Καλοκαιρινή Γιορτή
I am a child , I need to be understood
Το νηπιαγωγείο μας παίρνει μέρος σε ένα ακόμα έργο etwinning με τίτλο “I am a child, I need to be Understood” όπου συνεργάζονται σχολεία από Ελλάδα , Τουρκία , Ρουμανία, Βόρεια Μακεδονία. Στο έργο συνεργάζονται μαθητές από 4 ως 14 χρονών. Στόχος του έργου μας, το οποίο βασίζεται σε διεπιστημονική βάση , είναι με τα μαθήματα εικαστικών τεχνών, μουσικής και φυσικής αγωγής, τα οποία έχουν μεγάλη σημασία για τη σωματική, πνευματική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών μας, να τα ευαισθητοποιήσουμε και να τα δώσουμε εφόδια για την περαιτέρω ζωή τους, αναπτύσσοντας τις ικανότητες τους και τις δεξιότητες του 21ο αιώνα, αλλά και να τα καταλάβουμε .Δημιουργήσαμε θέματα χρησιμοποιώντας τους ήχους της φύσης χωρίς μιούζικαλ, όργανο, κρατώντας το ρυθμό, δημιουργώντας και φωνάζοντας πρωτότυπες ιστορίες με εικόνες αλλά και αθλήματα για μια υγιή ζωή. Θέλουμε να τα ευαισθητοποιήσουμε σχετικά με τη διατροφή και την υγεία, να εμφυσήσουμε την αγάπη για τα ζώα και τον συνάνθρωπο μας ,στο πλαίσιο της εν συναίσθησης – ευαισθησίας για τα ζωντανά όντα και να βάλουμε μικρές πινελιές, σχετικά με τις αξίες της ζωής, στις ψυχές των παιδιών μας. (In our project, which is based on an interdisciplinary basis with our visual arts, music and physical education lessons, which are of great importance for the physical, mental and affective development of our students, creating themes by using the sounds of nature without a musical instrument, keeping the rhythm, creating and vocalizing original stories with pictures, and sports for a healthy life. We want to raise awareness about nutrition and health, to instill a love of animals within the scope of sensitivity to living things, and to make small touches about our values. Our aim is to appeal to the souls of our children).
Οι εκπαιδευτικοί που παίρνουν μέρος στο έργο ΕΔΩ
Ο χάρτης με τα σχολεία μας. Θα τα βρείτε καρφιτσωμένα στο google map Εδώ
Όλες οι δραστηριότητες ,δεν θα μπορούσαν να υλοποιηθούν χωρίς την βοήθεια, την στήριξη και την συναίνεση των γονέων. Σας ευχαριστούμε: Εδώ
Μια μικρή ιδέα για το έργο μας μέσα από τα μάτια των παιδιών ΕΔΩ
Σε κάθε έργο μας, όπου δουλεύουμε μέσω διαδικτύου, δεν παραλείπουμε να μαθαίνουμε στα παιδιά την σωστή διαχείριση του διαδικτύου και τους κανόνες που διέπουν την ασφαλή πλοήγησή του. Οι κίνδυνοι είναι πολύ και πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι. Για αυτό το λόγο ασχολούμαστε και κάνουμε δραστηριότητες με τα παιδιά για την “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο”.: Εδώ
Τα παιδιά θέλοντας να συστήσουν τους εαυτούς τους τους ζωγράφισαν. Έτσι έγινε η γνωριμία των παιδιών μεταξύ τους : Δείτε
Σας συστήνουμε και το νηπιαγωγείο μας : Εδώ
Συνεργαζόμαστε και φτιάχνουμε ομάδες.Οι ομάδες εργασίας μας :Εδώ
Στο νηπιαγωγείο μας δημιουργήσαμε και ένα κέντρο ενδιαφέροντος( γωνιά) αφιερωμένη στα Etwinning έργα μας: Εδώ
Κάθε έργο χρειάζεται ένα λογότυπο, το δικό μας δείτε και πως το δημιουργήσαμε Εδώ
Κάναμε και φυλλάδιο
Όλα μαζί : Εδώ
Χαρά και ενθουσιασμός για τις διαδικτυακές μας συναντήσεις. Τις περιμέναμε με ανυπομονησία για να δούμε τους νέους φίλους μας. Καταφέρναμε να συνεννοηθούμε στην αγγλική γλώσσα.
Παιδί και Μουσική.Μικροί δημοσιογράφοι εν δράση. Θέσαμε τις ερωτήσεις μας για την μουσική στην μουσικολόγο Εδώ και δείτε τις απαντήσεις στο βίντεο ΕΔΩ
Το τραγούδι που μας αρέσει: Εδώ
Με το σώμα μας δημιουργούμε ήχους: Εδώ
Τα παρουσιάζουμε όλα τα σχολεία σε αυτό το βίντεο που δημιουργήσαμε ΕΔΩ
Μουσική και παιδί. Ότι μάθαμε για την μουσική την παρουσίασαν τα παιδιά στην τάξη : Δείτε
και ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ COMMON PRESENTATION FOR “CHILD AND MUSIC”
Φτιάξαμε μουσικά όργανα, μάθαμε τις νότες, φτιάξαμε το σπίτι της κυρίας Ντο-ρε-μής και παρακολουθήσαμε συναυλία διαδικτυακά με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης : Εδώ
Δημιουργήσαμε και ψηφιακό ημερολόγιο. Η αφίσα μας.
Ευτυχισμένο το Νέο Έτος 2023 με το ψηφιακό ημερολόγιο.Απολαύστε το βίντεο : Εδώ
Παιδί και Τέχνη.Διάσημοι ζωγράφοι καλλιτέχνες. Εμείς διαλέξαμε τους Έλληνες ζωγράφους Γιάννης Τσαρούχης και Αλέκος Φασιανός. Δείτε το Βίντεο μας
Γίναμε και εμείς ζωγράφοι. Αλλά δεν ολοκληρώσαμε το πορτρέτο που καλλιτεχνήσαμε, παρά το στείλαμε μισό για να το ολοκληρώσει η ομάδα που της στείλαμε την πρόκληση. Εμείς ολοκληρώσαμε το πορτρέτο που μας έστειλαν για πρόκληση. Είπαμε δουλεύουμε συνεργατικά. Εδώ
Ετοιμάσαμε το μισό πορτρέτο: Εδώ και δείτε το ολοκληρωμένο Εδώ
Με το ψηφιακό εργαλείο ChatterPix δώσαμε φωνή στα πορτρέτα μας με αποφθέγματα σπουδαίων ανθρώπων : Δείτε
Δημιουργήσαμε και ένα ψηφιακό βιβλίο με όλα τα πορτρέτα των σχολείων : Εδώ
Τα γράμματα της ακροστιχίδας μας για το έργο είναι το Ν και το S Εδώ
Ακούστε μας να λέμε την ακροστιχίδα: Εδώ
Έπεται συνέχεια…………………..
My Childhood life , My Games
Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό συμμετέχουμε στο etwinning έργο “My Childhood life , My Games”.Το έργο είναι συνεργατικό με μαθητές από 5 ως 14 χρονών .Στόχος του έργου μας,είναι:- Να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας, για τα παιδικά παιχνίδια που έχουν ξεχαστεί από το παρελθόν μέχρι σήμερα,- Να χτίσουμε γέφυρες μεταξύ των γενεών λόγω των παραδοσιακών παιχνιδιών, -Να τονίσουμε τη σημασία του ποιοτικού χρόνου με τις οικογένειες, -Να επιστήσουμε την προσοχή τους κοινωνικούς, σωματικούς και κιναισθητικούς τύπους νοημοσύνης των μαθητών μας, για να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας στη σημερινή ζωή, όπου η τεχνολογία επηρεάζει μεγάλο μέρος της ζωής μας. Θα θέλαμε να τονίσουμε τη σημασία των παιδικών παιχνιδιών. Επίσης, θα θέλαμε να επικοινωνήσουμε στη μητρική μας γλώσσα χρησιμοποιώντας αγγλικούς υπότιτλους και να μάθουμε διαφορετικές γλώσσες. (The aim of our project is to make our students aware of children’s toys that have been forgotten from the past until today, to build bridges between generations because of traditional toys, to emphasize the importance of quality time with families, to draw the attention to the social, physical and kinesthetic types of intelligence of our students, to sensitize our students to today’s life, where technology affects a large part of our lives. We would like to emphasize the importance of children’s toys. We would also like to communicate in our mother tongue using English subtitles and learn different languages).
Τα σχολεία που παίρνουν μέρος θα τα δείτε στον παρακάτω χάρτη:
2.ΧΑΡΤΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Οι εκπαιδευτικοί που παίρνουν μέρος σε αυτή την προσπάθεια:
Δεν θα μπορούσαμε να υλοποιούσαμε τίποτα από αυτά χωρίς την βοήθεια και την συναίνεση των γονέων. Σας ευχαριστούμε:
https://padlet.com/asvestak/parental-consent-forms-6b9trilkjjubdm1i
Την γνωριμία των σχολείων θα την δείτε εδώ:
Η γνωριμία των παιδιών μεταξύ τους συστήνοντας τον εαυτό τους εδώ:
Τα παιδιά με την βοήθεια των εκπαιδευτικών δουλεύουν σε ομάδες εδώ:
Γνωρίστε τους εκπαιδευτικούς εδώ:
Το λογότυπο για το έργο μας και πως εργαστήκαμε εδώ: και εδώ:
Στο νηπιαγωγείο μας δημιουργήσαμε και ένα κέντρο ενδιαφέροντος( γωνιά) αφιερωμένη στα Etwinning έργα μας.
Σε κάθε έργο μας, όπου δουλεύουμε μέσω διαδικτύου, δεν παραλείπουμε να μαθαίνουμε στα παιδιά την σωστή διαχείριση του και τους κανόνες που διέπουν την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.Οι κίνδυνοι είναι πολύ και πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι. Για αυτό το λόγο ασχολούμαστε και κάνουμε δραστηριότητες με τα παιδιά για την “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο“.
Για την παρουσίαση του έργου μας φτιάξαμε ένα φυλλάδιο (προσπέκτους) για το έργο μας
Στην συνέχεια ψηφίσαμε για το παιχνίδι που μας άρεσε με την βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου “Συννεφόλεξο”
Γίναμε δημοσιογράφοι και θέσαμε τις ερωτήσεις μας στον ειδικό για τα παιχνίδια
Γίναμε παρουσιαστές και με ένα Power Point παρουσιάσαμε το παιχνίδι στην τάξη μας.Δείτε την παρουσίαση εδώ: ΠΑΡ 1
και μέσα στην τάξη. Δείτε το εδώ
Για το “Νέο Έτος 2023” δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό ημερολόγιο. Καλή Χρονιά!!!!
Ασχοληθήκαμε με το ” Soduko”. Ένα παιχνίδι μυαλού. Μάθαμε ποιο είναι αυτό το παιχνίδι, πως παίζετε , τους κανόνες που έχει, φτιάξαμε δικό μας Soduko για να το λύσουν οι νέοι φίλοι μας, αλλά και λύσαμε τα δικά τους που μας έστειλαν.
Λύνουμε τα Soduko μας στην τάξη: ΕΔΩ
Η παρουσίαση του Soduko στην τάξη σε Power Point .Η παρουσίαση του παιχνιδιού SUDOKU Mind Game-1 και οι δραστηριότητες μας στην τάξη: Εδώ
Το δικό μας Soduko που ετοιμάσαμε και των άλλων σχολείων συγκεντρωμένα : Εδώ
Δουλεύουμε και τα λύνουμε στην τάξη δείτε: εδώ
Οι ομάδες συνεργάστηκαν και δημιούργησαν ένα ψηφιακό βιβλίο που μπορείτε να το δείτε: ΕΔΩ
Το παιχνίδι με τον παππού και την γιαγιά είναι κάτι που μένει για πάντα στην καρδιά και στο μυαλό των παιδιών. Χαρείτε το : ΕΔΩ
Οι προκλήσεις συνεχίζονται. Στείλαμε την μισή ζωγραφιά από τα παιχνίδια μας στους φίλους μας για να την ολοκληρώσουν αυτοί. Εμείς δεχτήκαμε την πρόκληση και ολοκληρώσαμε τις ζωγραφιές που μας έστειλαν. Δεν μείναμε όμως μόνο στην απλή ζωγραφιά αλλά της δώσαμε και φωνή από ρητά διάσημων ανθρώπων. Δείτε: εδώ
Εκείνο που μένει όμως όσα χρόνια και αν περάσουν είναι το παιχνίδι με την μαμά και τον μπαμπά. Ο χρόνος που περνάμε με τα παιδιά μας,γεμίζει την βαλίτσα των αναμνήσεων τους με ανεξίτηλες εικόνες. Παίζουμε : εδώ
Ακούστε την ακροστιχίδα που φτιάξαμε για το έργου μας όλοι μαζί.
Η συνεργασία μας: εδώ
και οι ομάδες μας : εδώ
Εκεί που ενθουσιαστήκαμε και τις περιμέναμε με ανυπομονησία είναι οι διαδικτυακές μας συναντήσεις με τους νέους φίλους μας. Καταφέρναμε να συνεννοηθούμε στην αγγλική γλώσσα.
Έπεται συνέχεια…………………..
Βιβλία σε Ρόδες συνέχεια
Τα Βιβλία σε Ρόδες τα φιλοξένησαν τα παιδιά στο σπίτι τους . Όλα τα παιδιά δανείστηκαν τα βιβλία και τα διάβασαν. Η χαρά τους μεγάλη όταν τα παρουσίαζαν στην παρεούλα μας . Τα διηγηθήκαμε, τα ζωγραφίσαμε , τα δραματοποιήσαμε και τα παίξαμε.
Στο τέλος συζητήσαμε , ανταλλάξαμε ιδέες και αποφασίσαμε να στείλουμε και εμείς τις ζωγραφιές μας στα επόμενα παιδάκια που θα πάρουν την βαλίτσα.
Πασχαλινές ετοιμασίες
Το Πάσχα πλησιάζει και η ατμόσφαιρα είναι γιορτινή στο σχολείο μας! Ετοιμαζόμαστε λοιπόν γι αυτή την μεγάλη χριστιανική γιορτή.
Τι σημαίνει όμως “Πάσχα”;
Η λέξη «Πάσχα» προέρχεται από την εβραϊκή λέξη «Πεσάχ», η οποία σημαίνει, γενικά, διάβαση, πέρασμα.Οι Χριστιανοί πήραν το Πάσχα από τους Εβραίους που γιόρταζαν το πέρασμά τους μέσα από την Ερυθρά θάλασσα όταν έφυγαν από την Αίγυπτο για να πάνε να βρουν δικιά τους πατρίδα. Σ’ εμάς τους χριστιανούς η λέξη «Πάσχα» σημαίνει, το πέρασμα του Χριστού από τον θάνατο στη ζωή. Λέγεται και «Λαμπρή» από τους αναστάσιμους κανόνες της εκκλησίας, οι οποίοι ονομάζουν «Λαμπροφόρο» την ημέρα του Πάσχα.
Γνωρίσαμε τη ζωή, τα Θαύματα, τα Πάθη και την Ανάσταση του Χριστού. Γνωρίσαμε και τον ζωγράφο Δομίνικο Θεοτοκόπουλο (Ελ Γκρέκο) μέσα από τους σχετικούς πίνακες ζωγραφικής του με το θέμα. Έμαθαν τα Πασχαλινά ήθη και έθιμα, τα κάλαντα του Λαζάρου, εκφραστήκαμε εικαστικά, φτιάξαμε καλαθάκια και κοτοπουλάκια , Πασχαλινές κάρτες, Βάψαμε αυγά και τα διακοσμήσαμε, παίξαμε το κυνήγι του Λαγού ……………. Αρχίσαμε με το Σάββατο του Λαζάρου, που είναι το Σάββατο πριν την Μεγάλη Εβδομάδα. Την ημέρα αυτή η Ορθοδοξία γιορτάζει το θαύμα της Ανάστασης του Λαζάρου, που ήταν φίλος και πιστός μαθητής του Ιησού. Το Σάββατο του Λαζάρου, οι νοικοκυρές φτιάχνουν τα «Λαζαράκια» ψωμάκια σε σχήμα ανθρώπου. Μιλήσαμε για τις “Λαζαρίνες”(κορίτσια), που γύριζαν από σπίτι σε σπίτι και τραγουδούσαν τα Κάλαντα του Λαζάρου, κρατώντας στα χέρια τους καλαθάκια στολισμένα με λουλούδια που είχαν μαζέψει από την προηγούμενη μέρα. Οι νοικοκυρές τους έδιναν αυγά, φαγώσιμα ή και χρήματα. Σήμερα βγαίνουν στο χωριό μας όλα τα παιδιά και λένε τα κάλαντα.
Συνεχίσαμε με τα θαύματα του Χριστού, την Ιστορία Του, Τα Πάθη Του και την Ανάστασή Του, μέσα από την τέχνη. Είδαμε το βίντεο Εδώ
Μάθαμε τα ήθη και τα έθιμα από άλλες περιοχές της Ελλάδας και παρακολουθήσαμε τα σχετικά βίντεο.
Δες: Εδώ και τα έθιμα της Ανάστασης: Εδώ
Πρώτα φτιάξαμε τα ωραία και χαρούμενα καλαθάκια μας
Σειρά είχαν οι κοτούλες μας με τα αυγά και τα κοτοπουλάκια
Τα αυγά τα περιποιηθήκαμε με πολύ αγάπη και τα δώσαμε πασχαλινή λάμψη.
τα ζωγραφίσαμε κιόλας και τα στολίσαμε με γεωμετρικά σχήματα
Μας άρεσαν και τα αυγά που μας έδειξε ο κύριος Octodot της ζωγράφου Yayoi Kusama από το etwinning έργο μας.
Οι πασχαλινές μας κάρτες με την τεχνική του πουαντιγισμού, εμπνευσμένη από τον Γάλλο ζωγράφο Herve Tullet .
Πάσχα χωρίς λαγό δεν γίνεται, γιαυτό φτιάξαμε και τα λαγουδάκια μας.
Δημιουργήσαμε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι με αυγά, κάρτες, ζάρι και το παίξαμε.
Δεν έλειψαν φυσικά τα πασχαλινά φύλλα εργασίας, με αριθμούς, σχήματα, αντιστοιχήσεις, σειραθετήσεις και λαβυρίνθους.
Στο τέλος της εβδομάδας μας επισκέφτηκε ο πασχαλινός λαγός και έκρυψε διάφορες λιχουδιές στην αυλή μας. Το κυνήγι του θησαυρού άρχισε……
Το αποτέλεσμα μας ενθουσίασε
Καλό Πάσχα!!!!!
Παγκόσμια Ημέρα παιδικού Βιβλίου
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημέρα που γεννήθηκε ο σπουδαίος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.Καθιερώθηκε από την Ι.Β.Β.Υ., τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, το 1966 με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα. Φέτος υπεύθυνο είναι το τμήμα της Ελλάδας.Το μήνυμα της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου με τίτλο «Είμαι ένα βιβλίο, διάβασέ με» υπογράφει ο καταξιωμένος Έλληνας συγγραφέας Βαγγέλης Ηλιόπουλος (γ. 1964). Αυτή είναι η αφίσα για το 2023:
Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Γεννήθηκε στις 2 Απριλίου 1805 στο Όντενσε, στο νησί Φιονία της Δανίας. Δείτε την βιογραφία του Εδώ
Μερικά από τα πολύ γνωστά παραμύθια του είναι:
Η Τοσοδούλα
Τα κόκκινα παπούτσια
Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα
Η ιπτάμενη κασέλα
Το κινέζικο αηδόνι
Το ασχημόπαπο
Το κορίτσι με τα σπίρτα
Ο μολυβένιος στρατιώτης
Η πριγκίπισσα και ο χοιροβοσκός
Η βοσκοπούλα και ο καπνοδοχοκαθαριστής
Η μικρή γοργόνα
Γιάννης ο κουτός
Ο στρατιώτης και το τσακμάκι
Ο Μεγάλος Κλάους και ο Μικρός Κλάους
Η βασίλισσα του χιονιού
Ο Γέρος με την άμμο
Τα λουλούδια της μικρής Άιντα
Το αγόρι που δε φοβόταν
Το έλατο
Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι
Ο κηπουρός και τα αφεντικά του
Το γαϊδουράγκαθο.
Είπαμε τα αγαπημένα μας παραμύθια, τα ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε με αυτά μια αφίσα
Στο τέλος δημιουργήσαμε πολύχρωμους σελιδοδείκτες για τα βιβλία μας, ώστε να βρίσκουμε εύκολα τη σελίδα που σταματήσαμε το διάβασμα.
«Στο άπειρο και ακόμα πιο πέρα – Κοπέρνικος »
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
3ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ –Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Υποθεματική: STE(A)Μ
Τίτλος: «Στο άπειρο και ακόμα πιο πέρα – Κοπέρνικος ».
Βασικοί στόχοι:
- Καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα.
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού γραμματισμού.
- Να προσφερθούν οι βασικές γνώσεις για το θέμα.
- Ανακάλυψη, εξερεύνηση και αναγνώριση των πλανητών.
- Να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα.
- Να εμπεδώσουν την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών.
- Να γνωρίσουν τα επαγγέλματα που έχουν σχέση με το διάστημα.
Με αφορμή την ιστορία “ One dot day” για την δημιουργία του διαστήματος, οι μαθητές παροτρύνονται να εξερευνήσουν το διάστημα. Αξιοποιείται η ιδεοθύελλα και οι ερωταποκρίσεις για να καταγραφούν σε ιστόγραμμα οι πρώτες ιδέες και γνώσεις των μαθητών για το διάστημα. Ζωγραφίζουμε την ιστορία.
Φτιάχνουμε κέντρο ενδιαφέροντος με το θέμα μας και το εμπλουτίζουμε
Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο
Ζωγραφίσαμε το διάστημα
Γνωριμία με το επάγγελμα του αστροναύτη. Οι μαθητές αναζητούν πληροφορίες για το επάγγελμα του αστροναύτη. Παρακολουθούν βίντεο με συνεντεύξεις αστροναυτών. Διατυπώνουν και καταγράφουν με την υποστήριξη του εκπαιδευτικού, σχετικές ερωτήσεις για το επάγγελμα του αστροναύτη. Στο τέλος γινόμαστε και εμείς αστροναύτες.
Διαβάσαμε το παραμύθι ” Ο Ίκαρος και ο Δαίδαλος” και “Ένα φτυάρι στον Άρη” του Ευγένιου Τριβιζά, τα συζητήσαμε και τα ζωγραφίσαμε.
Ανακαλύπτουμε τα ονόματα των πλανητών.Οι μαθητές δημιουργούν το ηλιακό μας σύστημα με τους πλανήτες.
Βάλαμε τους πλανήτες στη σωστή σειρά ανάλογα με την απόσταση τους από τον ήλιο.
Κατασκευάσαμε Διαστημόπλοια και πετάξαμε ….
Δημιουργήσαμε τους δικούς μας φανταστικούς πλανήτες
Προτείναμε τρόπους προστασίας του πλανήτη Γη
Κάναμε μαθηματικά, λύσαμε σταυρόλεξα, χρωματίσαμε
Η επανάσταση του 1821
25η Μαρτίου Γιορτάζει η πατρίδα μας, η Ελλάδα. Μια τέτοια μέρα, στις 25 Μαρτίου 1821, οι Έλληνες αποφάσισαν να ξεσηκωθούν, να πολεμήσουν και να διώξουν τους Τούρκους μακριά από την Ελλάδα.Τετρακόσια χρόνια οι Τούρκοι είχαν σκλαβωμένη την Ελλάδα. Οι Έλληνες υπέφεραν πολλά βάσανα από τους Τούρκους. Οι Τούρκοι χωρίς σπουδαίο λόγο σκότωναν άνδρες, γυναίκες και παιδιά για να αρπάξουν τις περιουσίες των Ελλήνων και να τις κάνουν δικές τους. Έβαζαν μεγάλους φόρους κι όταν δεν μπορούσαν να πληρώσουν οι φτωχοί Έλληνες τους έπαιρναν με τη βία ό,τι είχαν.
Μέσα από το βιβλίο “Τα Ελληνάκια” γνωρίσαμε την ιστορία, την παράδοση και τα δρώμενα εκείνης της εποχής. Διαβάσαμε το βιβλίο, συζητήσαμε , προβληματιστήκαμε.Ο Γιώργης και η Μαρία, οι ήρωες του παραμυθιού, μας ταξίδεψαν στην εποχής τους, στις συνθήκες ζωής κάτω από τον ζυγό των Τούρκων και γενικά για την καθημερινότητά τους. Κάναμε μια αναδρομή στα γεγονότα εκείνης της εποχής, ζωγραφίσαμε, ντυθήκαμε όπως τότε,τραγουδήσαμε δημοτικά τραγούδια .Κατασκευάσαμε καδράκια και κονκάρδες.
Τι όρκο έδωσαν οι ήρωες στο μοναστήρι της Αγίας Λαύρας;
ΕΛΕΥΘΕΡΙΆ Η ΘΑΝΑΤΟΣ
Παίξαμε με το σύνθημα αυτό και το γράψαμε με φτερό και μελάνι όπως τότε.
Μιλήσαμε για την Φιλική Εταιρεία. Το 1814 στην πόλη Οδησσό της Ρωσίας, τρεις φίλοι και καλοί πατριώτες, ο Νικόλαος Σκουφάς, ο Αθανάσιος Τσακάλωφ και ο Εμμανουήλ Ξάνθος ίδρυσαν τη Φιλική Εταιρεία. Η Φιλική Εταιρεία κατάφερε να ενώσει όλους τους Έλληνες και να τους πείσει πως πρέπει να πάρουν τα όπλα και να ελευθερώσουν την πατρίδα τους. Ο μυστικός όρκος της Φιλικής Εταιρείας έκανε τις καρδιές των Ελλήνων να φτερουγίσουν από ελπίδα για ελευθερία
Μάθαμε και μιλήσαμε για τους ήρωες της επανάστασης…
θαυμάσαμε τις παραδοσιακές, ελληνικές φορεσιές των προγόνων μας και ντυθήκαμε όπως αυτοί.
Επειδή μας αρέσουν οι μαγικές εικόνες και οι κώδικες , σπάσαμε τον κώδικα του τσολιά
Για να Τιμήσουμε τους ήρωες μας κάναμε γιορτή,φτιάξαμε στεφάνι από δάφνες και το καταθέσαμε
Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
Για ακόμη μια χρονιά γιορτάσαμε στο νηπιαγωγείο μας την διπλή γιορτή της 25η Μαρτίου. Γιορτάζουμε την επέτειο της Επανάστασης του 1821 και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.
Ο Ευαγγελισμός είναι η χαρμόσυνη είδηση για την γέννηση του Ιησού Χριστού, που δόθηκε από τον αρχάγγελο Γαβριήλ προς την Μαρία και την γιορτάζουμε στις 25 Μαρτίου. Παρακολουθήσαμε το βίντεο και μιλήσαμε για την ιστορία που είδαμε ΕΔΩ
Βρήκαμε στο διαδίκτυο πίνακες διάσημων ζωγράφων. Βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές, τους
παρατηρήσαμε και τους περιγράψαμε. Αναρωτηθήκαμε τι συναισθήματα μας προκαλούν…
Πώς απεικονίζεται η Παναγία στους πίνακες;
Κατόπιν φτιάξαμε τον δικό μας πίνακα με την τεχνική του βιτρό
Παίξαμε κάνοντας μαθηματικά ,βάζοντας στην σωστή σειρά τους αριθμούς και δημιουργήσαμε την εικόνα του Ευαγγελισμού.