ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
1.Ανθρώπινα δικαιώματα , Συμπερίληψη
Μία δημοκρατική και πολυπολιτισμική κοινωνία έχει ανάγκη από την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας, σεβασμού και αποδοχής του άλλου. Με εκκίνηση ένα πρόβλημα που χρειάστηκε λύση οι μαθητές μας έμαθαν επίσης να διερευνούν να δοκιμάζουν να ανακαλύπτουν και να σχεδιάζουν τα επόμενά τους βήματα με στόχο να βρουν την πολυπόθητη λύση.
Οι μαθητές απάντησαν στο τι θέλουν να έχουν και τι έχουν ανάγκη, διαχωρίζοντας τις δυο διαφορετικές έννοιες στο μυαλό τους.
Δημιουργήσαμε το δικό μας συννεφόλεξο με λέξεις κλειδιά με το ψηφιακό διαδικτυακό εργαλείο https://wordart.com/create
το οποίο κατεβάσαμε στον υπολογιστή, το εκτυπώσαμε και το πλαστικοποιήσαμε, δημιουργώντας έτσι τη δική μας μοναδική κονκάρδα σε σχήμα ήλιου, ως σύμβολο της ελπίδας διαλεγμένο από τους ίδιους τους μαθητές.
Γνωρίσαμε τα δικαιώματα των παιδιών με εικόνες που βρήκαμε από τον οργανισμό της UNICEF, μέσα από την παρακάτω παρουσίαση:
Η κάθε ανάγκη έχει ένα όνομα και αυτό είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ. Έτσι παροτρύναμε τους μικρούς μαθητές μας να ζωγραφίσουν ποια είναι η μεγαλύτερη ανάγκη του φίλου τους.
Κατόπιν οι μαθητές ζωγράφισαν τη λύση που θα έδιναν σε κάθε πρόβλημα σύμφωνα με τις εικόνες που είχαν επιλέξει, τα οποία και παρουσίασαν στην ολομέλεια.
Οι μαθητές επίσης ήρθαν σε επαφή με έργα του ζωγράφου Γεώργιου Ιακωβίδη και κατανόησαν ότι η τέχνη όπως ένας πίνακας ζωγραφικής “μιλάει” για τα δικαιώματα. Αφού χωρίστηκαν σε ομάδες όπως Επιβίωσης, Ανάπτυξης Προστασίας και Συμμετοχής ανέλυσαν από κοινού με βάση τέσσερις χαρακτηριστικούς πίνακες του Ιακωβίδη ζωγράφισαν τι πιστεύουν ότι μπορεί να συνέβη ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ.
Στο τέλος οι μαθητές θέλοντας να ευαισθητοποιήσουν τους γονείς τους μαθητές της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας του Δημοτικού Σχολείου, δημιούργησαν τη δική τους αφίσα έργο τέχνης όπου την ανάρτησαν στην είσοδο του Νηπιαγωγείου . Κάθε καραβάκι που πλέει στη θάλασσα έδινε το δικό του μήνυμα, αναδεικνύοντας ένα δικαίωμα.















