![c511a6a54 large](https://blogs.sch.gr/nipkentrilas/files/2022/09/c511a6a54_large.jpg)
Το έργο «Fairy tale fun with STEAM» υλοποιήθηκε τα σχολικά έτη 2019-20 και 2020-2021. Συμμετείχαν 11 νηπιαγωγεία και 21 νηπιαγωγοί από Ελλάδα, Τουρκία, Βουλγαρία, Ιταλία και Πορτογαλία.
Σκοπός του έργου ήταν η εξοικείωση των παιδιών με την επιστήμη, την τεχνολογία και τα μαθηματικά μέσα από συνεργατικές δραστηριότητες STE(A)M και κλασσικά παραμύθια. Με τη βοήθεια των μικρών ρομπότ (Beebot, Sammy) και των φίλων τους, τα παιδιά διερευνήσανε τη μαγεία έξι κλασικών παραμυθιών (Gingerbread Man, Three Little Pigs, The Little Red Riding Hood, The Little Red hen, Jack and the Beanstalk, Goldilocks και οι τρεις αρκούδες).
Το έργο υλοποιήθηκε δια ζώσης, στις φυσικές τάξεις, αλλά και εξ’ αποστάσεως στις ψηφιακές. Τα παιδιά ασχοληθήκανε με δραστηριότητες STEAM, ρομποτικής, έλυσαν προβλήματα, έκαναν πειράματα, ασχολήθηκαν με τον προγραμματισμό, ανέπτυξαν μαθηματικές έννοιες καθώς και δεξιότητες παρατήρησης, προγραμματισμού, επικοινωνίας, έρευνας και κριτικής σκέψης.
Το έργο ενθάρρυνε τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς των συμμετεχόντων σχολείων να επικοινωνήσουν μέσω των νέων τεχνολογιών, να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν, αποκτώντας εκπαιδευτικές εμπειρίες και να αναπτύσσοντας δεξιότητες, νοητικές, κοινωνικές, συναισθηματικές. Οι μαθητές επικοινώνησαν και αλληλεπίδρασαν μέσω της πλατφόρμας etwinning και των εργαλείων ΤΠΕ με παιδιά άλλων σχολείων της Ελλάδας και της Ευρώπης.
Το έργο βοήθησε τους μικρούς μαθητές στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών, στην ανάληψη ενεργητικών ρόλων με απώτερο στόχο την ενδυνάμωση τόσο κοινωνικών δεξιοτήτων μέσω της αλληλεπίδρασης, όσο και γνώσεων στις Φυσικές Επιστήμες. Παιδιά και εκπαιδευτικοί ανέπτυξαν θετικές στάσεις απέναντι στη μάθηση και στη χρήση των εργαλείων ΤΠΕ. Ανέπτυξαν δεξιότητες παρατήρησης, επίλυσης προβλημάτων, καλλιέργησαν την κριτική τους σκέψη, διαμόρφωσαν υποθέσεις, συγκέντρωσαν πληροφορίες και αντάλλαξαν μεταξύ τους απόψεις. Έμαθαν να θέτουν στόχους και να προσπαθούν να τους πραγματοποιούν. Καλλιεργήθηκε η δημιουργικότητα των μαθητών, οι οποίοι συνεργάστηκαν και έφεραν εις πέρας τους στόχους που έβαζαν κάθε φορά.
Οι μικροί μαθητές αντιλήφθηκαν ότι οι αποστάσεις δεν είναι εμπόδιο στη συνεργασία και την ανταλλαγή ιδεών στη σημερινή ψηφιακή εποχή. Οι εκπαιδευτικοί επωφεληθήκαμε από τη συνεργασία μας και τη γνωριμία με τον τρόπο δουλειάς των συναδέλφων από τα συνεργαζόμενα σχολεία, αναβαθμίζοντας τις γνώσεις και τις πρακτικές μας. Το έργο αξιολογήθηκε από μαθητές και εκπαιδευτικούς. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι έφερε εις πέρας τους στόχους του καθώς κατάφερε να ενεργοποιήσει μαθητές και εκπαιδευτικούς στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η διάχυση του έργου πραγματοποιήθηκε μέσω δημοσιεύσεων στην πλατφόρμα του Twinspace, στην ιστοσελίδα του προγράμματος, σε προσωπικές ιστοσελίδες εκπαιδευτικών αλλά και σχολείων καθώς και στον τοπικό τύπο. Επίσης το πρόγραμμα παρουσιάστηκε στην επιμορφωτική ημερίδα “Lets Stem”, που οργανώθηκε από το 3ο ΠΕ.ΚΕ.Σ Αττικής ως παράδειγμα καλών πρακτικών.
Blog με τις δράσεις μας : https://fairy-tale-fun-with-steam.weebly.com/
Συνεργατικά προϊόντα : https://wakelet.com/wake/BZXfOER0BS1-9KKSVY8sw
https://issuu.com/52069/docs/math-problems-the-little-red-riding-hood
https://issuu.com/52069/docs/newspaper-three-lttle-pigs
Το έργο βραβεύτηκε με την εθνική ετικέτα ποιότητας eTwinning
Fairy tale fun with STEAM 2019-2020 από Νηπιαγωγείο Κεντριού διατίθεται με άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.