε για την αιχμαλωσία και την ελευθερία των ζώων και για τα συναισθήματα των αιχμάλωτων ζώων. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια αφίσα όπου θα περάσουμε το δικό μας μήνυμα για τα ζώα. Κάποια παιδιά έγραψαν το σύνθημα: “ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ , ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑ” ενώ κάποια άλλα παιδιά κόλλησαν τις αντίστοιχες φωτογραφίες.
Τέλος, σκεφτήκαμε ότι αυτά που μάθαμε εμείς για τα ζώα, θα ήταν ωραίο να τα μοιραστούμε και με άλλα παιδιά για να μάθουν όλοι πώς μπορούμε να προστατεύσουμε τα ζώα υπό εξαφάνιση. Έτσι λοιπόν, μοιράσαμε φέιγ-βολάν στα παιδιά του δημοτικού σχολείου και στους γονείς των παιδιών.
ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ

Μιλήσαμε για το πόσο χρήσιμα είναι τα δόντια μας, για τη στοματική κοιλότητα, για τα μέρη του δοντιού, είπαμε πώς ονομάζεται κάθε δόντι, σε τι χρησιμεύουν οι κυνόδοντες, οι κοπτήρες, οι τραπεζίτες. Φτιάξαμε τους κύριους δοντούληδες και κάναμε μια ομαδική στοματική κοιλότητα. Κολλήσαμε δόντια- αυγοθήκες , ούλα-πλαστελίνη, γλώσσα και έτοιμο το στόμα μας.
ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
Τα παιδιά ζωγράφισαν το γνωστό σε όλους τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφιζουν στον τοίχο” και έγραψαν όλοι μαζί το σύνθημα “ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”
ΥΓΙΗ ΠΑΙΔΙΑ, ΥΓΙΗΣ ΚΟΣΜΟΣ
Γίναμε ψαράδες και αγρότες ώστε να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά πώς έρχεται η τροφή στο πιάτο μας.

Βρήκαμε στην υδρόγειο σφαίρα τις χώρες από τις οποίες έρχονται στη χώρα μας διάφορα προϊόντα όπως ο ανανάς, η μπανάνα, το ρύζι.
Χορέψαμε ‘το χορό των μπιζελιών” και ρωτήσαμε τα παιδιά αν θυμούνται ποια φρούτα και λαχανικά ακούστηκαν στο τραγούδι. Συζητήσαμε για αυτά τα φρούτα και λαχανικά, τους ρωτήσαμε πού τα βλέπουν, στη λαϊκή, στο σούπερ μαρκετ, αν τους αρέσουν και τονίσαμε ιδιαίτερα την αξία των φρούτων ,λαχανικών αλλά και της τροφής γενικότερα.

Οι μικροί μας καλλιτέχνες έφτιαξαν μια ομαδική πυραμίδα μεσογειακής διατροφής με τη βοήθεια των νηπιαγωγών.
Τα νήπια που ξέρουν να γράφουν, κατέγραψαν τις ομάδες τροφίμων.

Δεν θέλαμε να χαλάσουμε το χατίρι των παιδιών, γι’ αυτό έφτιαξαν εκτός από την ομαδική, έφτιαξαν μια τρισδιάστατη πυραμίδα ο καθένας ξεχωριστά κολλώντας φωτογραφίες τροφίμων από φυλλάδια των σούπερ μαρκετ.

Βρήκαμε αινίγματα για τα φρούτα και τα λαχανικά. Τα παιδιά προσπαθούσαν να μαντέψουν την απάντηση και τα κατάφερναν πολύ καλά. Τ α παιδιά έφτιαξαν και μια ωραία ομαδική χειροτεχνία. Κόλλησαν από τη μια πλευρά του φρούτου το αίνιγμα που ταίριαζε στο φρούτο αυτό και από την άλλη πλευρά την απάντηση του αινίγματος.
Είπαμε παροιμίες που σχετίζονται με την τροφή και φτιάξαμε μια χειροτεχνία.

Πάνω σε χαρτόκουτα κολλήσαμε φωτογραφίες από διάφορα τρόφιμα και παιδιά έπρεπε να κατευθύνουν τη ρομποτική μελισσούλα στο ανάλογο τρόφιμο που τους έλεγε η νηπιαγωγός. Έπρεπε να σκεφτούν από την αρχή σε ποιο τετράγωνο θέλουν να φτάσουν, την πορεία που πρέπει να ακολουθήσει η μελισσούλα έτσι ώστε να την ρυθμίσουν ανάλογα.

Το κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του σουπλά ζωγραφίζοντας κάτι που τρώνε για πρωϊνό, μεσημεριανό, απογευματινό και βραδινό. Πλαστικοποιήσαμε τα σουπλά και την ώρα του φαγητού στρώνουν το σουπλά για να μην λερώσουν το τραπέζι.

Μιλήσαμε για τα θρεπτικά συστατικά των τροφών. Ένα-ένα παιδί κολλούσε τα διάφορα τρόφιμα που εκτυπώσαμε στις κατάλληλες κατηγορίες θρεπτικών συστατικών.
Για περισσότερη εμπέδωση και διασκέδαση παίξαμε παιχνίδια σχετικά με τις υγιεινές τροφές , με τα θρεπτικά συστατικά. Τα βρήκαμε στους συνδέσμους: https://wheelofnames.com/view/6dw-cv8/
https://wheelofnames.com/view/f49-hvm/
Ένα παιχνίδι με το οποίο διασκέδασαν πολύ τα παιδιά ήταν όταν βάλαμε διάφορα φρούτα κάτω από το πηγούνι μας, ανάμεσα στα πόδια μας , κάτω από τη μασχάλη μας με σκοπό να μην μας πέσουν ενώ χορεύαμε. Χαρήκαμε και γελάσαμε αρκετά.

Μιλήσαμε για τα παραδοσιακά φαγητά διάφορων χωρών. Δείξαμε στα παιδιά τις σημαίες της Ελλάδας, Ουκρανίας, Γερμανίας, Ρωσίας και Ιταλίας και ένα-ένα παιδί έβαζε δίπλα από κάθε σημαία το αντίστοιχο παραδοσιακό φαγητό. Είχαμε ετοιμάσει και σχετικό φύλλο εργασίας όπου έπρεπε τα παιδιά να αντιστοιχίσουν τη σημαία με το κατάλληλο παραδοσιακό φαγητό.
























































































































