“Πολλές κάλτσες”

Καλώς ήρθες Άνοιξη!

Η 21η  Μαρτίου  κατά το Γρηγοριανό ημερολόγιο και την εαρινή ισημερία σηματοδοτεί την πρώτη μέρα της άνοιξης .Η 21η Μαρτίου επίσης έχει οριστεί ως η Παγκόμια Ημέρα για το Σύνδρομο Down. Kαθιερώθηκε το 2006, με πρωτοβουλία του γιατρού Στυλιανού Αντωναράκη, καθηγητή Γενετικής στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης κι αναγνωρίστηκε επίσημα από τα Ηνωμένα Έθνη το 2012. Στόχος της είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση σε σχέση με το σύνδρομο, αλλά και ο εορτασμός της διαφορετικότητας.

Το σύνδρομο Down είναι μια γενετική κατάσταση, που οφείλεται στο επιπλέον χρωμόσωμα που εμφανίζεται στο 21ο ζευγάρι, εξ ου και η ταξινόμησή του ως Τρισωμία 21. Αυτός είναι και ο λόγος που επιλέχθηκε η 21η Μαρτίου (21/3).

Το σύνθημα της σημερινής ημέρας είναι “Lots Of Socks”, δηλαδή “πολλές κάλτσες”. Πρόκειται για μια πολύ απλή, αλλά πολύ δυνατή καμπάνια, η οποία προτρέπει τους ανθρώπους να φορέσουν διαφορετικού χρώματος κάλτσες, για να τιμήσουν τη διαφορετικότητα. Στόχος είναι, με αυτήν την αφορμή, να μιλήσουμε για την ισότητα ευκαιριών, τη μοναδικότητα, την αποδοχή και την ενσωμάτωση όλων των ανθρώπων σε κάθε δραστηριότητα.

Δείτε με τα παιδιά σας αυτό το βίντεο από το utube https://www.youtube.com/watch?v=ugiK0sJmm6g και συζητήστε το. Μιλήστε για τη διαφορετικότητα. Όλοι οι άνθρωποι είμαστε ξεχωριστοί και διαφορετικοί με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (είτε στην εμφάνιση , είτε στην προσωπικότητα).

Στη συνέχεια ακούστε το παραμύθι «Έλμερ. Ο παρδαλός ελέφαντας» από εδώ:https://www.youtube.com/watch?v=  και συζητήστε το πως οι ελέφαντες του παραμυθιού αντιμετωπίζουν τη διαφορετικότητα.

Έπειτα ας φτιάξουμε όλοι μαζί το δικό μας τοίχο-σύνθημα για τη σημερινή ημέρα «Πολλές Κάλτσες». Φορέστε όλοι στην οικογένεια σας διαφορετικές κάλτσες , βγάλτε μια φωτογραφία και αναρτήστε τη στο padlet εδω https://el.padlet.com/nkpiana511141/wchch0ca4gad

Μένω σπίτι!

Ο κορονοιός μας έκλεισε όλους μικρούς και μεγάλους στο σπίτι. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα σταματήσουμε να μην επιδιώκουμε την κοινωνική συναναστροφή και μάλιστα με ασφαλή και δημιουργικό τρόπο. Πόσοι από εσάς δεν ακούσατε τις τελευταίες μέρες τη φράση «Μαμά πότε θα ανοίξει το σχολειό;» . Τι θα λέγατε να βρισκόμαστε και να μοιραζόμαστε  δραστηριότητες που κάνουμε στο σπίτι με τα παιδιά αλλά και να αναλαμβάνουμε αποστολές έτσι ώστε ο χρόνος που περνάμε σπίτι να είναι δημιουργικός!

Αποστολή 1η: βρείτε στο διαδίκτυο το λογότυπο του υπουργείου Υγείας «Μένουμε σπίτι» παρατηρήστε το και συζητήστε με τα παιδιά για ποιο λόγο θα πρέπει να μείνουμε για ένα διάστημα μακριά από το σχολείο αι τις υπόλοιπες δραστηριότητες. Έπειτα ζητήστε από τα παιδιά να το ζωγραφίσουν και να γράψουν το σύνθημα με όποιο τρόπο επιθυμείτε ( με μαρκαδόρο, τέμπερα, με το δάχτυλο στο αχνισμένο τζάμι). Βάλτε φαντασία! Τέλος φωτογραφίστε τη δημιουργία του παιδιού.

ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΜΑΣ:

 

Η Αποκριά της Ανακύκλωσης- “Upcycled carnival”

Φέτος η αποκριά στο νηπιαγωγείο μας ήταν αφιερωμένη στην «Ανακύκλωση». Φτιάξαμε αποκριάτικα κουστούμια και  παιχνίδια για το αποκριάτικο πάρτι χρησιμοποιώντας μόνο ανακυκλώσιμα υλικά. Στολές όπως «Σουπερ Ανακυκλωτές», «Αρλεκίνος» και «Ρομπότ» κατασκευάστηκαν από τα παιδιά με μεράκι και φαντασία! Το αποτέλεσμα ήταν πολύ διασκεδαστικό.  

Με τις δράσεις μας πήραμε μέρος και στην καμπάνια για την κλιματική αλλαγή του eTwinning “Climate change and environmental challenges”.

Μπορείτε να βρείτε την συμμετοχή μας στο χάρτη εδώ :https://live.etwinning.net/campaigns/2020/climate-change

Οικοσύστημα- πείραμα- Βιοτικοί και αβιοτικοί παράγοντες

Προκειμένου να μελετήσουμε το πώς οι βιοτικοί και αβιοτικοί παράγοντες του οικοσυστήματος αλληλεπιδρούν μεταξύ τους κάναμε ένα πείραμα! Ως βιοτικοί ονομάζονται αυτοί οι παράγοντες που φέρουν ζωή σε ένα οικοσύστημα όπως είναι ο άνθρωπος, τα ζώα, τα φυτά, οι μικροοργανισμοί και οι μύκητες ενώ ως αβιοτικοί ονομάζονται αυτοί οι παράγοντες του οικοσυστήματος που δεν εμφανίζουν  χαρακτηριστικά  ζωής όπως είναι ο ήλιος, το νερό, το χώμα, η θερμοκρασία και ο αέρας. Τα παιδιά τοποθέτησαν σπόρους(βιοτικός παράγοντας) σε διαφορές συνθήκες στις οποίες έλλειπε και από ένας αβιοτικός παράγοντας( είτε το νερό, είτε το χώμα κοκ). Αφού παρατήρησαν και κατέγραψαν τα αποτελέσματα συμπέραναν ότι οι δυο παράγοντες αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.

 

Επίσκεψη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στο σχολείο μας

Η πυροσβεστική υπηρεσία επισκέφτηκε το σχολείο μας και μας μίλησε για την προστασία του δάσους απο τις πυρκαγιές. Δείτε το βίντεο:  https://www.youtube.com/watch?v=JSr8Z70aDlI

Ανακύκλωση στο νηπιαγωγείο μας !

Την εβδομάδα που μας πέρασε στο νηπιαγωγείο μας μάθαμε πως να κάνουμε ανακύκλωση! Μα επισκέφθηκε ο κ. Χρήστος Ζαχαριάς ( υπάλληλος της δημοτικής επιχείρησης στην ανακύκλωση) και μας έδωσε πολλές χρήσιμες πληροφορίες. Τα παιδιά έκαναν πολλές ερωτήσεις για την ανακύκλωση και στη συνέχεια έπαιξαν παιχνίδια ταξινόμησης υλικών προς ανακύκλωση.

            

Τέχνη και δέντρα

H συνεργατική μας δράση για τον Ιανουάριο με το πρόγραμμα του twinning «Στης Εύβοιας το δάσος, το μελισσάκι, εγώ και συ» αφορούσε το να επιλέξουμε έναν από τους διάσημους ζωγράφους που έχουν αναπαραστήσει δέντρα στα έργα τέχνης τους. Τι πιο αντιπροσωπευτικό από τους “Χειμωνιάτικους κήπους” του Vagh Gogh!  

Τα παιδιά ζωγράφισαν με κάρβουνο σε χαρτόνι και απέδωσαν τα συναισθήματα του πινάκα απόλυτα.

            

Ψηφίζουμε για το logo της ομάδας μας στο etwinning project

Συμμετείχαμε και εμείς στην ψηφοφορία του logo για το etwinning  project «Στης Εύβοιας το δαSOS όλοι μαζί, το μελισσάκι ,εγώ και εσύ!» ψηφίζοντας ανάμεσα σε δυο το αγαπημένο μας!

Το ίδιο έκανε και κάθε νηπιαγωγείο της ομάδας. Η ψηφοφορία όλων ανέδειξε το νικητή:

Ευχές με οικολογική ματιά από 16 Νηπιαγωγεία της Εύβοιας!

16 νηπιαγωγεία από τη Βόρεια ως τη Νότια Εύβοια, καθώς και η δομή προσφύγων της Αυλίδας, ένωσαν τη φετινή χρονιά τις δυνάμεις τους, με στόχο την προστασία των δασών του νησιού, έπειτα από τις μεγάλες φωτιές του καλοκαιριού. Μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς και η ευρύτερη τοπική κοινωνία συνεργάζονται σε ένα κοινό έργο eTwinning, τη μεγαλύτερη κοινότητα σχολείων της Ευρώπης, με τίτλο,  «Στης Εύβοιας το δάSOS όλοι μαζί, το μελισσάκι, εγώ και εσύ».

Με αφορμή τις γιορτές των Χριστουγέννων δημιούργησαν δέντρα και στολίδια επαναχρησιμοποιώντας χάρτινα άχρηστα αντικείμενα, κάνοντας να ακουστεί το μήνυμά τους παντού και αυτό δεν ήταν άλλο από το «Δίνω στα δέντρα ζωή, ανακυκλώνω το χαρτί».

Έντυσαν τα υπέροχα δέντρα τους με ευχές που μπορείτε να ακούσετε πατώντας πάνω στο ειδικό σήμα που βρίσκεται στην αφίσα και συνοδεύει τη δημιουργία του κάθε σχολείου.

Με την ευχή να γίνουμε περισσότεροι, να ακουστούμε πιο δυνατά, να μην υπάρξει ποτέ ξανά φωτιά ξεκινάμε τη νέα μας χρονιά!

Το πρόγραμμα συντονίζουν από κοινού το Νηπιαγωγείο Αυλωναρίου και το 1ο Νηπιαγωγείο Λ. Αιδηψού

Συμμετέχουν τα νηπιαγωγεία: Αγ. Αποστόλων, Βαθέος Αυλίδας και Δομή προσφύγων, 4ο Βασιλικού, Δύστου, Μαντουδίου, 2ο Ν. Αρτάκης, Νεοχωρίου, Πάλιουρα, Πηλίου, Φύλλων, 4ο Χαλκίδας, 14ο Χαλκίδας, 23ο Χαλκίδας, 33ο Χαλκίδας

Πατήστε στον σύνδεσμο για να δείτε την πολυμεσική αφίσα.

https://www.thinglink.com/card/1270006952159608835