Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα etwinning, “The life cycle of the butterfly” “Ο κύκλος ζωής της πεταλούδας”, Μέρος Α΄

 

Το μήνα Απρίλιο 2024, το Νηπιαγωγείο μας, ανέλαβε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα etwinning, σε συνεργασία με τη Α΄& Β΄ τάξη του όμορου Δημοτικού Σχολείου Φιλίππων, αλλά και με τάξεις από τις Ευρωπαϊκές χώρες Σουηδία και Πορτογαλία. Ο τίτλος του Ευρωπαϊκού Προγράμματος είναι ” Ο ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ”.

Πριν τη συμμετοχή του Σχολείου μας, στο Πρόγραμμα, ενημερώθηκαν από το Εκπαιδευτικό Προσωπικό οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών, για τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα, etwinning, και ειδικότερα, για το συγκεκριμένο πρόγραμμα που θα συμμετέχουν τα παιδιά τους, το τρέχον σχολικό έτος 2023-2024, έτσι ώστε να γνωρίζουν και να συμφωνήσουν για τη συμμετοχή των παιδιών τους σε αυτό.

Με την έναρξη του Προγράμματος, αρχικά με τα νήπια αναζητήσαμε στο χάρτη της Ευρώπης, τις χώρες με τις οποίες θα συνεργαστεί το Σχολείο μας, πόσο κοντά ή μακριά από τη Ελλάδα είναι; πόση απόσταση έχουν από το Νηπιαγωγείο μας;  Στη συνέχεια επικεντρωθήκαμε στο θέμα του προγράμματος που ήταν ο Κύκλος ζωής της Πεταλούδας. Τι γνωρίζουμε για τη πεταλούδα; που ζει; τι τρώει; τι γεννάει; ήταν μερικές από τις απορίες που έθεσαν τα παιδιά, και με τη αναζήτηση εικόνων και πληροφοριών στο διαδίκτυο, μπορέσαμε να επιλύσουμε τις απορίες μας.

438196606 10224526024845506 1837920700493977911 nαρχείο λήψης 6αρχείο λήψης 5αρχείο λήψης 2αρχείο λήψης 3αρχείο λήψης 4αρχείο λήψηςαρχείο λήψης 1 και κάπως έτσι μιλήσαμε με τα παιδιά για το κύκλο ζωής της πεταλούδας, και για το πώς τρέφεται η πεταλούδα σε κάθε στάδιο της ζωής της, καθώς και το χρήσιμο ρόλο της στη δημιουργία νέων λουλουδιών.

Επίσης παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο στο διαδίκτυο, σχετικά με το κύκλο ζωής της πεταλούδας.

Στη συνέχεια παρατηρήσαμε με τα παιδιά, τα μέρη του σώματος της πεταλούδας (κεραίες, κεφάλι θώρακα, κοιλιά, φτερά, πόδια), και τη συμμετρία της, ότι δηλαδή είναι ίδια και από τη μία και από τη άλλη πλευρά και ότι αν τη ¨διπλώσουμε” τότε έχουμε μία ¨μισή πεταλούδα”. Για να κατανοήσουν καλύτερα τα παιδιά, τη συμμετρία της πεταλούδας, φτιάξαμε μάσκες πεταλούδας, δημιουργώντας βούλες χρωματιστές, από τη μία πλευά του χαρτιού, με δαχτυλομπογιές και στη συνέχεια διπλώναμε το χαρτί.

438246281 330857666373395 2117573155189268614 n438223318 974763494059730 4943687733053893475 n438097386 10224526024005485 3682789421585884594 n438209172 1143479030023178 2955599315977217281 n438171737 921328289733581 7655686357758495807 n