2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά

Τίτλος: «Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων»

 

Στην αρχή δημιουργήθηκε το συμβόλαιο της ομάδας όπου συναποφασίσθηκαν οι κανόνες  που θα τηρούνται.

IMG 9035

 Έπειτα δημιουργήθηκε ένας εννοιολογικός χάρτης βασιζόμενος στην ιδεοθύελλα για τις γνώσεις των μαθητών ως προς τα ζώα που μας δίνουν τροφή.

IMG 9043

Κατόπιν διαμοιράστηκαν εικόνες με προϊόντα ζώων και τα παιδιά κλήθηκαν να διερευνήσουν σε ποια ζώα ανήκουν.

IMG 9038

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και η κάθε ομάδα επίλεξε ένα ζώο που προσφέρει στον άνθρωπο και αναζήτησε στο διαδίκτυο αλλά και μέσα από βιβλία που ήδη υπήρχαν στη βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου εικόνες για τα προϊόντα που προσφέρει το ζώο που διάλεξε.

IMG 9041 IMG 9039

Κατόπιν προβλήθηκε ο πίνακας ζωγραφικής του Σαγκάλ «Εγώ και το χωριό».

17d

Χρησιμοποιήσαμε το «μοντέλο» D.Perkins για την συστηματική παρατήρηση και ανάλυση του συγκεκριμένου έργου τέχνης, μέσα από τέσσερις διαδοχικές φάσεις: «παρατηρώ», «σκέφτομαι δημιουργικά», «σκέφτομαι κριτικά» και «σκέφτομαι ολιστικά». Το αποτέλεσμα ήταν οι μαθητές να κατανοήσουν τη σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ζώων και ανθρώπου.

 Εν συνεχεία η εκπαιδευτικός μοίρασε εικόνες ανά ζεύγη που απεικόνιζαν ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον και ζώα σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής.

chickens 2522623 1280 Αντιγραφή chicken 2584740 1280

images animal farming 1851018 1280

cowshed 4464199 1280 cows 3441672 1280

sheep 678196 1280 sheep 15014 1280

Έπειτα ο προβληματισμός των μαθητών αναπτύχθηκε περαιτέρω παρακολουθώντας  ενδεικτικά βίντεο για την εισαγωγή νέων γνώσεων σχετικά με την εκτροφή των ζώων σε βιομηχανικές μονάδες και τις συνθήκες που επικρατούν σ’ αυτές.

Με αυτόν τον τρόπο ακολούθησε αβίαστα η συζήτηση περί δικαιωμάτων των ζώων και η εκπαιδευτικός τους πρόβαλε μία αφίσα που αφορά σε αυτά.

Poster Animals rights

Αφού η αφίσα επεξεργάσθηκε από τους μαθητές, αποφασίσθηκε να δημιουργηθεί ένα βιβλίο με βάση τα δικαιώματα των ζώων.

Στόχος των μαθητών μας ήταν με αυτό το βιβλίο να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές και άλλων σχολείων όπως και του συστεγαζόμενου Δημοτικού Σχολείου Αραχναίου όπου το προέβαλαν.