Ημέριδα με θέμα “Η αξία της υγιεινής διατροφής για τα παιδιά”. Σχ. Έτος 2022-2023

318904344 8722447781113826 5271612928035429365 n

Την Παρασκευή, 9-12-22 στις 6 το απόγευμα είχαμε τη χαρά να κάνουμε μια όμορφη συζήτηση με την υποστήριξη της Διατροφολόγου Σοφίας Κωστέα σχετικά με την υγιεινή διατροφή των παιδιών του νηπιαγωγείου και να ακούσουμε τις απορίες και τις ανησυχίες των γονέων.

Οι γονείς λειτουργούν ως πρότυπο για τα παιδιά και ως παράδειγμα τόσο στον τομεα της διατροφής, όσο και της δραστηριότητας. Οι βόλτες, το περπάτημα, το ποδήλατο οικογενειακώς, δεν πρέπει να ξεχνάμε πόσο πολύ μπορούν να βοηθήσουν ένα παιδί να γνωρίσει και να αγαπήσει την άσκηση.

Τέλος, αναφερθήκαμε στην αναγκαιότητα του να μην χρησιμοποιείται το φαγητό ή το γλυκό ως τιμωρία ή επιβραβευση, γιατί έτσι περνάμε λάθος μηνύματα στο παιδί. Από την άλλη πλευρά, ενθάρρυναμε τους γονείς να θεσπίσουν όρια και κανόνες μαζί με τα παιδιά τους, σχετικά με το ποσό συχνά θα καταναλώνουν κάτι γλυκό μέσα στην εβδομάδα, αλλά και να συμπεριλαμβανουν τους μικρούς μας φίλους στη μαγειρικη/ζαχαροπλαστική και προετοιμασία των γευμάτων/σνακ τους.

319315804 8722673914424546 7635370739890873388 n

319198262 8722385587786712 7933046965874374964 n

319621831 8722378381120766 7082135801443660527 n

 

318570367 8722369637788307 6872953643320144360 n

318344351 8722370164454921 4330794074888163880 n

319125483 8722673527757918 1258029003994608958 n

 

319353242 8722376287787642 1881151836476502049 n

318942131 8722377044454233 4317346899565341776 n

318423609 8722370591121545 7958962539188392156 n

318218659 8722371547788116 5444068773303904204 n

318202890 8722371787788092 7827681708573593020 n

319097981 8722372574454680 1328808819759849541 n

318948878 8722375917787679 1655813062025886633 n

318213439 8722374531121151 235887648146158970 n

Ευχαριστούμε την Σοφία Κωστέα, Διατροφολόγο-Διαιτολόγο Msc, που με τη συμμετοχή της ενίσχυσε τη δράση του νηπιαγωγείου μας με στόχο την ανάπτυξη εποικοδομητικών σχέσεων σχολείου-οικογένειας.

 

Εδώ Πολυτεχνείο

Οι μαθητές προσεγγίζουν τις έννοιες “Ελευθερία” – “Δημοκρατία” μέσα από την ιστορία του παραμυθιού Ντενεκεδούπολη και σιγά σιγά μαθαίνουν τα γεγονότα του Πολυτεχνείου.

Ντενεκεδούπολη-Κουκλοθέατρο

315776579 8601833153175290 3031965708107756829 n

Ζωγραφίζουν τους ήρωες

315612274 8601834283175177 463371387360309050 n

315643625 8601833963175209 1546121801527114320 n

315751846 8601834759841796 7769257574823619318 n

315711380 8601834483175157 5634922852573548417 n

Μαθαίνουν το τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στο τοίχο”

315715510 8601832716508667 3043129364003700227 n

Ζωγραφίζουν το ποίημα του ‘Αγνωστου Φοιτητή

315780992 8601827053175900 938509472985295043 n

315778238 8601829456508993 5779457811219863060 n

315944217 8601830749842197 6376429839708595340 n

315852576 8601825719842700 2831466960441111905 n

Μαθαίνουν για το Πολυτεχνείο

315740084 8601823949842877 5952407977500718004 n

315817638 8601822993176306 4714637632956553113 n 1

Στις 17 Νοέμβρη σχεδιάζουν το περιστέρι – σύμβολο της Ειρήνης

316284271 8612975512061054 8240988201725261261 n

316130412 8612974265394512 2663665509327162676 n

316030545 8612974608727811 611287843181948394 n

 

 

 

28η Οκτωβρίου

Για να γνωρίσουμε τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου του 1940 διαβάσαμε με τους μαθητές μας το παραμύθι ” Ο Εχθρός”

312872491 8509654842393122 8631240393048532358 n

313091882 8509656205726319 2372475336715427900 n

Έπειτα συζητήσαμε για τις σκέψεις, τις ανάγκες και τα συναισθήματα του φαντάρου την περίοδο του πολέμου

312414855 8509651249060148 8958522906284195496 n 2

Παρακολουθήσαμε ντοκιμαντέρ από το Ιστορικό αρχείο ΕΡΤ

312468735 8509651925726747 7876554578857370981 n

312433235 8509652619060011 396916825806635284 n

312339327 8509652099060063 470869098163722365 n

311870369 8509651705726769 416849148721577665 n

311740624 8509651442393462 5199966009553684840 n

311615905 8509652285726711 6683895781358429213 n

Σχεδιάσαμε το μεγάλο ιστορικό Όχι

312048607 8509654465726493 1666983439801878116 n

312501705 8509654652393141 9139221701619197067 n

 

311589742 8509654302393176 203457144921194756 n

312232577 8509654095726530 5947094965824221491 n

312810160 8509653009059972 2411338833130664667 n 2

Ζωγραφίσαμε το πως ένιωθαν οι Έλληνες την περίοδο της Ελευθερίας

312899394 8509653582393248 7956556197844050068 n 2

312945924 8509653242393282 7216676197627322296 n 2

312173163 8509652782393328 3261377586787029424 n 2

311911196 8509653415726598 2543900780986392904 n 2

Στις 27 Οκτωβρίου πραγματοποιήσαμε εικαστικό εργαστήρι στο χώρου του σχολείου και σχεδιάσαμε τις πρώτες σκέψεις που κάνουμε ακούγοντας τη λέξη “Πόλεμος” – “Ειρήνη”

 

313023266 8509650605726879 5107721311632098159 n

Πόλεμος

313196879 8509650905726849 5148100516907977593 n

312565163 8509650212393585 1070758150394023525 n

312590148 8509648605727079 3802078259132088124 n

312077421 8509650332393573 2883875272772564278 n

311857146 8509649192393687 3850533970950493574 n

311708422 8509648285727111 3154479825859141781 n

311662792 8509650462393560 663358273054468732 n

311699913 8509649629060310 7698290770098239009 n

Ειρήνη

311841446 8509649492393657 6052109232274403382 n

311693303 8509648112393795 162388974763000704 n

313250812 8509650089060264 369429049193117555 n

313218117 8509648902393716 4472377745774690118 n

311573694 8509649792393627 450991685377341129 n

Είπαμε το τραγούδι “Δεν τον θέλουμε τον πόλεμο παιδιά” και τον Εθνικό Ύμνο

312949721 8509649955726944 4489349320901532655 n

 

 

Σχήματα

Ταξίδι στη σχηματοχώρα…

310267211 8427888520569755 2942866022971288345 n

311247013 8427900820568525 1085649294612040312 n

311303356 8427900010568606 6169285557758575823 n

311259532 8427901277235146 6632548677311677780 n

311285743 8427899087235365 6854151402705019308 n

Εντοπίζουμε τα σχήματα στη ζωγραφική μας

311380479 8427901977235076 5254466137429766524 n

311293129 8427901577235116 1060337588633001031 n

311294898 8427898860568721 5907067410048933681 n

311575176 8427901123901828 1077309142922541660 n

Ομαδοποίηση σχημάτων

311418213 8427898187235455 770072116906779609 n

311299146 8427900530568554 5015570714008631821 n

311348645 8427892900569317 2906487314957460936 n

Αντιστοίχιση

312088101 8470920306266576 7352297500295716193 n

312471738 8470926066266000 5139899027431737822 n

312445735 8470918302933443 8395318311456151952 n

311622251 8470921976266409 541320117368093759 n

311594776 8470917729600167 8083474559069987917 n

311662525 8470921562933117 4815673091213514722 n

Πίνακες ζωγραφικής

311871304 8456791051012835 190069526722718938 n

311642659 8456789377679669 3357983469959326923 n

311588548 8456789701012970 5229837219251953449 n

310755537 8456790094346264 2527197055847041825 n

312210537 8456792591012681 7094279267140961874 n

312196087 8456792267679380 1118665088620384636 n

312151442 8456793631012577 7470770724465622890 n

312106659 8456791704346103 4924875138914668955 n

311902720 8456787361013204 7742580002227283818 n

311440200 8456787971013143 9025994694214275823 n

311295522 8456789067679700 4159155276896101728 n

311116626 8456786774346596 8403246062117170860 n

306933117 8456793047679302 8675735416628251081 n

310955235 8456788504346423 6393123807964223810 n

Με το σώμα μας δημιουργούμε σχήματα

312246813 8460755860616354 774353452600602120 n

312228988 8460756477282959 7220530089940881389 n

312264404 8460756143949659 9070400736279856561 n

Σχήματα από πλαστελίνη

312232732 8460754533949820 6858330224970991956 n

312230501 8460755197283087 4635934915534265798 n

312259294 8460754863949787 3420873766863139597 n

312267473 8460754253949848 7780343010111068643 n

311707976 8460755470616393 4693796437341977702 n

Σχήματα και συναισθήματα

311589330 8470921692933104 3315771378681558319 n

311630721 8470917786266828 2535227595053968595 n

311573321 8470914636267143 2146408221397953819 n

311485389 8470916576266949 329360431165240736 n

306131878 8470914999600440 6131122150514944102 n

Την ελεύθερη ώρα των δραστηριοτήτων οι μαθητές που παίζουν στη γωνιά του υπολογιστή συζητούν για τα σχήματα που υπάρχουν στο ψηφιακό παιχνίδι της Κυκλοφοριακής Αγωγής.

312233507 8460753723949901 2713231407754529690 n

 

9η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

9η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού και οι μαθητές μας συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες…

1η δραστηριότητα

309431746 8384069571618317 6878829619178004324 n

309373806 8384069151618359 4226569713633713880 n

309436560 8384067501618524 3731582506833895753 n

309477819 8384071138284827 7805360128976456052 n

310282887 8384067054951902 455787031292619905 n

2η δραστηριότητα

309644090 8384066464951961 3852930294953006354 n

3η δραστηριότητα

309803747 8384070044951603 6437629822306135654 n

309654660 8384043014954306 4142591206911139415 n

309342004 8384065744952033 403615567833805288 n

4η δραστηριότητα

309188771 8384060181619256 8209577665513000352 n

309080865 8384059144952693 5478804392745498331 n

309542364 8384101798281761 401154927361456960 n

310168908 8384091351616139 5490826786695490621 n 2

Παγκόσμια Ημέρα Ευρωπαικών Γλωσσών

O εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών καθιερώθηκε το 2001, με σκοπό την υποστήριξη και την ανάδειξη της γλωσσικής ποικιλομορφίας της Ευρώπης οι μαθητές μας ζωγράφισαν ένα παιδάκι, τον Τάσο, για να ταξιδέψει στις  Ευρωπαϊκές Χώρες. Μίλησε στη γλώσσα τους  “Καλημέρα” – “Γεια” , τραγούδησε και έπαιξε μαζί τους.

310115622 8384094538282487 8236812594172051326 n

309266644 8384049628286978 6989840306026919023 n

309944997 8384093308282610 2656107628476523471 n

310476884 8384049148287026 4131211038980638284 n

309842890 8384048388287102 4484350715975772828 n

309939155 8384091678282773 2664741345984595438 n

309271092 8384092604949347 4489413023939613806 n

309454889 8384048198287121 7087369302185852791 n 2

Γνωρίστε με …

Οι πρώτες μου ημέρες στο νηπιαγωγείο ξεκινούν με παιχνίδι και χαρά 🙂

Παιχνίδια γνωριμίας

Παλαμάκι: Σε κύκλο δίνω το παλαμάκι στον διπλανό μου και λέω το ονόμα μου.

310004460 8384061098285831 8652517514234986623 n

 

310000990 8384094981615776 3131289876388746144 n

Χορός: Μπαίνω στη μέση του κύκλου, χορεύω (κάνω φιγούρα) και λέω τ’ όνομά μου. 

310440073 8384101264948481 3064919771870969588 n

309756626 8384064768285464 6089840519312201401 n

309330918 8384088018283139 6370940456037297549 n

Ποντικάκια: Προσπαθούν να πιάσουν τα ποντικάκια που το όνομά τους ξεκινά από Θ, Δ, Μ κοκ.

309705601 8384093674949240 1401237312562302069 n

309394801 8384102754948332 2932556697464971819 n

Εικαστικά

Ζωγραφίζω τον ευατό μου – Δημιουργία πορτρέτου και λέω λίγα λόγια για εμένα

309413210 8384057938286147 5683380028343529582 n

309419331 8384096778282263 3537866633542867676 n

309809438 8384099934948614 3038612911068483914 n

310174648 8384098358282105 280692369444059181 n

310610527 8384093018282639 447025516254948185 n

Χαρτοκολλυπτική: Το αρχικό γράμμα του ονόματός μου

310056567 8384102004948407 7795164905239834011 n

310121342 8384055948286346 8735881515469261519 n

309899837 8384088858283055 8272700015401837164 n

309884085 8384102378281703 8106205144479863763 n

310392925 8384090494949558 2312881622603704379 n

309438152 8384051301620144 6637619692164129203 n

309268659 8384054554953152 8925394368140013306 n

309203226 8384050888286852 6954336020145562187 n

Ψυχοκινητικές δραστηριότητες με το αρχικό γράμμα του ονόματός μου

309252028 8384053144953293 7390960039165194635 n

309563585 8384097028282238 3511045004070479415 n

309426820 8384090804949527 4258684145388830901 n

309394155 8384100888281852 5089165392693074328 n

310105320 8384099314948676 1339843118534411944 n

310550271 8384090294949578 5096516901468716300 n

Το αποτύπωμά μου

310490056 8427892377236036 4672941047664833435 n

Κατασκευή

Το βραχιόλι του ονόματός μου

309625723 8384047978287143 5162141634544194279 n

310302278 8384072698284671 1040204614032523099 n

309502964 8384072271618047 7669906308053111850 n

309922855 8384071811618093 8277913093236390867 n

Ομαδική εργασία τα ονόματά μας

311384587 8427900220568585 1214997585997484969 n

311326139 8427899600568647 2637849435792642480 n

 

Ενημέρωση για τον Αγιασμό

1

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι τη Δευτέρα, 12 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 9:00, θα πραγματοποιηθεί η Τελετή του Αγιασμού μαζί με το Δημοτικό Σχολείο Αρφαρών στον προαύλιο χώρο του δημοτικού σχολείου για την  έναρξη του σχολικού έτους 2022-2023, όπως προβλέπεται από τη σχετική Εγκύκλιο.

Μετά τη λήξη της τελετής του Αγιασμού, ο ιερέας θα επισκεφθεί με Αγιασμό όλα τα τμήματα του σχολείου και στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί θα ενημερώσουν τους γονείς/κηδεμόνες για τη λειτουργία των σχολείων.

1η μέρα σχολείο – Οδηγίες προς τους γονείς

Με την έναρξη του της φετινής σχολικής χρονιάς θα θέλαμε να σας καλωσορίσουμε στο νηπιαγωγείο μας και να δώσουμε τις θερμότερες ευχές μας για καλή και δημιουργική χρονιά.

Ακολουθούν οι κανόνες λειτουργίας του σχολείου και κάποιες βασικές οδηγίες, τις οποίες σας παρακαλούμε να τηρείτε, προκειμένου να επιτευχθεί η ομαλή λειτουργία του νηπιαγωγείου.

-Ωράριο

 Το ωράριο λειτουργίας του νηπιαγωγείου είναι το εξής:

Πρωινό υποχρεωτικό πρόγραμμα:

Άφιξη: 8:15 – 8:30  Αποχώρηση: 13:00

Προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα:

Έναρξη: 13:00 Αποχώρηση:16:00

Παρακαλούμε να σέβεστε το ωράριο λειτουργίας τόσο κατά την προσέλευση όσο και κατά την αποχώρηση των νηπίων γιατί έτσι συμβάλλετε στην ομαλή διεξαγωγή του προγράμματος και βοηθάτε τα παιδιά σας να προσαρμοστούν ευκολότερα στο σχολικό περιβάλλον και να αισθάνονται ασφαλή.

Μπορείτε μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις για σοβαρούς λόγους και εφόσον έχετε ενημερώσει το σχολείο τηλεφωνικά ή από την προηγούμενη μέρα, να φέρνετε το παιδί αργότερα ή να το παίρνετε νωρίτερα από το καθορισμένο ωράριο. Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική γι’ αυτό καλό να αποφεύγετε τη χωρίς λόγο απουσία των νηπίων. Σε περίπτωση ασθένειας παρακαλούμε να ενημερώνετε το σχολείο.

-Ασφαλής προσέλευση και αποχώρηση

Δεν επιτρέπεται να αφήνετε να παιδιά σας να εισέρχονται μόνα τους στο σχολείο. Οφείλετε να τα παραδίδετε εσείς οι ίδιοι ή ο εκάστοτε συνοδός στη νηπιαγωγό. Κατά την προσέλευση του παιδιού σας στο νηπιαγωγείο θα το αφήνετε να τακτοποιεί μόνο του τα προσωπικά του αντικείμενα, όπως τσάντα και μπουφάν, προκειμένου να συμβάλλετε στην οικοδόμηση της αυτονομίας τους αλλά και στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Κατά την αποχώρηση να παίρνουν τα παιδιά σας αυτοί και μόνο οι συνοδοί που έχετε ορίσει στη σχετική υπεύθυνη δήλωση που έχετε συμπληρώσει.

-Εκδρομές/Επισκέψεις

 Αρκετές φορές μέσα στο χρόνο  θα πραγματοπoιείται εκπαιδευτική επίσκεψη εκτός σχολείου (σε θέατρα, μουσεία ή κέντρα υλοποίησης εκπαιδευτικώνπρογραμμάτων) ή σχολικές δράσεις εντός σχολείου (από καλλιτεχνικέςομάδες θεάτρου, θεατρικού παιχνιδιού και μουσικοκινητικής ήδιοργανωτές βιωματικών διαδραστικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων) μεσκοπό την προαγωγή και εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Για την υλοποίηση των εκτός σχολικού χώρου δράσεων απαιτείται η συμμετοχή του 2/3 των νηπίων. Τα παιδιά μετακινούνται συνήθως με πούλμαν από ιδιωτικό ταξιδιωτικό γραφείο κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι γονείς να επιβαρύνονται το κόστος της μετακίνησης. Θα ενημερώνεστε τουλάχιστον μια βδομάδα πριν την επίσκεψη και αφού συμπληρώνετε την υπεύθυνη δήλωση συγκατάθεσης συμμετοχής του παιδιού σας παρακαλούμε να την προσκομίζετε εγκαίρως μαζί με το απαιτούμενο χρηματικό ποσό.

-Επικοινωνία με τους γονείς

 Για την καλύτερη ενημέρωσή σας, να ελέγχετε καθημερινά το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο και τις ανακοινώσεις που αναρτώνται στο σχολείο και στην ιστοσελίδα του νηπιαγωγείου. Λίγες μέρες μετά την έναρξη των μαθημάτων θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση με το σύνολο των γονέων προκειμένου να ενημερωθούν για το αναλυτικό πρόγραμμα, τις δραστηριότητες, τον τρόπο δουλειάς καθώς και τους σκοπούς και στόχους του νηπιαγωγείου.

Ατομικές συναντήσεις για την ενημέρωση προόδου των μικρών μαθητών πραγματοποιούνται το Νοέμβριο ή Δεκέμβριο και το Μάρτιο ή τον Απρίλιο μετά το πέρας του πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος σε προγραμματισμένα ραντεβού που γίνονται μετά από συνεννόηση. Ολιγόλεπτη επικοινωνία μπορεί να γίνει κατά την αποχώρηση των νηπίων.

Παρακαλούμε εκτός αν συντρέχει ιδιαίτερα σοβαρός λόγος να αποφεύγετε την επικοινωνία με τις νηπιαγωγούς κατά την πρωινή προσέλευση γιατί έτσι διαταράσσεται η απρόσκοπτη και ασφαλής προσέλευση των μαθητών και εμποδίζεται η ομαλή διεξαγωγή του προγράμματος.

Ατομικές έκτακτες συναντήσεις μπορεί να πραγματοποιηθούν ύστερα από αίτημα των γονέων ή της νηπιαγωγού για θέματα που προκύπτουν κατά τη φοίτηση των παιδιών στο σχολείο. Αυτές οι συναντήσεις θα γίνονται ύστερα από συνεννόηση μετά το πέρας του πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος.

-Ευκαιρίες συμμετοχής των γονέων στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου

Οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να αναζητήσουν με το παιδί πληροφορίες (από το διαδίκτυο ή από βιβλία) που σχετίζονται με το θέμα που επεξεργαζόμαστε στην τάξη. Όσοι γονείς επιθυμούν και με βάση το θέμα μαθησιακής διαδικασίας μπορούν να προσφέρουν ειδικές γνώσεις (με τη μορφή παρουσίασης ή ομιλίας) που συνδέονται π.χ. με το επάγγελμά τους.

Κατά τις εκδρομές-επισκέψεις μπορεί να ζητηθεί από κάποιους γονείς που έχουν τη δυνατότητα να μας βοηθήσουν συνοδεύοντας τα παιδιά.

-Επίσημες αργίες και εορταστικές εκδηλώσεις

 -Αργία 28ης Οκτωβρίου (εθνική εορτή). Την αμέσως προηγούμενη εργάσιμη γίνονται εκδηλώσεις εορτασμού της επετείου)

-17 Νοεμβρίου: εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου

– Από 24 Δεκεμβρίου έως 7 Ιανουαρίου (διακοπές Χριστουγέννων)

-Αργία 30 Ιανουαρίου (Γιορτή 3 Ιεραρχών)

–Αργία Καθαρής Δευτέρας

-Αργία 25ης Μαρτίου(εθνική εορτή) Την αμέσως προηγούμενη εργάσιμη γίνονται εορταστικές εκδηλώσεις της επετείου

-Από Μεγ. Δευτέρα μέχρι την Παρασκευή της Διακαινησίμου (διακοπές Πάσχα)

-Αργία 1ης Μαΐου (Πρωτομαγιά)

-Αργία του Αγίου Πνεύματος

-Από 22 Ιουνίου μέχρι 31 Αυγούστου (θερινές διακοπές. Το σχολικό έτος για τους μαθητές λήγει στις 15 Ιουνίου)

-Ασθένειες

Σε περίπτωση που το παιδί σας εμφανίσει στο σχολείο πυρετό ή κάποια δυσάρεστη αδιαθεσία, θα σας ενημερώσουμε άμεσα, να το παραλάβετε από το νηπιαγωγείο. Σε περίπτωση ασθένειας, αφού επισκεφτείτε ή συμβουλευτείτε το θεράποντα παιδίατρό σας ακολουθείστε πιστά τις οδηγίες του. Παρακαλούμε τα παιδιά να παραμένουν στο σπίτι ακόμη και σε περιπτώσεις ήπιων ιώσεων χωρίς έντονα συμπτώματα, προκειμένου να αποφευχθεί η διάδοση ιογενών ασθενειών. Επίσης σας πληροφορούμε ότι απαγορεύεται να χορηγούμε φάρμακα στα νήπια. Εάν το παιδί σας βρίσκεται, για παράδειγμα, σε αγωγή αντιβίωσης παρακαλούμε να φροντίσετε να πάρει τη δόση του φαρμάκου στο σπίτι.

-Ψείρες

Επειδή τα κρούσματα με ψείρες είναι συχνά, να  κάνετε τακτικό έλεγχο στο κεφαλάκι του παιδιού σας  και να χρησιμοποιείτε κάποιο προληπτικό αντιψειρικό προϊόν. Καλό θα ήταν επίσης τα κοριτσάκια με μακριά μαλλιά να τα πιάνουν με λαστιχάκια ώστε να περιορίζονται οι πιθανότητες μετάδοσής τους από κεφάλι σε κεφάλι. Θα ήταν φρόνιμο αν τύχει κάποιο κρούσμα με ψείρες να το γνωστοποιήσετε στις νηπιαγωγούς, ώστε με διακριτικότητα και εχεμύθεια να ενημερωθούν οι άλλοι γονείς.

-Ρούχα/Παπούτσια

Είναι αναγκαίο να φοράνε τα παιδιά άνετα, εύκολά, όχι καλά ρούχα που θα κινδυνεύουν να λερωθούν . Σας συστήνουμε να φοράνε φόρμες τα αγόρια ή κολάν τα κορίτσια ή παντελόνια με λάστιχο και άνετα μπλουζάκια, ενώ για τις ζεστές μέρες σορτσάκια ή φούστες τα κορίτσια με κοντό κολλάν από μέσα.

Ως προς τα παπούτσια προτιμήστε αυτά με το βέλκρο (κρατς) και αποφύγετε τα κορδόνια, γιατί σε αυτή την ηλικία τα παιδιά δεν έχουν ακόμη κατακτήσει πλήρως τους λεπτούς χειρισμούς που τους επιτρέπουν να δένουν μόνα τους τα κορδόνια τους. Παρακαλούμε οι ζακέτες και τα μπουφάν να είναι μαρκαρισμένα με το όνομά τους και να έχουν κρεμαστάρι, ώστε να μπορούν να κρεμαστούν εύκολα από τα παιδιά.

-Γενέθλια/Γιορτές

Οι γιορτές και τα γενέθλια των μικρών μαθητών είναι μέρος του προγράμματος καθώς αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής και συναισθηματικής ζωής των παιδιών. Μπορείτε να φέρνετε τούρτα, γλυκίσματα ή κατά προτίμηση κάποιο σπιτικό γλυκό. Παρακαλούμε να συνοδεύετε την τούρτα με κεράκια, πλαστικά κουταλάκια, χαρτοπετσέτες και χάρτινα ή πλαστικά πιατάκια.

-Σχολική Τσάντα

Οι τσάντες θα αναγράφουν το όνομα του παιδιού και είναι  προτιμότερο να είναι μικρές και όχι τρέιλερ, ώστε να χωράνε στα ειδικά διαμορφωμένα ράφια και να μπορούν να φορεθούν στην πλάτη των παιδιών, όταν θα έχουν να μεταφέρουν και άλλα πράγματα, όπως κατασκευές,ανακοινώσεις ή τον φάκελο της δανειστικής βιβλιοθήκης.

Μέσα στην τσάντα θα υπάρχουν:

1) μια αλλαξιά ρούχα και εσώρουχα σε μια νάιλον σακούλα για να μην κινδυνεύουν να λερωθούν από το κολατσιό ή το φαγητό

2) μια μικρή πετσέτα τετράγωνη, που τη χρησιμοποιούν τα νήπια ως σουπλά

3) ένα μικρό μπουκαλάκι ή παγουρίνο με νερό

4) πιρούνι και κουτάλι εφόσον χρειάζονται για το κολατσιό ή το φαγητό

5) τάπερ κολατσιού. Προτιμήστε φρούτα, σάντουιτς, κέικ,σπιτικά κουλουράκια, τόστ, γιαούρτι, κουλούρι, μπάρες δημητριακών, σπιτικές πίτες. Αποφύγετε τσιπς, πατατάκια, κρουασάν, χυμούς και αναψυκτικά, καραμέλες, σοκολάτες.

6) (Μόνο για το ολοήμερο): Θερμό φαγητού-τάπερ για να διατηρεί το φαγητό ζεστό. Το τάπερ να το τοποθετείτε σε γερή πλαστική σακούλα για να μη λερωθεί το υπόλοιπο περιεχόμενο της τσάντας από τυχόν διαρροές του σκεύους. Τόσο στο τάπερ όσο και στο καπάκι θα πρέπει να είναι γραμμένο το όνομα του παιδιού με ανεξίτηλο μαρκαδόρο.

Συζητήστε και συμφωνείστε από το προηγούμενο βράδυ για το κολατσιό και το φαγητό του παιδιού. Προτιμείστε τις πρώτες μέρες φαγητά που του αρέσουν και αποφύγετε τις μεγάλες ποσότητες.

Σε όλα τα ατομικά είδη του παιδιού να αναγράφεται το όνομά του με ανεξίτηλο μαρκαδόρο.

Παρακαλούμε να ελέγχετε καθημερινά την τσάντα του παιδιού, ώστε να αλλάζετε τα ρουχαλάκια ή την πετσέτα αν έχουν λερωθεί, να φροντίζετε να επιστρέφονται πράγματα του σχολείου που τυχόν έχουν πάρει τα παιδιά (όχι από κακή πρόθεση) καθώς και για να αποτρέπετε το παιδί να φέρνει πράγματα από το σπίτι του.

-Σπίτι/Σχολείο

Η συμβολή των γονέων είναι πολύ σημαντική στην προσαρμογή και εξοικείωση του παιδιού με το σχολικό περιβάλλον.

Φροντίστε ώστε τα παιδιά σας:

  • Να παίζουν με συνομήλικα παιδιά
  • Να μοιράζονται τα πράγματά τους με τους άλλους
  • Να πηγαίνουν στην τουαλέτα μόνα τους και να ακολουθούν βασικούς κανόνες υγιεινής.
  • Να ντύνονται και να ξεντύνονται μόνα τους.
  • Να αναγνωρίζουν, να φροντίζουν και να τακτοποιούν τα προσωπικά τους αντικείμενα (ρούχα, παιχνίδια, τσάντα του σχολείου)
  • Να τρώνε μόνα τους σε λογικά χρονικά πλαίσια
  • Να έχουν ένα σταθερό επαρκή ωράριο βραδινού ύπνου (τουλάχιστον 10 ώρες), ώστε να ξεκινάνε τη μέρα τους με κέφι και καλή διάθεση, που θα τα συνοδεύει σε όλη τη διάρκεια της μέρας, δεδομένου ότι τα παιδιά αυτής της ηλικίας σταματούν σταδιακά τη συνήθεια του μεσημεριανού ύπνου.
  • Να ξυπνάνε το πρωί έγκαιρα και σε ευχάριστο κλίμα, ώστε να έχουν χρόνο να χουζουρέψουν να ντυθούν και να πάρουν το πρωινό τους. Είναι προτιμότερο τα ρούχα καθώς και το κολατσιό και φαγητό των παιδιών να τα έχετε συμφωνήσει μαζί τους από το προηγούμενο βράδυ, ώστε να αποφύγετε συγκρούσεις και εντάσεις.
  • Μην τα «βομβαρδίζετε με ερωτήσεις αμέσως μόλις γυρίσουν από το σχολείο. Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας χρειάζονται συνήθως χρόνο για να προσαρμοστούν με το σχολικό περιβάλλον. Ορίστε κάποιο χρόνο μέσα στη μέρα για να συζητάτε τις χαρές, τα κατορθώματά του, τις ανησυχίες του, τις φιλίες του, τα παράπονά του. Μην ξεχνάτε να το επιβραβεύετε για κάθε, έστω και μικρή κατάκτηση. Αποφύγετε τη γενικόλογη ερώτηση «Τι κάνατε στο σχολείο σήμερα» και προτιμήστε πιο συγκεκριμένες.

Ενδεικτικές ερωτήσεις, που βοηθούν τη συζήτηση είναι:

«Ποιο ήταν το καλύτερο πράγμα που συνέβη σήμερα», «Υπήρξε κάποια στιγμή που βαρέθηκες ή στεναχωρήθηκες», «Βοήθησες κάποιον ή σε βοήθησε κάποιος», «Σε ποια γωνιά έπαιξες ή με τι ασχολήθηκες στο διάλειμμα» «Άκουσες κάποια παράξενη ή καινούργια λέξη», «Τι νομίζεις ότι θα έπρεπε να κάνεις περισσότερο ή λιγότερο στο σχολείο».

Μια συμβουλή για την πρόληψη δημιουργίας προστριβών στις σχέσεις σχολείου-σπιτιού: Επειδή τα παιδιά της νηπιακής ηλικίας έχουν φαντασία και ιδιαίτερη ικανότητα στη μυθοπλασία, παρακαλούμε να διασταυρώνετε τις πληροφορίες που φέρνει το παιδί στο σπίτι από το σχολείο πριν προβείτε σε οποιαδήποτε κριτική, ειδικά ενώπιων του παιδιού, εναντίον του σχολείου, των άλλων παιδιών ή των δασκάλων.

Για τη γόνιμη ένταξη των νηπίων στο σχολικό περιβάλλον και την αρμονική κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη σημαντικό ρόλο παίζει η συνεργασία σχολείου οικογένειας. Μοιραστείτε με τις εκπαιδευτικούς του παιδιού σας τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς σας, αισθανθείτε το νηπιαγωγείο ως ένα χώρο, όπου γονείς και εκπαιδευτικοί «εργάζονται» παράλληλα για την επίτευξη ενός σημαντικού κοινού στόχου: την ευτυχία και την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών.

Καλή σχολική χρονιά

Οι νηπιαγωγοί