Διαδικτυακή Ενημερωτική Ομιλία

Μαΐ 202128

Με αφορμή την υλοποίηση προγράμματος eTwinning στο νηπιαγωγείο μας, τη φετινή σχολική χρονιά με θέμα: Η διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού «Γλαύκος και Ίρις», καθώς και τη συνεργασία μας με τη συγγραφέα και φιλόλογο κ. Σοφία Δ. Νινιού, λίγο πριν ολοκληρώσουμε το πρόγραμμά μας, σας προσκαλούμε σε μια διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση-συζήτηση, με θέμα «Η παιδαγωγική αξία του παραμυθιού στην ανάπτυξη και αγωγή του παιδιού» με ομιλήτρια τη συγγραφέα και φιλόλογο κ. Σοφία Δ. Νινιού.
Η διαδικτυακή συνάντηση θα πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας Webex τη Δευτέρα 31 Μαΐου, ώρα 18:00 – 19:30. 
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, όσοι γονείς επιθυμούν θα έχουν τη δυνατότητα να εκφράσουν τις απορίες και τα ερωτήματά τους στη συγγραφέα, σχετικά με την ανωτέρω θεματολογία.

Ακολουθεί εποπτικό υλικό από τη διαδικτυακή ομιλία

     

    

   

   

  

Τα σκουπίδια δεν πετώ και καινούργια τα κρατώ

Μαΐ 202116

Με αφορμή το παραμύθι «Τα όνειρα των σκουπιδιών» αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την ανακύκλωση και την κομποστοποίηση.

Στο κάτωθι βίντεο μπορείτε να ακούσετε την ιστορία του παραμυθιού.

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τον λαβύρινθο των σκουπιδιών που προτείνεται στο τέλος του παραμυθιού και μέσα από το παιχνίδι τέθηκαν ερωτήσεις που βοήθησαν να δημιουργηθεί μια ωραία συζήτηση γύρω από το θέμα της Ανακύκλωσης. Οι προβληματισμοί αρκετοί!

Γνωρίσαμε το σύμβολο της ανακύκλωσης και τα είδη που ανακυκλώνονται.  Ύστερα αποφασίσαμε να ρίξουμε τα χαρτιά και τα χάρτινα κουτιά που δεν χρειαζόμαστε στον μπλε κάδο ανακύκλωσης που υπάρχει στο σχολείο μας.

Ζωγραφίσαμε το ποίημα της ανακύκλωσης και δημιουργήσαμε το σύνθημα:

» Τα σκουπίδια δεν πετώ και καινούργια τα κρατώ»

Παρατηρήσαμε πως ο κομποστοποιητής του σχολείου μας έχει καταστραφεί και χρειάζεται αλλαγή.

Δε χάσαμε ευκαιρία και επικοινωνήσαμε με το δίκτυο συνοικιακής κομποστοποίησης Re:Think – Αγρόκτημα Φοίφα για να έρθουν στο χώρο μας και να μας αντικαταστήσουν τον κομποστοποιητή.

Λίγο πριν τους αποχαιρετήσουμε δραματοποιήσαμε την κομποστοποίηση των τροφίμων.

Παρακολουθήσαμε το κάτωθι εκπαιδευτικό βίντεο και δημιουργήσαμε τη δική μας αφίσα.

Αφίσα

Τι τρόφιμα μπορούμε να κομποστοποιήσουμε;

Φτιάχνουμε το δικό μας οργανικό λίπασμα (κομπόστ).

Βάζουμε μέσα στο μεγάλο κουβά με το χώμα ,φλούδες ,τσόφλια,λαχανικά μπαγιάτικα ,μισοφαγωμένα φρούτα κ.λ.π. Μετά τα ποτίζουμε με λίγο νερό  και στη συνέχεια σκεπάζουμε με χώμα και ξαναποτίζουμε…

Το λίπασμα μας θα είναι έτοιμο σε λίγες μέρες.

Το Νηπιαγωγείο Αρφαρών ειναι απο τα πρώτα σχολεία που συμμετείχαν στο δίκτυο συνοικιακής κομποστοποίησης Re:Think – Αγρόκτημα Φοίφα και συμμετέχει, με την εκπαιδευτικό Κ. Μακρή, στο ντοκιμαντέρ που δημιουργεί το δίκτυο παραχορώντας συνέντευξη.

Ευχαριστούμε θερμά που κάθε φορά ανταποκρίνονται θετικά στο κάλεσμα μας οι υπεύθυνοι του δικτύου συνοικιακής κομποστοποίησης Re:Think – Αγρόκτημα Φοίφα. 

Επιστροφή στα θρανία!

Μαΐ 20215

Την Δευτέρα 10 Μαΐου, επαναλειτουργούν  διά ζώσης  τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά σχολεία και Γυμνάσια όλης της χώρας. 

Τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό και λοιπό προσωπικό καλούνται τη Δευτέρα 10 Μαΐου να προσέλθουν στα σχολεία έχοντας μαζί τους βεβαίωση αρνητικού τεστ (self-test).

Η χρήση του self-test δρα συμπληρωματικά στα ήδη ισχύοντα μέτρα, που περιλαμβάνουν υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, σταθερές ομάδες μαθητών σε δραστηριότητες,  χρήση αντισηπτικών, σχολαστικούς καθαρισμούς χώρων και τακτικούς αερισμούς χώρων. 

Το αυτοδιαγωνιστικό τεστ κορωνοϊού παρέχεται δωρεάν και διενεργείται πριν την έναρξη των μαθημάτων της Δευτέρας και της Πέμπτης, από μαθητές/τριες εκπαιδευτικούς,  και λοιπό προσωπικό όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Ο έλεγχος διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις ώρες πριν την προσέλευση στην σχολική μονάδα.

Το self-testing είναι μία διαδικασία εύκολη και απλή, που χρησιμοποιείται και σε άλλες χώρες για τη λειτουργία των σχολείων και ήδη έχει βοηθήσει στον εντοπισμό σημαντικού αριθμού ασυμπτωματικών, ως επί το πλείστον, ασθενών, επομένως και στον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού στην κοινότητα. 

Τα βήματα είναι τα εξής:

  • Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές και προσωπικό των σχολείων  παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ, τον προσωρινό ΑΜΚΑ (ΠΑΜΚΑ) ή τον Προσωρινό Αριθμό Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (ΠΑΑΥΠΑ). Το πρώτο τεστ μπορούν να το παραλάβουν όλοι από σήμερα, Τετάρτη 5 Μαΐου, σε όλη τη χώρα. Από τη Δευτέρα 10/5 θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ της ερχόμενης εβδομάδας.
  • Οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Στους μαθητές κάτω των 13 ετών το τεστ θα διενεργείται από ενήλικο. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. Άρα το πρώτο τεστ μπορεί να γίνει την Κυριακή το βράδυ ή τη Δευτέρα το πρωί.
  • Γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί και λοιπό προσωπικό δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.

Αν το self-test είναι αρνητικό:

  • Για τους μαθητές, εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr. Οι μαθητές θα φέρουν τη σχολική κάρτα μαζί τους κάθε ημέρα και θα την επιδεικνύουν στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης ή όποτε τους ζητηθεί.
  • Για τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr.
  • Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, μπορεί να συμπληρώνεται χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/τη δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.

Αν το self-test είναι θετικό:

  • Εκδίδεται δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid-test σε δημόσια δομή.
  • Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr.
  • Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. 
  • Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και επιστρέφουν στο σχολείο.

Καλή αρχή!!!

Εργαστήριο Αστρονομίας – Διαδικτυακή συνάντηση μαθητών

Απρ 20217

Με αφορμή την εκπόνηση του προγράμματος «Η διδακτική αξιοποίηση του  παραμυθιού Γλαύκος και Ίρις« στην πλατφόρμα etwinning, στο οποίο γίνεται έμμεση αναφορά στον έναστρο ουρανό και στους αστερισμούς προσκαλέσαμε τον Κώστα Ταμπουλίδη, Φυσικό, να μας μιλήσει για τα ουράνια σώματα δίνοντας στους μικρούς μας μαθητές τις βάσεις στην επιστήμη της Αστρονομίας. 

Συγκεκριμένα, αφού παρουσίασε το ηλιακό σύστημα και τα ιδιαίτερα χαρακηριστικά κάθε πλανήτη, ακολούθως δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να εμπεδώσουν τη νέα γνώση δημιουργώντας τους πλανήτες με τη χρήση της πλαστελίνης. 

Οι πλανήτες του Νικόλα με τη χρήση της πλαστελίνης

 

Οι μαθητές ζωγραφίζουν ότι τους άρεσε περισσότερο από το εργαστήριο αστρονομίας

Οι μαθητές μέσω του ιχνογραφήματος αποδίδουν όπως κατανόησαν την εναλλαγή Μέρα-Νύχτα

Ευχαριστούμε θερμά τον Κώστα Ταμπουλίδη που μοιράστηκε τις γνώσεις του μαζί μας!

(Στο διαδικτυακό εργαστήριο Αστρονομίας συμμετείχαν οι μαθητές μας και οι μαθητές του 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης).

 

2η και 3η Διαδικτυακή συνάντηση συνεργαζόμενων σχολείων

Απρ 20212

Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων, στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning με θέμα «Η διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού Γλαύκος και Ίρις» και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου συναντιούνται διαδικτυακά για να πάρουν συνέντευξη (30/03/2021)  από τη συγγραφέα του παραμυθιού Σοφία Δ. Νινιού αλλά και για να δημιουργήσουν μαζί της το δικό τους παραμύθι (2/04/2021).

Οι δραστηριότητες γίνονται από κοινού στην πλατφόρμα Webex.

30 Μαρτίου 2021 – Οι μικροί μαθητές σε ρόλο δημοσιογράφου παίρνουν συνέντευξη από τη συγγραφέα. Δείτε τις ερωτήσεις Εδώ

Οι ζωγραφιές τους στο Padlet. Δείτε Εδώ

2 Απριλίου 2021 – Δημιουργία παραμυθιού με τη συγγραφέα

(σύντομα θα γίνει η εικονογράφηση και η ηχητική αφήγησή του από τους μαθητές)

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν στην ιδέα δημιουργίας βιβλίου και είτε το υλοποίησαν με δικιά τους πρωτοβουλία είτε μέσα στην ψηφιακή τάξη με την καθοδήγηση της νηπιαγωγού.

Πρόκειται για αφήγηση με εικόνες.

Κατασκευή σελιδοδείκτη

Ευχριστούμε θερμά τη συγγραφέα του παραμυθιού «Γλαύκος και Ίρις», Σοφία Δ. Νινιού που με χαρά δέχτηκε να συμμετέχει στις δράσεις μας δίνοντας συνέντευξη αλλά και καθοδηγώντας τους μικρούς μας φίλους να πάρουν ρόλο συγγραφέα και να δημιουργήσουν το δικό τους παραμυθι με τίτλο «Η Άττικα κάνει το πρώτο της τηλεμάθημα».

 

 

Η 1η Διαδικτυακή συνάντηση με το συνεργαζόμενο σχολείο

Μαρ 202119

Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων, στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning με θέμα «Η διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού Γλαύκος και Ίρις» συναντιούνται διαδικτυακά και κάνουν δραστηριότητες από κοινού στην πλατφόρμα Webex.

Συγκεκριμένα:

1. Παίζουν παιχνίδι γνωριμίας με τον τροχό https://wheelofnames.com/el/q2y-n84

2. Το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού: οι μαθητές καλλούνται να ψάξουν στο χώρο τους και να βρουν ένα παιχνίδι – αντικείμενο που να έχει χρώμα Λευκό (το χρώμα του Γλαύκου) και ένα με το χρώμα της Ίριδας (μωβ).

 

3. Εντοπίζουν στο Χάρτη τις περιοχές που αναφέρονται στο παραμύθι και τις περιοχές των σχολείων τους

4. Ζωγραφίζουν ότι του άρεσε από το διαδικτυακό μάθημα και αναρτούν τα σχέδιά τους στο Padlet https://padlet.com/geotzilou/msi64brujcwd4qfj

Η διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού «Γλαύκος και Ίρις» – eTwinning έργο

Μαρ 202119

Γλαύκος και Ίρις

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην προσχολική ηλικία .Το παραµύθι «Γλαύκος και Ίρις» θα χρησιµοποιηθεί ως µέσο διδασκαλίας και η μάθηση θα προκύπτει με έναν αβίαστο τρόπο βοηθώντας τα παιδιά να κατανοήσουν μεγάλες αλήθειες για τη ζωή, να συλλέξουν σημαντικές πληροφορίες για να καταλάβουν τον εαυτό τους και τις διαπροσωπικές σχέσεις καθώς και τον κόσμο που τα περιβάλλει αποκτώντας ταυτόχρονα γνώσεις σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα.

Στόχοι

-Καλλιεργείται η µητρική γλώσσα των παιδιών μέσα από πρακτικές αναδιήγησης και δραµατοποίησης.
-Καλλιεργείται η γλωσσική έκφραση μέσω του διαλόγου, ευνοείται η πολυφωνία των απόψεων, διευρύνεται το λεξιλόγιο και αναπτύσσεται η φαντασία.
-Καλλιεργείται και εξασκείται η µνήµη.
-Ενεργοποιείται το ενδιαφέρον των µαθητών και κινητοποιούνται στην ανακάλυψη “µιας προσωπικής ιστορίας’’, ενός συµβόλου, ενός νοήµατος.
-Εξοικειώνονται µε την τέχνη σε διάφορες μορφές της.
-Καλλιεργείται κλίµα συνεργασίας.
-Αναπτύσσεται η κριτική και δηµιουργική σκέψη των µαθητών
-Συµβάλλει στην ολόπλευρη ψυχοκινητική, γνωστική, αντιληπτική και συναισθηµατική ανάπτυξη του παιδιού.

Διάρκεια

5 μήνες

Συνεργάτες του έργου

  1. Νηπιαγωγείο Αρφαρών
  2. 2ο Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης

Αφού δόθηκε έγκριση από τους γονείς για συμμετοχή του παιδιού τους στο πρόγραμμα ξεκίνησαν οι εκπαιδευτκές δράσεις μας.

Έντυπο συγκατάθεσης γονέα

Εκπαιδευτικές δράσεις

1. Τα σχολεία μας στο χάρτη

Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων αφού εντοπίσουν τις περιοχές, ζωγραφίσουν τα σχολεία και τα τοποθετούν στο χάρτη της τάξης. Στη συνέχεια μετρούν την απόσταση και βλέπουν τον εξωτερικό χώρο των σχολείων με τη βοήθεια του ψηφιακού χάρτη Zee Maps (υπολογιστής της τάξης – tablet).

Μαθητές Νηπιαγωγείου Αρφαρών

Μαθητές 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης

2. Γνωριζόμαστε…

Τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων συστήνονται με τον δικό τους τρόπο (πρόγραμμα Voki, βίντεο, εφαρμογή word cloud)

Μαθητές Νηπιαγωγείου Αρφαρών

2.1 Συντήνονται αξιοποιώντας το πρόγραμμα Voki

Made with Padlet

Μαθητές 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης

Αξιοποιώντας την εφαρμογή word cloud τα παιδιά γράφουν το όνομά τους στο tablet και αποφασίζουν τα σχήματα που θα τα περιβάλουν!

Επιπλέον συστήνονται μέσα από τις ζωγραφιές τους και μιλούν για τον εαυτό τους!

2.2. Οι μαθητές δημιουργούν ψηφιακά πάζλ για να γνωρίσουν παίζοντας, με εύχαριστο τρόπο, το εσωτερικό των σχολείων αλλά και τον προαύλιο χώρο αυτών.

Μαθητές Νηπιαγωγείου Αρφαρών

Η τάξη μας…

Ο προαύλιος χώρος

Μαθητές 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών παίζουν με το πάζλ που δημιούργησαν οι μαθητές του 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης.

2.3. On line γνωριμία μαθητών δια μέσου Webex

3. Αφήγηση παραμυθιού

Οι μαθητές ζωγραφίζουν ελεύθερα ότι τους άρεσε από το παραμύθι.

Μαθητές Νηπιαγωγείου Αρφαρών

   

   

4. Δημιουργία Λογότυπου

Οι μαθητές ζωγραφίζουν τους ήρωες του παραμυθιού και δημιουργούν τα δικά τους σχέδια. Στη συνέχεια ψηφίζουν ποιο τους αρέσει περισσότερο. Η ζωγραφιά με τις περισσότερες ψήφους θα γίνει και το λογότυπο του έργου.

Μαθητές Νηπιαγωγείου Αρφαρών

 

   

Μαθητές 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης

4.1 Ψηφοφορία στο easyPolls

Στο κάτωθι λινγκ μπορούν οι μαθητές να ψηφίσουν το λογότυπο που τους αρέσει περισσότερο.

https://www.easypolls.net/poll.html?p=603003f3e4b01140b9f9d7c0

Δραστηριότητες σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα

Παιδί και Γλώσσα

Οι μαθητές ανταλάσσουν λέξεις και με αυτές δημιουργούν συνεργατικό ποίημα.

Μαθητές Νηπιαγωγείου Αρφαρών

Προτείνουν 3 λέξεις: Μαργαρίτα, Πούπουλο, Χρώμα κόκκινο

και οι μαθητές του 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης δημιουργούν το ποίημα:

» ‘Ενα πουλάκι

   που του έφυγε

   ένα πουπουλάκι

   είχε χρώμα κόκκινο

   ψηλά πετά στον ουρανό

   και η μαργαρίτα το κοιτά

   και του τραγουδά».

Μαθητές 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης

Προτείνουν με τη σειρά τους άλλες τρεις λέξεις: Γλάρος, Λουλούδι και Γάμος

και οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών δημιουργούν το ποίημα:

«Ένα γλάρο συναντά 

με τραγούδια και χαρά

για ένα γάμο του μιλά

κι ένα λουλούδι αποχαιρετά».

Ακούστε όλόκληρο το ποίημα από τους μαθητές

Τη συνεργατική εικονογράφηση του ποιήματος μπορείτε να δείτε Εδώ

Παιδί και Μαθηματικά

Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων δημιουργούν συνεργατικά ένα βιβλίο παρουσιάζοντας τους αριθούς από το 1 έως το 20.

Συγκεκριμένα χωρίζουν τους αριθμούς από το 1 έως 20 γιατί με βάση το παραμύθι 20 ήταν οι μέρες που περίμενε η Ίρις να επιστρέψει ο Γλαύκος από τον Έβρο.  Όλες αυτές τις ημέρες τα πουλιά έδιναν στην Ίριδα απο ένα πούπουλο για να φτιάξει την φωλιά που θα έμεναν ως ζευγάρι. Έτσι, οι μαθητές ζωγραφίζουν τόσα πουπούλα όσοι είναι και λοι αριθμοί.

Μαθητές 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης

Αριθμοί: 1-5 και 11-15

Μαθητές Νηπιαγωγείου Αρφαρών

Αριθμοί: 6-10 και 16-20

Δείτε το συνεργατικό βιβλίο Εδώ

Παιδί και Γεωγραφία: Διαδικτυακές δραστηριότητες – Webex

Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων συναντιούνται διαδικτυακά και κάνουν δραστηριότητες από κοινού στην πλατφόρμα Webex.

Συγκεκριμένα:

1. Παίζουν παιχνίδι γνωριμίας με τον τροχό https://wheelofnames.com/el/q2y-n84

        

       

        

2. Το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού: οι μαθητές καλλούνται να ψάξουν στο χώρο τους και να βρουν ένα παιχνίδι – αντικείμενο που να έχει χρώμα Λευκό (το χρώμα του Γλαύκου) και ένα με το χρώμα της Ίριδας (μωβ).

       

3. Εντοπίζουν στο Χάρτη τις περιοχές που αναφέρονται στο παραμύθι

         

4. Ζωγραφίζουν ότι του άρεσε από το διαδικτυακό μάθημα και αναρτούν τα σχέδιά τους στο Padlet https://padlet.com/geotzilou/msi64brujcwd4qfj

Συνέντευξη στη συγγραφέα του παραμυθιού Σ. Νινιού

1. Οι μαθητές συναντιούνται διαδικτυακά (Webex) και συζητούν τι ερωτήσεις θα κάνουν στη συγγραφέα Σοφία Δ. Νινιού την ημέρα της συνέντευξης. Δείτε Εδώ

Με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών γράφουν τις ερωτήσεις και αποφασίζουν να χαρίσουν, στη συγγραφέα, ζωγραφιές που θα δημιουργήσουν οι ίδιοι και ανεβάσει στο padlet με τη βοήθεια των γονέων τους.

2. 30 Απριλίου οι μαθητέςσε ρόλο δημοσιογράφου παίρνουν συνέντευξη από τη συγγραφέα

       

    

    

    

Οι ζωγραφιές τους στο Padlet. Δείτε Εδώ

    

   

   

    

Δημιουργία παραμυθιού – Δημιουργική Γραφή 

Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου συναντιούνται διαδικτυακά για να δημιουργήσουν το δικό τους παραμύθι με τη συγγραφέα του παραμυθιού Σοφία Δ. Νινιού (2/04/2021).

Οι δραστηριότητες γίνονται από κοινού στην πλατφόρμα Webex.

     

   

    

   

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν στην ιδέα δημιουργίας βιβλίου και είτε το υλοποίησαν με δικιά τους πρωτοβουλία είτε μέσα στην ψηφιακή τάξη με την καθοδήγηση της νηπιαγωγού.

Πρόκειτε για αφήγηση με εικόνες.

   

Κατασκευή σελειδοδείκτη

Ευχριστούμε θερμά τη συγγραφέα του παραμυθιού «Γλαύκος και Ίρις», Σοφία Δ. Νινιού που με χαρά δέχτηκε να συμμετέχει στις δράσεις μας δίνοντας συνέντευξη αλλά και καθοδηγώντας τους μικρούς μας φίλους να πάρουν ρόλο συγγραφέα και να δημιουργήσουν το δικό τους παραμυθι με τίτλο «Η Άττικα κάνει το πρώτο της τηλεμάθημα».


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Φυσικές Επιστήμες – Εργαστήριο Αστρονομίας

Με αφορμή  το  παραμύθι «Γλαύκος και Ίρις«,στο οποίο γίνεται έμμεση αναφορά στον έναστρο ουρανό και στους αστερισμούς προσκαλέσαμε τονΚώστα Ταμπουλίδη, Φυσικό, να μας μιλήσει για τα ουράνια σώματα δίνοντας στους μικρούς μας μαθητές τις βάσεις στην επιστήμη της Αστρονομίας.

Συγκεκριμένα, αφού παρουσίασε το ηλιακό σύστημα και τα ιδιαίτερα χαρακηριστικά κάθε πλανήτη, ακολούθως δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να εμπεδώσουν τη νέα γνώση δημιουργώντας τους πλανήτες με τη χρήση της πλαστελίνης.

     

    

    

     

     

 

      

      

Οι μαθητές ζωγραφίζουν ότι τους άρεσε από το εργαστήριο αστρονομίας

    

     

     

Ευχαριστούμε τον Κωστα Ταμπουλίδη που μοιράστηκε τις γνώσεις του μαζί μας!

Παιδί και Φυσική

Νηπιαγωγείο Αρφαρών

Οι μαθητές μας, προτείνουν στους μαθητές του 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης να δουν τα χρώματα της Ίριδας που αναφέρονται στο παραμύθι κάνοντας ένα πείραμα που έκαναν και οι ίδιοι στην ψηφιακή τάξη – Webex μετά από πρόταση του μαθητή Νικόλα.

Συγκεκριμένα θα χρειαστείτε:

  • 1 πιάτο
  • Καραμέλες
  • Ζεστό νερό

Βάζετε τις καραμέλες μέσα στο πιάτο και ρίχνετε το ζεστό νερό.

Τι μαγικό θα συβεί;

2ο Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης

Τα παιδιά αξιοποίησαν την πρόταση των μαθητών του Νηπιαγωγείου Αρφαρών για το πείραμα με τις χρωματιστές καραμέλες και τα χρώματα της ίριδας και όπως μας ενημέρωσαν πραγματικά ενθουσιάστηκαν και το διασκέδασαν πολύ!

Παιδί και Εικαστικά

2ο Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης

Έπειτα από την ωραία και διασκεδαστική πρόταση για το πείραμα με τις καραμέλες και τα χρώματα της ίριδας, οι μαθητές του 2ου Νηπιαγωγείου Νέας Σμύρνης πρότειναν, με αφορμή αυτό το όμορφο και ιδιαίτερο μωβ λουλουδάκι, την Ίριδα, που μάθαμε και αγαπήσαμε μέσα από το παραμύθι «Γλαύκος και Ίρις» προτείνουν να γνωρίσουμε και επεξεργαστούμε στην τάξη μας τα έργα με τις ίριδες του σπουδαίου ζωγράφου Vincent van Gogh και να επιλέξουμε κάποιο από τα έργα του για να το αποδώσουμε με με το δικό μας τρόπο!

Ίριδες – Vincent van Gogh

Ίριδες – 2ο Νηπιαγωγείο Νέας σμύρνης

Νηπιαγωγείο Αρφαρών

Ίριδες – Νηπιαγωγείο Αρφαρών

Πίνακας ζωγραφικής στο Colorillo από τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων. Θέμα έργου » Ίριδες»

    

Αποτέλεσμα συνεργασίας

Παιδί και Μουσική

Νηπιαγωγείο Αρφαρών

Οι μαθητές μας δημιούργησαν με φυσικά αντικείμενα (νερό, πέτρες, άμμο, βότσαλα) τον ήχο της θάλασσας και το βάδισμα της Ίριδας στην ακρογιαλιά όπου και συναντά τον Γκαύκο προτείνοντας στους μαθητές του συνεργαζόμενου σχολείου να δημιουργήσουν τον ήχο του αέρα και το πέταγμα του Γλαύκου.

Στη συνέχεια θα ενωθούν για να δημιοργηθεί ένα μουσικό κομμάτι δίνοντας φυσικά και τίτλο.

Μπορείτε να ακούσετε τον ήχο των μαθητών του Νηπιαγωγείου Αρφαρών

Μπορείτε να ακούσετε τον ήχο των μαθητών του 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης

Εννιαίο Μουσικό κομμάτι με τίτλο

Δημιουργία Αφίσας

2ο Νηπιαγωγείο Ν. Σμύρνης

Οι μαθητές εξέφρασαν τις ιδέες τους για δημιουργία αφίσας και κατέληξαν στο μήνυμα «Η πραγματική αγάπη μας δίνει φτερά για να πετάξουμε«.  Έπειτα, οι μαθητές του 2ου Νηπιαγωγείου Νέας Σμύρνης προχώρησαν και ολοκλήρωσαν το πρώτο μισό του έργου και του μηνύματος για να ολοκληρώσουν οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών. 

Το άλλο μισό από τους μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών

Τελική μορφή αφίσας

 

Διαδικτυακή ενημερωτική ομιλία με τη συγγραφέα και φιλόλογο Σ. Νινιού με θέμα «Η παιδαγωγική αξία του παραμυθιού στην ανάπτυξη και αγωγή του παιδιού».

   

  

   

Δωρεάν εκπαιδευτικά λογισμικά και διαδικτυακά παιχνίδια για παιδιά Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων Δημοτικού

Μαρ 202116

Τα εκπαιδευτικά λογισμικά και το διαδίκτυο αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών αλλά και των γονιών ειδικά τις ημέρες που παραμένουν υποχρεωτικά σπίτι. Τηρώντας τις σχετικές οδηγίες έκθεσης στην οθόνη του υπολογιστή, οι μικροί μαθητές μπορούν να απασχοληθούν δημιουργικά με κάποια από τα παρακάτω λογισμικά.

Κατεβάστε δωρεάν:

  1. Γλώσσα Α’ και Β’ Δημοτικού με επιμέρους παιχνίδια τη «Μαγική Γραμμούλα», τον «Φαγαλέξη», την «Κοκκινοσκουφίτσα», τον «Λύκο και τις 4 εποχές» και το «Εργαστήρι του Δασκάλου» http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-glossa-a-b/
  2. Τα Κουρδιστά Φρούτα με μουσικοκινητική μέθοδο http://ts.sch.gr/repo/online-packages/nip-ta-kourdista-frouta/nip-ta-kourdista-frouta-base/data/index.html
  3. Μαθηματικά Α’ και Β’ Δημοτικού με σχέδια εργασίας και διαθεματικές δραστηριότητες http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-mathimatika-a-b/d04/cd/maths/startup.swf
  4. Το Παράξενο Ταξίδι του Φουντούλη με στόχο την γλωσσική καλλιέργεια των μαθητών και την εξοικείωσή τους με ευρύτερα θέματα που αφορούν τον κόσμο που τους περιβάλλει http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-mathaino-ti-glossa-mou/Sections/flash.html
  5. Tux Paint, ένα ελεύθερο, βραβευμένο πρόγραμμα ζωγραφικής εύχρηστη διεπαφή, διασκεδαστικά εφέ ήχου, και μια ενθαρρυντική μασκότ κινούμενων σχεδίων η οποία καθοδηγεί τα παιδιά καθώς χρησιμοποιούν το πρόγραμμα http://www.tuxpaint.org/
  6. Οι μικροί καλλιτέχνες σε δράση που περιλαμβάνει ενότητες ζωγραφικής, σχεδίου, μουσικής, κειμένων, εικόνων, έργων τέχνης http://photodentro.edu.gr/edusoft/r/8531/222?locale=el
  7. Κυκλοφορώ με ασφάλεια με απλά και δημιουργικά μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής, παιγνίδια κυκλοφοριακής αγωγής και παιγνίδια εξοικείωσης ftp://ftp.minedu.gov.gr/pub/softpackets/No179_Kykloforw_Me_Asfaleia_B/Kykloforw_Me_Asfaleia_B.zip
  8. Αερόστατο, μια εκπαιδευτική πύλη, ειδικά σχεδιασμένη για παιδιά 3-7 ετών, μέσα στην οποία μπορούν να παίζουν και παράλληλα να μαθαίνουν http://www.mikrapaidia.gr/ccsintro/
  9. Το Μαγικό Φίλτρο: μαθησιακό ψηφιακό παιχνίδι περιπέτειας μια ολόκληρη ομάδα χαρακτήρων οι οποίοι στο πλαίσιο του παιχνιδιού βοηθούν ο ένας τον άλλον media.uoa.gr/epinoisi/tmf/tmf20.rar

Τρελή Αποκριά!

Μαρ 202110

Οι Απόκριες είναι μια από τις αγαπημένες γιορτές των παιδιών. Στο Νηπιαγωγείο μας τις περάσαμε και φέτος με κέφι, χαρά, χορό, παιχνίδια και καλή διάθεση. Και φυσικά κατασκευές…
Με αστείρευτο μεράκι φτιάξανε μάσκες, καπέλα, κλόουν, ζωγράφισαν, χόρεψαν και έφτιαξαν χαρταετό.  

Μερικές από τις δραστηριότητές μας:

Έμαθαν την ιστορία του Αρλεκίνου και ζωγραφίσαν ότι τους άρεσε περισσότερο.

Σχεδίασαν με τα δαχτυλάκια τους κλόουν σε διάφορες στάσεις

Μασκαρεύτηκαν κλόουν

Ζωγράφισαν το γράμμα Α,α από τη λέξη «Απόκριες»

Χόρεψαν το βαλσάκι

και το Μήλο μου κόκκινο

Με τις παλάμες τους έφτιαξαν μάσκες

Εντόπισαν στο χάρτη σε ποιες περιοχές της χώρας μας γίνεται καρναβάλι και τοποθέτησαν σε αυτές σερπατίνες

Συνέχισαν με αποκριάτικες κατασκευές (καπέλα και μάσκες)

Χόρεψαν με το γαιτανάκι

Χορέψαν Καλαματιανό

Ζωγράφισαν χορεύοντας στην πλάτη του συμμαθητή τους

Έπαιξαν σοκολατοπόλεμο

Έπαιξαν με τα επιδαπέδια παιχνίδια

Άκουσαν το ορχιστρικό του Μίκη Θεοδαράκη με τίτλο «Χαρταετοί» και δημιούργησαν τρισδιάστατους χαρταετούς

Αισθητηριακό και ψυχοκινητικό παιχνίδι

Μαρ 202110

Στο αισθητηριακό παιχνίδι εντάσσονται όλα τα παιχνίδια που προκαλούν το παιδί να χρησιμοποιήσει κάποια συγκεκριμένη, σε συνδυασμό ή και όλες τις αισθήσεις του για να παίξει με αυτά.

 Όραση, ακοή, όσφρηση, αφή και γεύση, όλες ερεθίζονται στο αισθητηριακό παιχνίδι, που ουσιαστικά βοηθά το παιδί να οργανώσει τα ερεθίσματα, τα «εισερχόμενα» μηνύματα που λαμβάνει μέσα από τις αισθήσεις του. Έτσι, το παιδί μαθαίνει νέα πράγματα και πληροφορίες για το περιβάλλον του με διασκεδαστικό τρόπο, μέσω δραστηριοτήτων που χρησιμοποιούν κυρίως τα χέρια.

Αφού καλοσωρίσαμε το Μάρτη, βάζοντας Μαρτάκια, αποφασίσαμε να οργανώσουμε τις δικές μας δραστηριότητες που θα βασίζονται στο αισθητηριακό και ψυχοκινητικό παιχνίδι.

Φυσάμε με το καλαμάκι το χάρτινο μπαλάκι και ολοκληρώνουμε την κυκλική διαδρομή

Διαδρομές με τις πατούσες μας

Πάζλ

Παίζουμε κουτσό

(Οι δραστηριότητες συνεχίζονται)

« Παλιότερα άρθρα

Kατηγορίες

Ρολόι

Ημερλόγιο Άρθρων

Ιούνιος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαΐ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Translate-Μετάφραση

Σκακιστική άσκηση

Δεν είναι παραμύθι

Ανακύκλωση συσκευών

Η χώρα των δοντιών

Η χώρα των δοντιών

Ο μικρός αναγνώστης

Ο μικρός αναγνώστης

Για μικρούς και μεγάλους

Μαθαίνω για τον σεισμό

Ηλιακό σύστημα

Ηλιακό σύστημα

Αερόστατο

Διαδικτυακή εκπαιδευτική πύλη

Εμμέλεια

Το μουσικό χωριό


Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων