27 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2024
Στα πλαίσια της 11ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού πραγματοποιήθηκαν διάφορες αθλητικές δραστηριότητες στη αυλή του νηπιαγωγείου μας.
Η ΑΦΙΣΑ ΜΑΣ
ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ
27 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2024
Στα πλαίσια της 11ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού πραγματοποιήθηκαν διάφορες αθλητικές δραστηριότητες στη αυλή του νηπιαγωγείου μας.
Η ΑΦΙΣΑ ΜΑΣ
ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες
Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός θα τελεστεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 στις 8.30 π.μ στον προαύλειο χώρο του Δημοτικού Σχολείου Καμαρούλας.
Στη συνέχεια θα ακολουθήσει ενημέρωση στην αίθουσα του Νηπιαγωγείου από το διδακτικό προσωπικό προς τους γονείς των μαθητών/τριών του νηπιαγωγείου για θέματα που αφορούν την εφαρμογή του ωρολόγιου προγράμματος και τη γενικότερη λειτουργία του νηπιαγωγείου.
Σας ευχόμαστε
ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!
Οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου
Ανάπλαση και παιδαγωγική αξιοποίηση του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου Μεταβείτε στον παρακάτω σύνδεσμο |
ΜΗ ΔΟΜΗΜΕΝΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΝΗΠΙΩΝ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΗ ΔΟΜΗΜΕΝΕΣ (3)
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ
Eυγενής άμιλλα και συνεργασία.
Οι μαθητές χωρίζονται σε 2 ομάδες και με την καθοδήγηση των νηπιαγωγών παίζουν διασκεδαστικά πασχαλινά παιχνίδια στην αυλή του νηπιαγωγείου.
Κερδίζει η ομάδα που βρίσκει τα περισσότερα κρυμμένα αυγά και γεμίζει το καλάθι που κρατά ο αρχηγός της
Κερδίζει η ομάδα που μαζεύει στο καλάθι της τα περισσότερα αυγά που είναι κρεμασμένα στα 2 σχοινιά
Ποιος θα πιάσει πρώτος το αυγό;
Ποια ομάδα θα γεμίσει πρώτη το καλάθι της;
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!
Στην τάξη
Διαβάζουμε την ιστορία Ο ΝΤΑΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ –συζητούμε για τον σχολικό εκφοβισμό και τη βία και επεξεργαζόμαστε την ρουτίνα σκέψης ΠΑΡΕΛΘΟΝ -ΠΑΡΟΝ -ΜΕΛΛΟΝ για να γίνουν ορατές οι σκέψεις των παιδιών-Δημιουργούμε το Συμβόλαιο της Ομάδας
Παίζουμε θεατρικό για τον σχολικό εκφοβισμό ΘΥΜΑ-ΘΥΤΗΣ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΕΣ
Χρησιμοποιούμε την μεθοδολογία των 6 ΚΑΠΕΛΩΝ ΣΚΕΨΗΣ του Ε. de Bono που αποτελούν εργαλείο για ομαδική συζήτηση και ατομική σκέψη .Το καθένα από αυτά τα χρωματιστά καπέλα αποτελεί ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης, παρέχοντας ένα μέσο στις ομάδες ώστε να σχεδιάσουν τις διαδικασίες της σκέψης με λεπτομερή και συνεκτικό τρόπο κάνοντας την ομάδα να σκέφτεται μαζί ,να κατανοεί και να γίνεται πιο αποτελεσματική.
Πραγματοποιούμε την ιδέα μας: Να γίνουμε ομάδα και να παίζουμε μαζί
Στην αυλή μας-Παίζουμε διάφορα ομαδικά παιχνίδια με μπαλόνια
Τα παιδιά προσπαθούν να πιάσουν τα μπαλόνια που το καθένα έχει επάνω ένα γράμμα από τη φράση ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ -Σχηματίζουν τη φράση με τα μπαλόνια τους
Τα παιδιά δημιουργούν Αφίσα
Σύμφωνα με τις από 04-01-2024 οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), και προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος μετάδοσης των λοιμώξεων του αναπνευστικού (λοιμώξεις από τον ιό SARS-CoV-2, γρίπη κ.α.) στο σχολικό περιβάλλον συστήνεται η τήρηση των ακόλουθων βασικών μέτρων από εκπαιδευτικούς, μαθητές και λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
➢ Τακτικό πλύσιμο των χεριών
➢ Καλός αερισμός των εσωτερικών χώρων διδασκαλίας. Συστήνεται να ανοίγονται τα παράθυρα τακτικά για τη βελτίωση του αερισμού.
➢ Αποφυγή ανεπαρκώς αεριζόμενων χώρων με συνωστισμό ατόμων (π.χ. διάδρομοι, σκάλες, χρήση ασανσέρ).
➢ Αποφυγή συγκεντρώσεων πολλών ατόμων – τήρηση φυσικών αποστάσεων
➢ Βήχας ή φτέρνισμα στον αγκώνα ή σε χαρτομάντιλο. Αν χρησιμοποιηθεί χαρτομάντιλο, θα πρέπει να πεταχτεί προσεκτικά μετά από μία μόνο χρήση και να ακολουθήσει πλύσιμο των χεριών.
➢ Εάν κάποιος/α μαθητής/τρια παρουσιάζει συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού (πονόλαιμο, βήχα, καταρροή) ή έχει θετικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου για αναπνευστικό παθογόνο όπως SARS-CoV-2, ιό γρίπης ή RSV, συστήνεται να παραμένει στο σπίτι και να περιορίσει τις επαφές του με άλλα άτομα.
➢ Η παραμονή στο σπίτι συστήνεται μέχρι την υποχώρηση ή βελτίωση των συμπτωμάτων και την ολοκλήρωση τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών σκευασμάτων).
Παρακαλούμε τους/τις Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων για την ενημέρωση όλων των εμπλεκομένων
ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Π/ΘΜΙΑΣ, Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΑΙ
ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΤΣΑΡΟΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ -ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-24
Τίτλος: Ανάπλαση και παιδαγωγική αξιοποίηση του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου
Άξονας: Σχολείο και κοινότητα
Συντονιστής Δράσης: ΓΛΥΜΗ ΕΥΣΤΑΘΙΑ
Ομάδα δράσης :
Γλυμή Ευσταθία (Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Καμαρούλας)
Δημοτάτση Θεοδώρα ( Νηπιαγωγός Ολοήμερου Προγράμματος)
Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η ανάπλαση και η διαμόρφωση του αύλειου χώρου του νηπιαγωγείου μας, ώστε να μετατραπεί σε πεδίο έκφρασης, δημιουργίας και βιωματικής εκπαίδευσης παρέχοντας σε όλα τα παιδιά ίσες ευκαιρίες για τη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες και προσφέροντας μαθησιακές εμπειρίες που οδηγούν στην επίτευξη των στόχων του Προγράμματος Σπουδών
Αναγκαιότητα Η αυλή του νηπιαγωγείου αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι και συνέχεια της σχολικής τάξης. Αποτελεί για εμάς προτεραιότητα να αναπλαστεί ο σχολικός κήπος και παράλληλα να εμπλουτιστεί ο υπόλοιπος χώρος της αυλής μας με επιδαπέδια παιδαγωγικά παιχνίδια και εικαστικές παρεμβάσεις. Η ανάπλαση του σχολικού κήπου μπορεί να αξιοποιηθεί για πειραματισμό, παρατήρηση της ζωής των εντόμων, της ανάπτυξης των φυτών και δράσεις που αφορούν την περιβαλλοντική εκπαίδευση. Επιπλέον η δημιουργία επιδαπέδιων παιχνιδιών και εικαστικών παρεμβάσεων στον υπόλοιπο χώρο της αυλής δίνει ευκαιρίες στα παιδιά για την πραγματοποίηση δραστηριοτήτων φυσικής αγωγής, θεατρικού παιχνιδιού, κινητικών παιχνιδιών και εικαστικών δράσεων. Αποτελεί πεδίο ανάπτυξης δεξιοτήτων και στάσεων των περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων και ενεργών πολιτών καθώς και χώρος πειραματισμού, παρατήρησης που ενισχύει την διερευνητική και παιγνιώδους μάθηση.
ΣΤΟΧΟΙ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ-ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ
(Το σχέδιο δράσης θα ενημερώνεται καθ’όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους)
Η διδακτική προσέγγιση του θέματος του σχεδίου δράσης έγινε εφαρμόζοντας στην τάξη τις ρουτίνες σκέψης (thinking routines). Οι ρουτίνες σκέψης είναι οι τρόποι με τους οποίους γίνεται ορατή η σκέψη και η κατανόηση των μαθητών και το μέσο όπου ενεργά οδηγούνται στη διαδικασία εκμάθησης περιεχομένου. Καλλιεργούν την κριτική και δημιουργική σκέψη των μαθητών, συμβάλλουν στην καλύτερη κατανόηση του προς επεξεργασία θέματος και δημιουργούν μία κουλτούρα μάθησης ανάμεσα στους συμμετέχοντες. Κάθε Ρουτίνα Σκέψης αποτελείται από ένα σύνολο ερωτήσεων ή μια σύντομη ακολουθία βημάτων που χρησιμοποιούνται ως «σκαλωσιά» που υποστηρίζει και διευκολύνει διαδρομές εμβάθυνσης της σκέψης.
Για την ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος των παιδιών αξιοποιείται η δομή της ρουτίνας σκέψης «Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι». Η νηπιαγωγός καταγράφει τις απόψεις των παιδιών σε χαρτάκια post it
Τα παιδιά παρατηρούν φωτογραφίες από μέρη της αυλής του σχολείου. Απαντούν στην ερώτηση: Tι βλέπω;
Πληροφορίες από το διαδίκτυο :Παρατηρούμε εικόνες από αυλές άλλων σχολείων στον υπολογιστή, συζητούμε και ενεργοποιείται η σκέψη των παιδιών και ο προβληματισμός τους για τη δική μας αυλή.
Στη συζήτηση που αναπτύσσεται τα παιδιά σκέφτονται –καταγράφονται οι σκέψεις τους από τη νηπιαγωγό και στη συνέχεια αναρωτιούνται Απαντούν στο ερώτημα Τι σκέφτομαι; Οι απόψεις τους καταγράφονται από τη νηπιαγωγό Στη συνέχεια διατυπώνουν αυτά που τα προβληματίζουν (Αναρωτιέμαι)
Τα παιδιά μαζί με τη νηπιαγωγό αποφασίζουν να ενημερώσουν τους γονείς τους, ζωγραφίζουν τις προτάσεις τους για τη διαμόρφωση της αυλής μας και δημιουργούν ομαδικά κολάζ . Κάθε ομάδα παρουσιάζει τις απόψεις της στην ολομέλεια και αποφασίζουμε να ενημερώσουμε τους γονείς.
Στην τάξη: Αξιοποίηση του ΠΙΝΑΚΑ Κ-W-L-H καθ’όλη τη διάρκεια του σχεδίου δράσης
Αξιοποιείται στην τάξη ο πίνακας Κ-W-L-H(Γνωρίζω-Τι θέλω να μάθω-Έμαθα –Πως το έμαθα) Στην 1η κ΄2η στήλη γίνεται η καταγραφή των αρχικών ιδεών των παιδιών και των ερωτημάτων τους
ΣΤΟΧΟΣ Α. Ενημέρωση – Συνεργασία με γονείς και φορείς για την αναδιαμόρφωση του αύλειου χώρου.
Οργανώνονται συναντήσεις για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των γονέων για την ανάπλαση του αύλειου χώρου του νηπιαγωγείου και πραγματοποιούνται συνεργασίες με φορείς.
ΣΤΟΧΟΣ Β. Ενέργειες ανάπλασης του σχολικού κήπου (Ανθόκηπου και Λαχανόκηπου)
Οι γνώμες των παιδιών
ΦΥΛΛΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ “Πως θα ήθελες να είναι ο κήπος του σχολείου μας ;”
Οι δράσεις γίνονται το Φθινόπωρο και θα επαναληφθούν την Άνοιξη.
Εθελοντική προσφορά λουλουδιών από τους γονείς
Τοποθέτηση πινακίδας από τους μαθητές
ΧΡΩΜΑ -ΣΥΜΒΟΛΟ ΕΙΚΟΝΑ
Εθελοντική προσφορά λαχανικών και αρωματικών φυτών από τους γονείς
ΧΡΩΜΑ -ΣΥΜΒΟΛΟ ΕΙΚΟΝΑ
ΦΥΛΛΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ “Πως έχει μεταμορφωθεί ο κήπος μας ;Ποιά δραστηριότητα σου άρεσε πιο πολύ;”
ΣΤΟΧΟΣ Γ. Δημιουργία επιδαπέδιων παιχνιδιών και εικαστικών παρεμβάσεων στην αυλή του σχολείου
Μαθητές με τους γονείς τους και εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν και ζωγράφισαν επιδαπέδια παιχνίδια καθώς και τα κολονάκια της αυλής του νηπιαγωγείου.
ΣΤΟΧΟΣ Δ. Αξιοποίηση του αύλειου χώρου για την υλοποίηση βιωματικών δραστηριοτήτων
Τα βραβεία μας
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα δικαιώματά τους ,παίζουν θεατρικό δρώμενο και ομαδικό παιχνίδι στην αυλή του νηπιαγωγείου σε συνεργασία με την Α-Β τάξη του ΔΣ Καμαρούλας- Ομαλή Μετάβαση
Οι μαθητές κατασκευάζουν την ομπρέλα των δικαιωμάτων των παιδιών και αφίσα με τα δικαιώματά τους
Οι μαθητές υλοποιούν δραστηριότητες στην αυλή του νηπιαγωγείου με σκοπό την ευαισθητοποίησή τους για τα Άτομα με Αναπηρίες.-Ομαλή μετάβαση
Ζωγραφίζουμε με το Στόμα
Αναγνωρίζουμε αντικείμενα χρησιμοποιώντας μόνο τα χέρια μας – την Αφή
Περπατάμε χωρίς να βλέπουμε χρησιμοποιώντας μόνο τα αυτιά μας- την Ακοή -ακούμε τις οδηγίες που μας λέει ο συνοδός μας.
Περπατάμε στις διαδρομές με το ένα μας πόδι ή με τη βοήθεια ενός μπαστουνιού.
ΦΥΛΛΟ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ “Τι νομίζεις ότι θα ήθελε ένα παιδάκι με αναπηρία από σένα ,από τον/την δασκάλα του, τους μεγάλους , την πολιτεία”
“Ώρα για εξοικονόμηση νερού”
Παιχνίδι με τα κουβαδάκια στην αυλή του νηπιαγωγείου σε συνεργασία με την Α-Β τάξη του ΔΣ Καμαρούλας(Ομαλή Μετάβαση)
Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες (μπλε και κόκκινη) Όποια ομάδα καταφέρει να αδειάσει τα πράσινα κουβαδάκια και να γεμίσει το αντίστοιχο κουβαδάκι της (μπλε ή κόκκινο) χωρίς να σπαταλάει καθόλου νερό κατά τη μεταφορά του θα είναι η νικήτρια.
Στην τάξη αξιοποιήθηκε και η ρουτίνα σκέψης:
AITIA-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ(Κριτικός στοχασμός)
Τα παιδιά πραγματοποιούν δραστηριότητες ευαισθητοποίησης κατά της βίας και του σχολικού εκφοβισμού στην αυλή του σχολείου . Μπορείτε να δείτε τις δραστηριότητες στο link https://blogs.sch.gr/nipkamar/archives/845
Αξιοποιείται η ρουτίνα σκέψης ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ -ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ-ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ
Σύνδεση με το εργαστήριο δεξιοτήτων “Τον ΚΟΚ αγαπώ Με ασφάλεια κυκλοφορώ”
«ΑΛΑΤΙ ΨΙΛΟ-ΑΛΑΤΙ ΧΟΝΤΡΟ»
«Η ΜΙΚΡΗ ΕΛΕΝΗ»
«ΤΥΦΛΟΜΥΓΑ»
«ΒΑΣΙΛΙΑ-ΒΑΣΙΛΙΑ»
«ΠΕΡΝΑ ΠΕΡΝΑ Η ΜΕΛΙΣΣΑ»
Στην τάξη αξιοποιείται η ρουτίνα σκέψης ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ-ΣΥΝΔΕΩ-ΕΠΕΚΤΕΙΝΩ
«ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΩΝ ΚΡΥΜΜΕΝΩΝ ΑΥΓΩΝ»
«Η ΜΠΟΥΓΑΔΑ ΤΩΝ ΠΑΣΧΑΛΙΝΩΝ ΑΥΓΩΝ»
«Ο ΚΛΕΦΤΗΣ ΛΑΓΟΣ»
«ΑΥΓΟΥΛΟΔΡΟΜΙΕΣ»
«ΓΕΜΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΚΑΛΑΘΙ»
Μπορείτε να δείτε τα πασχαλινά παιχνίδια στο link https://blogs.sch.gr/nipkamar/archives/926
Στην τάξη -ανάλυση από το όλο στα μέρη του λουλουδιού
Διαδραστικό κουίζ αξιολόγησης
Στην τάξη:
-O Κύκλος ζωής της πεταλούδας
–Η ζωή της μέλισσας
Από το λουλούδι στο μέλι
-Τα παιδιά προτείνουν να παίξουμε το παραμύθι :Ο ΤΖΙΤΖΙΚΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΕΡΜΗΓΚΑΣ
Δραματοποίηση παραμυθιού
Φυτεύουμε δέντρο στην αυλή μας -Προστατεύουμε τα δέντρα και το περιβάλλον
Φύλλο Αυτοαξιολόγησης
—————– ———————- ——————–
Καθ’όλη τη διάρκεια του Σχεδίου Δράσης αξιοποιήθηκε στην τάξη ο πίνακας Κ-W-L-H(Γνωρίζω-Τι θέλω να μάθω-Έμαθα –Πως το έμαθα) ο οποίος εμπλουτιζόταν συνεχώς
Η ΑΥΛΗ ΜΑΣ ΠΡΙΝ
Η ΑΥΛΗ ΜΑΣ ΜΕΤΑ