Στην αρχή κάθε νέας σχολικής χρονιάς όλοι- μαθητές και εκπαιδευτικοί, βιώνουν την ίδια αγωνία.
- Ποιες νέες γνωριμίες θα κάνουν;
- Πως θα είναι τα παιδιά που θα γνωρίσουν και οι δάσκαλοί τους;
- Τι προτιμήσεις θα έχουν;
Κάθε χρόνο λοιπόν δεν μπορούν να απουσιάζουν τα παιχνίδια γνωριμίας από το… «μενού» των πρώτων δραστηριοτήτων που λαμβάνουν χώρα σε κάθε νηπιαγωγείο. Έτσι και στο δικό μας όπου το έναυσμα δόθηκε από ένα μήλο.
Ναι καλά ακούσατε, ένα φρέσκο κατακόκκινο μήλο που έκανε την εμφάνισή του και άλλαξε χέρια σταδιακά, μας έδωσε την ευκαιρία να μάθουμε τις πρώτες χρήσιμες πληροφορίες για τους μικρούς μας μαθητές και φυσικά να σπάσουμε τον «πάγο». Ο μηλο-κλέφτης πληροφοριών ήταν πια γεγονός.
Πρώτα μάθαμε το όνομά τους, μετά το αν έχουν αδέρφια, ύστερα το αγαπημένο τους παιχνίδι, το αγαπημένο τους φαγητό, το αγαπημένο τους χρώμα και φυσικά το αγαπημένο τους φρούτο. Όλες αυτές οι πολύτιμες πληροφορίες συνθέτουν ένα όμορφο παζλ που διαμορφώνει την πρώτη εικόνα μας γι’ αυτούς και φυσικά την πρώτη τους εικόνα για εμάς.
Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας, το ΠΟΡΤΡΕΤΟ μας όπως το ονομάσαμε και φυσικά γράψαμε το ΟΝΟΜΑ μας, με διάφορους τρόπους.
Έπειτα δημιουργήσαμε με κομμάτια από γλασσέ στο χρώμα προτίμησης του καθενός το μονόγραμμά μας, εξασκώντας παράλληλα τη λεπτή κινητικότητά μας, κόβοντας και κολλώντας.
Δημιουργήσαμε τη δική μας ταυτότητα με τη φωτογραφία μας, το δαχτυλικό μας αποτύπωμα και κατανοήσαμε παράλληλα πόσο μοναδικός και διαφορετικός είναι ο καθένας μας. Κατασκευάσαμε το δικό μας αερόστατο που θα κοσμεί πλέον τον ουρανό της τάξης μας δίνοντας προσωπικές πληροφορίες για τον καθένα από εμάς.
Δημιουργήσαμε με τα αγαπημένα μας cupcakes μια περιοχή όπου τα γενέθλια όλων γράφτηκαν πίσω από τη φωτογραφία τους, μαθαίνοντας πότε θα μεγαλώσουν ένα χρόνο. Επίσης μετρήσαμε το ύψος μας και συγκρίναμε για να βρούμε τον ψηλότερο μαθητή της τάξης.
Για να συνυπάρχουμε όμως είναι σημαντικό είναι να γνωρίζουμε ωραίους τρόπους συμπεριφοράς, γεγονός που μας οδήγησε να συζητήσουμε για τους κανόνες της τάξης που θα φροντίσουν για την αρμονική διαβίωσή μας.![]()
Διαβάσαμε το παραμύθι: «Ο Σπίθας πάει σχολείο» όπου μας προβλημάτισε και έπειτα κληθήκαμε να ζωγραφίσουμε την αγαπημένη μας σκηνή.
Παρατηρήσαμε τον εαυτό μας στο καθρέφτη και προσπαθήσαμε να τον περιγράψουμε στους φίλους μας, ανακαλύπτοντας τυχόν ομοιότητες και διαφορές από αυτούς. Αυτό μας οδήγησε να γνωρίσουμε καλύτερα τα μέρη του σώματός μας. Εξαιρετική βοήθεια στην όλη διαδικασία έδωσε και τα παρακάτω τραγούδια :

