ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ- «The ice watch» ή η τέχνη διαμαρτύρεται

Screenshot 6

Ενότητα 6η . ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ, τοπικά και παγκόσμια
Β. «The ice watch» ή η τέχνη διαμαρτύρεται.

Περιγραφή δραστηριότητας

Παρουσιάσαμε στα παιδιά φωτογραφίες του έργου «Ice watch» του Olafur Eliasson και αφήσαμε τα παιδιά να παρατη-ρήσουν το έργο και να το περιγράψουν. Παρατηρούν το σχήμα που δημιουργείται και ρωτώνται με τι το παρομοιάζουν. Καταλήξαμε ότι πρόκειται για ένα τεράστιο ρολόι από πάγους.

pagos

Σχολιάσαμε γιατί μπορεί να το κάνει αυτό ο καλλιτέχνης και μετά είδαμε βίντεο με το στήσιμο και την έκθεση του έργου σε διάφορα μέρη του κόσμου. Τα παιδιά πρόσεξαν στο βίντεο ότι οι πάγοι έλιωναν και μίκραιναν και γίνονταν νερό.Για να το διαπιστώσουμε κάναμε κι εμείς το ίδιο έργο σε δίσκους με παγάκια και παρατηρήσαμε ότι μετά από λίγη ώρα τα παγάκια λιώνουν.

Σκεφτήκαμε που υπάρχουν πάγοι στον κόσμο και τα παιδιά αμέσως ανέφεραν το Βόρειο και Νότιο Πόλο. Αναρρωτηθήκαμε αν αυτό μπορεί να συμβεί και εκεί και αν θέλει να μας περάσει αυτό το μήνυμα ο καλλιτέχνης. Βλέποντας ένα βίντεο για τους πάγους της Ανταρκτικής ( Ταξίδι στους Πάγους 3 Παγόβουνα )
καταλήξαμε ότι συμβαίνει αυτό και θέλαμε να μάθουμε το γιατί.

Πρώτα όμως, φτιάξαμε παγόβουνα από μεγάλα τάπερ που τα γεμίσαμε νερό και παρατηρήσαμε αν θα λιώσουν όπως τα παγάκια. Η απάντηση ήταν ίδια, και τα παγόβουνα μας από την ζέστη άρχισαν να λιώνουν.

Screenshot 1

Τι συμβαίνει όμως στην  Ανταρκτική και λιώνουν οι πάγοι; Έχει ζέστη:

Σ’αυτό το σημείο μιλήσαμε για την κλιματική αλλαγή και είδαμε τα παρακάτω βίντεο

Screenshot 4

Βλέποντας την ιστορία της αρκούδας ευαισθητοποιηθήκαμε και αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια αφίσα για να βοηθήσουμε όλοι μαζί στην ενημέρωση του κόσμου για το πρόβλημα αυτό.

Screenshot 5

Την επόμενη μέρα γνωρίσαμε το έργο «Trash People» του HA Schult , το παρατηρήσαμε, το σχολιάσαμε και προσπαθήσαμε να αποκρυπτογραφήσουμε το μήνυμα που θέλει να περάσει ο καλλιτέχνης μέσα από το έργο του.

Screenshot 6

Τα παιδιά αμέσως αντιλήφθηκαν ότι πρόκειται για ανθρώπους φτιαγμένους από σκουπίδια και προσπαθώντας να καταλάβουν τον καλλιτέχνη είπαν ότι αυτό έγινε γιατί πετάμε τα σκουπίδια στους δρόμους και στις θάλασσες. Συζητώντας καταλήξαμε ότι ο άνθρωπος παράγει πολλά σκουπίδια και πρέπει να κάνει λιγότερα επαναχρησιμοποιώντας κάποια και ανακυκλώνοντας.

Είδαμε και ένα σχετικό βίντεο  (Climate Change | Why is Earth Melting | Global Climate Change, Melting Glaciers | Video for Kids – YouTube) με τους τρόπους που μπορούμε να βοηθήσουμε στην κλιματική αλλαγή και στη συνέχεια σαν αξιολόγηση κάναμε ένα φύλλο εργασίας όπου κάθε παιδί ζωγράφισε πώς μπορεί να βοηθήσει στην κλιματική αλλαγή.

Screenshot 9

Τέλος, επηρεασμένοι από τα έργα τέχνης που ασχοληθήκαμε φτιάξαμε το δικό μας έργο τέχνης με σκοπό να περάσουμε το μήνυμα για τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Αποφασίσαμε λοιπόν να δείξουμε το αποτέλεσμα που είχε η φύση αν υπερθερμαινόταν ο πλανήτης και είχαμε λειψυδρία.

Τα παιδιά, σε ένα καφέ χαρτόνι που αναπαριστά την ξεραμένη γη και το χώμα έβαλαν πλαστικά ζωάκια ξαπλωμένα (νεκρά) και μάζεψαν από την αυλή ξεραμένα λουλούδια και χόρτα και τα τοποθέτησαν και αυτά στο χαρτόνι συνθέτοντας μια παγωμένη εικόνα που παριστάνει μια νεκρή φύση από την κλιματική αλλαγή. Όταν ολοκληρώσαμε το έργο μας καλέσαμε τα παιδιά της δίπλα τάξης να το δουν και να το σχολιάσουν!

Screenshot 10 1

logo2 energos politis

 

 

 

CC BY-NC-SA 4.0 ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ- «The ice watch» ή η τέχνη διαμαρτύρεται από Νηπιαγωγείο Κεντριού διατίθεται με άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.