Στα πλαίσια του E-twinning προγράμματος “Η ιστορία ενός φύλλου”, το τελευταίο τρίμηνο ήταν ουσιαστικά η γνωριμία με τη γονιμότητα της γης και των φαινομένων που επηρεάζουν την σπορά. Ως πεδίου έρευνας φυσικά επιλέξαμε τον σχολικό λαχανόκηπό μας.
Πρώτα καθαρίσαμε το παρτέρι μας, το ξεχορταριάσαμε και το σκαλίσαμε για να αεριστεί.
Κατασκευάσαμε ανεμόμυλους για να παρακολουθούμε την ταχύτητα του αέρα τους οποίους τοποθετήσαμε στο παρτέρι μας μαζί με το βροχόμετρό μας με το οποίο μετρούσαμε την ποσότητα νερού που έπεφτε από την βροχή.
Επίσης συζητήσαμε για την κομποστοποίηση και τοποθετήσαμε έναν αυτοσχέδιο κάδο κομπόστ όπου ρίχναμε τα βιολογικά απορρίμματα και παρατηρούσαμε την αποσύνθεσή τους.
Φυτέψαμε σπόρους τους οποίους τοποθετήσαμε σε χάρτινες αυγοθήκες με λίγο φυτόχωμα κι έπειτα τους βάλαμε κάτω από το χώμα, ενώ παράλληλα φυτέψαμε και τα σαλατικά μας που ήταν έτοιμα φυτάρια ή κοκάρια κρεμμυδιών.
Παραλάβαμε τα δέντρα μας και αρωματικά φυτά για την συμμετοχή μας στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Φυτεύω και Υιοθετώ ένα Δέντρο, Προστατεύω το Κλίμα» και στο Τοπικό Θεματικό Δίκτυο Π.Ε. “Σχολικοί Λαχανόκηποι. Είδαμε τα δέντρα μας, τα ονοματίσαμε, εξηγήσαμε πώς φυτεύονται και πως μεγαλώνουν τα φυτά μας και πιάσαμε δουλειά. Πήραμε τα φτυάρια μας τα ποτιστήρια μας και ξεκινήσαμε την δενδροφύτευση.
Μέσα από το εργαστήριο δεξιοτήτων σχετικά με τον κύκλο του νερού, τα παιδιά θέλησαν να μάθουν για το χιόνι και τα ζώα που ζουν στις παγωμένες περιοχές της γης!
Αρχικά φτιάξαμε ψεύτικο χιόνι (αφού παρακολουθώντας τον κύκλο του νερού μάθαμε πώς γίνεται το αληθινό!) για να παίζουμε κι όταν δεν χιονίζει!
Το φτιάξαμε με αφρό ξυρίσματος και σόδα μαγειρικής (Αναλογία 1:1).Η διαδικασία ήταν πολύ διασκεδαστική!
Στη συνέχεια αρχίσαμε να μελετάμε τη γη και τις περιοχές που έχουν μεγάλη συγκέντρωση πάγων! Βρήκαμε τον Βόρειο και Νότιο Πόλο και παρακολουθήσαμε ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο για τα ζώα που ζουν στις παγωμένες περιοχές.
Φτιάξαμε ένα δικό μας τοπίο με ζώα των πάγων και το ψεύτικο χιόνι που κατασκευάσαμε, το οποίο τοποθετήσαμε στη γωνιά της παρατήρησης για να απασχολείται όποιο παιδί θέλει την ώρα της ελεύθερης απασχόλησης.
Συμπληρώσαμε φυλλάδιο εργασίας με τα αρχικά γράμματα των δημοφιλέστερων ζώων των πάγων από:
Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Αποβλήτων (EWWR 2025) μετά από κάλεσμα του ΕΟΑΝ για τη μείωση των αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού.
Με τη βοήθεια μαθητών, γονέων και κηδεμόνων συγκεντρώσαμε μικροσυσκευές στο σχολείο μας, τις καταγράψαμε, μιλήσαμε για την ωφέλεια της Ανακύκλωσης και για το σλόγκαν Μειώνω, Επαναχρησιμοποιώ, Ανακυκλώνω (Reduce, Reuse, Recycle).
Με αφορμή την εβδομάδα Ανακύκλωσης στα πλαίσια το e-twinning project “A tale of a Leaf” προσπαθήσαμε να φτιάξουμε πασχαλίτσες (που ήταν η αποστολή που δόθηκε στο σχολείο μας) με ανακυκλώσιμα υλικά. Τα παιδιά σε ομάδες προσπάθησαν να δημιουργήσουν τη δική τους πασχαλίτσα χρησιμοποιώντας καλώδια, ρολό υγεία και άλλα υλικά.
Φυσικά δεν μπορούσαμε να αγνοήσουμε ότι πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, οπότε φτιάξαμε υπέροχα χριστουγεννιάτικα στολίδια για το δέντρο μας από καλώδια και άλλα ανακυκλώσιμα υλικά!
Προσεγγίζοντας το θέμα <<ΟΙ 4 Εποχές>> μελετήσαμε πίνακες του Τζουσέπε Αρτσιμπόλντο και χρησιμοποιώντας την εφαρμογή chatterpix ζωντανέψαμε τους πίνακες του. Μας μίλησαν κ οι 4 εποχές και μας είπαν την ιστορία τους. Στην συνέχεια δημιουργήσαμε χειρόγραφα αλλά και με την χρήση υπολογιστή ιστογράμματά στο λογισμικό coggle παρατηρώντας ομοιότητες και διαφορές στους πίνακες.
Ωρα για παιχνίδι με ο αγαπημένο μας BEEBOT ..Προγραμματίζουμε την μελισσούλα μας να πάει στον πίνακα που επιθυμούμε κάθε φορά.
Στην συνέχεια τα παιδιά δημιούργησαν και έπαιξαν ένα ψηφιακό πάζλ με την χρήση της εφαρμογής jigsaw.
Μαθαίνοντας για τα φρούτα του φθινοπώρου και γνωρίζοντας τους πίνακες του Giuseppe Arstiboldo, αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς έναν δικό μας πίνακα τυπώματα από τα φρούτα που φέραμε.
Το τμήμα 2 του νηπιαγωγείου μας συμμετείχε στο πρόγραμμα συνεργασίας μεταξύ σχολείων της Ευρώπης γνωστό ως E-twinning.
Με θέμα την κλιματική αλλαγή και την σημασία των εντόμων που ζουν στο χώμα (Soil animals) στην υγεία του εδάφους και ό,τι συνεπάγεται αυτή, το τμήμα μας αντάλλαξε πληροφορίες με σχολεία της Μάλτας, της Ουγγαρίας και της Σλοβακίας.
Σκοπός αρχικά ήταν κάθε σχολείο να έχει ένα σημείο έρευνας όπου θα καταγράφει τα έντομα που συναντάει.
Επίσης κάθε χώρα κατέγραφε τις καιρικές συνθήκες, την βροχόπτωση και της θερμοκρασία του εδάφους.
Οι μαθητές τους τμήματός μας αφού καθάρισαν τον μέρος του κήπου που θα αποτελούσε το σημείο έρευνας, φωτογράφησαν και μελέτησαν τα έντομα που βρήκαν.
Η αναζήτηση συνεχίστηκε σε όλη την περίοδο του project εντός και εκτός σχολείου, με τους μαθητές να φωτογραφίζουν και να στέλνουν φωτογραφίες και από τα έντομα που βρήκαν στην αυλή του σχολείου, στην αυλή του σπιτιού του ή αλλού!
Έπειτα τοποθετήσαμε ένα βροχόμετρο στο παρτέρι μας, το οποίο καθημερινά ήλεγχαν οι βοηθοί της τάξης και καταγράφαμε τις μετρήσεις σε έναν ειδικό πίνακα μαζί με τον καιρό.
Καθημερινά καταγράφαμε τον καιρό, την βροχόπτωση σε χιλιοστά, ενώ κρατούσαμε και στατιστικά αρχεία συμπληρώνοντας ένα ραβδόγραμμα
Τα στοιχεία αυτά από όλες τις χώρες ενώθηκαν σε έναν συγκεντρωτικό πίνακα τον οποίο συζητήσαμε με τα παιδιά παρατηρώντας τις διαφορές σε θερμοκρασία και βροχόπτωση.
Με τις φωτογραφίες που στείλαμε όλες οι χώρες στη διοργανώτρια Μάλτα, δημιουργήθηκε ένα παιχνίδι αντιστοίχισης το οποίο παίξαμε. Το παιχνίδι απευθύνονταν σε μεγαλύτερα παιδιά αφού προϋπόθετεται ανάγνωση, ωστόσο με την καθοδήγησή μου, τα παιδιά χάρηκαν να βλέπουν όλα τα έντομα που βρήκαν και οι τέσσερις χώρες και να ακούν τις ονομασίες τους.
Δημιουργήσαμε μία συνεργατική ιστορία με ήρωα ένα μυρμήγκι, την Μύρμα, που ταξίδεψε σε όλες τις χώρες του project κι έμαθε γι’ αυτές.
Φυσικά κλείσαμε αυτή την υπέροχή συνεργασία με μία ομαδική βιντεοσυνομιλία όπου κάθε χώρα παρουσίασε λίγα στοιχεία από την πορεία της έρευνάς της, ενώ χορέψαμε όλοι μαζί ένα διασκεδαστικό τραγούδι για τα έντομα. Η οργανώτρια χώρα μάλιστα ετοίμασε και μία έκπληξη και έκοψε τούρτα διαδικτυακά, ενώ τραγουδήσαμε κάθε χώρα ένα τραγούδι στη γλώσσα της.
Το σχολείο μας συνεχίζει για δεύτερη χρονιά το πρόγραμμα περιβαλλοντικής συνειδητοποίησης που οργανώνεται από την Υπεύθυνη Περιβαλλοντικών Θεμάτων κ. Β. Ιππέκη.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων και του διευρυμένου ωραρίου συμμετείχαν σε μία σειρά δράσεων δεντροφύτευσης στο χώρο του σχολείου με στόχο την ανάπτυξη στάσεων φιλικών προς το περιβάλλον αλλά και κι άλλων γνωστικών δεξιοτήτων.
Παγκόσμια μέρα περιβάλλοντος η 5η Ιουνίου και η εταιρεία Α.Ε. Τσιμέντων ΤΙΤΑΝ πρόσφερε στους/ στις μαθητές/ -τριές μας όμορφα λουλούδια με το σύνθημα “Έχεις τη φύση στο χέρι σου”. Ευχαριστούμε πολύ για την κίνηση αυτή που σκοπό έχει να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά για τα θέματα του περιβάλλοντος, να τους δώσει μία μικρή ευθύνη φροντίδας του φυτού αλλά και να γεμίσει ένα ολόκληρο χωριό με χρώματα και λουλούδια!
Ευχαριστούμε από καρδιάς την Εθ.Ελ.Ο.Δ.Δρυμού για την επίσκεψη της στο σχολείο μας στα πλαίσια Εργαστηρίου δεξιοτήτων που αφορά τη Δασοπροστασία. Τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν, έμαθαν και κυρίως το καταδιασκεδασαν!!!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.