Το μήνα Απρίλιο 2024, το Νηπιαγωγείο μας, ανέλαβε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα etwinning, σε συνεργασία με τη Α΄& Β΄ τάξη του όμορου Δημοτικού Σχολείου Φιλίππων, αλλά και με τάξεις από τις Ευρωπαϊκές χώρες Σουηδία και Πορτογαλία. Ο τίτλος του Ευρωπαϊκού Προγράμματος είναι ” Ο ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ”.
Πριν τη συμμετοχή του Σχολείου μας, στο Πρόγραμμα, ενημερώθηκαν από το Εκπαιδευτικό Προσωπικό οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών, για τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα, etwinning, και ειδικότερα, για το συγκεκριμένο πρόγραμμα που θα συμμετέχουν τα παιδιά τους, το τρέχον σχολικό έτος 2023-2024, έτσι ώστε να γνωρίζουν και να συμφωνήσουν για τη συμμετοχή των παιδιών τους σε αυτό.
Με την έναρξη του Προγράμματος, αρχικά με τα νήπια αναζητήσαμε στο χάρτη της Ευρώπης, τις χώρες με τις οποίες θα συνεργαστεί το Σχολείο μας, πόσο κοντά ή μακριά από τη Ελλάδα είναι; πόση απόσταση έχουν από το Νηπιαγωγείο μας; Στη συνέχεια επικεντρωθήκαμε στο θέμα του προγράμματος που ήταν ο Κύκλος ζωής της Πεταλούδας. Τι γνωρίζουμε για τη πεταλούδα; που ζει; τι τρώει; τι γεννάει; ήταν μερικές από τις απορίες που έθεσαν τα παιδιά, και με τη αναζήτηση εικόνων και πληροφοριών στο διαδίκτυο, μπορέσαμε να επιλύσουμε τις απορίες μας.
και κάπως έτσι μιλήσαμε με τα παιδιά για το κύκλο ζωής της πεταλούδας, και για το πώς τρέφεται η πεταλούδα σε κάθε στάδιο της ζωής της, καθώς και το χρήσιμο ρόλο της στη δημιουργία νέων λουλουδιών.
Επίσης παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο στο διαδίκτυο, σχετικά με το κύκλο ζωής της πεταλούδας.
Στη συνέχεια παρατηρήσαμε με τα παιδιά, τα μέρη του σώματος της πεταλούδας (κεραίες, κεφάλι θώρακα, κοιλιά, φτερά, πόδια), και τη συμμετρία της, ότι δηλαδή είναι ίδια και από τη μία και από τη άλλη πλευρά και ότι αν τη ¨διπλώσουμε” τότε έχουμε μία ¨μισή πεταλούδα”. Για να κατανοήσουν καλύτερα τα παιδιά, τη συμμετρία της πεταλούδας, φτιάξαμε μάσκες πεταλούδας, δημιουργώντας βούλες χρωματιστές, από τη μία πλευά του χαρτιού, με δαχτυλομπογιές και στη συνέχεια διπλώναμε το χαρτί.