
Δικαίωμα σε σπίτι, ρούχα, φαγητό- το Σιγουράκι
Αφού ακούσαμε την ιστορία και το τραγούδι από το Σιγουράκι, η παιδαγωγός εξηγεί ότι το δικαίωμα των παιδιών να έχουν σπίτι, ρούχα και φαγητό είναι από τα βασικά τους δικαιώματα, που δυστυχώς αρκετά παιδιά στον κόσμο δεν το απολαμβάνουν.
Τα παιδιά της τάξης χωρίζονται σε ομάδες. Από κάθε ομάδα ζητείται να συζητήσει για λίγα λεπτά, προσπαθώντας να βρει όσο περισσότερα πράγματα μπορεί που είναι αναγκαία σε ένα παιδί για να μεγαλώνει καλά. Μετά από λίγα λεπτά δίνεται το σύνθημα και ένα παιδί από κάθε ομάδα διαδοχικά λέει ένα πράγμα από αυτά που σκέφτηκαν. Η παιδαγωγός εξηγεί ότι η προστασία αυτού του δικαιώματος δεν εξαρτάται από τα παιδιά, μερικές φορές ούτε και από τους γονείς τους, αλλά χρειάζεται το κράτος / η πολιτεία να βοηθάει αυτούς που δεν έχουν όσα χρειάζονται. Εξηγεί ότι υπάρχουν πλουσιότερες και φτωχότερες χώρες.
Σε κάποιες χώρες πολλά παιδιά ζουν χωρίς να έχουν όλα αυτά που χρειάζονται, δηλαδή πεινάνε, δεν έχουν καθαρό νερό, ζουν σε καλύβια ή στον δρόμο ή φοράνε μόνο παλιά ρούχα. Σε αυτό το σημείο τους παρουσιάστηκαν φωτογραφίες και βιντεάκια από τριτοκοσμικές χώρες. Τονίζει επίσης ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πλουσιότεροι και φτωχότεροι, με συνέπεια κάποια παιδιά να στερούνται ορισμένα από όσα χρειάζονται για να μεγαλώσουν και να αναπτυχθούν καλά. Ρωτάει τα παιδιά αν έχουν δει άλλα παιδιά που δεν έχουν όσα χρειάζονται για να ζήσουν καλά και αναφέρθηκαν σε παιδιά που έχουν δει να ζητιανεύουν σε διάφορα σημεία της πόλης. Σε αυτό το σημείο, η παιδαγωγός λέει στα παιδιά ότι θα κάνουν μια συζήτηση για μια φανταστική υπόθεση. Ας πούμε, έρχεται μία μέρα το Σιγουράκι και μας λέει: «Οι γονείς μου οι αρκούδοι δεν είναι καθόλου καλά και δεν μπορούν να μου φέρουν τίποτα στο σπίτι. Μπορείτε εσείς να μου φέρετε μερικά φαγητά, ρούχα, παιχνίδια και άλλα χρήσιμα αντικείμενα από τα δικά σας;».
Τα παιδιά χωρίζονται και πάλι στις ομάδες που είχαν στην αρχική δραστηριότητα και κάθε ομάδα καλείται να συζητήσει και να αποφασίσει να πάει στο Σιγουράκι τόσα αντικείμενα όσα είναι και τα μέλη της ομάδας. Ούτε λιγότερα, ούτε περισσότερα. Μπορεί να είναι από ένα ρούχο, ένα φαγητό, ένα χρήσιμο αντικείμενο στο δωμάτιο ή ένα παιχνίδι, αρκεί να τα έχουν στα σπίτια τους τα παιδιά. Χρειάζεται όμως να είναι διαφορετικά πράγματα. Κάθε παιδί ανακοινώνει το δικό του αντικείμενο που θα δώσει στο Σιγουράκι. Μία – μία ομάδα ανακοινώνει και η παιδαγωγός σημειώνει. Αφού ακουστούν όλα, η παιδαγωγός διαβάζει ένα – ένα τα αντικείμενα στα παιδιά και προτείνει να συμφωνήσουν ποια από αυτά νομίζουν ότι το Σιγουράκι τα έχει πραγματικά ανάγκη. Έτσι για κάθε λέξη σηκώνουν χέρι αν συμφωνούν ότι το χρειάζεται πάρα πολύ και αν κάποιος – κάποια διαφωνεί, εξηγεί το γιατί.
Τέλος στην καρτέλα αναγράφεται «Συμφωνούμε ότι όλα τα παιδιά πρέπει να μπορούν να έχουν: ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΝΕΡΟ, ΡΟΥΧΑ, ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ, ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΦΑΓΗΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΖΟΥΝ ΣΩΣΤΑ».
Η δραστηριότητα της συνέλευσης αυτής αποβλέπει στην καλύτερη κατανόηση του δικαιώματος όλων των παιδιών να έχουν τα αναγκαία αγαθά που τους διασφαλίζουν ένα επίπεδο ζωής, καθώς και στην προώθηση της αλληλεγγύης και της ενσυναίσθησης.
Δικαίωμα σε σπίτι, ρούχα, φαγητό από Νηπιαγωγείο Κεντριού διατίθεται με άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.