Συνέντευξη εκπαιδευτικού Σχ. έτος 2021-2022

2022: Στη ραδιοφωνική εκπομπή «Μουσικές Περιπλανήσεις» της Φιλάνθης Λάγιου συζητάμε τις εκπαιδευτικές δράσεις των μαθητών του προγράμματος «Κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.

Αγαπώ και φροντίζω το περιβάλλον

Με αφορμή την εκπαιδευτική επίσκεψη στο Δημοτικό Πάρκο του Πηδήματος οι μικροί μαθητές ήρθαν σε επαφή με τη φύση κι έκαναν τις παρατηρήσεις τους. Σιγά σιγά μέσα από τη συζήτηση ξεκίνησαν οι καταγραφές και η ασχολία τους με το περιβάλλον.

Ειδικότερα:

Εκδρομή στο πάρκο

284494983 7820993127925967 5599075486394014078 n

284559823 7821019304590016 4505572855220167455 n

Ζωγραφική

Ζωγραφίσαμε το δάσος αφού πρώτα παρατηρήσαμε τα δέντρα

285863046 7821024401256173 6131787406587151499 n

285828358 7821024184589528 4302672415189894835 n

284866481 7821018934590053 6617611058866904622 n

Παίξαμε ψυχοκινητικό παιχνίδι

285896641 7821025137922766 9155561755023831930 n

285939754 7821025947922685 2208268995131679340 n

Πείραμα

Μέτρησαν τη Θερμοκρασία σε μέρος που έχει σκιά και σε μέρος που έχει ήλιο. Κάναμε τις παρατηρήσεις μας και καταλήξαμεστο συμπέρασμα ότι στη σκιά πέφτει η θερμοκρασία ενώ όπου έχει ζέστη ανεβαίνει.

285819463 7821023404589606 537825594260960778 n

283297098 7821019131256700 5063543835216501435 n

Δημιούργησαν από πλαστελίνη και πηλό δέντρα

285822862 7821023971256216 3203705751451339271 n

285880832 7821023647922915 9070538844813946158 n

Παρατηρούν πως στο νερό υπάρχουν σκουπίδια κι αποφασίζουν να καθαρίσουν το πάρκο (αυθόρμητη δραστηριότητα)

285842595 7821022874589659 1187681753711020833 n

285633416 7821016977923582 7538194826628827906 n

286044174 7821028757922404 307703351120914015 n

284509142 7821016467923633 6228786461025676126 n

284341957 7821018197923460 8203915375383395385 n

284471398 7821017214590225 9127749143534543656 n

284131239 7821018597923420 8850885726377596308 n

284482671 7821016644590282 8412527371302264294 n

284086890 7821018377923442 3798005213202678756 n

283692108 7821019544589992 1873452077673023451 n

283592424 7821017391256874 2518195640229412241 n

283672811 7821017584590188 3291409978054951755 n

Διαπιστώσαμε ότι τα σκουπίδια ήταν πολλά γι αυτό αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μία αφίσα για να τοποθετηθεί στην είσοδο του πάρκου με την ελπίδα πως θα ευιοσθητοποιήσουμε την ευρύτερη τοπική κοινωνία. 

286005181 7821016191256994 727707365798547484 n

286208199 7821030534588893 7738137875677975545 n

285873490 7821022427923037 2798972032536196810 n

Μαζέψαμε μούρα και στο πλαίσιο της τάξης ασχοληθήκαμε με τη ζαχαροπλαστική. Συγκεκριμένα οι μαθητές έφτιαξαν μερμελάδα από μούρα 🙂

285827072 7821023181256295 6692387403286157520 n

285942934 7821021537923126 967222988372822386 n

283429621 7820994457925834 1815679481517919939 n

285914262 7821021261256487 414858811619695461 n

285921297 7821021044589842 5259721019132175682 n

Τραγούδησαν το τραγούδι “Σώστε τα δάση σώστε τη γη”. Τραγούδι που δημιούργησαν τα παιδιά από τη συμμετοχή τους στο Ευρωπαικό πρόγραμμα eTwinning που συμμετείχαν την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Εργαστήριο φωτογραφίας: φωτογράφησαν ότι υπάρχει στο δάσος κι έχει φτιάξει ο άνθρωπος.

285867548 7821022054589741 3114200911198494951 n

285830689 7821021761256437 7645840877479291173 n

285820738 7821022271256386 2026538943330578345 n

Στο πλαίσιο της τάξης και συγκεκριμένα στο χώρο συζήτησης τα παιδιά αντάλλαξαν τις απόψεις τους για την εμπειρία τους να κάνουν μάθημα σε φυσικό περιβάλλον. Όλα τα παιδιά εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους και ζήτησαν να γίνεται πιο συχνά μάθημα στη φύση. Υποσχεθήκαμε μικροί και μεγάλοι πως θα υλοποιούμε ανάλογες δράσεις πιο συχνά!

Ευχαριστούμε τους γονείς που αγκάλιασαν την εκπαιδευτική δράση μας και δέχτηκαν για λόγους ευκολίας η προσέλευση αλλά και η αποχώρηση των μαθητών να γίνει από το πάρκο. Εχαριστούμε επίσης κι όσους έμειναν και πήραν μέρος στις δράσεις μας κι έγιναν για λίγο παιδιά 🙂

Μαθαίνω να κυκλοφορώ σωστά με το ποδήλατό μου-Εργαστήριο δεξιοτήτων

284262850 7782176081807672 5617572772678545946 n

Το συγκεκριμένο εργαστήριο δεξιοτήτων αποσκοπεί στη διαμόρφωση ενσυνείδητης και υπεύθυνης χρήσης του οδικού δικτύου από τους μαθητές στους οποίους απευθύνεται και στην ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης. Πρόκειται για μία ολοκληρωμένη διαπραγμάτευση του ζητήματος της εκπαίδευσης στην οδική ασφάλεια, καθόσον εξετάζει όλες τις παραμέτρους (πινακίδες σήμανσης, συμπεριφορά του πεζού, συμπεριφορά του ποδηλάτη, συμπεριφορά του επιβάτη,
ασφαλής μετακίνηση από και προς το σχολείο).
Η διδακτική μεθοδολογία που ακολουθείται και λόγω της φύσης της θεματικής, υπό το πρίσμα μιας ολιστικής προσέγγισης, χαρακτηρίζεται από βιωματικότητα, ενεργή εμπλοκή των μαθητών, διερεύνηση και διαθεματικότητα.

Στόχος μας η  βαθύτερη κατανόηση των εννοιών, την καλλιέργεια της επικοινωνίας, την ανάπτυξη των διαπροσωπικών σχέσεων και συγχρόνως την προαγωγή της κριτικής σκέψης και την ανάδειξη της δημιουργικότητας, με παράλληλη καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων.

Η διερεύνηση των προϋπαρχουσών γνώσεων σχετικά με την οδική κυκλοφορία και ασφάλεια που πραγματοποιήθηκε μας οδήγησε στο συμπέρασμα πως οι μαθητές επιθυμούν να εσιάσουν στη συμπεριφορά του ποδηλάτη και στο ποδήλατό τους γιατί όπως είπαν αυτό είναι το μεταφορικό μέσο που χρησιμοποιούν τα ίδια .

Με τους μαθητές συζητήσαμε για τα οχήματα που μας μεταφέρουν στους προορισμούς που επιλέγουμε και αφού τα ζωγραφίσαμε ψηφίσαμε το μεταφορικό μέσο που μας αρέσει περισσότερο και δημιουργήθηκε ένας αριθμητικος πίνακας προτίμησής όπου και επιλέχθηκε το ποδήλατο ως αγαπημένο μέσο μεταφοράς.

1ο εργαστήριο

“Γνωρίζω τα μέσα μεταφοράς”

Δραστηριότητες γνωριμίας με το θέμα. Στόχο η διαμόρφωση ενός κλίματος οικειότητας και εμπιστοσύνης που ευνοεί τη μάθηση και τη δημιουργικότητα. Παράλληλα γίνεται διερεύνηση των προϋπαρχουσών γνώσεων και η προτίμησή τους για το μέσο μεταφοράς που επιθυμούν να ασχοληθούμε περισσότερο.

Ειδικότερα:

1η δραστηριότητα: Στο χώρο συζήτησης αναφέρεται από τη νηπιαγωγο η πρόταση “Μέσα μεταφοράς” και ζητείται από τους μαθητές να πουν ότι τους έρχεται αυθόρμητα στο μυαλό ακούγοντας τη συγκεκριμένη λέξη (ιδεοθύελλα ή brainstorming). Η νηπιαγωγός τις καταγράφει στον πίνακα (φυσικό στην δια ζώσης διδασκαλία) και στη συνέχεια οι μαθητές ζωγραφίσουν τα μέσα μεταφοράς που έχουν αναφέρει (αυτοκίνητο, καράβι, αυτοκίνητο, τρένο, αεροπλάνο, ποδήλατο).

279668662 7663695406989074 3264665970657872613 n

279578680 7663695880322360 218816457894639324 n

280557637 7714696688555612 7930061752477907938 n

260318243 6769107323114558 6602870498174172815 n

260680950 6769108686447755 5207484164461840507 n

260291960 6769103296448294 6176912619704530848 n

280810253 7714694098555871 7302793655664936844 n

280700623 7714694658555815 8220859374122339192 n

281151599 7714719778553303 6588458997796722336 n

2η δραστηριότητα: Πίνακας προτίμησης. Οι μαθητές ψηφίζουν το μεταφορικό μέσο με το οποίο επιθυμούν να ασχοληθούμε περισσότερο. Δεν θα μπορούσε να μη συγκεντρώσει τις περισσότερες ψήφους το ποδήλατο! 

Έπειτα τα παιδιά μετρούν και γράφουν τους αριθμούς. Συγκρίνουν και διαπιστώνουν ότι ποδήλατο συγκέντρωσε 11 ψήφους.

279651575 7663689680322980 6571007801540148461 n

279719331 7663688976989717 414242376046155957 n

280064424 7663687733656508 7729907456705028550 n

2ο εργαστήριο

“Διαδρομές στο χαρτί – Δημιουργία χάρτη” (Αυθόρμητη δραστηριότητα-προέκυψε από τα παιδιά)

Δραστηριότητα με στόχο τα παιδιά να μάθουν να προσανατολίζονται στο χάρτη τους και να δημιουργούν διαδρομές σε ένα ασφελές οδικό περιβάλλον.

1η δραστηριότητα: Αφού ζωγραφίσουν στο χαρτί το ποδήλατό τους δημιουργούν διαδρομές και φτιάχνουν το δικό τους χάρτη.

280547077 7714695751889039 8909252637989037140 n

280687157 7714696248555656 4442705825879118714 n

281024550 7714695461889068 3017493553121335784 n

281567313 7714694855222462 4293710178486681230 n

2η δραστηριότητα (στοχευμένη και οργανωμένη δραστηριότητα από τη νηπιαγωγό): Η νηπιαγωγός με αφορμή τους χάρτες και τις τοπολογίκες συνδέσεις που τα παιδιά αθόρμητα έκαναν στο χαρτί  χρησιμοποιεί τις γνώσεις που απόκτησαν σε πραγματικές εμπειρίες που προκύπτουν όπως ο περίπατος στην Καλαμάτα. Τα παιδιά αποτυπώνουν τις διαδρομές ενω παράλληλα παρατηρούν και καταγράφουν του κανόνες των διαδρομών αυτών στην καθημερινότητά όπως αυτοί οργανώνονται συστηματικά στον Κ.Ο.Κ.

Παρατηρούν τον ποδηλατόδρομο, τα σήματα και τα φανάρια, τη στάση λεωφορείου και τον οδηγό όδευσης τυφλών που είναι τοποθετημένα στα πεζοδρόμια.

280732125 7714680165223931 4803770153098290160 n

280558807 7714679295224018 6187513425304590135 n

280749989 7714679788557302 3822747745848347087 n

280563594 7714680511890563 5963261891530331924 n

280648100 7714680675223880 1608648967788740200 n

280523030 7714679148557366 2560301327810970077 n

281146510 7714678935224054 980682369764455722 n

281184738 7714680315223916 7208783021662879021 n

3η δραστηριότητα: Μετά από συζήτηση και προβληματισμό ζωγραφίζουν τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση που η μπάλα τους ξεφύγει από τον έλεγχό τους και βρεθεί στο δρόμο….

283695302 7757575890934358 7529063897480326150 n

Παίζουν με το χαλάκι της κυκλοφοριακής αγωγής την ελεύθερη ώρα των δραστηριοτήτων

3ο εργαστήριο

“Τ.Π.Ε. και Κ.Ο.Κ.”

Δραστηριότητες με στόχο τα παιδιά να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογίες και τον ψηφιακό γραμματισμό.

1η δραστηριότητα: Στην γωνιά του υπολογιστή παίζουν το παιχνίδι από το εκπαιδευτικό λογισμικό “Μαθαίνω να Κυκλοφορώ με Ασφάλεια”  http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10999

282782972 7757576644267616 2420382572266007799 n

283766148 7757576374267643 6374739385810106254 n

4ο εργαστήριο

“Κυκλοφορώ με ασφάλεια ως ποδηλάτης”

Δραστηριότητες με στόχο την εκμάθηση των κανόνων συμπεριφοράς του ποδηλάτη, ώστε να επιτευχθεί η ορθή συμπεριφορά των μαθητών, ως ποδηλάτες, στο οδικό δίκτυο.

1η δραστηριότητα: Διαβάζουμε το παραμύθι “Ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας”e_book_podilatakias

283757935 7757573730934574 6598388763085153485 n 2

283768997 7757573870934560 2229013059169756253 n 2

283520197 7757580207600593 6475769871226939230 n

283443635 7757579627600651 3381056254005392807 n

283376548 7757581320933815 4628068321926433851 n

2η δραστηριότητα: Παρακολουθούν εκπαιδευτικό βίντεο από το μαθητή Παναγιώτη

283493984 7757579287600685 7116149671607343637 n

283547005 7757578910934056 5848477161589744866 n

283264562 7757578350934112 1653248936929455852 n 2

και εκπαιδευτικό βίντεο με θέμα την Κυκλογοριακή Αγωγή

283712931 7762081720483775 7626181265105493537 n

283667820 7762082183817062 8384480538357697323 n

3η δραστηριότητα: Αποφασίζουν μετά από συζήτηση να δημιουργήσουν κούκλες στο χαρτί, σχετικές με το θέμα, ώστε να παίξουν στο κουκλοθέατρο την ιστορία που άκουσαν ¨Ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας” συνδυάζοντας παράλληλα και τα όσα έμαθαν από τον Παναγιώτη (μαθητή Γυμνασίου που είχε φοιτήση στο νηπιαγωγείο μας. 

284016108 7757574170934530 3445541211780723948 n

283927340 7757574420934505 862891069717098670 n

283881672 7757574750934472 6451309472621729683 n

283872372 7757575570934390 5427109286965453830 n

283765949 7757575220934425 192050002541449281 n

281844568 7757574617601152 709363143197888818 n

283999370 7762082917150322 4004948184369137166 n

283452396 7762083480483599 9183385141206620740 n

283510271 7762083873816893 2932719674309013247 n

283448302 7762084503816830 4251919194207121689 n

5ο εργαστήριο

“Mini book”

Δραστηριότητες με στόχο τα παιδιά να αποκτήσουν κανόνες συγγραφής από μικρή ηλικία.

1η δραστηριότητα: Το κάθε παιδί γράφει την δική του ιστορία, την εικονογραφεί και δημιουργεί το δικό του mini book με τίτλο  “Κυκλοφορώ σωστά με το ποδήλατό μου”

282183849 7782168485141765 3382160975029249092 n

281577673 7782168275141786 2012583643757144855 n

281844253 7782167831808497 8135433351109116072 n

281875694 7782167175141896 6889548483991631041 n

281775230 7782167591808521 3136019452520734645 n

281544740 7782166988475248 8633917318963141525 n

281741275 7782166658475281 6686071290376279277 n

282128245 7782166261808654 7345040578852252545 n

282808266 7782166438475303 5853277249484034855 n

281616597 7782165995142014 7844837409559370666 n

283469560 7782165751808705 6204566518326493491 n

281518057 7782165551808725 2977108353614601270 n

282777977 7782165291808751 5037605854367126959 n

281501917 7782165031808777 764244741012006990 n

282795074 7782164795142134 4179426606644727977 n

282238353 7782164565142157 4603252868960160684 n

284396324 7782164175142196 6872795673596005634 n

284117631 7820992957925984 6327510675526572750 n

2η δραστηριότητα: Την ιστόρια που έγραψαν στο mini book την παίζουν στο κουκλοθέατρο της τάξης

284257747 7782361895122424 1052216695930512357 n

284409551 7782361045122509 8581637148630404454 n

284602082 7782360341789246 5951513471912967815 n

284283391 7782359941789286 4597760230103021257 n

284736491 7782359578455989 6167888457534052857 n

284602192 7782359285122685 4252626381924562719 n

284509414 7782358971789383 7823054046980636142 n

284495927 7782358551789425 5553882706698788318 n

284505229 7782356175122996 6430371242900592783 n

Οι φιγούρες της Κυκλοφοριακής Αγωγής κυκλοφορούν στην πόλη της Ειρήνης (Ελεύθερη ώρα δραστηριοτήτων) που δημιούργησαν σε άλλο εργαστήριο δεξιοτήτων δηλωμένο και στο σχολικό πρόγραμμα “Κι αν ήσουν εσύ;”

284381856 7782175435141070 2709077138735914519 n

284970220 7782176548474292 7253332051618312207 n

283607986 7782163935142220 8214027136162031058 n

284479557 7782176288474318 4343794439996129703 n

284262850 7782176081807672 5617572772678545946 n

284203277 7782363078455639 2300448578787691465 n

6ο εργαστήριο

“Ο Κ.Ο.Κ. στο σχολείο”

Δραστηριότητα με στόχο την αλληλεπίδραση των μαθητών με τους υπεύθυνους της Τροχαίας. Ένας επισημο φορέας που ενημερώνει για τον Κ.Ο.Κ. Επιπλέον είναι ένας τρόπος για να γίνει άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.

1η δραστηριότητα: Γράφουν την πρόσκληση που χρειάζεται να σείλουν με e-mail που χρειάζεται στην Τροχαία Καλαμάτας

2η δραστηριότητα: Τροχονόμοι δίνουν πληροφορίες στους μαθητές μας για τον κύριο Κ.Ο.Κ. στο πλαίσιο της τάξης. Παράλληλα γίνεται καταγραφή των παρατηρήσεων που έκαναν οι μαθητές. Μία μέρα που θα θυμούνται μικροί και μεγάλοι 🙂

284528304 7782174958474451 3635042105606505160 n

284148535 7782174581807822 6612246141993642251 n

284705515 7782174131807867 5305276862708327883 n

284194462 7782173735141240 7456168031174737839 n

284145746 7782173271807953 2125385001925586311 n

284211586 7782172931807987 409901488694615262 n

284200419 7782172611808019 42573998590486376 n

284394459 7782172101808070 2114428235918550990 n

284163724 7782171611808119 3584748053267084337 n

284921284 7782171031808177 6700889542868284598 n

284567677 7782170415141572 1226193557292039576 n

284674926 7782169928474954 6144852870246299668 n

284799881 7782169621808318 6649218478073996417 n

3η δραστηριότητα: Διαμοιρασμός φυλλαδίων στους γονείς για να ευαισθητοποιηθούν και εκείνοι σε ζητήματα που αφορούν την οδική ασφάλεια.

284833975 7782169211808359 1567441645028464109 n

7ο εργαστήριο

“Μαθαίνω να αξιολογώ τις δράσεις μου”

Δραστηριότητα με στόχο οι μαθητές να μάθουν να κάνουν αυτο-αξιολόγηση και ετρο-αξιολόγηση για να εξασκηθούν στην παρατήρηση, την καταγραφή, τον προβληματισμό και ανταλλαγή ιδεών.

1η δραστηριότητα: Οι μαθητές δημιουργούν το φύλλο αξιολόγησης που αφορά τις εκπαιδευτικές τους δράσεις. (Υπάρχει στο αρχείο του σχολείου)

 

 

 

 

Ημερίδα με θέμα “Παιδί και Διαδίκτυο – Συμβουλές προς Γονείς”. Σχ. Έτος 2021-2022

Slide2

Το Νηπιαγωγείο Αρφαρών σε συνεργασία με το ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. Καλαμάτας πραγματοποιεί ενημερωτική ομιλία με θέμα ” Παιδί και Διαδίκτυο – Συμβουλές προς Γονείς” τη Δευτέρα, 16/05/2022 και ώρα 18:00 μ.μ. στο χώρο του Νηπιαγωγείου.

 

Μαθητικό Φεστιβάλ – Κι αν ήσουν εσύ;

280100560 7688527577839190 5006209278005573904 n

ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
«Kι αν ήσουν εσύ;»
«Γέφυρες χτίζουμε»
14 σχολεία, 39 εκπαιδευτικοί, 345 μαθητές και μαθήτριες
ΚΑΛΑΜΑΤΑ, Τετάρτη 11 Μαΐου 2022, 10.15 – 12.45
2ο ΕΠΑΛ Καλαμάτας – Πάρκο ΟΣΕ – Πάρκο Λιμενικού – 24ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας
Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το 2ο ΕΠΑΛ Καλαμάτας διοργανώνουν μαθητικό θεατρικό φεστιβάλ, την Τετάρτη 11 Μαΐου 2022ώρα 10.15 – 12.45, στο 2ο ΕΠΑΛ Καλαμάτας.
Το φεστιβάλ πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος ευαισθητοποίησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για ζητήματα προσφύγων «Κι αν ήσουν εσύ;». Οι μαθητές έδωσαν ένα ραντεβού, να παρουσιάσουν τις δραστηριότητες που έχουν υλοποιήσει στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, να γνωριστούν, να συμμετέχουν από κοινού σε εργαστήρια με μαθητές από διαφορετικές εκπαιδευτικές βαθμίδες. Έτσι 345 μαθητές όλων των σχολικών βαθμίδων, με όχημα το θέατρο, χτίζουν γέφυρες για να συναντήσουν τον άλλο, τον διαφορετικό, τον ξένο και να πορευτούν μαζί για την ειρήνη.
Το πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;» υλοποιείται από το 2015 με τη συνεργασία του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
Τα σχολεία που συμμετέχουν στο Μαθητικό Φεστιβάλ της Καλαμάτας:
Νηπιαγωγείο Αρφαρών, Νηπιαγωγείο Σουληναρίου, 2ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων, 14ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας, 24ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας, 6ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας, Δημοτικό Σχολείο Σπερχογείας, Εκπαιδευτήρια Μπουγά, Πειραματικό Γυμνάσιο Καλαμάτας, 1ο ΕΠΑΛ Καλαμάτας, 2ο ΕΠΑΛ Καλαμάτας, 2ο ΓΕΛ Καλαμάτας, 4ο ΓΕΛ Καλαμάτας, το Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας και το
Κέντρο Επαγγελματικής και Οικογενειακής Υποστήριξης των παιδικών Χωριών SOS
Με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών :
Ανδρώνη Χαραλαμπία, Αναστασοπούλου Παναγιώτα, Γιαννοπούλου Γεωργία, Γαϊτανάρου Πωλίνα, Γιαννουσά Πηνελόπη, Γούση Κατερίνα, Γραμματικού Αγγελική, Δρακοπούλου Ευσταθία, Δρογκάρη Αντωνία, Ηλιοπούλου Ασημένια, Καλοφωλιάς Περικλής, Καρασουλτάνη Ελπίδα, Καρυστινού Σοφία, Κάτσου Ελένη, Κατσούλης Πέτρος, Κονταξής Δημήτρης, Κουσαρίδα Παρασκευή, Κωνσταντάκη Αλεξάνδρα, Λαδά Χριστίνα, Λέκκα Ανδρονίκη, Μαργαρίτη Μαρία, Μπάλτας Θανάσης, Μπούζα Κατερίνα, Μπουρίκα Νίκη, Μακρή Κονδυλία, Μακρή Στυλιανή, Πανταζή Βασιλική, Παπαμόλου Ελένη, Περρωτή Κατερίνα,Σαμπαζιώτη Παρασκευή, Σταματοπούλου Σταυρούλα, Τζανετάκη Δήμητρα, Τζήλου Γεωργία, Τζιαμουράνη Γιώτα και Τηράσκη Μαριάννα
Συμμετέχουν, επίσης, οι Κοπίτα Γιώτα (κοινωνική λειτουργός) και Παπαδοπούλου Χρύσα (Νηπιαγωγός) από τα παιδικά χωριά SOS.
Σεμινάριο STREET ART – GRAFFITI από το γνωστό street artist Σκιτσοφρενή
Συνεργασία με το ERASMUS+ ME ΘEMA: Equal Rights, Great Opportunities (ERGO)
Εκπαιδευτικοί:
Ρουμανία: Simeanu Gabriela- Iuliana, Cioculeasa Ileana-Alina
Τουρκία: Nurdan Colak, Pinar Multu
Κύπρος: Μιχαηλίδης Μιχάλης
Ελλάδα: Αλεξάνδρα Κωνσταντάκη
Εμψυχώτριες εργαστήριου 2ου ΕΠΑΛ: Παναγιώτα Αράπη και Φωτεινή Αράπη
Μουσική: Σύνολο μοντέρνας Μουσικής του Μουσικού Σχολείου Καλαμάτας υπό τη διεύθυνση του Πέτρου Κατσούλη
Φωτογραφία – Βίντεο: Θανάσης Μπάλτας, 6ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας (εθελοντική προσφορά)
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.
Συνεργασία: Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας – Τμήματα
Σχολικών Δραστηριοτήτων
2ο ΕΠΑΛ Καλαμάτας
24ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας
Τοπικοί Συνεργάτες: Δήμητρα Τζανετάκη – Γεωργία Τζήλου
Περιφερειακός Συντονισμός Δυτικής Ελλάδας:Γιώργος Μπεκιάρης
Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / info@theatroedu.gr
Εποπτικό υλικό από την ημέρα δράσης
280880963 7714716668553614 3704424396152941331 n
280864438 7714698168555464 632970549015984431 n
281024570 7714697411888873 8504497811835762748 n
280926305 7714697091888905 1689046176881549210 n
280905339 7714714325220515 2962450953331638864 n
281036746 7714700348555246 2202220107574775182 n
280871896 7714697618555519 364397021799487634 n
281126829 7714703328554948 9158193805075165961 n
280609718 7714680865223861 4062785275651066147 n
281284505 544365260739412 1981436577950863334 n
280573200 404455514878377 2174327759743621579 n
280713604 984979665544754 5197178044265426901 n
281284866 420376536201206 8123034347761856115 n
280927712 1202388197197268 8701623369500033203 n

Βαλίτσες – Κι αν ήσουν εσύ;

278422698 7578540945504521 4480214785533268608 n

Στο πλαίσιο του προγράμματος “Κι αν ήσουν εσύ;” του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος οι μαθητές μας γνώρισαν τα έργα του σπουδαίου ζωγράφου Αλέξη Ακριθάκη.

Ειδικότερα:

Επισκεφτήκαμε την ακόλουθη ιστοσελίδα https://artopos.org/artists/akrithakis/works/port-lobby-gr.html  και εστιάσαμε στα έργα:

  • «Λάδι σε μουσαμά», του 1971
  •  «Το μεγάλο ταξίδι», του 1977
  • «Λάδι», του 1973

και συζητήσαμε

  • Ποια χρώματα χρησιμοποιεί ο ζωγράφος;
  • Είναι έντονα ή απαλά;
  • Ποια σχήματα διακρίνουν;
  • Τι είδους γραμμές χρησιμοποιεί ο δημιουργός;
  • Αν αναγνωρίζουν πρόσωπα, ζώα ή αντικείμενα στους συγκεκριμένους πίνακες; Ποια;
  • Αν αποτυπώνει ο δημιουργός έναν πραγματικό ή φανταστικό κόσμο;
  • Αν Θα μπορούσε κάποιος από αυτούς τους πίνακες να αποτυπώνει ένα όνειρο;
  • Διάλεξαν έναν και περιέγραψαν τα συναισθήματα που τους προκαλεί ο πίνακας
  • Προσθέσαμε τον εαυτό μας σε έναν πίνακά του και συζητήσαμε τι θα τον βάζαμε να κάνει
  • Από τον πίνακα που διάλεξαν είπαμε νν έβγαζε ήχους, τι ήχους θα ακούγαμε
  • Αν υπάρχει κάποιο μοτίβο που επαναλαμβάνεται; Ποιο; (η βαλίτσα…)

Οι μαθητές προσπάθησαν να φανταστούν που πηγαίνει ταξίδια ο Ακριθάκης και στη συνέχεια διαλέγουν τη βαλίτσα που τους άρεσε περισσότερο και τη ζωγραφίζουν.

278460757 7578543008837648 5651763800047602902 n

278469838 7578543592170923 2793347046417295562 n

278586886 7578541855504430 4702262197069800669 n

278568042 7578542112171071 6746435466322855614 n

278386088 7578542732171009 8416383079327487398 n

278391743 7578542428837706 1666379059221492440 n

Θέτουμε τον εξής προβληματισμό στους μαθητές μας:

Βαλίτσες χρησιμοποιούμε μόνο όταν πρόκειται να κάνουμε ένα προγραμματισμένο ταξίδι; Σε ποιες έκτακτες περιπτώσεις μπορεί να τις χρησιμοποιήσουμε; Συζητούμε και καταγράφουμε όλες τις απόψεις. Εστιάζουμε στον πόλεμο και την προσφυγιά. Οι ειδήσεις στην τηλεόραση μάς ενημερώνουν πως ο πόλεμος έχει χτυπήσει την πόρτα (Ρωσίας – Ουκρανίας) αλλά και όχι μόνο. Έμαθαν τη διαφορά που έχει ο πρόσφυγας από το μετανάστη.

Ενημερώθηκαμε ότι πόλεμος γίνεται στη Συρία, στο Αφγανιστάν και τέθηκε ένας νέος προβληματισμός:

Στην τηλεόραση δεν μαθαίνουμε τι γίνεται σε εκείνες τις χώρες.  Τι φταίει;

Έμαθαν για την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και παρακολούθησαν ένα βίντεο

278468541 7578539208838028 2515285546394906509 n

278532963 7578538962171386 683527286146592594 n

278649215 7578539485504667 3964657411077920241 n

Αφηγηθήκαμε την ιστορία: “Πρέπει γρήγορα να εγκαταλείψουμε τα σπίτια μας, διότι η πόλη μας ήταν στη ζώνη ιδιαίτερου κινδύνου. Το ρεύμα κόβεται! Τώρα, στα χαρτιά που κρατάμε στα χέρια μας πρέπει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να ζωγραφίσουμε μια βαλίτσα και να πούμε τι θα πάρουμε μαζί μας” .

Οι μαθητές απάντησαν ότι θα πάρουν: ρούχα, παπούτσια, φαγητό, νερό και αρκουδάκια.

Έπειτα ζωγραφίσαμε την πορεία μας σε 3 επίπεδα (πόλεμος, ταξίδια, νέα χώρα)

  1. Ο πόλεμος ξεκινά στη χώρα μας

Μερικές από τις σκέψεις μας: “Να πάω σε ένα καταφύγιο να κρυφτώ”, “Τα τανκς έχουν μπει στην πόλη. Θα τα γκρεμίσουν όλα”, “Πού να πάω για να κρυφτώ;”, “πάμε να φύγουμε γρήγορα. Θα πέσουν βόμβες”.

278459660 7578538782171404 7103855527343306185 n

2. Το ταξίδι μας

278546141 7578537765504839 8095181657139606978 n

278658253 7578538372171445 390176631599198788 n

3. Η χώρα υποδοχής

279557207 7663692270322721 7990534504163614084 n

279856272 7663691750322773 1850956719263337099 n

Αποφασίσαμε να γνωρίσουμε πρόσφυγες που κατάφεραν να έχουν μια καλή πορεία ζωής και να ξεχωρίσουν για το ταλέντο τους.

  • Νίνα Σιμόν (Τραγουδίστρια)

279859957 7663686770323271 8965231629105501784 n

  • Σονίτα Αλιζαντέχ (Ράπερ)

279905285 7663687333656548 2564764156580161359 n

  • Γιούρσα Μαρντίνι (Κολυμβήτρια)

279944703 7663697820322166 5476505569367433772 n

Στην αναζήτησή μας βρήκαμε το βιβλίο “Χαμένες Ταυτότητες” του Ρεζά Γκολαμί κι αποφασίσαμε να του πάρουμε συνέντευξη. Ο Ρεζά είναι από το Αφγανιστάν και ζει στη χώρα μας.

Ερωτήσεις συνέντευξης:

  1. Πού γεννήθηκες
  2. Πώς ήρθες στην Ελλάδα
  3. Πώς ήταν το ταξίδι σου
  4. Πού έμαθες Ελληνικά
  5. Σε ποιές χώρες έχεις μείνει
  6. Πώς κατάφερες να ξεφύγεις από τον πόλεμο
  7. Να μας μιλήσει για τη ζωή του: τι δουλειά κάνει, αν έχει φίλους, αν έχει δημιουργήσει οικογένεια κι αν έχει επικοινωνία με τους παλιούς του φίλους.

278646338 7578544922170790 4411713676566900010 n

278547646 7578522055506410 166997102513975966 n

278579378 7578520628839886 7877107759741241065 n

278532203 7578544722170810 1886355815594321911 n

278475493 7578520158839933 5106825619225039886 n

278457459 7578520938839855 1341212113075562708 n

278425923 7578520768839872 3607711294351746477 n

Μάθαμε το τραγούδι “Ξενάκι”

Συμμετείχαμε στο Μαθητικό Φεστιβάλ στο πλαίσιο του προγράμματος “Κι αν ήσουν εσύ;” του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυφες, με το σχολείο μας να έχει αναλάβει σε μεγάλο βαθμό το συντονισμό της εκδήλωσης.

Οι μαθητές σε διάφορα σημεία της πόλης (Πάρκο ΟΣΕ – Πάρκο Λιμενικού) δημιούργησαν κατασκευές εικαστικού (ζωγράφισαν πορτρέτα προσφύγων και την πολή της Ειρήνης) περιεχομένου και με το δικό τους τρόπο έχτισαν γέφυρες ερχόμενοι στη θέση του άλλου, του ξένου, του διαφορετικού γιατί είναι η γενιά που θα δουλέψει συνειδητά για την Ειρήνη.

280100560 7688527577839190 5006209278005573904 n

Πορτρέτα προσφύγων

280880963 7714716668553614 3704424396152941331 n

281024570 7714697411888873 8504497811835762748 n

280926305 7714697091888905 1689046176881549210 n

280905339 7714714325220515 2962450953331638864 n

280864438 7714698168555464 632970549015984431 n

280657656 7714682388557042 8946366204633873069 n

Η πόλη της Ειρήνης

281291631 7714705431888071 456417692660506945 n

281036746 7714700348555246 2202220107574775182 n

281126829 7714703328554948 9158193805075165961 n

281138103 7714697818555499 2920143916420029033 n

280871896 7714697618555519 364397021799487634 n

Τα πορτρέτα τοποθετήθηκαν στον εξωτερικό χώρο του σχολείου

281088130 7720861957939085 2029927349677738872 n

 

 

 

 

 

 

 

 

και σε δύο τρένα που βρίσκονται στο Πάρκο του ΟΣΕ. Έτσι οι μαθητές δημιουργούν μία ανοιχτή προς το κοινό δήμοσια Πινακοθήκη

281284505 544365260739412 1981436577950863334 n

280573200 404455514878377 2174327759743621579 n

280713604 984979665544754 5197178044265426901 n

281284866 420376536201206 8123034347761856115 n

Η διάχυση του Μαθητικού Φεστιβάλ έγινε μέσω τον Μ.Μ.Ε.

Αξιολόγηση προγράμματος:

Νήπιο 1

Νήπιο 2

Νήπιο 3

Νήπιο 4

Νήπιο 5

Νήπιο 6

 

 

Πασχαλινές δραστηριότητες

Οι μαθητές λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία για Πάσχα έμαθαν για τα έθιμα της γιορτής, μερικές από τις παραβολές του Ιησού και τα θαύματα, έμαθαν τα κάλαντα του Λαζάρου κι έπαιξαν πολλά πασχαλινά παιχνίδια.

Ειδικότερα:

  1. Έβαψαν αβγά με κλωστές

278586604 7578524695506146 365413782566562960 n

278361929 7578524482172834 8260663537244832279 n

278457465 7578525738839375 3621065436389386417 n

278365648 7578524295506186 4367329003151675869 n

278410509 7578524092172873 6899735964071369 n

2. Ζωγράφισαν και δημιούργησαν πασχαλινές κοτούλες

278365488 7578535992171683 6605297933899046823 n

278503054 7578536342171648 7739977379053667773 n

278392880 7578525455506070 6572495447210994276 n

278373508 7578524945506121 7317615447208250684 n

278484937 7578525172172765 6511296804615708517 n

3. Έφτιαξαν αυγοθήκες

278370612 7578522752173007 6215229976996122120 n

4. Έπαιξαν αυγοδρομίες

278404313 7578523848839564 611564684655637020 n

278560982 7578526235505992 7443209919036664539 n

278572473 7578530208838928 9068600681163272661 n

278546151 7578535362171746 6548891145515741918 n

5. Δημιούργησαν τις πασχαλίνες κάρτες τους

278527531 7578523612172921 6378329529047226953 n

278487408 7578536575504958 1149498571433161750 n

278347406 7578536812171601 9110771105855656549 n

6. Έπαιξαν το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού

278386938 7578522938839655 306264858190361433 n

278471722 7578523205506295 3111927564022292403 n

278484285 7578523428839606 1818214615764175700 n

7. Είπε τα κάλαντα του Λαζάρου η μαθήτρια Φωτεινή

278399346 7579070585451557 669995788765652457 n

278456367 7579070415451574 9031755607597697423 n

278368823 7579070758784873 1276329617843787123 n

8. Έκαναν πικ-νικ

278571274 7579071392118143 784545661181679149 n

Ευχαριστούμε τα ΚΔΑΠ του Δήμου Καλαμάτας για τη λαμπάδα που πρόσφεραν στη Διεύθυνση του Σχολείου μας

278393642 7578522232173059 2080613908236272211 n

 

Música: uma ponte no conhecimento – European program eTwinning 2021-2022

Project:

Based on the theme of a subject of LA “Healthy Food in a Sustainable Environment”, two 4th grade groups from a school cluster

got together online to build a poem, which will be set to music in partnership with the students of the Regional Conservatory of Ponta Delgada -Azores. After the musical arrangements are completed and the music recorded, it will be sing by both groups.

Goals:

Our goal, after all the steps completed, is to make known the work done by the students involved, and look for new partnerships in order to translate our music into different languages, and sing it, never forgetting the importance of the message to be transmitted.The lyrics talk about the importance of having a balanced and healthy diet, without waste, seeking to reduce excessive consumption and make the most of existing resources. It calls for the protection of the environment.

Process:

After creating the poem, it will be sent to the Conservatory to create the instrumental.After recording the instrumental, it will be returned to us, who will interpret the final song;Once completed, the schools that join this project will translate the lyrics into their mother language, learn with the content and sing it.

Expectations:

All de groups involved recording their presentation and dissemination on many different platforms.Project carried out by:Ana Pires,Sandra Reis e Vasco Chamusco

Team work – padlet

Μετάβαση στο padlet.com

Our countries

Presenting Teachers

FİGEN DEMİREL ŞEHİT EMRE TUNCA PRIMARY SCHOOL ÇUBUK/ANKARA TÜRKIYE

I AM A 1st GRADE TEACHER IN ÇUBUK DISTRICT OF ANKARA. I HAVE 32 STUDENTS. WE LOVE WORKING AT ETWINNING PROJECTS.

Ayşe Gül Arslantaş / Ayşegül Tuna İlkokulu

Ayşe Gül Arslantaş- I am a Kindergarten teacher at Ankara Etimesgut Ayşegül Tuna Primary School. I am working in this profession in my 27th year. I develop myself by taking trainings that will contribute to me and my students in my field. I use technology a lot in education. I take part in projects in eTwinning because I am open to collaboration, sharing and I love innovations. I hope it will be a project that contributes to all participants…

Aygün TÜRKAL/ Av. Şahap Demirer Primary School /TURKEY

Hello,
I’m Aygun Turkal from Turkey. I am a preschool teacher. I love taking part in projects, getting to know different cultures and making new friends. I am very happy to be a part of this project.

Sevinç Tekin Tuğrul/100. Yıl Akkent İlkokulu/ MERSİN

Hello etwinning partners,
My name is Sevinç. I’m from Turkey. My students are in the fourth grade. We are very happy to be a part of this project.

Özge Yıldız-Türkkonut Emel Önal Primary School

My name is Özge Yıldız.As a person who loves to research and learn, I am a teacher who constantly strives to improve myself with new trainings in order to keep up with the changing world, to catch up with the era and to maintain my profession in the most efficient way. I participate in e-twining projects in order to create collective products by sharing the information I have gained. I believe that I will gain many creative gains through brainstorming while collaborating with my newly acquired knowledge. I am very excited about this project, which will activate my students’ creative thinking skills. With the new games that will emerge, many of our learning areas will also develop; While developing and learning, I believe that we will be able to accumulate very pleasant memories and share them with our partners, both abroad and domestically, thanks to the e twinning platform.

Şeyma Baycan 29 Ekim Primary School/Kadıköy/İstanbul

I am a 3rd grade teacher in Kadıköy, İstanbul/Türkiye. I love eTwinning projects, research, learning new information and music, which is the main reason why I took part in this project. I adopt the philosophy that music is food for the soul. Therefore, we wanted to take part in this project with my students.

Ornella Vaccargiu – DDS Guspini – Italy

Hello everyone! My name is Ornella, I am a teacher of the fifth Primary class, in the Satta complex. I live in the Italian region called Sardinia. I am very happy to be in this music project with my class.

Georgia Tzilou Kindergarten Arfara-Greece

https://www.voki.com/site/pickup?scid=18817628&chsm=b8ae6fbcc213755839bda7bebe49d9a1

Parent’s Permissions Forms

Ana Pires – Escola Quinta de São Sebastião
Aygün TÜRKAL/ Av. Şahap Demirer Primary School /TURKEY

Özge Yıldız-Türkkonut Emel Önal Primary School

POSTER

FİGEN DEMİREL ŞEHİT EMRE TUNCA PRIMARY SCHOOL ÇUBUK/ANKARA TÜRKIYE
Ayşe Gül Arslantaş / Ayşegül Tuna İlkokulu
Ana Pires – Escola Quinta de São Sebastião
Aygün TÜRKAL/ Av. Şahap Demirer Primary School /TURKEY
Sevinç Tekin Tuğrul/100. Yıl Akkent İlkokulu/ MERSİN
Georgia Tzilou Kindergarten Arfara-Greece

Logo

FİGEN DEMİREL ŞEHİT EMRE TUNCA PRIMARY SCHOOL ÇUBUK/ANKARA TÜRKIYE
Ayşe Gül Arslantaş / Ayşegül Tuna İlkokulu
Ana Pires – Escola Quinta de São Sebastião
Aygün TÜRKAL/ Av. Şahap Demirer Primary School /TURKEY
Sevinç Tekin Tuğrul/100. Yıl Akkent İlkokulu/ MERSİN
Özge Yıldız-Türkkonut Emel Önal Primary School
Georgia Tzilou Kindergarten Arfara-Greece
Özge YILDIZ-Türkkonut Emel Önal Primary School
Şeyma Baycan 29 Ekim Primary School/Kadıköy/İstanbul
Ornella Vaccargiu – DDS Guspini – Italy
Escola Quinta de São Sebastião

Sevinç Tekin Tuğrul/100. Yıl Akkent İlkokulu/ MERSİN

https://www.youtube.com/watch?v=P9kmNuRisdc&feature=emb_logo

PORTUGAL

Greece – Kindergarten Arfara

Tihana Opetuk Živković – Croatia 

 

Αστρονομία για παιδιά- eTwinning έργο 2021-2022

260384918 6769075339784423 3414610028367291712 n 2

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην προσχολική ηλικία  που σχετίζεται με το μάθημα της αστρονομίας που σκοπό έχει το παιδί να γνωρίσει το Ηλιακό μας σύστημα.

Θα μάθουν πως το αστέρι μας, ο Ήλιος ο οποίος φωτίζει και ζεσταίνει όλους εμάς χωρίς να διακρίνει κανέναν έχει θέσει σε τροχιές τους οκτώ πλανήτες του, οι οποίοι με σεβασμό και με απίστευτη ακρίβεια περιφέρονται γύρω του με απόλυτη αρμονία για δισεκατομμύρια χρόνια.
Ερωτήματα προς διερεύνηση:
-Πώς δημιουργήθηκαν οι πλανήτες;
-Γιατί τα χρώματα των πλανητών διαφέρουν;
-Πώς η διαστημική βοήθησε τους αστρονόμους;
Κατα τη διάρκεια των διαδικτυακών συναντήσεων θα απαντηθούν αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα που αφορούν το ηλιακό μας σύστημα, με τη βοήθεια οπτικο-ακουστικού υλικού και με χρήση λογισμικού της NASA.

Διάρκεια

8 μήνες

Συνεργάτες του έργου

  1. Νηπιαγωγείο Αρφαρών
  2. Νηπιαγωγείο My Place – Γλυφάδα
  3. 6ο Νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων

Αφού δόθηκε έγκριση από τους γονείς για συμμετοχή του παιδιού τους στο πρόγραμμα ξεκίνησαν οι εκπαιδευτκές δράσεις.

 Έντυπο συγκατάθεσης γονέα

Εκπαιδευτικές δράσεις

1. Τα σχολεία μας στο χάρτη

Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων αφού εντοπίσουν τις περιοχές, ζωγραφίσουν τα σχολεία και τα τοποθετούν στο χάρτη της τάξης. Στη συνέχεια μετρούν την απόσταση και βλέπουν τον εξωτερικό χώρο των σχολείων με τη βοήθεια του ψηφιακού χάρτη Zee Maps (Laptop – tablet).

Μαθητές Νηπιαγωγείου Αρφαρών

260338477 6769094279782529 5263536021691286305 n

260612204 6769095469782410 4351243183746721922 n

260445201 6769093059782651 3637080326122517664 n

260586931 6769089353116355 1949844533892226837 n 2

260726088 6769079133117377 4784592521157609246 n

6ο Νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων

c09f21ca8 opt

bb90ec388 opt

ba8762a08 opt

Νηπιαγωγείο My Place

2. Γνωριζόμαστε…

Τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων συστήνονται με τον δικό τους τρόπο (ψηφιακό παζλ, βίντεο, ζωγραφιές)

Νηπιαγωγείο Αρφαρών

Ψηφιακό πάζλ: Οι μαθητές δημιουργούν ψηφιακό πάζλ για να συστηθούν παίζοντας στους συνεργαζόμενους φίλους τους.

262482374 6803605076331449 8999747939364885023 n

260551664 6769064979785459 6517197840205230185 n    260796156 6769059956452628 2869632774748259247 n   260966234 6769054599786497 1698788014157546610 n     260544383 6769058239786133 2331409380652447883 n

6ο Νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων

Νηπιαγωγείο My Place – Γλυφάδα

2

2

2

2

3

2

2

2

2

On line σύνδεση μαθητών – webex

262299838 6798102303548393 6742545150800313889 n

262386918 6798101570215133 1335027392043009622 n

3. 1ο Εργαστήριο αστρονομίας

Γνωριμία με το Ηλιακό Σύστημα – Πλανήτες στο πρόγραμμα της  NAsa https://eyes.nasa.gov/ 

ενώ παράλληλα κατασκευάζουν τους πλανήτες με πλαστελίνη.

262499735 6798100713548552 1514578314718761914 n

262058669 6798098960215394 3962664365812806552 n

262146827 6798096803548943 1328864144191844833 n

262253426 6798096470215643 3172248102321085281 n

262458015 6798096126882344 9008693609076867759 n

262789952 6798099506882006 7501996321170011522 n

262788982 6798095603549063 7673670729468347220 n

262660520 6798095846882372 7471214286653859367 n

Παιδί και Γλώσσα – Προφορικός Λόγος

Ερωτήσεις κατανόησης απο τους μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών προς τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων.

  • Ποιοί πλανήτες έχουν νερό;

Απάντηση από τους μαθητές του 6ου Νηπιαγωγείου Άνω Λιοσίων

  •  Ποιοί πλανήτες έχουν έδαφος;

Απάντηση από τους μαθητές του 6ου Νηπιαγωγείου άνω Λιοσίων

  • Ποιοί πλανήτες έχουν αέρα;

Απάντηση από τους μαθητές του 6ου Νηπιαγωγείου άνω Λιοσίων

Ερωτήσεις κατανόησης απο τους μαθητές του 6ου Νηπιαγωγείου Άνω Λιοσίων προς τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων

Ποιος είναι ο πιο ζεστός πλανήτης;

Απάντηση από τους μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών

Σε ποιον πλανήτη δεν μπορούμε να περπατήσουμε;

Παιδί και Μαθηματικά

Ερωτήσεις κατανόησης απο τους μαθητές του 6ου Νηπιαγωγείου Άνω Λιοσίων προς τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων

Ποιος είναι ο πιο μεγάλος πλανήτης;

Απάντηση από τους μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών

Ποιος είναι ο πιο μικρός πλανήτης;

Ποιος είναι ο πιο μακρινός πλανήτης;

Απάντηση από τους μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών

269608666 6927251410633481 3747070142623821681 n

Οι πλανήτες είναι 8 – Μαθαίνω να μετρώ 

Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων μαθαίνουν να μετρούν μέχρι το 8 και δημιουργούν από κοινού ενα ebook με τους αριθμούς από το 1 έως το 8.

Ειδικοτερα οι μαθητές από το My Place και από το 6ο Νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων ζωγραφίζουν το πλήθος των πλανητών και οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών γράφουν τους αριθμούς.

Δείτε την παρουσίαση Εδώ

275225527 7394949803863637 3743504835973935403 n

275122797 7394949577196993 1802097206136670830 n

e-book


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

4. Ομαδική ζωγραφιά στο Colorillo

Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων ζωγραφίζουν το ηλιακό σύστημα στο Colorillo.

Νηπιαγωγείο Αρφαρών

262900284 6803603216331635 1272884695891366 n

262671201 6803601429665147 6195253634067210543 n

262763747 6803600022998621 9039848988997557205 n

262846127 6803599159665374 6977123956217051813 n

6ο Νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων

b3607429c opt

Το ομαδικό έργο μας

colorillo cob5

5. 2ο Εργαστήριο αστρονομίας

Στο δεύτερο εργαστήριο αστρονομίας ακούσαμε περισσότερες πληροφορίες για τον πλανήτη Άρη και μας ενθουσίασαν όσα μάθαμε! Με αφορμή “το ταξίδι” μας στον πλανήτη Άρη δημιουργήσαμε εξωγήινους με διάφορα υλικά (πλαστελίνη, σύρμα κτλ), χρησιμοποιώντας τη φαντασία μας!

264828373 6839881062703850 4484157755113586281 n

264569353 6839881839370439 4212970143673793212 n

264527268 6839882122703744 2783623651471423466 n

264431333 6839882426037047 8944866228448274640 n

264540263 6839883289370294 847284559682401153 n

264861371 6839881346037155 3298031700986683844 n

264905170 6839883982703558 9116960696863666667 n

264739152 6839884702703486 4611839127807064489 n

265382362 6844488012243155 6692649793240907180 n

265171315 6844489998909623 4346359272127079404 n

265045504 6844489262243030 2923811380420824856 n

264802014 6844491428909480 6069447940941920947 n

Οι εξωγήινοι του μαθητή Μιχαήλ- Ζωγραφίκη την ελεύθερη ώρα των δραστηριοτήτων

269605656 6927251783966777 7080637701996011265 n

6ο Νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων

c7bd83260 opt

bc9945fe0 opt

bf9c22520 opt

bc76f0ce0 opt

Νηπιαγωγείο My Place

b7782e280 opt

bba6e9040 opt

b88a4cfc0 opt

bb95be8c0 opt

b97a16600 opt

6. Comic

Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων δημιουργούν comic με τίτλο “Ο Κωνσταντίνος ταξιδεύει στο διάστημα”. Μπορείτε να δείτε Εδώ

7. 3ο Εργαστήριο Αστρονομίας

Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων με την καθοδήγηση του Καθηγητή της Φυσικής γνώρισαν τον πλανήτη Αφροδίτη και τη Θεά Αφροδίτη από τον πίνακα του Μποτιτσέλι με τίτλο “Η Γέννηση της Αφροδίτης” .Όλοι οι μαθητές είπαν ότι είναι όμορφος πλανήτηςκαι  κατάλαβαν ότι δεν μπορεί να υπάρχει ζωή λόγω υψηλής θερμοκρασίας. Στη συνέχεια έκαναν ένα πείραμα για να δουν ότι το έδαφος καίει χρησιμοποιώντας αλεύρι και βούτυρο.

267481776 6879213415437281 6038835510086032739 n

266969062 6879212095437413 1396858438635452998 n

267053410 6879209102104379 2838449637802648385 n

267074242 6879208248771131 2530058701282458466 n

267153940 6879207632104526 624703636434001261 n

267488034 6879205785438044 2227200278115178432 n 2

267821062 6879205058771450 164653742984099650 n 2

8. Ρομποτική

Οι μαθητές από το My Place με το ρομποτάκι ταξιδεύουν στους πλανήτες και προτείνουν να ταξιδέψουν οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων στους πλανήτες Αφροδίτη και Ποσειδώνα.

bb93e43ba opt

b6755fbba opt

Νηπιαγωγείο Αρφαρών

Ταξιδεύουν στους πλανήτες Αφροδίτη και  Ποσειδώνα

278264184 7565031173522165 1377084753402699941 n

278169990 7565030833522199 1487270489857746306 n

278187555 7565030263522256 1769331161254269870 n

278349461 7565030643522218 7402574820060602479 n

9. 4ο Εργαστήριο Αστρονομίας

Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων με την καθοδήγηση του Καθηγητή της Φυσικής γνώρισαν τους πρώτους αστροναύτες που πήγαν στο διάστημα.

275900908 7437808472911103 1061808037086314892 n

275809107 7437812152910735 2823498426331527515 n

275877838 7437809602910990 7325169635810339724 n 1

275914718 7437807472911203 5860942583671437431 n

275842500 7437806896244594 6542554887457772794 n

275803877 7437805999578017 4931006114352414335 n

275862255 7437804816244802 5935097896991443572 n

Κατασκευή ο Αστροναύτης 

Οι μαθητές ακολούθησαν τις οδηγίες που έδιναν οι μαθητές από το Νηπιαγωγείο My Place και δημιούργησαν τους δικούς τους Αστροναύτες.

Αποτέλεσμα:

6ο Νηπιαγωγείο άνω Λιοσίων

c1ab7f307 opt

Νηπιαγωγείο Αρφαρών

277536319 7506517792706837 1415735800797364429 n

Νηπιαγωγείο My Place

b4a42ffe7 opt

ad616e167 opt

10. Ρομποτική – Κώδικες

Νηπιαγωγείο My Place

Παραθέτουν στους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων τους παρακάτω κώδικες:

bc762fc93 opt

bf92cc113 opt

b9a505883 opt

Μαθητές Νηπιαγωγείου Αρφαρών

Παραθέτουν στους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων τον παρακάτω κώδικα

278381518 7565028166855799 4345925600201727514 n

278467359 7565039606854655 3662092341990948012 n

278380136 7565038980188051 3192251470817274513 n

278395472 7565038443521438 8286977373423862672 n

11. Αστερισμοί

Οι μαθητές γνώρισαν τους αστερισμούς (μικρή και μεγάλη άρκτος) και δημιούργησαν τους δικούς τους αστερισμούς.

Νηπιαγωγείο Αρφαρών

281266514 7720863857938895 2953567539165585988 n

281753877 7720863577938923 2021842073207204058 n

280755098 7720860341272580 4727392152232820932 n

281263503 7720862567939024 7481488588765570155 n

Νηπιαγωγείο My Place

bd7abbf1b opt

bf8dcea1b opt

6ο Νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων

b7a52ba47 opt

af6175a07 opt

ae6081847 opt

12: Κατασκευές -Πίνακες ζωγραφικής

Νηπιαγωγείο Αρφαρών

Οι μαθητές επηρεάστηκαν από τη μυθολογία και σχεδίασαν τον Ίκαρο

279660539 733087454776479 5097079613640300232 n

Νηπιαγωγείο My Place

280668459 7720924147932866 3322476086534775169 n 1

6ο Νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων

Με αφορμή τον πίνακα του Βασίλι Καντίνσκι, εμπνεύστηκαν το δικό τους έργο με θέμα τους πλανήτες

bc75a9935 opt

13. Ψηφιακό Μουσείο

Με αφορμή τα έργα των παιδιών δημιουργήθηκε ένα Ψηφιακό Μουσείο.

Μπορείτε να δείτε τα εκθέματά τους

 

14. Αξιολόγηση προγράμματος

  1. Από τους εκπαιδευτικούς: Συμπληρώθηκε το Ερωτηματολόγιο
  2. Από τους μαθητές: Ζωγραφική-Ηχογράφηση

Νηπιαγωγείο My Place

Οι εξωγίηνοι και οι αστροναυτες ήταν από τα αγαπήμενα τους.

b369d7227 opt b9a30fb27 opt baac990a7 opt

b899865a7 opt c0a2033c7 opt

6ο Νηπιαγωγείο Άνω Λιοσίων

Η ρομποτική ήταν από τις δράσεις που ενθουσίασε τους μαθητές…

b47764e47 opt bab932b07 opt b9afa9587 opt b6930d107 opt b58983b87 opt

Νηπιαγωγείο Αρφαρών

Νήπιο Α

Νήπιο Φ

Νήπιο Α

Νήπιο Σ

Νήπιο Σ

Νήπιο Φ

Νήπιο Μ

Αποτελέσματα από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

1 2

2 2

3 2

4 2

5 2

6 2

7 2

15. Διάχυση 

Για τη διάχυση του έργου θα αξιοποιηθούν τα ιστολόγια των σχολείων, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – instagram του σχολείου https://www.instagram.com/niparfar/ και το 80 Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning.

Εορτασμός της Εθνικής Επετείου 25ης Μαρτίου 1821

276992516 7471979669493983 833910675004124437 n
Με ποιήματα, τραγούδια, παραδοσιακούς χορούς, θέατρο σκιών και την παρουσία του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη έγινε σήμερα στο Νηπιαγωγείο Αρφαρών ο εορτασμός της Εθνικής Επετείου 25ης Μαρτίου 1821.
Οι εορταστικές εκδηλώσεις συνεχίζονται και αύριο με Επίσημη Δοξολογία, Κατάθεση Στεφάνων και Μαθητική Παρέλαση.
Ευχαριστούμε θερμά τον Οδυσσέα Κλειδωνα, μαθητή του 18ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας, που έπαιξε Καραγκιόζη στους μαθητές μας και τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Δήμου Καλαμάτας Παύλος Κλάδης που μας τίμησε με την παρουσία του υποδυόμενος παράλληλα και τον ήρωα της επανάστασης Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη.
Ειδικότερα:
Χαιρετισμός από την Προισταμένη του Νηπιαγωγείου και Απαγγελία ποιημάτων από τους μαθητές
277108909 7480404515318165 3669024146560847398 n
277149169 7480426828649267 5938051618298116171 n
277146328 7480427718649178 2903821199078371252 n
277175931 7480428451982438 5207623255041732856 n
277123531 7480405978651352 7230041319247884958 n
277103255 7480406228651327 1426465981062695381 n
277103780 7480406545317962 7041120202381695678 n
277145966 7480406718651278 3155644894827457451 n
Συζήτηση για τα γεγονότα της Επανάστασης  με τον Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη
277175522 7480426321982651 7534725420492915752 n
277131027 7480404718651478 5763780045408037750 n
277298996 7480425711982712 1532433675682256339 n
277166826 7480404861984797 132193529852805763 n
Θέατρο σκιών – Καραγκιόζη από το μαθητή Οδυσσέα Κλέιδωνα
277149134 7480406981984585 6166033840656265669 n
277109248 7480407298651220 8980612359087475765 n
277104481 7480407565317860 418954246548790701 n
277097614 7480407761984507 4210582390537674140 n
277161914 7480418255316791 2836972716415504128 n
277168332 7480418485316768 7882284314741041898 n
277174838 7480418615316755 7018712965367998921 n
277225582 7480418931983390 5873728797636597745 n
277143945 7480419175316699 2947530366164899670 n
277178793 7480419778649972 1395428487292031244 n
277162773 7480420008649949 8167810587089218850 n
277223504 7480419455316671 8772838856782514188 n
277168014 7480437318648218 7588039014378326487 n
277175673 7480437601981523 2059893490300803067 n
Γνωριμία με τις κούκλες
277221752 7480422451983038 6366487577444700076 n
277248258 7480421868649763 3397193625278535212 n
277149081 7480425665316050 157712282449702606 n
277305686 7480436041981679 4057172693171980702 n
276213170 7480426928649257 5330335563634630522 n
277175108 7480428418649108 7718423988281949296 n
Παραδοσιακοί χοροί
276269175 7480421095316507 1319630226317982124 n
277168865 7480420871983196 7256526151480374424 n
277223146 7480421398649810 1271615615616349519 n
277300228 7480420301983253 4350782385171972983 n
Τουφεκιές
277104947 7480435445315072 4989302152544951965 n
Αναμνηστικές φωτογραφίες
277167417 7480435625315054 7045701303785826839 n
276149290 7480435048648445 1917288308391959218 n
277174541 7480434691981814 3097079151662980043 n
Ομαδική εργασία με την καθοδήγηση του Αρχιτέκτονα Σωκράτη Κλαμπατσέα 
Εικόνα από το παραμύθι “Τα Ελληνάκια”
277298689 7480430878648862 930646589002774489 n
277176359 7480441031981180 8877210265893240095 n
277144724 7480440261981257 5653533138444852266 n
277161479 7480440678647882 2656617101308443041 n
277173032 7480430028648947 5533169903187300759 n
276230508 7480429671982316 8153825596332516770 n
277161288 7480438575314759 1885185925060189521 n
277103597 7480422425316374 6898591527399428401 n
Ατομική κατασκευή οι Ήρωες της Επανάστασης
277302527 7480430288648921 8625173419560852034 n
277225593 7480437908648159 8425969914077754683 n
277144532 7480438338648116 5498004771345646005 n