Τραγούδι για την ενδοσχολική βία

Screenshot 39

Το Νηπιαγωγείο Κεντριού συμμετέχει στην Πανελλήνια  ετήσια εκστρατεία “Μίλα τώρα” από το
“Το Χαμόγελο του Παιδιού” και το «YouSmile», το Ευρωπαϊκό Εθελοντικό Δίκτυο Μαθητών και Μαθητριών του Οργανισμού με τη συνεργασία του Ευρωπαϊκού Δικτύου κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (E.A.N)που εστιάζει στην ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση ενάντια στο φαινόμενο της ενδοσχολικης βίας και τον εκφοβισμό.

Από το 2013 και με αφορμή την 6η Μαρτίου Σχολική Ημέρα Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμό “Το Χαμόγελο του Παιδιού” και το  “YouSmile” πραγματοποιεί την σχολική δράση “Μίλα Τώρα”. Με βασικό
μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» τα σχολεία και τα παιδιά συμμετέχουν και δημιουργούν το δικό τους μήνυμα ενάντια στο Bullying.

Στα πλαίσια αυτής της εκστρατείας και της συμμετοχής μας στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Σχολείων «Παιδεία στα Μέσα: τηλεόραση, διαδίκτυο, κινηματογράφος»

αρχείο λήψης 5

Οι μαθητές ασχολήθηκαν με τον εκφοβισμό:

Ορισμός:

«Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (schoolbullying), χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου. Ο εκφοβισμός και η βία ανάμεσα στους μαθητές μπορούν να πάρουν σωματική, λεκτική, ψυχολογική και κοινωνική μορφή.

Συνήθως εκδηλώνονται με:

• χειρονομίες, σπρωξιές, ξυλοδαρμούς,

• φραστικές επιθέσεις, βρισιές, προσβολές, απειλές,

• εκβιασμούς,

• καταστροφή προσωπικών αντικειμένων,

• κλοπές,

• σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση,

• αποκλεισμό και απομόνωση από παρέες, ομαδικά παιχνίδια και κοινωνικές δραστηριότητες.» πηγή : school-bullying.wikispaces.com

Μορφές Εκφοβισμού

Ο εκφοβισμός μπορεί να πάρει διάφορες μορφές:

• Σωματικός : φυσικός τραυματισμός ή απειλή τραυματισμού προς κάποιον. Εκδηλώνεται με σπρωξίματα, σκουντήματα, αγκωνιές, γροθιές και κλοτσιές, τρικλοποδιές, χτυπήματα με αντικείμενα, τσιμπήματα και δαγκωνιές, περιορισμό του άλλου μέσω σωματικών πρακτικών.

• Λεκτικός : συστηματική χρησιμοποίηση υβριστικών εκφράσεων, φραστικών επιθέσεων, προσβολών και απειλών, αγενών σχολίων και ειρωνείας, χρήση παρατσουκλιών.

• Εκφοβισμός με εκβιασμό : εκούσια απόσπαση χρημάτων ή προσωπικών αντικειμένων, η οποία συνοδεύεται από απειλές ή και τον εξαναγκασμό σε αντικοινωνικές πράξεις.

• Έμμεσος ή κοινωνικός : προσπάθεια για κοινωνική απομόνωση ή αγνόηση ατόμου, για άσκηση επιρροής στην ομάδα των συνομηλίκων ώστε να αισθανθούν αντιπάθεια για κάποιο συγκεκριμένο συμμαθητή τους, διάδοση κακόβουλων φημών και ψευδών.

• Ηλεκτρονικός : αποστολή απειλητικού ή υβριστικού υλικού μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, των υπηρεσιών MMS και SMS που παρέχουν τα κινητά τηλέφωνα και των διαδικτυακών τόπων κοινωνικής δικτύωσης, χρήση ή παραποίηση των προσωπικών δεδομένων κάποιου ατόμου, αποκλεισμός του από μια δικτυακή ομάδα, κλήσεις στο κινητό του από άγνωστο νούμερο.

• Ρατσιστικός : διάδοση αρνητικών σχολίων εξαιτίας της καταγωγής, της κοινωνικής τάξης, της οικονομικής κατάστασης, της διαφορετικότητας.

• Σεξουαλικός : υβριστικά σχόλια, σκίτσα και γκράφιτι με σεξουαλικό περιεχόμενο, ανήθικες χειρονομίες, ανεπιθύμητο άγγιγμα, μέχρι και σοβαρές σεξουαλικές επιθέσεις. πηγή : antibullyingnetwork.gr

Οι μαθητές παρακολούθησαν διάφορα animation και βίντεο απο το διαδίκτυο αρχικά ως ερέθισμα για να εστιάσουν στο «πρόβλημα» όπως :

Τα παραπάνω βίντεο ενθάρρυναν και διευκόλυναν  την ενσυναίσθηση και τη
συναισθηματική εμπλοκή των παιδιών. Τους προκάλεσε έντονα συναισθήματα και μία αφορμή να συζητήσουν και να εντοπίσουν για το πως τα τρία διαφορετικά βίντεο μεταδίδουν τις πληροφορίες, το μήνυμα!

Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες  του βίντεο και της αφίσας. Η ομάδα του βίντεο αποφάσισε να περάσει το μήνυμά της μέσω ενός βίντεου στο οποίο ενσωμάτωσαν και το τραγούδι που δημιούργησαν:

Μίλα τώρα μη φοβάσαι
Ονειρέψου μη λυπάσαι
Μίλα τώρα και θα δεις
Μια διέξοδο θα βρεις.
Μίλα τώρα , και ένας φίλος Θα βρεθεί
Μίλα τώρα, μη μένεις άλλο στη σιωπή
Μίλα τώρα, αντιστασου όσο μπορείς
Μίλα τώρα κ το δρόμο σου θα βρεις!”

Την  μουσική  μας την έφτιαξε ένας μπαμπάς μια και τα παιδιά θέλησαν να έχει τη μορφή ραπ …. Στη συνέχεια έγραψαν σε Talk cloud  συνθήματα σχετικά με το τραγούδι τους και φωτογραφήθηκαν. Εψαξαν στο διαδίκτυο για background και αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν ένα μαυρο με προβολείς για να εστιάσουν περισσότερο στο μήνυμα !

Δημιούργησαν  με πολύ κόπο το παρακάτω βίντεο για την ενδοσχολική βία :

https://youtu.be/HnF04OtnLrE

Για την αφίσα χρησιμοποίησαν το σώμα τους:

  • Με τα σώματά τους έγραψαν το σύνθημα μίλα τώρα και
  •  με τα αποτυπώματα των χεριών τους αποτύπωσαν την κίνηση Stop στη βία !

Το αποτέλεσμα είναι η παρακάτω αφίσα :

mila tora 234

https://www.milatora.gr/post/%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CE%BA%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%8D-%CE%B5%CE%BD%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-bullying-%CE%BC%CE%AF%CE%BB%CE%B1-%CF%84%CF%8E%CF%81%CE%B1

Η δράση δημοσιεύτηκε στον τοπικό τύπο : https://radiolasithi.gr/oi-mathites-toy-nipiagogeioy-kentrioy-tragoydane-gia-tin-endoscholiki-via-kai-ton-ekfovismo-vinteo/

 

CC BY-NC-SA 4.0 Τραγούδι για την ενδοσχολική βία από Νηπιαγωγείο Κεντριού διατίθεται με άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.