2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά
Τίτλος: «Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων»
Στην αρχή δημιουργήθηκε το συμβόλαιο της ομάδας όπου συναποφασίσθηκαν οι κανόνες που θα τηρούνται.
Έπειτα δημιουργήθηκε ένας εννοιολογικός χάρτης βασιζόμενος στην ιδεοθύελλα για τις γνώσεις των μαθητών ως προς τα ζώα που μας δίνουν τροφή.
Κατόπιν διαμοιράστηκαν εικόνες με προϊόντα ζώων και τα παιδιά κλήθηκαν να διερευνήσουν σε ποια ζώα ανήκουν.
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και η κάθε ομάδα επίλεξε ένα ζώο που προσφέρει στον άνθρωπο και αναζήτησε στο διαδίκτυο αλλά και μέσα από βιβλία που ήδη υπήρχαν στη βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου εικόνες για τα προϊόντα που προσφέρει το ζώο που διάλεξε.
Κατόπιν προβλήθηκε ο πίνακας ζωγραφικής του Σαγκάλ «Εγώ και το χωριό».
Χρησιμοποιήσαμε το «μοντέλο» D.Perkins για την συστηματική παρατήρηση και ανάλυση του συγκεκριμένου έργου τέχνης, μέσα από τέσσερις διαδοχικές φάσεις: «παρατηρώ», «σκέφτομαι δημιουργικά», «σκέφτομαι κριτικά» και «σκέφτομαι ολιστικά». Το αποτέλεσμα ήταν οι μαθητές να κατανοήσουν τη σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ζώων και ανθρώπου.
Εν συνεχεία η εκπαιδευτικός μοίρασε εικόνες ανά ζεύγη που απεικόνιζαν ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον και ζώα σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής.
Έπειτα ο προβληματισμός των μαθητών αναπτύχθηκε περαιτέρω παρακολουθώντας ενδεικτικά βίντεο για την εισαγωγή νέων γνώσεων σχετικά με την εκτροφή των ζώων σε βιομηχανικές μονάδες και τις συνθήκες που επικρατούν σ’ αυτές.
Με αυτόν τον τρόπο ακολούθησε αβίαστα η συζήτηση περί δικαιωμάτων των ζώων και η εκπαιδευτικός τους πρόβαλε μία αφίσα που αφορά σε αυτά.
Αφού η αφίσα επεξεργάσθηκε από τους μαθητές, αποφασίσθηκε να δημιουργηθεί ένα βιβλίο με βάση τα δικαιώματα των ζώων.
Στόχος των μαθητών μας ήταν με αυτό το βιβλίο να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές και άλλων σχολείων όπως και του συστεγαζόμενου Δημοτικού Σχολείου Αραχναίου όπου το προέβαλαν.















