Τοπολογικές σχέσεις

Η μεθοδευμένη ενασχόληση των νηπίων με το σημείο, τις γραμμές και τα γεωμετρικά σχήματα καθώς και η εξάσκηση τους στη συστηματική παρατήρηση τα καθιστά πιο έτοιμα να επεξεργαστούν πιο σύνθετες τεπολογικές σχέσεις.

Τα παιδιά χρησιμοποιούν εύστοχα τους όρους: “κλειστή – ανοικτή γραμμή”, “καμπύλη”, “ευθεία”, “πάνω – κάτω” και μπορούν να αποτυπώσουν συνθέσεις κάνοντας περίπλοκους συνδυασμούς που περιλαμβάνουν: εγκλεισμό, γειτνίαση, διαχωρισμό, συνέχεια, διαδοχή ή επαφή, σημείων, περιγραμμάτων και αντικειμένων.

Οι στόχοι είναι:

  • να διακρίνουν και να παρατηρούν αντικείμενα και σχήματα στο περιβάλλον να διαφοροποιούν και να απομονώνουν το ένα από το άλλο
  • να εξετάζουν τα επιμέρους στοιχεία προκειμένου να αντιμετωπίσουν μια κατάσταση συνολικά π.χ. Η αυθόρμητη δημιουργία συνθέσεων στο χαρτί που περιλαμβάνουν πολλά επιμέρους στοιχεία χωρίς την παρέμβαση του εκπαιδευτικού.

   

   

 

 

Διενέργεια Προληπτικών Τεστ – Rapid στο χώρο του σχολείου

Με σκοπό την καλύτερη δυνατή πρόληψη ενάντια στην πανδημία, το Δημοτικό Σχολείο Αρφαρών σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Αρφαρών και τον ΕΟΔΥ Καλαμάτας προγραμματίζει την Τετάρτη, 27-01-2021 και ώρα 9.30 π.μ., διενέργεια προληπτικών τεστ ανίχνευσης του κορονοιού (rapid test), στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου Αρφαρων για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς και κηδεμόνες του σχολείου αλλά και τους κατοίκους της τοπικής Κοινότητας Αρφαρών. Διευκρινίζεται πως η συμμετοχή σας δεν είναι υποχρεωτική.

 

Καλώς ήρθες Χειμώνα!

Οι μαθητές αφού καλωσόρισαν το Χειμώνα δημιούργησαν το ημερολόγιό του για να αντιληφθούν την έννοια του χρόνου που δεν είναι ακόμα ξεκαθαρισμένη στη νηπιακή ηλικία. Η αντίληψη της έννοιας του χρόνου γίνεται μέσα από την επανάληψη των βασικών δραστηριοτήτων αλληλουχίας με τη χρήση λέξεων κλειδιών: χθες, σήμερα, αύριο, ημέρα, μήνας, έτος κοκ. Εξασκούνται στην έννοια της διατήρησης της ποσότητας καθώς και στα τακτικά αριθμητικά.

Έπειτα ζωγράφισαν την εποχή του Χειμώνα

 

και δημιούργησαν τα δικά τους χιονανθρωπάκια

και χειμερινά τοπία

Μαθαίνουν χρονική ακολουθία τοποθετώντας τις εικόνες στη σωστή σειρά

Εντοπίζουν στο χάρτη τα χιονοδρομικά κέντρα που υπάρχουν στην Ελλάδα

Δημιουργούν το δικό τους φύλλο εργασίας στα μαθηματικά

Ψυχοκινητικό παιχνίδι που βοηθά τα παιδιά στον προσανατολισμό, οπτικοκινητικό συντονισμό, μαθαίνουν το δεξί-αριστερό και μετρούν το χρόνο που θα χρειαστούν για να ολοκληρώσουν τη διαδρομή.

Μαθαίνουν σειραθέτηση παίζοντας κα δημιουργώντας το δικό τους φύλλο εργασίας

Διαβάζουν παραμύθι και ζωγραφίζουν

Παρακολουθούν εκπαιδευτικό βίντεο από το αρχείο της ΕΡΤ “Ο Παραμυθάς”

Μαθαίνουν για τα ζώα που ζουν στον Βόρειο Πόλο και εστιάζουμε στην πολική αρκούδα

Αφού συλλέξουν πληροφορίες για την πολική αρκούδα δημιουργούν το δικό τους βιβλίο στο οποίο και παρουσιάζονται όλες οι πληροφορίες.

Συνεχίζουν διαβάζοντας ένα παραμύθι που σχετίζεται με την πολική αρκούδα και ζωγραφίζουν όπως μπορούν την ιστορία του παραμυθιού.

Κατασκευάζουν την Ανταρκτική και γνωρίζουν που ζουν τα πολικά ζώα

Μία βροχερή μέρα βγαίνουν στον προαύλιο χώρο για να παρατηρήσουν τον καιρό και να συζητήσουν για το χαλάζι και το πως δημιουργείται η βροχή.

Παρακολουθούν βίντεο προσομοίωσης από τη Nasa και μαθαίνουν για τον κύκλο του νερού

Ψυχοκινητικό παιχνίδι στην αυλή του σχολείου

Δημιουργία παζλ

Δημιουργία επιτραπέζιου παιχνιδιού με πιόνια και ζάρι φτιαγμένα από πηλό

 

 

 

 

Δια ζώσης επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων

Αγαπητοί γονείς,

Ευχόμαστε καλή χρονιά με υγεία και αισιοδοξία!

Όπως έχει ανακοινωθεί από το Υπουργείο Παιδείας τα σχολεία ανοίγουν τη Δευτέρα, 11/01/2021.

Για τη δια ζώσης επαναλειτουργία του νηπιαγωγείου μας, μετά από οδηγίες που έχουμε δεχθεί, θα ληφθούν επιπλέον μέτρα πρόληψης. Συγκεκριμένα:

1. Προσέλευση μαθητών: Για την ασφαλή προσέλευση των μαθητών θα ακολουθήσουμε την παρακάτω διαδικασία:

  • οι μαθητές που φοιτούν στο πρωινό τμήμα 1, με υπεύθυνη τμήματος την εκπαιδευτικό Γεωργία Τζήλου, θα προσέρχονται στο χώρο του σχολείου 8:15 – 8:30
  • οι μαθητές που φοιτούν στο πρωινό τμήμα 2, με υπεύθυνη τμήματος την εκπαιδευτικό Γεωργία Τζαφάλια, θα προσέρχονται στο χώρο του σχολείου 8:30 – 8:45
  • για το Ολοήμερο τμήμα, με υπεύθυνη τμήματος την εκπαιδευτικό Κονδυλία Μακρή, ισχύει ότι ίσχυε
  • για τους μαθητές που μεταφέρονται με ταξί ισχύει ότι ίσχυε τόσο για την ώρα προσέλευσης όσο και για την ώρα αποχώρησης για να μην παρακωλύεται το έργο τους.

2. Αποχώρηση μαθητών: Προκειμένου να αποφύγουμε το συνωστισμό των γονέων, που έχει παρατηρηθεί ότι συμβαίνει, στην είσοδο κατά την αποχώρηση των μαθητών τροποποιούμε και την ώρα αποχώρησης ως εξής:

  • οι μαθητές που φοιτούν στο πρωινό τμήμα 1, με υπεύθυνη τμήματος την εκπαιδευτικό Γεωργία Τζήλου, θα αποχωρούν από το χώρο του σχολείου 12:30 – 12:45
  • οι μαθητές που φοιτούν στο πρωινό τμήμα 2, με υπεύθυνη τμήματος την εκπαιδευτικό Γεωργία Τζαφάλια, θα αποχωρούν από το χώρο του σχολείου 12:45 – 13:00
  • για το Ολοήμερο τμήμα, με υπεύθυνη τμήματος την εκπαιδευτικό Κονδυλία Μακρή, ισχύει ότι ίσχυε
  • για τους μαθητές που μεταφέρονται με ταξί ισχύει ότι ίσχυε τόσο για την ώρα προσέλευσης όσο και για την ώρα αποχώρησης για να μην παρακωλύεται το έργο τους.

3. Χρήση μάσκας: Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, το προσωπικό, οι γονείς και οι επισκέπτες υποχρεούνται να φέρουν προστατευτική μάσκα σε όλους τους χώρους του σχολείου. Γι αυτό συστήνεται οι μαθητές να έχουν μαζί τους καθημερινά 2-3 μάσκες σε αντίστοιχα σακουλάκια μιας χρήσης.

4. Συχνός καθαρισμός των χεριών με χρήση νερού και σαπουνιού ή με αντισηπτικό διάλυμα.

5. Λόγω της ανάγκης να παραμένουν ανοικτά τα παράθυρα και οι πόρτες των αιθουσών την ώρα του μαθήματος συστήνεται στους γονείς να φροντίσουν την κατάλληλη ένδυση των μαθητών.

Υπενθυμίζουμε

  • σε περίπτωση παραμικρής αδιαθεσίας κρίνεται απαραίτητη η παραμονή του μαθητή στο σπίτι
  • πριν την προσέλευση του μαθητή στο σχολείο καλό είναι να γίνεται θερμομέτρηση και να απέχουν από το σχολείο όσων εκδηλώνουν πυρετό ή και άλλα συμπτώματα συμβατά με covid-19.

Παρακαλούμε οι γονείς να φορούν μάσκες, να αποφεύγουν το συνωστισμό στην είσοδο του σχολείου τόσο κατά την προσέλευση όσο και κατά την αποχώρηση των μαθητών και να αποχωρούν έγκαιρα από το σχολείο.

Σας ενημερώνουμε πως για τη μετακίνησή σας προς και από το σχολείο αποστέλλεται μήνυμα 13033 με κωδικό 4 και ισχύουν οι προηγούμενες δηλώσεις μετακινήσεις μαθητών.

Ευχαριστούμε για την κατανόηση και ευχόμαστε καλό ξεκίνημα!

 

Τα παιδιά στέλνουν μήνυμα Αγάπης

Οι μαθητές μας στέλνουν την αγάπη τους και τις ευχές τους στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό των νοσοκομείων και στους ασθενείς που περνούν δύσκολα αυτή την περίοδο.

Περισσότερα μπορείτε να δείτε Εδώ

Ευχετήρια κάρτα ( έχει αναρτηθεί και στο Υπουργείο Παιδείας) από την μαθήτρια Φωτεινή.

Ένα όνομα κι ένα όνειρο

Στο πλαίσιο του προγράμματος “Κι αν ήσουν εσύ;” και με αφορμή το βιβλίο “Μονόλογοι σε καραντίνα” αλλά και το παραμύθι “Ιστορίες από την Αφρική” μαζί με τα παιδιά δημιουργήσαμε το μονόλογο του Γιόμο.

Ένας ήρωας που ταξιδεύει από την Αφρική μας παρουσιάζει τ’ όνομά του και την ταυτότητά του ενώ παράλληλα μοιράζεται το όνειρό του μαζί μας ακούγοντας και τα όνειρα των άλλων παιδιών. Η αφήγηση του μονολόγου γίνεται μέσω του κουλοθεάτρου.

Ανάγνωση παραμυθιού

Βρίσκουμε την Αφρική. Χώρα καταγωγής του Γιόμο

Γράφουμε το όνομά του και μετράμε τα γράμματα

Βάζουμε σε χρονική ακολουθία το ταξίδι του

Ζωγραφίζουμε τον Γιόμο

Ο Γιόμο επισκέπτεται το σχολείο μας

Οι μαθητές παίρνουν συνέντευξη και συζητούν μαζί του πως βίωσε την καραντίνα

Κατάλαβαν πως εκείνος ήταν σε κέντρο φιλοξενίας και όχι σπίτι του όπως τα παιδιά. Είχε περισσότερους περιορισμούς γιατί ήταν πρόσφυγας. Ο ίδιος τους μίλησε για το βιβλίο “μονόλογοι σε καραντίνα” που έγραψε παρέα με τους φίλους του στο κέντρο φιλοξενίας.

Είπε για το όνειρό του κι άκουσε τα όνειρα των άλλων παιδιών

Νικόλας

Αθανασία

Μιχαήλ

Φωτεινή

Φώτης

Παναγιώτης

Ζωγράφισαν και το όνειρο: “Ονειρεύομαι να αγγίξω το ουράνιο τόξο”

Έγραψαν τον δικό τους μονόλογο με τη βοήθεια του Γιόμο

 

 

Διαδικτυακή Ημέρα Δράσης Σχολείων “Κι αν ήσουν εσύ;”

Οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας θα συμμετέχουν στις 19 Δεκεμβρίου 2020, ώρα 11.00 – 13.00., στη Διαδικτυακή Ημέρα Δράσης που διοργανώνεται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες.  

Η Ημέρα Δράσης πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος ευαισθητοποίησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για ζητήματα προσφύγων «Kι αν ήσουν εσύ;».

Οι μαθητές συναντιόνται διαδικτυακά για να μοιραστούν την εμπειρία τους και τις δραστηριότητες που έχουν δημιουργήσει με αφορμή τα κείμενα από το βιβλίο «Μονόλογοι σε καραντίνα» που περιλαμβάνει 24 κείμενα που έγραψαν έφηβοι και έφηβες πρόσφυγες που ζουν σε διαφορετικά κέντρα στη χώρα.

Περισσότερα μπορείτε να δείτε Εδώ
Δείτε την εκπαιδευτική δράση των μαθητών μας στο κάτωθι βίντεο