Ένας Δράκος με Γυαλιά Ψάχνει Καθαρά Νερά 2017-2018

befa0ef2

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ:

Ο δράκος, ήρωας του έργου  έχασε τα γυαλιά του ψάχνοντας καθαρά νερά για να κολυμπήσει. Οι μαθητές ως βοηθοί του, αναλαμβάνουν δράση, εξερευνώντας τις λίμνες και τους υγροβιότοπους της περιοχής τους. Πραγματοποιούν επισκέψεις, συγκεντρώνουν φωτογραφίες, μαθαίνουν για τη χλωρίδα και πανίδα της περιοχής και αναδεικνύουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η λίμνη τους, προσπαθώντας  συλλογικά να ευαισθητοποιήσουν την τοπική και ευρύτερη κοινωνία.

ΣΤΟΧΟΙ:

Μέσα από ελκυστικές  δραστηριότητες τα παιδιά

  • – Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν την πολυπλοκότητα και την ευαισθησία ενός υγροτοπικού οικοσυστήματος
  • – Να γνωρίσουν τις ωφέλειες, τις αξίες, τις λειτουργίες και τους κινδύνους των υγροτόπων  καθώς και τη χλωρίδα και πανίδα του.
  • – Να διαπιστώσουν την άμεση σχέση και αλληλεξάρτηση ανθρώπου και υγροτόπου
  • – Να μάθουν να συνεργάζονται και να διαπιστώσουν ότι η ομαδική εργασία είναι  αποδοτικότερη και αποτελεσματικότερη στην επίλυση προβλημάτων
  • – Να ερευνήσουν, να ανακαλύψουν, να παίξουν και να χαρούν μέσα από την επαφή τους με τη φύση.
  • – Να ανταλλάξουν πληροφορίες και να γνωρίσουν νέους φίλους με κοινά προβλήματα και ανησυχίες.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, όλα τα σχολεία μεταμορφώνονται σε ένα Βασίλειο και τα παιδιά επιλέγουν ονομασία, σχεδιάζουν τη σημαία και το έμβλημα που θα τους κάνει να ξεχωρίζουν από τα βασίλεια των σχολείων – συνεργατών, καθώς και το χάρτη του βασιλείου τους.

Με αφόρμηση ένα παραμύθι, οι μαθητές όλων των εταίρων σε συνεργατική δραστηριότητα αποφασίζουν τι θα κάνανε αν είχαν έναν δράκο. Οι απόψεις τους καταγράφονται και συνεργατικά σχεδιάζεται μια διαδικτυακή ιστορία με συγγραφείς τα παιδιά όλων των σχολείων.

Στη συνέχεια δίνεται σε κάθε σχολείο ένα ερωτηματολόγιο, όπου πρέπει να καταγράψουν τα χαρακτηριστικά και το όνομα που θα ήθελαν για το δράκο του  έργου. Οι επικρατέστερες απαντήσεις μπαίνουν σε διαδικασία ανοικτής διαδικτυακής ψηφοφορίας όπου αποφασίζεται το όνομα του δράκου. Έπειτα το κάθε σχολείο κατασκευάζει το δράκο του βασιλείου του και τον παρουσιάζει στην ολομέλεια σε τηλεδιάσκεψη.

Μια μέρα όλα τα σχολεία, Μαθητες κ γονεις, μέσω της εφαρμογής watch2gether παρακολουθούν σχετική ταινία. Σχεδιάζονται ομαδικά αφίσες, εισιτήρια, προσκλήσεις γονέων κλπ

Ο δράκος στέλνει ένα γράμμα λέγοντας ότι έχασε τα γυαλιά του κάπου ανάμεσα στα βασίλεια. Το μόνο που θυμάται είναι ότι άκουσε ένα μπλουμ και  πουλιά να πετούν. Οι μαθητές γίνονται βοηθοί του δράκου (ιππότες και πριγκίπισσες) και καλούνται να περιγράψουν στο δράκο και να παρουσιάσουν τον υγροβιότοπο της περιοχής τους. Πως είναι τα νερά της λίμνης, τι ζώα ζουν εκεί, ποια ζώα κινδυνεύουν, τι μπορεί να φάει εκεί κλπ. Το κάθε σχολείο ετοιμάζει ένα βίντεο – παρουσίαση του υγροτόπου του και όλα μαζί συγκεντρώνονται σε ένα κοινό padlet  καθώς και τη μασκότ του, ένα ζώο της λίμνης, που μιλά στο δράκο. Μόλις καταλήξουν τα ατομα θα φτιάξουμε τη διαδρομή του και το χρονοδιαγραμμα. Σε κάθε επίσκεψη θα «φυτεύουμε» και ένα αντικείμενο του δράκου (που τελικά του έπεσε μαζί με τα γυαλιά (ένα κλειδί, ένα δρακοαφρόλουτρο, μια δρακοπετσέτα κ.ο.κ.), το οποίο τα παιδιά θα βάζουν στο σάκο όταν αυτός περάσει από το σχολείο τους. Στην τελευταία λίμνη θα βρεθούν τα γυαλιά του, και θα γίνει Δρακοπάρτυ με δρακοϊστορίες, δρακογλυκά, δρακοτραγούδια κλπ.

Παράλληλα ο σάκος του δράκου με το λεύκωμά του ταξιδεύει από σχολείο σε σχολείο. Εκεί τα παιδιά προσθέτουν φωτογραφίες, φυτά, περιγραφές ή και θρύλους από τη λίμνη τους. Σχεδιάζονται διαδικτυακά παιχνίδια και φύλλα εργασίας για όλους τους μαθητές, και γρίφοι που θα αποτελέσουν ένα παιχνίδι γνώσεων σαν τελικό προϊόν.

Στις περιπτώσεις των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι υγροβιότοποι, τα παιδιά συνεργατικά οργανώνουν καμπάνια ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Αρχικά θα δημιουργηθεί μια ιστοσελίδα και ένα λεύκωμα με τους υγροτόπους Ελλάδας και Κύπρου. Επίσης όλη η πορεία του έργου θα δημοσιευτεί σε δημόσιο Twinspace.

Άλλα τελικά προϊόντα:

  • Διαδικτυακά παιχνίδια γνώσεων
  • Χάρτες Beebot
  • Φύλλα εργασίας
  • Παραμύθι
  • Τραγούδι
  • Λεξικό με χλωρίδα και πανίδα της λίμνης
  • Παιχνιδοτράγουδα
  • Αφίσες
  • Φυλλάδια ευαισθητοποίησης

Ανίχνευση γνώσεων και ιδεών των παιδιών του Νηπιαγωγείου Κεντριού για τις λίμνες. eTwinning project “A Dragon with Glasses seeks for Clean Waters”:

https://issuu.com/52069/docs/erotimatologio-paidion-fragma

Παραγομενο υλικό :

Τα δρακονέα (περιοδικό)

Λεύκωμα Δράκου

Ενημερωτικό φυλλάδιο 

Ραδιοφωνικό μήνυμα για τη λειψυδρία

Αφίσα : «Σώστε το νερό , σώστε τη ζωή»

b5ee286d

Playlist: https://www.youtube.com/channel/UCgj8edKpi723JMrvHZfHh0w/playlists

Blog με τις δράσεις: http://enasdrakos.weebly.com/

https://www.popi-it.gr/nipiagogio-programmata/etwin-dragon-lakes/

https://issuu.com/52069/docs/erotimatologio-paidion-fragma

Το έργο βραβεύτηκε με την εθνική και Ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας:

etw europeanqualitylabel 130528 el 001 Screenshot 6

CC BY-NC-SA 4.0 Ένας Δράκος με Γυαλιά Ψάχνει Καθαρά Νερά 2017-2018 από Νηπιαγωγείο Κεντριού διατίθεται με άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.