Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2021-2022



Λήψη αρχείου

 

“ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ”

IMG 4673 IMG 4674 IMG 4675

‘Εχοντας ως στόχο την βελτίωση των σχέσεων μεταξύ μας αλλά και την υποστήριξη της θετικής συμπεριφοράς στο σχολείο υλοποιήσαμε κάποιες δραστηριότητες. Φουσκώσαμε μπαλόνια, κάναμε τρενάκι ο ένας πίσω από τον άλλον και ενώ έπαιζε η μουσική τα παιδιά έπρεπε να συνεργαστούν ώστε μετακινούμενα στο χώρο να μην τους πέσει το μπαλόνι. Συνεργάστηκαν άψογα και κατάλαβαν ότι έπρεπε να πάνε με τον ίδιο ρυθμό που πήγαιναν και οι συμμαθητές τους.

IMG 4677 IMG 4678 IMG 4679 IMG 4680

Χωρίσαμε τα παιδιά σε δυάδες και  φτιάξαμε έναν δρόμο χρησιμοποιώντας στεφάνια και τουβλάκια για εμπόδια. Το ένα παιδί με κλεισμένα τα μάτια έπρεπε να ακολουθήσει τις εντολές του φίλου και βοηθού του όπως για παράδειγμα πήγαινε δεξιά, πήγαινε αριστερά, σήκωσε το πόδι για να περάσεις το εμπόδιο. 

IMG 4682

Αυτό το λουλούδι είναι το λουλούδι της συμφιλίωσης. Αποφασίσαμε ότι όποιο παιδί δεν συμπεριφέρεται με σωστό τρόπο απέναντι σε κάποιο άλλο παιδί θα προσφέρει αυτό το λουλούδι ζητώντας “συγνώμη” και θα συμφιλιώνονται.

IMG 4681

Σχηματίζοντας και κόβοντας τις πατούσες και τις παλάμες μας δημιουργήσαμε το δέντρο της φιλίας και καταλήξαμε στο ότι είμαστε όλοι φίλοι μεταξύ μας, όλοι βοηθάμε ο ένας τον άλλον και συνεργαζόμαστε.

“Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ”

IMG 4564 IMG 4563 IMG 4562 IMG 4560 IMG 4561

Ξεκινώντας τον 4ο θεματικό κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων μιλήσαμε για τον κύκλο του νερού. Εξηγήσαμε με απλά λόγια τον κύκλο του νερού, δείξαμε φωτογραφίες και βίντεο και το κάθε παιδί ξεχωριστά ζωγράφισε τον κύκλο του νερού. Μάθαμε τη σημασία των λέξεων “ΕΞΑΤΜΙΣΗ” “ΒΡΟΧΟΠΤΩΣΗ” “ΣΥΜΠΥΚΝΩΣΗ” “ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ”.

IMG 4565 IMG 4566 IMG 4567 IMG 4569

Φτιάξαμε μακέτα τον κύκλο του νερού. Χωριστήκαμε σε ομάδες με απώτερο σκοπό την καλύτερη κατασκευή της μακέτας αλλά και τη συνεργασία των παιδιών. Κάποια παιδιά έφτιαξαν τα σύννεφα, κάποια τον ήλιο και κάποια άλλα την θάλασσα. Στο τέλος γράψαμε και κολλήσαμε τα φαινόμενα της εξάτμισης, συμπύκνωσης, βροχόπτωσης και συγκέντρωσης στο σωστό σημείο. 

IMG 4590 IMG 4589 IMG 4591 IMG 4601 

IMG 4593

Μιλήσαμε και εξηγήσαμε στα παιδιά για τις ιδιότητες του νερού. Αρχικά μιλήσαμε για την τήξη και πήξη και κάναμε πειράματα για να κατανοήσουμε καλύτερα αυτές τις έννοιες. Στην αρχή κάναμε υποθέσεις ενώ στο τέλος βγάλαμε τα ανάλογα συμπεράσματα. Για να καταλάβουμε την τήξη βάλαμε  ένα μπρίκι γεμάτο με νερό στη φωτιά και μόλις άρχισε το νερό να βράζει λιώσαμε σοκολάτα και βούτυρο. Για να καταλάβουμε την πήξη βάλαμε σε μια παγοθήκη νερό και νερομπογιές. Στα ποτήρια βάλαμε διάφορα υγρά όπως κρασί, άζαξ, λάδι, γάλα, τσίπουρο. Ρωτήσαμε τα παιδιά τι νομίζουν ότι θα γίνει αν τα βάλουμε στην κατάψυξη. Είπαν τις απόψεις τους. Την άλλη μέρα διαπιστώσαμε ότι είχαν παγώσει όλα εκτός από το τσίπουρο λόγω των πολλών γράδων που περιέχει.  Παίξαμε κι ένα παιχνίδι όπου τα παιδιά χωρισμένα σε 3 ομάδες έπρεπε να βρουν τρόπο να λιώσουν ένα παγάκι. Κέρδισε εκείνη η ομάδα που έλιωσε το παγάκι πιο γρήγορα και εμφάνισε ένα παιχνιδάκι που είχαμε κρύψει. Πάγωσαν λίγο τα χεράκια μας αλλά το διασκεδάσαμε.

Μέχρι να τελειώσουμε το παιχνίδι τα υγρά που είχαμε βάλει στην κατάψυξη είχαν αρχίσει να λιώνουν έτσι είδαμε πάλι το φαινόμενο της τήξης.

IMG 4592

Μιλήσαμε για την διαλυτότητα του νερού. Γεμίσαμε τα ποτήρια με νερό και ρίξαμε ζάχαρη, αλάτι, ξύλο και τουβλάκι και διαπιστώσαμε ποια διαλύονται και ποια όχι.

IMG 4602 IMG 4603 IMG 4604

Μιλήσαμε επίσης για την βύθιση και την πλεύση. Σε μια λεκάνη γεμάτη με νερό ρίξαμε διάφορα αντικείμενα αφού πρώτα ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν αν πιστεύουν ότι θα επιπλεύσουν ή θα βυθιστούν. Η αλήθεια είναι ότι οι απαντήσεις τους ήταν ολόσωστες. Διαπιστώσαμε λοιπόν ότι δεν έχει σημασία το βάρος ενός αντικειμένου αλλά το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο.

IMG 4614 IMG 4615 IMG 4616 IMG 4617

Επίσης, είδαμε φωτογραφίες και βίντεο από παλιούς νερόμυλους, μιλήσαμε για τη δύναμη που έχει το νερό και εξηγήσαμε τον λόγο για τον οποίο κατασκευάζουμε φράγματα. Φτιάξαμε κι εμείς το δικό μας φράγμα με τα υλικά που έχουμε. Τα παιδιά είχαν διάφορες ιδέες σχετικά με το πως μπορούμε να φτιάξουμε φράγμα αλλά καταλήξαμε στο να χρησιμοποιήσουμε τουβλάκια. Διαπιστώσαμε όμως ότι το νερό έφευγε κι έτσι οι μικροί μας χτίστες αποφάσισαν να βάλουν ανάμεσα από τις πέτρες λίγη πλαστελίνη. Έχτισαν το φράγμα τόσο τέλεια που το νερό δεν έφευγε καθόλου.  

IMG 4609 IMG 4610 IMG 4611

Κατεβάσαμε ένα εκπαιδευτικό λογισμικό στον υπολογιστή κατάλληλο για παιδιά προσχολικής ηλικίας και παίξαμε ένα παιχνίδι όπου το κάθε παιδί έπρεπε  να βάλει τις εικόνες στη σωστή σειρά ώστε να δημιουργηθεί ο κύκλος του νερού. Τα παιδιά τα κατάφεραν πολύ καλά. Τα εκπαιδευτικά λογισμικά έχοντας τα κατάλληλα γραφικά, τις εικόνες , τον ήχο και τα σύμβολα προκαλούν το ενδιαφέρον των παιδιών και διευκολύνουν τα παιδιά να ανακαλύψουν και να μάθουν. 

IMG 4608

Στο ίδιο λογισμικό φτιάξαμε έναν εννοιολογικό χάρτη καταγράφοντας όλα όσα μάθαμε για τον κύκλο του νερού. Το κάθε παιδί είπε οτιδήποτε θυμόταν. Η δημιουργία του εννοιολογικού χάρτη χρησιμοποιήθηκε σαν εργαλείο αξιολόγησης αφού τα παιδιά επανέλαβαν ιδέες χρησιμοποιώντας δικά τους λόγια και αυτό μας βοήθησε να εντοπίσουμε τυχόν λανθασμένες ιδέες και έννοιες.  

IMG 4612 1

Σε ένα άλλο λογισμικό ζωγραφικής το κάθε παιδί ζωγράφισε ένα διαφορετικό  φαινόμενο του κύκλου του νερού. Στην φωτογραφία, για παράδειγμα, ένα παιδί ζωγράφισε την εξάτμιση.

IMG 4606 IMG 4607

Τέλος, η αγαπημένη μας ρομποτική μελισσούλα μας βοήθησε να εξασκηθούμε στην αλγοριθμική σκέψη και την μαθηματική αντίληψη και να σχηματίσουμε διαδρομές σχεδιάζοντας τον κύκλο του νερού. 

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ

IMG 4453 IMG 4454 IMG 4456

Κάναμε διάφορες πασχαλιάτικες ζωγραφιές.

IMG 4440

Φτιάξαμε λαμπάδες με χρωματιστή άμμο!

IMG 4457 Στολίσαμε την πόρτα του νηπιαγωγείου μας με πασχαλιάτικη διάθεση.

IMG 4451 IMG 4452

Φτιάξαμε κουλουράκια όπου τα πλάσαμε με τα δυο μας τα χεράκια!!

IMG 4438 IMG 4439

Κατασκευάσαμε τον Επιτάφιο.

IMG 4460 Φτιάξαμε την Σταύρωση του Ιησού, κάρτες και καλαθάκια. 

IMG 4447

Βάψαμε αυγά με έναν ιδιαίτερο τρόπο που μας έδειξε και μας έμαθε η γιαγιά μιας μαθήτριάς μας. Καθώς έλιωνε το κερί η  κυρία Μαρία έχοντας υπομονή και ταλέντο έκανε εντυπωσιακά σχέδια πάνω στο αυγό. 

IMG 4443IMG 4442

Βράσαμε τα αυγά μέσα στη βαφή και το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό και ξεχωριστό. 

IMG 4450

Έτοιμες οι περδίκες!!

Τα παιδιά συμμετείχαν με όρεξη, χαρά και ενδιαφέρον σε όλες τις δραστηριότητες, χειροτεχνίες και δημιουργίες που κάναμε ώστε να προετοιμαστούμε για το Πάσχα.

Ευχόμαστε Καλή Ανάσταση!! Το φως της Αναστάσεως να φωτίζει τις ζωές όλων και να μας χαρίζει αγάπη και αλληλεγγύη!! 

ΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ

BDB2F9C6 A262 4115 B436 F0FFCF5CADD8Ξεκινώντας το πρόγραμμα «Αν όλα τα παιδιά της γης», επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας η φίλη μας η Αντάμα που έκανε ένα πολύ μακρινό ταξίδι από την Αφρική για να μας ταξιδέψει στις 5 ηπείρους και να μας μάθει κάποια σημαντικά χαρακτηριστικά για την κάθε ήπειρο!!
Η Αντάμα μας έδειξε πού βρίσκεται η Αφρική στο χάρτη και πόσο μακριά είναι από την Ελλάδα.

59A8BC8A A3FE 4247 86BF DF7108BDC672 Η Αντάμα ήθελε να μας μάθει τα φρούτα που τρώνε στην Αφρική. Έτσι λοιπόν αφού δείξαμε στα παιδιά φωτογραφίες και την ονομασία του κάθε φρούτου, τα παιδιά έπρεπε να βρουν την σωστή λέξη και να την βάλουν κάτω από το αντίστοιχο φρούτο.
5499BF22 45F9 4957 8C24 E362AB016A63 35CC07C8 89E7 46B4 8366 007A574C347D
Ήταν δύσκολες οι ονομασίες των φρούτων αλλά τα νηπιάκια μας τα πήγαν πολύ καλά και το διασκέδασαν!!

IMG 4272Η Αντάμα μας έμαθε κάποιες λέξεις στα Αφρικανικά.

1BE05513 C99A 4ABB BD53 6E80539D45BF E76CC8B1 B3BE 4C43 B621 5E42B3072417

Είδαμε κάποιες φωτογραφίες που αντιπροσωπεύουν τη ζωή των Αφρικανών, μιλήσαμε για την έλλειψη των απαραίτητων αγαθών καθώς και για την έλλειψη νερού που ταλανίζει τη χώρα της Αφρικής.80C568CB C151 4577 AA37 E64CDDAD18F0 
Η Αντάμα μας μίλησε για τα ζώα της Αφρικής και παίξαμε ένα παιχνίδι όπου τα παιδιά έπρεπε να ταιριάξουν το ζώο με το αντίστοιχο δέρμα του.

BA3F440F 7EDB 4518 8B87 D77F1871D754 E366B2EB 0C1A 48F9 8FC0 B5F21D7A22A7 9C5ABBDD 1060 454D 897D A5F5579D8E19

2AF77258 A845 4E33 898E F44D892113C4 B2F1251A CE86 4161 8FBE 203E9C0EC276 45579245 C5F3 4E86 9F08 4D9E556B2EB3

Η Αντάμα μας έδειξε τα περίεργα κοσμήματα των Αφρικανών κι έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς κολιέ και βραχιόλια.

IMG 4273 IMG 4276 IMG 4278  Μάθαμε κάποια από τα φαγητά που τρώνε στην Αφρική και παίξαμε ένα παιχνίδι όπου τα παιδιά έπρεπε να ψάξουν να βρουν τις κρυμμένες φωτογραφίες των φαγητών. Όταν άκουγαν τη λέξη “Κρύο” σήμαινε ότι είναι μακριά από την κρυμμένη φωτογραφία και όταν άκουγαν τη λέξη “Ζεστό” σήμαινε ότι είναι κοντά την κρυμμένη φωτογραφία.  

IMG 4282 IMG 4283 IMG 4284

Τελειώνοντας το ταξίδι μας στην Αφρική φτιάξαμε τον χάρτη της Αφρικής πάνω στον οποίο τα παιδιά κόλλησαν εκείνες τις φωτογραφίες που τους έκαναν περισσότερη εντύπωση.

IMG 4285 

Η φίλη μας η Αντάμα θέλησε να μας ξεναγήσει και σε μια άλλη ήπειρο, την Ασία. Μας έδειξε πού βρίσκεται η Ασία και πόσο μακριά είναι από την Αφρική και την Ελλάδα. 

IMG 4286  Μάθαμε κάποια στοιχεία που χαρακτηρίζουν την Ασία όπως τις φυλές που ζουν εκεί, τις συνήθειές τους, τα φαγητά τους, τα αξιοθέατα, τα παραδοσιακά τους ρούχα. 

IMG 4299 IMG 4300 IMG 4301

Κατασκευάσαμε καπέλα και βεντάλιες, τα φορέσαμε για να μοιάζουμε με Κινέζοι. 

IMG 4313 IMG 4316 IMG 4317 IMG 4318 IMG 4320Φάγαμε το παραδοσιακό φαγητό των Κινέζων και προσπαθήσαμε να τους μιμηθούμε και να φάμε με ξυλάκια όπως τρώνε και αυτοί.

IMG 4321 IMG 4322 IMG 4323

Φτιάξαμε το χάρτη της Ασίας όπου τα κάθε παιδί κόλλησε ένα χαρακτηριστικό που του άρεσε περισσότερο.  

IMG 4397 Γνώμη της Αντάμας ήταν να συνεχίσουμε το ταξίδι μας στις 5 ηπείρους, μαθαίνοντάς μας πολλά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά για την Αμερική. Μάθαμε για το άγαλμα της Ελευθερίας, για τον Λευκό Οίκο, για το έθιμο της πινιάτας, για τα παραδοσιακά ρούχα των Αμερικάνων, για τις διάφορες φυλές που ζουν εκεί, για τα φαγητά που συνηθίζουν να τρώνε. 

IMG 4392 IMG 4395

Φτιάξαμε τα καπέλα των Ινδιάνων και με τα μουσικά όργανα στα χέρια χορέψαμε γύρω από την υποτιθέμενη φωτιά όπως κάνουν και οι Ινδιάνοι. 

IMG 4399 IMG 4400

Φάγαμε χάμπουργκερ όπως οι Αμερικάνοι. 

IMG 4402 IMG 4403 IMG 4404

Η Αντάμα μας έδωσε πολλές πληροφορίες και για την Ευρώπη. Μας έμαθε ποιες χώρες ανήκουν στην Ευρώπη, τα αξιοθέατα τους, τις σημαίες τους, τα παραδοσιακά φαγητά τους. Εννοείται πως η Αντάμα μας έδειξε στον χάρτη που βρίσκεται η Ευρώπη και την συγκρίναμε με τις άλλες ηπείρους. 

IMG 4410 IMG 4417

Παίξαμε ένα παιχνίδι όπου τα παιδιά έπρεπε να αναγνωρίσουν και να αντιστοιχίσουν την σημαία της κάθε χώρας με το κατάλληλο αξιοθέατο.

Επίσης προσπαθήσαμε να μάθουμε τη λέξη “ΚΑΛΗΜΕΡΑ” σε διάφορες γλώσσες όπως, Γερμανικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Ουκρανικά, Αγγλικά.   

IMG 4409                                   IMG 4408

Η Αντάμα, μας ενημέρωσε για την τελευταία και πιο μικρή ήπειρο, την Ωκεανία. Τα παιδιά έκαναν διάφορες ερωτήσεις στην Αντάμα σχετικά με την ήπειρο αυτή και η Αντάμα μας ενημέρωσε πλήρως για τον τρόπο ζωής των κατοίκων, για την γεωγραφική της θέση, για τα ζώα που ζουν εκεί. 

IMG 4418 IMG 4419 IMG 4421

Τελειώνοντας το όμορφο ταξίδι στις 5 ηπείρους αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον δικό μας Άτλαντα. Κάποια παιδιά κόλλησαν τους χάρτες πάνω στη γη, κάποια έγραψαν τις χώρες και κάποια ζωγράφισαν τον παγωμένο Βόρειο και Νότιο πόλο. 

IMG 4431 IMG 4433 IMG 4435 Τέλος, κατασκευάσαμε τη Γη μας γύρω από την οποία κολλήσαμε παιδάκια διαφορετικών χωρών, εθνικοτήτων, φυλών και χορέψαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι” ΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ”. 

Το σύνθημά μας ήταν ότι: “Μπορεί να είμαστε διαφορετικοί μεταξύ μας αλλά είμαστε όλοι ίσοι”.

Βεβαίως ευχαριστήσαμε την Αντάμα για όλα όσα μας έμαθε και της είπαμε ότι είναι ευπρόσδεκτη να ξαναέρθει στο σχολείο μας όποτε θελήσει.

ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

IMG 3813

Κατηγοριοποιήσαμε τα ζώα σε ήμερα και άγρια

IMG 3816

Χωρίσαμε τα ζώα υπό εξαφάνιση ανάλογα με το πού ζουν. Στο κίτρινο στεφάνι βάλαμε τα ζώα που ζουν στο δάσος, στο κόκκινο τα ζώα που ζουν στον αέρα και στο άσπρο τα ζωάκια που ζουν στη θάλασσα.

IMG 3812

Κόψαμε σε κομμάτια τα ζώα υπό εξαφάνιση και τα παιδιά συναρμολόγησαν τα κομμάτια αυτά σαν παζλ.

IMG 3839

Φτιάξαμε μια αφίσα όπου τα ζωάκια εκφράζουν το παράπονό τους. Τα μικρά μας νήπια κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια για να γράψουν  τα παράπονα και τα κατάφεραν περίφημα.

IMG 3841

Παίξαμε ένα αυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι όπου όταν τα παιδιά τύχαιναν πάνω σε ζώο υπό εξαφάνιση έπρεπε να εκτελέσουν μια εντολή από τις μωβ κάρτες. Όταν όμως τύχαιναν πάνω στις φωτογραφίες που απεικονίζουν τις απειλές των ζώων έπρεπε να απαντήσουν σε μια ερώτηση από τις πράσινες καρτέλες.

IMG 3843

Παίξαμε παιχνίδι μνήμης με τα ζώα υπό εξαφάνιση όπου τα παιδιά έπρεπε να βρουν τα ζευγάρια των ζώων.

IMG 3844

Παίξαμε ντόμινο με τις καρτέλες των ζώων.

IMG 3862

Δείξαμε στο χάρτη σε ποια περιοχή βρίσκεται κάθε ζώο υπό εξαφάνιση. Κάθε παιδί έβαζε τη φωτογραφία και το όνομα του ζώου στη σωστή γεωγραφική θέση.

IMG 3980

Μάθαμε για τις οργανώσεις “ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ”, “ΑΡΧΕΛΩΝ”, “ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗ” ΚΑΙ “Mom” που προστατεύουν τα ζώα υπό εξαφάνιση όσο μπορούν.

IMG 3969

Μιλήσαμε για την τροφή των ζώων υπό εξαφάνιση.

IMG 3966

IMG 3968

Ένα-ένα παιδί κολλούσε το φαγητό του κάθε ζώου κάτω από την αντίστοιχη φωτογραφία.

IMG 3982

Μεταμφιεστήκαμε σε λύκους, αρκούδες, δελφίνια και φώκιες. Για παράδειγμα, κάποια παιδιά υποδύονταν τους λύκους, κάποια άλλα παιδιά ήταν οι κυνηγοί των λύκων ενώ οι υπόλοιποι ήμασταν η ομάδα “Αρκτούρος” που προστατεύει τους λύκους. Το ίδιο παίξαμε και για τα υπόλοιπα ζωάκια.

IMG 3983 IMG 3987

IMG 3991

Γίναμε συγγραφείς και γράψαμε το δικό μας βιβλίο!

IMG 3993 IMG 3999

IMG 3995

IMG 3996 IMG 4001IMG 3992

Οι Νηπιαγωγοί κατέγραφαν τις σκέψεις και τις ιδέες των παιδιών. Αποφασίσαμε να βρούμε εικόνες στο διαδίκτυο και να γράψουμε το βιβλίο μας στον υπολογιστή. Υπάρχουν κενές σελίδες στο βιβλίο όπου οι μικροί μας “συγγραφείς” και “εικονογράφοι” αποτύπωσαν τη δικιά τους ζωγραφιά ομορφαίνοντας και εμπλουτίζοντας το βιβλίο.

IMG 4006 IMG 4010

Παίξαμε κουκλοθέατρο, το ευχαριστηθήκαμε και διασκεδάσαμε αρκετά. Ανά δύο παιδιά έπαιρναν μια κούκλα στα χέρια τους κάνοντας διάλογο μεταξύ τους αλλά και με τους θεατές. 

IMG 4024 IMG 4025 IMG 4028 IMG 4029 IMG 4030

Μιλήσαμε για την αιχμαλωσία και την ελευθερία των ζώων και για τα συναισθήματα των αιχμάλωτων ζώων. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια αφίσα όπου θα περάσουμε το δικό μας μήνυμα για τα ζώα. Κάποια παιδιά έγραψαν το σύνθημα: “ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ , ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑ” ενώ κάποια άλλα παιδιά κόλλησαν τις αντίστοιχες φωτογραφίες. 

IMG 4032

Τέλος, σκεφτήκαμε ότι αυτά που μάθαμε εμείς για τα ζώα, θα ήταν ωραίο να τα μοιραστούμε και με άλλα παιδιά για να μάθουν όλοι πώς μπορούμε να προστατεύσουμε τα ζώα υπό εξαφάνιση. Έτσι λοιπόν, μοιράσαμε φέιγ-βολάν στα παιδιά του δημοτικού σχολείου και στους γονείς των παιδιών.

ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ

IMG 3755

Μιλήσαμε για το πόσο χρήσιμα είναι τα δόντια μας, για τη στοματική κοιλότητα, για τα μέρη του δοντιού, είπαμε πώς ονομάζεται κάθε δόντι, σε τι χρησιμεύουν οι κυνόδοντες, οι κοπτήρες, οι τραπεζίτες. Φτιάξαμε τους κύριους δοντούληδες και κάναμε μια ομαδική στοματική κοιλότητα. Κολλήσαμε δόντια- αυγοθήκες , ούλα-πλαστελίνη, γλώσσα και έτοιμο το στόμα μας.

IMG 3759 IMG 3761

ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

IMG 3745

IMG 3746

Τα παιδιά ζωγράφισαν το γνωστό σε όλους τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφιζουν στον τοίχο” και έγραψαν όλοι μαζί το σύνθημα “ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”

IMG 3734

Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος έφτιαξαν όλοι μαζί το Πολυτεχνείο. Κάποια παιδιά έκοβαν, κάποια ζωγράφισαν τους κίονες, κάποια κόλλησαν τα κάγκελα, κάποια παιδιά έγραψαν το σύνθημα και κάποια ζωγράφισαν τους φοιτητές.

IMG 3735

ΥΓΙΗ ΠΑΙΔΙΑ, ΥΓΙΗΣ ΚΟΣΜΟΣ

IMG 3604

Φτιάχνοντας έναν πίνακα απλής εισόδου με το αγαπημένο μας φαγητό

IMG 3609

IMG 3610

Γίναμε ψαράδες και αγρότες ώστε να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά πώς έρχεται η τροφή στο πιάτο μας.

 

IMG 3611

Βρήκαμε στην υδρόγειο σφαίρα τις χώρες από τις οποίες έρχονται στη χώρα μας διάφορα προϊόντα όπως ο ανανάς, η μπανάνα, το ρύζι.

IMG 3612

IMG 3613

Χορέψαμε ‘το χορό των μπιζελιών” και ρωτήσαμε τα παιδιά αν θυμούνται ποια φρούτα και λαχανικά ακούστηκαν στο τραγούδι. Συζητήσαμε για αυτά τα φρούτα και λαχανικά, τους ρωτήσαμε πού τα βλέπουν, στη λαϊκή, στο σούπερ μαρκετ, αν τους αρέσουν και τονίσαμε ιδιαίτερα την αξία των φρούτων ,λαχανικών αλλά και της τροφής γενικότερα.

IMG 3617

Οι μικροί μας καλλιτέχνες έφτιαξαν μια ομαδική πυραμίδα μεσογειακής διατροφής με τη βοήθεια των νηπιαγωγών.

IMG 3614

Τα νήπια που ξέρουν να γράφουν, κατέγραψαν τις ομάδες τροφίμων.

IMG 3620

Δεν θέλαμε να χαλάσουμε το χατίρι των παιδιών, γι’ αυτό έφτιαξαν εκτός από την ομαδική, έφτιαξαν μια τρισδιάστατη πυραμίδα ο καθένας ξεχωριστά κολλώντας φωτογραφίες τροφίμων από φυλλάδια των σούπερ μαρκετ.

IMG 3624

Βρήκαμε αινίγματα για τα φρούτα και τα λαχανικά. Τα παιδιά προσπαθούσαν να μαντέψουν την απάντηση και τα κατάφερναν πολύ καλά. Τ α παιδιά έφτιαξαν και μια ωραία ομαδική χειροτεχνία. Κόλλησαν από τη μια πλευρά του φρούτου το αίνιγμα που ταίριαζε στο φρούτο αυτό και από την άλλη πλευρά την απάντηση του αινίγματος.

IMG 3691 IMG 3693

IMG 3667

Είπαμε παροιμίες που σχετίζονται με την τροφή και φτιάξαμε μια χειροτεχνία.

IMG 3682

Φτιάξαμε την κυρία υγιεινούλα και την κυρία ανθυγεινή και κολλήσαμε υγεινά και ανθυγιεινά φαγητά.

IMG 3685

Πάνω σε χαρτόκουτα κολλήσαμε φωτογραφίες από διάφορα τρόφιμα και παιδιά έπρεπε να κατευθύνουν τη ρομποτική μελισσούλα στο ανάλογο τρόφιμο που τους έλεγε η νηπιαγωγός. Έπρεπε να σκεφτούν από την αρχή σε ποιο τετράγωνο θέλουν να φτάσουν, την πορεία που πρέπει να ακολουθήσει η μελισσούλα έτσι ώστε να την ρυθμίσουν ανάλογα.

IMG 3690

Το κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του σουπλά ζωγραφίζοντας κάτι που τρώνε για πρωϊνό, μεσημεριανό, απογευματινό και βραδινό. Πλαστικοποιήσαμε τα σουπλά και την ώρα του φαγητού στρώνουν το σουπλά για να μην λερώσουν το τραπέζι.

 

 

IMG 3700

Μιλήσαμε για τα θρεπτικά συστατικά των τροφών. Ένα-ένα παιδί κολλούσε τα διάφορα τρόφιμα που εκτυπώσαμε στις κατάλληλες κατηγορίες θρεπτικών συστατικών.

Για περισσότερη εμπέδωση και διασκέδαση παίξαμε παιχνίδια σχετικά με τις υγιεινές τροφές , με τα θρεπτικά συστατικά. Τα βρήκαμε στους συνδέσμουςhttps://wheelofnames.com/view/6dw-cv8/

https://wheelofnames.com/view/f49-hvm/

Ένα παιχνίδι με το οποίο διασκέδασαν πολύ τα παιδιά ήταν όταν βάλαμε διάφορα φρούτα κάτω από το πηγούνι μας, ανάμεσα στα πόδια μας , κάτω από τη μασχάλη μας με σκοπό να μην μας πέσουν ενώ χορεύαμε. Χαρήκαμε και γελάσαμε αρκετά.

IMG 3708

Μιλήσαμε για τα παραδοσιακά φαγητά διάφορων χωρών. Δείξαμε στα παιδιά τις σημαίες της Ελλάδας, Ουκρανίας, Γερμανίας, Ρωσίας και Ιταλίας και ένα-ένα παιδί έβαζε δίπλα από κάθε σημαία το αντίστοιχο παραδοσιακό φαγητό. Είχαμε ετοιμάσει και σχετικό φύλλο εργασίας όπου έπρεπε τα παιδιά να αντιστοιχίσουν τη σημαία με το κατάλληλο παραδοσιακό φαγητό.

IMG 3713

Καλέσαμε την διατροφολόγο κ. Μπάμπου Σοφία και μίλησε στα παιδιά για την διατροφή, τι πρέπει να τρώμε, τι πρέπει να αποφεύγουμε και παίξαμε διάφορα παιχνίδια.