Αριθμοί: 1 εώς 5

Τα παιδιά, πριν ακόμα περάσουν την πόρτα του Νηπιαγωγείου, έχουν ήδη πολλά βιώματα που αφορούν στους αριθμούς. Σχεδόν όλα άλλωστε γύρω μας βασίζονται στους αριθμούς… Παρ’ όλη όμως την τριβή με διεργασίες που κατά βάθος είναι μαθηματικές, τα παιδιά στα 3-4 έτη, συχνά δεν συνειδητοποιούν την αριθμητική ποσότητα. Μετρούν αλλά για αρκετά παιδιά αυτό σημαίνει απλώς πως απαγγέλουν λέξεις (που τυχαίνει να είναι αριθμοί) όπως θα έλεγαν ένα μικρό ποιηματάκι ή την αλφάβητο.

Εδώ λοιπόν έρχονται οι κυρίες, οι γονείς, αλλά και η πνευματική ωριμότητα των παιδιών (σε αναλογία με την ηλικία τους) στα 5 έτη, να τους δείξουν πως οι αριθμοί δεν είναι απλώς λέξεις που βάζουμε στη σειρά, αλλά ο ακρογωνιαίος λίθος μιας καλά δομημένης κατασκευής που ονομάζεται Αριθμητική! Ένα σημαίνει… τόσα! Δύο, σημαίνει.. τόσα (που είναι ένα παραπάνω από το ένα) και πάει λέγοντας. Μια εσωτερική διεργασία που για τον ενήλικο εγκέφαλο γίνεται αυτόματα, βρίσκεται τώρα στο επίπεδο της συνειδητοποίησης για ένα παιδί των 5 ετών.

Στο σχολείο μας λοιπόν έχουμε καταπιαστεί με την πρώτη πεντάδα (1-5), και είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας παρουσιάσουμε μερικές από της δουλειές μας…

Αριθμός 1

Όσο ακόμα ήμασταν στο σχολείο μας είχαμε ξεκινήσει με τον αριθμό ένα.

Τον περπατήσαμε…

ασχοληθήκαμε με το ένα προς ένα…

κάναμε γραμμούλες μέσα στο ένα…

και κάναμε και εξατομικευμένες εργασίες για αυτόν τον αριθμό.

Αλλά μιας και έχουμε και καλλιτεχνική φύση, σκεφτήκαμε τι θα μπορούσε να είναι το “1” αν δεν ήταν “1”… Σας παρουσιάζουμε τις δημιουργίες μας στο παρακάτω video.

Αριθμός 2

Με τον ίδιο τρόπο περίπου κινηθήκαμε και για το “2”.

Ξανά τα παιδιά κλήθηκαν να ολοκληρώσουν εξατομικευμένες εργασίες για καλύτερη κατανόηση του πλήθους του αριθμού.

…και για μια ακόμη φορά ξεδίπλωσαν το φανταστικό τους ταλέντο…!

Αριθμός 3

Δυστυχώς το lock down μας έκλεισε στα σπίτια μας πριν την ολοκλήρωση του “3”, αλλά προλάβαμε να το περπατήσουμε τουλάχιστον…

Μιας και η δημιουργικότητα μας ακολουθεί παντού, και όχι μόνο στο σχολείο μας, τα παιδιά κατάφεραν να στολίσουν με όμορφους και ευφάνταστους τρόπους τον αριθμό “3” Μας έδειξαν ακόμα με τι τους μοιάζει το “3”. Μερικά από τα έργα τους μπορείτε να θαυμάσετε παρακάτω…

Αριθμός 4

Αφού μετρήσαμε στη διαδικτυακή μας τάξη, και προσπαθήσαμε να έρθουμε σε έμπρακτη επαφή με τον αριθμό “4”, κάναμε και πάλι αυτό που μας ευχαριστεί πολύ… Βάλαμε τη φαντασία μας να δουλέψει και να πλεχτεί με τις γνώσεις μας. Παρακάτω βλέπετε το αποτέλεσμα…

Αριθμός 5

Ο τελευταίος αριθμός αυτής της πεντάδας! Φυσικά οι μαθητές μας τον καλόπιασαν και αυτόν με τον μοναδικό τους τρόπο…

Έφτιαξαν και έναν όμορφο κλόουν με την πιο οικεία τους πεντάδα, τα δαχτυλάκια τους! Αυτός ήταν ένας από τους τρόπους μας να συνδέσουμε την αγαπημένη μας Αποκριά με το θέμα μας. Ορίστε το χαρούμενο αποτέλεσμα…