2022: Στη ραδιοφωνική εκπομπή «Μουσικές Περιπλανήσεις» της Φιλάνθης Λάγιου συζητάμε τις εκπαιδευτικές δράσεις των μαθητών του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.
Με αφορμή την εκπαιδευτική επίσκεψη στο Δημοτικό Πάρκο του Πηδήματος οι μικροί μαθητές ήρθαν σε επαφή με τη φύση κι έκαναν τις παρατηρήσεις τους. Σιγά σιγά μέσα από τη συζήτηση ξεκίνησαν οι καταγραφές και η ασχολία τους με το περιβάλλον.
Ειδικότερα:
Εκδρομή στο πάρκο
Ζωγραφική
Ζωγραφίσαμε το δάσος αφού πρώτα παρατηρήσαμε τα δέντρα
Παίξαμε ψυχοκινητικό παιχνίδι
Πείραμα
Μέτρησαν τη Θερμοκρασία σε μέρος που έχει σκιά και σε μέρος που έχει ήλιο. Κάναμε τις παρατηρήσεις μας και καταλήξαμεστο συμπέρασμα ότι στη σκιά πέφτει η θερμοκρασία ενώ όπου έχει ζέστη ανεβαίνει.
Δημιούργησαν από πλαστελίνη και πηλό δέντρα
Παρατηρούν πως στο νερό υπάρχουν σκουπίδια κι αποφασίζουν να καθαρίσουν το πάρκο (αυθόρμητη δραστηριότητα)
Διαπιστώσαμε ότι τα σκουπίδια ήταν πολλά γι αυτό αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μία αφίσα για να τοποθετηθεί στην είσοδο του πάρκου με την ελπίδα πως θα ευιοσθητοποιήσουμε την ευρύτερη τοπική κοινωνία.
Μαζέψαμε μούρα και στο πλαίσιο της τάξης ασχοληθήκαμε με τη ζαχαροπλαστική. Συγκεκριμένα οι μαθητές έφτιαξαν μερμελάδα από μούρα 🙂
Τραγούδησαν το τραγούδι “Σώστε τα δάση σώστε τη γη”. Τραγούδι που δημιούργησαν τα παιδιά από τη συμμετοχή τους στο Ευρωπαικό πρόγραμμα eTwinning που συμμετείχαν την τρέχουσα σχολική χρονιά.
Εργαστήριο φωτογραφίας:φωτογράφησαν ότι υπάρχει στο δάσος κι έχει φτιάξει ο άνθρωπος.
Στο πλαίσιο της τάξης και συγκεκριμένα στο χώρο συζήτησης τα παιδιά αντάλλαξαν τις απόψεις τους για την εμπειρία τους να κάνουν μάθημα σε φυσικό περιβάλλον. Όλα τα παιδιά εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους και ζήτησαν να γίνεται πιο συχνά μάθημα στη φύση. Υποσχεθήκαμε μικροί και μεγάλοι πως θα υλοποιούμε ανάλογες δράσεις πιο συχνά!
Ευχαριστούμε τους γονείς που αγκάλιασαν την εκπαιδευτική δράση μας και δέχτηκαν για λόγους ευκολίας η προσέλευση αλλά και η αποχώρηση των μαθητών να γίνει από το πάρκο. Εχαριστούμε επίσης κι όσους έμειναν και πήραν μέρος στις δράσεις μας κι έγιναν για λίγο παιδιά 🙂
Το συγκεκριμένο εργαστήριο δεξιοτήτων αποσκοπεί στη διαμόρφωση ενσυνείδητης και υπεύθυνης χρήσης του οδικού δικτύου από τους μαθητές στους οποίους απευθύνεται και στην ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης. Πρόκειται για μία ολοκληρωμένη διαπραγμάτευση του ζητήματος της εκπαίδευσης στην οδική ασφάλεια, καθόσον εξετάζει όλες τις παραμέτρους (πινακίδες σήμανσης, συμπεριφορά του πεζού, συμπεριφορά του ποδηλάτη, συμπεριφορά του επιβάτη,
ασφαλής μετακίνηση από και προς το σχολείο).
Η διδακτική μεθοδολογία που ακολουθείται και λόγω της φύσης της θεματικής, υπό το πρίσμα μιας ολιστικής προσέγγισης, χαρακτηρίζεται από βιωματικότητα, ενεργή εμπλοκή των μαθητών, διερεύνηση και διαθεματικότητα.
Στόχος μας η βαθύτερη κατανόηση των εννοιών, την καλλιέργεια της επικοινωνίας, την ανάπτυξη των διαπροσωπικών σχέσεων και συγχρόνως την προαγωγή της κριτικής σκέψης και την ανάδειξη της δημιουργικότητας, με παράλληλη καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων.
Η διερεύνηση των προϋπαρχουσών γνώσεων σχετικά με την οδική κυκλοφορία και ασφάλεια που πραγματοποιήθηκε μας οδήγησε στο συμπέρασμα πως οι μαθητές επιθυμούν να εσιάσουν στη συμπεριφορά του ποδηλάτη και στο ποδήλατό τους γιατί όπως είπαν αυτό είναι το μεταφορικό μέσο που χρησιμοποιούν τα ίδια .
Με τους μαθητές συζητήσαμε για τα οχήματα που μας μεταφέρουν στους προορισμούς που επιλέγουμε και αφού τα ζωγραφίσαμε ψηφίσαμε το μεταφορικό μέσο που μας αρέσει περισσότερο και δημιουργήθηκε ένας αριθμητικος πίνακας προτίμησής όπου και επιλέχθηκε το ποδήλατο ως αγαπημένο μέσο μεταφοράς.
1ο εργαστήριο
“Γνωρίζω τα μέσα μεταφοράς”
Δραστηριότητες γνωριμίας με το θέμα. Στόχο η διαμόρφωση ενός κλίματος οικειότητας και εμπιστοσύνης που ευνοεί τη μάθηση και τη δημιουργικότητα. Παράλληλα γίνεται διερεύνηση των προϋπαρχουσών γνώσεων και η προτίμησή τους για το μέσο μεταφοράς που επιθυμούν να ασχοληθούμε περισσότερο.
Ειδικότερα:
1η δραστηριότητα: Στο χώρο συζήτησης αναφέρεται από τη νηπιαγωγο η πρόταση “Μέσα μεταφοράς” και ζητείται από τους μαθητές να πουν ότι τους έρχεται αυθόρμητα στο μυαλό ακούγοντας τη συγκεκριμένη λέξη (ιδεοθύελλα ή brainstorming). Η νηπιαγωγός τις καταγράφει στον πίνακα (φυσικό στην δια ζώσης διδασκαλία) και στη συνέχεια οι μαθητές ζωγραφίσουν τα μέσα μεταφοράς που έχουν αναφέρει (αυτοκίνητο, καράβι, αυτοκίνητο, τρένο, αεροπλάνο, ποδήλατο).
2η δραστηριότητα: Πίνακας προτίμησης. Οι μαθητές ψηφίζουν το μεταφορικό μέσο με το οποίο επιθυμούν να ασχοληθούμε περισσότερο. Δεν θα μπορούσε να μη συγκεντρώσει τις περισσότερες ψήφους το ποδήλατο!
Έπειτα τα παιδιά μετρούν και γράφουν τους αριθμούς. Συγκρίνουν και διαπιστώνουν ότι ποδήλατο συγκέντρωσε 11 ψήφους.
2ο εργαστήριο
“Διαδρομές στο χαρτί – Δημιουργία χάρτη” (Αυθόρμητη δραστηριότητα-προέκυψε από τα παιδιά)
Δραστηριότητα με στόχο τα παιδιά να μάθουν να προσανατολίζονται στο χάρτη τους και να δημιουργούν διαδρομές σε ένα ασφελές οδικό περιβάλλον.
1η δραστηριότητα: Αφού ζωγραφίσουν στο χαρτί το ποδήλατό τους δημιουργούν διαδρομές και φτιάχνουν το δικό τους χάρτη.
2η δραστηριότητα (στοχευμένη και οργανωμένη δραστηριότητα από τη νηπιαγωγό): Η νηπιαγωγός με αφορμή τους χάρτες και τις τοπολογίκες συνδέσεις που τα παιδιά αθόρμητα έκαναν στο χαρτί χρησιμοποιεί τις γνώσεις που απόκτησαν σε πραγματικές εμπειρίες που προκύπτουν όπως ο περίπατος στην Καλαμάτα. Τα παιδιά αποτυπώνουν τις διαδρομές ενω παράλληλα παρατηρούν και καταγράφουν του κανόνες των διαδρομών αυτών στην καθημερινότητά όπως αυτοί οργανώνονται συστηματικά στον Κ.Ο.Κ.
Παρατηρούν τον ποδηλατόδρομο, τα σήματα και τα φανάρια, τη στάση λεωφορείου και τον οδηγό όδευσης τυφλών που είναι τοποθετημένα στα πεζοδρόμια.
3η δραστηριότητα: Μετά από συζήτηση και προβληματισμό ζωγραφίζουν τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση που η μπάλα τους ξεφύγει από τον έλεγχό τους και βρεθεί στο δρόμο….
Παίζουν με το χαλάκι της κυκλοφοριακής αγωγής την ελεύθερη ώρα των δραστηριοτήτων
3ο εργαστήριο
“Τ.Π.Ε. και Κ.Ο.Κ.”
Δραστηριότητες με στόχο τα παιδιά να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογίες και τον ψηφιακό γραμματισμό.
Δραστηριότητες με στόχο την εκμάθηση των κανόνων συμπεριφοράς του ποδηλάτη, ώστε να επιτευχθεί η ορθή συμπεριφορά των μαθητών, ως ποδηλάτες, στο οδικό δίκτυο.
1η δραστηριότητα: Διαβάζουμε το παραμύθι “Ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας”e_book_podilatakias
2η δραστηριότητα: Παρακολουθούν εκπαιδευτικό βίντεο από το μαθητή Παναγιώτη
και εκπαιδευτικό βίντεο με θέμα την Κυκλογοριακή Αγωγή
3η δραστηριότητα: Αποφασίζουν μετά από συζήτηση να δημιουργήσουν κούκλες στο χαρτί, σχετικές με το θέμα, ώστε να παίξουν στο κουκλοθέατρο την ιστορία που άκουσαν ¨Ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας” συνδυάζοντας παράλληλα και τα όσα έμαθαν από τον Παναγιώτη (μαθητή Γυμνασίου που είχε φοιτήση στο νηπιαγωγείο μας.
5ο εργαστήριο
“Mini book”
Δραστηριότητες με στόχο τα παιδιά να αποκτήσουν κανόνες συγγραφής από μικρή ηλικία.
1η δραστηριότητα: Το κάθε παιδί γράφει την δική του ιστορία, την εικονογραφεί και δημιουργεί το δικό του mini book με τίτλο “Κυκλοφορώ σωστά με το ποδήλατό μου”
2η δραστηριότητα: Την ιστόρια που έγραψαν στο mini book την παίζουν στο κουκλοθέατρο της τάξης
Οι φιγούρες της Κυκλοφοριακής Αγωγής κυκλοφορούν στην πόλη της Ειρήνης (Ελεύθερη ώρα δραστηριοτήτων) που δημιούργησαν σε άλλο εργαστήριο δεξιοτήτων δηλωμένο και στο σχολικό πρόγραμμα “Κι αν ήσουν εσύ;”
6ο εργαστήριο
“Ο Κ.Ο.Κ. στο σχολείο”
Δραστηριότητα με στόχο την αλληλεπίδραση των μαθητών με τους υπεύθυνους της Τροχαίας. Ένας επισημο φορέας που ενημερώνει για τον Κ.Ο.Κ. Επιπλέον είναι ένας τρόπος για να γίνει άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.
1η δραστηριότητα: Γράφουν την πρόσκληση που χρειάζεται να σείλουν με e-mail που χρειάζεται στην Τροχαία Καλαμάτας
2η δραστηριότητα: Τροχονόμοι δίνουν πληροφορίες στους μαθητές μας για τον κύριο Κ.Ο.Κ. στο πλαίσιο της τάξης. Παράλληλα γίνεται καταγραφή των παρατηρήσεων που έκαναν οι μαθητές. Μία μέρα που θα θυμούνται μικροί και μεγάλοι 🙂
3η δραστηριότητα: Διαμοιρασμός φυλλαδίων στους γονείς για να ευαισθητοποιηθούν και εκείνοι σε ζητήματα που αφορούν την οδική ασφάλεια.
7ο εργαστήριο
“Μαθαίνω να αξιολογώ τις δράσεις μου”
Δραστηριότητα με στόχο οι μαθητές να μάθουν να κάνουν αυτο-αξιολόγηση και ετρο-αξιολόγηση για να εξασκηθούν στην παρατήρηση, την καταγραφή, τον προβληματισμό και ανταλλαγή ιδεών.
1η δραστηριότητα: Οι μαθητές δημιουργούν το φύλλο αξιολόγησης που αφορά τις εκπαιδευτικές τους δράσεις. (Υπάρχει στο αρχείο του σχολείου)
Το Νηπιαγωγείο Αρφαρών σε συνεργασία με το ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. Καλαμάτας πραγματοποιεί ενημερωτική ομιλία με θέμα ” Παιδί και Διαδίκτυο – Συμβουλές προς Γονείς” τη Δευτέρα, 16/05/2022 και ώρα 18:00 μ.μ. στο χώρο του Νηπιαγωγείου.
Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το 2ο ΕΠΑΛ Καλαμάτας διοργανώνουν μαθητικό θεατρικό φεστιβάλ, την Τετάρτη 11 Μαΐου 2022, ώρα 10.15 – 12.45, στο 2ο ΕΠΑΛ Καλαμάτας.
Το φεστιβάλ πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος ευαισθητοποίησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για ζητήματα προσφύγων «Κι αν ήσουν εσύ;». Οι μαθητές έδωσαν ένα ραντεβού, να παρουσιάσουν τις δραστηριότητες που έχουν υλοποιήσει στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, να γνωριστούν, να συμμετέχουν από κοινού σε εργαστήρια με μαθητές από διαφορετικές εκπαιδευτικές βαθμίδες. Έτσι 345 μαθητές όλων των σχολικών βαθμίδων, με όχημα το θέατρο, χτίζουν γέφυρες για να συναντήσουν τον άλλο, τον διαφορετικό, τον ξένο και να πορευτούν μαζί για την ειρήνη.
Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιείται από το 2015 με τη συνεργασία του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Τα σχολεία που συμμετέχουν στο Μαθητικό Φεστιβάλ της Καλαμάτας:
Στο πλαίσιο του προγράμματος “Κι αν ήσουν εσύ;” του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος οι μαθητές μας γνώρισαν τα έργα του σπουδαίου ζωγράφου Αλέξη Ακριθάκη.
Αν αναγνωρίζουν πρόσωπα, ζώα ή αντικείμενα στους συγκεκριμένους πίνακες; Ποια;
Αν αποτυπώνει ο δημιουργός έναν πραγματικό ή φανταστικό κόσμο;
Αν Θα μπορούσε κάποιος από αυτούς τους πίνακες να αποτυπώνει ένα όνειρο;
Διάλεξαν έναν και περιέγραψαν τα συναισθήματα που τους προκαλεί ο πίνακας
Προσθέσαμε τον εαυτό μας σε έναν πίνακά του και συζητήσαμε τι θα τον βάζαμε να κάνει
Από τον πίνακα που διάλεξαν είπαμε νν έβγαζε ήχους, τι ήχους θα ακούγαμε
Αν υπάρχει κάποιο μοτίβο που επαναλαμβάνεται; Ποιο; (η βαλίτσα…)
Οι μαθητές προσπάθησαν να φανταστούν που πηγαίνει ταξίδια ο Ακριθάκηςκαι στη συνέχεια διαλέγουν τη βαλίτσα που τους άρεσε περισσότερο και τη ζωγραφίζουν.
Θέτουμε τον εξής προβληματισμό στους μαθητές μας:
Βαλίτσες χρησιμοποιούμε μόνο όταν πρόκειται να κάνουμε ένα προγραμματισμένο ταξίδι; Σε ποιες έκτακτες περιπτώσεις μπορεί να τις χρησιμοποιήσουμε; Συζητούμε και καταγράφουμε όλες τις απόψεις. Εστιάζουμε στον πόλεμο και την προσφυγιά. Οι ειδήσεις στην τηλεόραση μάς ενημερώνουν πως ο πόλεμος έχει χτυπήσει την πόρτα (Ρωσίας – Ουκρανίας) αλλά και όχι μόνο. Έμαθαν τη διαφορά που έχει ο πρόσφυγας από το μετανάστη.
Ενημερώθηκαμε ότι πόλεμος γίνεται στη Συρία, στο Αφγανιστάν και τέθηκε ένας νέος προβληματισμός:
Στην τηλεόραση δεν μαθαίνουμε τι γίνεται σε εκείνες τις χώρες. Τι φταίει;
Έμαθαν για την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και παρακολούθησαν ένα βίντεο
Αφηγηθήκαμε την ιστορία: “Πρέπει γρήγορα να εγκαταλείψουμε τα σπίτια μας, διότι η πόλη μας ήταν στη ζώνη ιδιαίτερου κινδύνου. Το ρεύμα κόβεται! Τώρα, στα χαρτιά που κρατάμε στα χέρια μας πρέπει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να ζωγραφίσουμε μια βαλίτσα και να πούμε τι θα πάρουμε μαζί μας” .
Οι μαθητές απάντησαν ότι θα πάρουν: ρούχα, παπούτσια, φαγητό, νερό και αρκουδάκια.
Έπειτα ζωγραφίσαμε την πορεία μας σε 3 επίπεδα (πόλεμος, ταξίδια, νέα χώρα)
Ο πόλεμος ξεκινά στη χώρα μας
Μερικές από τις σκέψεις μας:“Να πάω σε ένα καταφύγιο να κρυφτώ”, “Τα τανκς έχουν μπει στην πόλη. Θα τα γκρεμίσουν όλα”, “Πού να πάω για να κρυφτώ;”, “πάμε να φύγουμε γρήγορα. Θα πέσουν βόμβες”.
2. Το ταξίδι μας
3. Η χώρα υποδοχής
Αποφασίσαμε να γνωρίσουμε πρόσφυγες που κατάφεραν να έχουν μια καλή πορεία ζωής και να ξεχωρίσουν για το ταλέντο τους.
Νίνα Σιμόν (Τραγουδίστρια)
Σονίτα Αλιζαντέχ (Ράπερ)
Γιούρσα Μαρντίνι (Κολυμβήτρια)
Στην αναζήτησή μας βρήκαμε το βιβλίο “Χαμένες Ταυτότητες” του Ρεζά Γκολαμίκι αποφασίσαμε να του πάρουμε συνέντευξη. Ο Ρεζά είναι από το Αφγανιστάν και ζει στη χώρα μας.
Ερωτήσεις συνέντευξης:
Πού γεννήθηκες
Πώς ήρθες στην Ελλάδα
Πώς ήταν το ταξίδι σου
Πού έμαθες Ελληνικά
Σε ποιές χώρες έχεις μείνει
Πώς κατάφερες να ξεφύγεις από τον πόλεμο
Να μας μιλήσει για τη ζωή του: τι δουλειά κάνει, αν έχει φίλους, αν έχει δημιουργήσει οικογένεια κι αν έχει επικοινωνία με τους παλιούς του φίλους.
Μάθαμε το τραγούδι “Ξενάκι”
Συμμετείχαμε στο Μαθητικό Φεστιβάλ στο πλαίσιο του προγράμματος “Κι αν ήσουν εσύ;” του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυφες, με το σχολείο μας να έχει αναλάβει σε μεγάλο βαθμό το συντονισμό της εκδήλωσης.
Οι μαθητές σε διάφορα σημεία της πόλης (Πάρκο ΟΣΕ – Πάρκο Λιμενικού) δημιούργησαν κατασκευές εικαστικού (ζωγράφισαν πορτρέτα προσφύγων και την πολή της Ειρήνης) περιεχομένου και με το δικό τους τρόπο έχτισαν γέφυρες ερχόμενοι στη θέση του άλλου, του ξένου, του διαφορετικού γιατί είναι η γενιά που θα δουλέψει συνειδητά για την Ειρήνη.
Πορτρέτα προσφύγων
Η πόλη της Ειρήνης
Τα πορτρέτα τοποθετήθηκαν στον εξωτερικό χώρο του σχολείου
και σε δύο τρένα που βρίσκονται στο Πάρκο του ΟΣΕ. Έτσι οι μαθητές δημιουργούν μία ανοιχτή προς το κοινό δήμοσια Πινακοθήκη
Η διάχυση του Μαθητικού Φεστιβάλ έγινε μέσω τον Μ.Μ.Ε.
Οι μαθητές λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία για Πάσχα έμαθαν για τα έθιμα της γιορτής, μερικές από τις παραβολές του Ιησού και τα θαύματα, έμαθαν τα κάλαντα του Λαζάρου κι έπαιξαν πολλά πασχαλινά παιχνίδια.
Ειδικότερα:
Έβαψαν αβγά με κλωστές
2. Ζωγράφισαν και δημιούργησαν πασχαλινές κοτούλες
3. Έφτιαξαν αυγοθήκες
4. Έπαιξαν αυγοδρομίες
5. Δημιούργησαν τις πασχαλίνες κάρτες τους
6. Έπαιξαν το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού
7. Είπε τα κάλαντα του Λαζάρου η μαθήτρια Φωτεινή
8. Έκαναν πικ-νικ
Ευχαριστούμε τα ΚΔΑΠ του Δήμου Καλαμάτας για τη λαμπάδα που πρόσφεραν στη Διεύθυνση του Σχολείου μας
Based on the theme of a subject of LA “Healthy Food in a Sustainable Environment”, two 4th grade groups from a school cluster
got together online to build a poem, which will be set to music in partnership with the students of the Regional Conservatory of Ponta Delgada -Azores. After the musical arrangements are completed and the music recorded, it will be sing by both groups.
Goals:
Our goal, after all the steps completed, is to make known the work done by the students involved, and look for new partnerships in order to translate our music into different languages, and sing it, never forgetting the importance of the message to be transmitted.The lyrics talk about the importance of having a balanced and healthy diet, without waste, seeking to reduce excessive consumption and make the most of existing resources. It calls for the protection of the environment.
Process:
After creating the poem, it will be sent to the Conservatory to create the instrumental.After recording the instrumental, it will be returned to us, who will interpret the final song;Once completed, the schools that join this project will translate the lyrics into their mother language, learn with the content and sing it.
Expectations:
All de groups involved recording their presentation and dissemination on many different platforms.Project carried out by:Ana Pires,Sandra Reis e Vasco Chamusco
FİGEN DEMİREL ŞEHİT EMRE TUNCA PRIMARY SCHOOL ÇUBUK/ANKARA TÜRKIYE
I AM A 1st GRADE TEACHER IN ÇUBUK DISTRICT OF ANKARA. I HAVE 32 STUDENTS. WE LOVE WORKING AT ETWINNING PROJECTS.
Ayşe Gül Arslantaş / Ayşegül Tuna İlkokulu
Ayşe Gül Arslantaş- I am a Kindergarten teacher at Ankara Etimesgut Ayşegül Tuna Primary School. I am working in this profession in my 27th year. I develop myself by taking trainings that will contribute to me and my students in my field. I use technology a lot in education. I take part in projects in eTwinning because I am open to collaboration, sharing and I love innovations. I hope it will be a project that contributes to all participants…
Aygün TÜRKAL/ Av. Şahap Demirer Primary School /TURKEY
Hello,
I’m Aygun Turkal from Turkey. I am a preschool teacher. I love taking part in projects, getting to know different cultures and making new friends. I am very happy to be a part of this project.
Sevinç Tekin Tuğrul/100. Yıl Akkent İlkokulu/ MERSİN
Hello etwinning partners,
My name is Sevinç. I’m from Turkey. My students are in the fourth grade. We are very happy to be a part of this project.
Özge Yıldız-Türkkonut Emel Önal Primary School
My name is Özge Yıldız.As a person who loves to research and learn, I am a teacher who constantly strives to improve myself with new trainings in order to keep up with the changing world, to catch up with the era and to maintain my profession in the most efficient way. I participate in e-twining projects in order to create collective products by sharing the information I have gained. I believe that I will gain many creative gains through brainstorming while collaborating with my newly acquired knowledge. I am very excited about this project, which will activate my students’ creative thinking skills. With the new games that will emerge, many of our learning areas will also develop; While developing and learning, I believe that we will be able to accumulate very pleasant memories and share them with our partners, both abroad and domestically, thanks to the e twinning platform.
Şeyma Baycan 29 Ekim Primary School/Kadıköy/İstanbul
I am a 3rd grade teacher in Kadıköy, İstanbul/Türkiye. I love eTwinning projects, research, learning new information and music, which is the main reason why I took part in this project. I adopt the philosophy that music is food for the soul. Therefore, we wanted to take part in this project with my students.
Ornella Vaccargiu – DDS Guspini – Italy
Hello everyone! My name is Ornella, I am a teacher of the fifth Primary class, in the Satta complex. I live in the Italian region called Sardinia. I am very happy to be in this music project with my class.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην προσχολική ηλικία που σχετίζεται με το μάθημα της αστρονομίας που σκοπό έχει το παιδί να γνωρίσει το Ηλιακό μας σύστημα.
Θα μάθουν πως το αστέρι μας, ο Ήλιος ο οποίος φωτίζει και ζεσταίνει όλους εμάς χωρίς να διακρίνει κανέναν έχει θέσει σε τροχιές τους οκτώ πλανήτες του, οι οποίοι με σεβασμό και με απίστευτη ακρίβεια περιφέρονται γύρω του με απόλυτη αρμονία για δισεκατομμύρια χρόνια.
Ερωτήματα προς διερεύνηση:
-Πώς δημιουργήθηκαν οι πλανήτες;
-Γιατί τα χρώματα των πλανητών διαφέρουν;
-Πώς η διαστημική βοήθησε τους αστρονόμους;
Κατα τη διάρκεια των διαδικτυακών συναντήσεων θα απαντηθούν αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα που αφορούν το ηλιακό μας σύστημα, με τη βοήθεια οπτικο-ακουστικού υλικού και με χρήση λογισμικού της NASA.
Διάρκεια
8 μήνες
Συνεργάτες του έργου
Νηπιαγωγείο Αρφαρών
Νηπιαγωγείο My Place – Γλυφάδα
6ο Νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων
Αφού δόθηκε έγκριση από τους γονείς για συμμετοχή του παιδιού τους στο πρόγραμμα ξεκίνησαν οι εκπαιδευτκές δράσεις.
Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων αφού εντοπίσουν τις περιοχές, ζωγραφίσουν τα σχολεία και τα τοποθετούν στο χάρτη της τάξης. Στη συνέχεια μετρούν την απόσταση και βλέπουν τον εξωτερικό χώρο των σχολείων με τη βοήθεια του ψηφιακού χάρτη Zee Maps (Laptop – tablet).
Μαθητές Νηπιαγωγείου Αρφαρών
6ο Νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων
Νηπιαγωγείο My Place
2. Γνωριζόμαστε…
Τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων συστήνονται με τον δικό τους τρόπο (ψηφιακό παζλ, βίντεο, ζωγραφιές)
Νηπιαγωγείο Αρφαρών
Ψηφιακό πάζλ: Οι μαθητές δημιουργούν ψηφιακό πάζλ για να συστηθούν παίζοντας στους συνεργαζόμενους φίλους τους.
ενώ παράλληλα κατασκευάζουν τους πλανήτες με πλαστελίνη.
Παιδί και Γλώσσα – Προφορικός Λόγος
Ερωτήσεις κατανόησης απο τους μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών προς τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων.
Ποιοί πλανήτες έχουν νερό;
Απάντηση από τους μαθητές του 6ου Νηπιαγωγείου Άνω Λιοσίων
Ποιοί πλανήτες έχουν έδαφος;
Απάντηση από τους μαθητές του 6ου Νηπιαγωγείου άνω Λιοσίων
Ποιοί πλανήτες έχουν αέρα;
Απάντηση από τους μαθητές του 6ου Νηπιαγωγείου άνω Λιοσίων
Ερωτήσεις κατανόησης απο τους μαθητές του 6ου Νηπιαγωγείου Άνω Λιοσίων προς τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων
Ποιος είναι ο πιο ζεστός πλανήτης;
Απάντηση από τους μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών
Σε ποιον πλανήτη δεν μπορούμε να περπατήσουμε;
Παιδί και Μαθηματικά
Ερωτήσεις κατανόησης απο τους μαθητές του 6ου Νηπιαγωγείου Άνω Λιοσίων προς τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων
Ποιος είναι ο πιο μεγάλος πλανήτης;
Απάντηση από τους μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών
Ποιος είναι ο πιο μικρός πλανήτης;
Ποιος είναι ο πιο μακρινός πλανήτης;
Απάντηση από τους μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών
Οι πλανήτες είναι 8 – Μαθαίνω να μετρώ
Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων μαθαίνουν να μετρούν μέχρι το 8 και δημιουργούν από κοινού ενα ebook με τους αριθμούς από το 1 έως το 8.
Ειδικοτερα οι μαθητές από το My Place και από το 6ο Νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων ζωγραφίζουν το πλήθος των πλανητών και οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών γράφουν τους αριθμούς.
Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων ζωγραφίζουν το ηλιακό σύστημα στο Colorillo.
Νηπιαγωγείο Αρφαρών
6ο Νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων
Το ομαδικό έργο μας
5. 2ο Εργαστήριο αστρονομίας
Στο δεύτερο εργαστήριο αστρονομίας ακούσαμε περισσότερες πληροφορίες για τον πλανήτη Άρη και μας ενθουσίασαν όσα μάθαμε! Με αφορμή “το ταξίδι” μας στον πλανήτη Άρη δημιουργήσαμε εξωγήινους με διάφορα υλικά (πλαστελίνη, σύρμα κτλ), χρησιμοποιώντας τη φαντασία μας!
Οι εξωγήινοι του μαθητή Μιχαήλ- Ζωγραφίκη την ελεύθερη ώρα των δραστηριοτήτων
6ο Νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων
Νηπιαγωγείο My Place
6. Comic
Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων δημιουργούν comic με τίτλο “Ο Κωνσταντίνος ταξιδεύει στο διάστημα”. Μπορείτε να δείτε Εδώ
7. 3ο Εργαστήριο Αστρονομίας
Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων με την καθοδήγηση του Καθηγητή της Φυσικής γνώρισαν τον πλανήτη Αφροδίτη και τη Θεά Αφροδίτη από τον πίνακα του Μποτιτσέλι με τίτλο “Η Γέννηση της Αφροδίτης” .Όλοι οι μαθητές είπαν ότι είναι όμορφος πλανήτηςκαι κατάλαβαν ότι δεν μπορεί να υπάρχει ζωή λόγω υψηλής θερμοκρασίας. Στη συνέχεια έκαναν ένα πείραμα για να δουν ότι το έδαφος καίει χρησιμοποιώντας αλεύρι και βούτυρο.
8. Ρομποτική
Οι μαθητές από το My Place με το ρομποτάκι ταξιδεύουν στους πλανήτες και προτείνουν να ταξιδέψουν οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων στους πλανήτες Αφροδίτη και Ποσειδώνα.
Νηπιαγωγείο Αρφαρών
Ταξιδεύουν στους πλανήτες Αφροδίτη και Ποσειδώνα
9. 4ο Εργαστήριο Αστρονομίας
Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων με την καθοδήγηση του Καθηγητή της Φυσικής γνώρισαν τους πρώτους αστροναύτες που πήγαν στο διάστημα.
Κατασκευή ο Αστροναύτης
Οι μαθητές ακολούθησαν τις οδηγίες που έδιναν οι μαθητές από το Νηπιαγωγείο My Place και δημιούργησαν τους δικούς τους Αστροναύτες.
Αποτέλεσμα:
6ο Νηπιαγωγείο άνω Λιοσίων
Νηπιαγωγείο Αρφαρών
Νηπιαγωγείο My Place
10. Ρομποτική – Κώδικες
Νηπιαγωγείο My Place
Παραθέτουν στους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων τους παρακάτω κώδικες:
Μαθητές Νηπιαγωγείου Αρφαρών
Παραθέτουν στους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων τον παρακάτω κώδικα
11. Αστερισμοί
Οι μαθητές γνώρισαν τους αστερισμούς (μικρή και μεγάλη άρκτος) και δημιούργησαν τους δικούς τους αστερισμούς.
Νηπιαγωγείο Αρφαρών
Νηπιαγωγείο My Place
6ο Νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων
12: Κατασκευές -Πίνακες ζωγραφικής
Νηπιαγωγείο Αρφαρών
Οι μαθητές επηρεάστηκαν από τη μυθολογία και σχεδίασαν τον Ίκαρο
Νηπιαγωγείο My Place
6ο Νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων
Με αφορμή τον πίνακα του Βασίλι Καντίνσκι, εμπνεύστηκαν το δικό τους έργο με θέμα τους πλανήτες
13. Ψηφιακό Μουσείο
Με αφορμή τα έργα των παιδιών δημιουργήθηκε ένα Ψηφιακό Μουσείο.
Οι εξωγίηνοι και οι αστροναυτες ήταν από τα αγαπήμενα τους.
6ο Νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων
Η ρομποτική ήταν από τις δράσεις που ενθουσίασε τους μαθητές…
Νηπιαγωγείο Αρφαρών
Νήπιο Α
Νήπιο Φ
Νήπιο Α
Νήπιο Σ
Νήπιο Σ
Νήπιο Φ
Νήπιο Μ
Αποτελέσματα από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
15. Διάχυση
Για τη διάχυση του έργου θα αξιοποιηθούν τα ιστολόγια των σχολείων, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – instagram του σχολείου https://www.instagram.com/niparfar/ και το 80 Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning.
Με ποιήματα, τραγούδια, παραδοσιακούς χορούς, θέατρο σκιών και την παρουσία του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη έγινε σήμερα στο Νηπιαγωγείο Αρφαρών ο εορτασμός της Εθνικής Επετείου 25ης Μαρτίου 1821.
Οι εορταστικές εκδηλώσεις συνεχίζονται και αύριο με Επίσημη Δοξολογία, Κατάθεση Στεφάνων και Μαθητική Παρέλαση.
Ευχαριστούμε θερμά τον Οδυσσέα Κλειδωνα, μαθητή του 18ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας, που έπαιξε Καραγκιόζη στους μαθητές μας και τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Δήμου Καλαμάτας Παύλος Κλάδης που μας τίμησε με την παρουσία του υποδυόμενος παράλληλα και τον ήρωα της επανάστασης Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη.
Ειδικότερα:
Χαιρετισμός από την Προισταμένη του Νηπιαγωγείου και Απαγγελία ποιημάτων από τους μαθητές
Συζήτηση για τα γεγονότα της Επανάστασης με τον Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη
Θέατρο σκιών – Καραγκιόζη από το μαθητή Οδυσσέα Κλέιδωνα
Γνωριμία με τις κούκλες
Παραδοσιακοί χοροί
Τουφεκιές
Αναμνηστικές φωτογραφίες
Ομαδική εργασία με την καθοδήγηση του Αρχιτέκτονα Σωκράτη Κλαμπατσέα
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή