Δικαίωμα στην υγεία – το Περαστικάκι
Το Περαστικάκι βρέθηκε χτυπημένο και πονούσε. Έπρεπε να πάει στο γιατρό. Η παιδαγωγός εξηγεί ότι το δικαίωμα για το οποίο θα μιλήσουν σήμερα είναι
το δικαίωμα στην υγεία. Εξηγεί ότι όλοι οι άνθρωποι -όπως και τα ζώα- έχουμε
ανάγκη την υγεία μας και τα παιδιά έχουν δικαίωμα να προστατεύεται η υγεία
τους αλλά και να μπορούν να ρωτούν και να μαθαίνουν ό,τι τους απασχολεί
σχετικά.
Επίσης τονίζει ότι τα παιδιά όταν πάνε στον γιατρό, ή όταν έχουν
κάποιο πρόβλημα στην υγεία τους, έχουν δικαίωμα να μιλούν και να εξηγούν πώς
νοιώθουν, αν φοβούνται, αν πονάνε, κλπ. Στη συνέχεια προτείνει ένα – ένα παιδί
να πει μια λέξη μετά το «με πονάει» και με μια μαλακιά μπάλα που δίνεται στο διπλανό παιδί για να πει τι το πονάει.
Η νηπιαγωγός τότε αναλαμβάνει το ρόλο του γιατρού και πηγαίνει να γιατρέψει κάθε πόνο. Τυλίγει με γάζα τα χτυπημένα πόδια, κάνει εμβόλιο, γίνεται οφθαλμίατρος και ελέγχει τα μάτια που βλέπουν θολά, με το στηθοσκόπιο καταλαβαίνει αν είναι άρρωστο ένα παιδάκι κλπ.
Η νηπιαγωγός ρωτάει τα παιδιά πως ένιωσαν όταν χρειάστηκαν γιατρό ή κάποιου είδους φροντίδα της υγείας τους, όπως να πάρουν ένα φάρμακο ή να περιποιηθούν ένα τραύμα. Τα παιδιά ένιωσαν λύπη, μοναξιά, φόβο μέχρι και αηδία. Ύστερα, ο/η παιδαγωγός προτείνει στα παιδιά να σκεφτούν και να προσπαθήσουν να πουν μια πρόταση για την υγεία που θα ήθελαν να τη συμφωνήσουν στην τάξη και που να ξεκινάει με «Αν», π.χ. «Αν πονέσει το πόδι μας, δεν τρέχουμε» ή «Αν χτυπήσουμε, …..» ή «Αν δούμε ένα άλλο παιδί που …..». Συμφωνούν όλοι στη φράση και τη γράφουν στην καρτέλα με το Περαστικάκι.
Δικαίωμα στην υγεία – το Περαστικάκι από Νηπιαγωγείο Κεντριού διατίθεται με άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.



