Σήμερα 10 Μαϊου 2015 λέμε και εμείς με τον δικό μας τρόπο Χρόνια Πολλά στις μανούλες μας φτιάχνοντάς τους με τα χεράκια μας όμορφα δωράκια!
Χρόνια Πολλά σε όλες τις μανούλες! 😛
Σήμερα 10 Μαϊου 2015 λέμε και εμείς με τον δικό μας τρόπο Χρόνια Πολλά στις μανούλες μας φτιάχνοντάς τους με τα χεράκια μας όμορφα δωράκια!
Χρόνια Πολλά σε όλες τις μανούλες! 😛
Επιτέλους ο καιρός μετά το Πάσχα μας βοήθησε να μιλήσουμε αναλυτικότερα για την Άνοιξη και τις ομορφιές της. Τα χρώματα, τα αρώματα και οι ήχοι τριγύρω, μας βοήθησαν αρκετά σ αυτό. Ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με τα λουλούδια και τα έντομα της εποχής αυτής.
Λουλούδια απο τις αυλές των μικρών μας μαθητών και την αυλή του σχολείου μας στόλιζαν καθημερινά το βάζο του σχολείου μας.
Αναγνωρίσαμε Λουλούδια
Μυρίσαμε….
Μιλήσαμε για το πως μεγαλώνει το φυτό, είδαμε σπόρους και κάναμε το ανάλογο φύλλο εργασίας με τα μέρη του φυτού.
Γίναμε και εμείς ζωγράφοι βλέποντας έργα διάσημων ζωγράφων
Κατασκευάσαμε λουλούδια με διάφορους τρόπους και τεχνικές
Φτιάξαμε το δέντρο της Άνοιξης σε ομαδική και ατομική εργασία
Μετρήσαμε λουλούδια και αναγνωρίσαμε φωνούλες
Φτιάξαμε το αλφαβητάρι των λουλουδιών. Κάθε μέρα ένα διαφορετικό παιδί το έπαιρνε σπίτι του και κολλούσε εικόνες λουλουδιών απο περιοδικά ή το διαδίκτυο,στο αντίστοιχο γράμμα.
Διαβάσαμε πολλά παραμύθια που αφορούσαν το θέμα μας, ένα απο αυτά ήταν και “Το Χαρούμενο Λιβάδι” της Φυλλιώς Νικολούδη.
Ζωγραφίσαμε ομαδικά το χαρούμενο λιβάδι με τις παπαρούνες και τις μαργαρίτες.
Επισκεφτηκαμε φυτώριο κοντά στο σχολείο μας να δούμε απο κοντά διάφορα λουλούδια και φυτά.
Φυτέψαμε λουλουδάκια στην αυλή μας με τη βοήθεια των γονιών.
Φτιάξαμε στεφάνι ενόψει Πρωτομαγιάς!
Ασχοληθήκαμε τέλος, με τα έντομα φτιάχνοντας διάφορες κατασκευές.
Αυτή την περίοδο στο νηπιαγωγείο μας, ασχολούμαστε με τη θεματική ενότητα της Άνοιξης και έτσι αποφασίσαμε με τα παιδιά να έρθουμε σε επαφή με το φυτώριο της περιοχής για να δούμε απο κοντά είδη λουλουδιών, κηπευτικών, δέντρων και να μας μιλήσει ο γεωπόνος και ιδιοκτήτης του φυτωρίου.Έτσι λοιπόν στις 29/4/2015 πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο φυτώριο της κα Γαλέα στην περιοχή του Αγίου Νικολάου.
Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας ” Άνοιξη και Λουλούδια ” δώσαμε περισσότερο χρώμα στην αυλή μας φυτεύοντας λουλούδια με τη βοήθεια γονιών.
Αρχικά φορέσαμε τα ανοιξιάτικα καπελάκια μας που κατασκευάσαμε με τα παιδιά και βγήκαμε στην αυλή που μας περίμεναν ήδη οι μαμάδες. Η χαρά μας δεν περιγράφεται!
Χωριστήκαμε σε ομάδες. Κάθε μαμά ανέλαβε μια ομάδα τριών παιδιών και ένα σημείο για να φυτεύσουν στην αυλή του σχολείου.
Ακολούθησαν… εργασία και χαρά!
Το αποτέλεσμα της δουλειάς μας…
Ακολούθησε πρωινό στην αυλή και κεράσματα για την δουλειά που κάναμε και τον κόπο μας.
Αφού πήραμε δύναμη ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητες της ημέρας, φτιάχνοντας το πρωτομαγιάτικο στεφάνι μας.
Αποχωρήσαμε απο το σχολείο μας κρατώντας το δωράκι μας και τις όμορφες κατασκευές μας!
Να ευχαριστήσουμε θερμά…
Την κα Μαρία Μπάκα, μητέρα μαθήτριάς μας, για την προσφορά των λουλουδιών που φυτέψαμε στην αυλή μας αλλά και για το όμορφο λουλουδάκι- πανσεδάκι που προσέφερε σε όλους τους μαθητές μας.
Επίσης , τις μανούλες που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή μας και βοήθησαν στο φύτεμα των λουλουδιών δίνοντας χαρά στους μαθητές μας…
και όλους ανεξαιρέτως τους γονείς που λόγω της εργασίας τους δεν κατάφεραν να είναι κοντά μας, αλλά επιβράβευσαν τους μικρούς μας μαθητές με τον όμορφο λόγο τους για τη δουλειά που έκαναν και το όμορφο αποτέλεσμά της.
Σας Ευχαριστούμε όλους!
Αρχίζουμε σιγά σιγά να οδεύουμε προς το Πάσχα, γι’ αυτό επιλέξαμε να ξεκινήσουμε την κουβέντα μας για τα Πάθη του Χριστού και τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας με μια σειρά από εικόνες της εκκλησίας μας που τοποθετήσαμε στον πίνακα συζήτησης στη γωνιά της παρεούλας αλλά και απο εικόνες που βρήκαμε στο διαδίκτυο.
Βάλαμε σε χρονική ακολουθία τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας φτάνοντας στην Κυριακή του Πάσχα.
Ακούσαμε και μάθαμε τα κάλαντα του Λαζάρου.
Ζωγραφίσαμε τη Σταύρωση του Χριστού.
Βάψαμε πασχαλινά αβγά.
Και κάναμε πολλές πασχαλινές κατασκευές.
Καλό Πάσχα!!!!
Στο νηπιαγωγείο μας με αφορμή την 25η Μαρτίου 1821 και μετά την επίσκεψή μας στην λαογραφικό μουσείο δημιουργήσαμε μια λαογραφική γωνιά με αντικείμενα απο άλλη εποχή τα οποία έφεραν τα παιδιά από το σπίτι τους.
Οι φορεσιές στη λαογραφική έκθεση που επισκεφτήκαμε ήταν αφορμή για την ενασχόληση μας με τις παραδοσιακές φορεσιές.Αναζητήσαμε εικόνες στο διαδίκτυο απο φορεσιές που φορούσαν την εποχή της επανάστασης σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Αντιστοιχίσαμε τα μέρη της φορεσιάς του τσολιά στο κατάλληλο σημείο του σώματος του
Φτιάξαμε τσαρούχια τσολιά και αμαλία…
Παίξαμε παιχνίδια σειροθέτησης βάζοντας τους τσολιάδες και τις αμαλίες στη σειρά απο το μικρότερο στο μεγαλύτερο και αντίστροφα.
Μέσα απο φωτογραφίες ηρώων της επανάστασης διαλέξαμε τον δικό μας αγαπημένο ήρωα και τον ζωγραφίσαμε φτιάχνοντας ένα κάδρο
Τα συνθήματα της εποχής εκείνης και η κατασκευή της ελληνικής σημαίας ήταν οι δύο επόμενες δραστηριότητές μας.
Μάθαμε επίσης το Γράμμα Ε,ε
Οι μάχες και οι ναυμαχίες που έλαβαν μέρος οι σπουδαίοι άνθρωποι του 1821 έγιναν πίνακες ζωγραφικής.
“Τα Ελληνάκια” της Ευγενίας Φακίνου, ένα παραμύθι εμπνευσμένο από τα κεντήματα, τα λιθόγλυπτα και τα υφαντά της ελληνικής λαϊκής τέχνης μας ενέπνευσε να φτιάξουμε κάδρα με εικόνα απο το παραμύθι.
Δε πρέπει να ξεχνάμε τη σημασία του διπλού εορτασμού της 25ης Μαρτίου: τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, το χαρμόσυνο μήνυμα του αρχάγγελου Γαβριήλ προς την Παναγία, ότι θα γεννήσει τον Χριστό!
Παρακάτω δημιουργήσαμε ένα βίντεο με ζωγραφιές των παιδιών για την 25η Μαρτίου!
Τα ποιήματα των μαθητών μας απο τη γιορτή της 25ης Μαρτίου.
Στις 17/3/2015 πραγματοποιήσαμε διδακτική επίσκεψη στη Λαογραφική Συλλογή Δυτικής Μάνης στην Περιοχή της Πλάτσας και στο Θέατρο της περιοχής. Επισκεφτήκαμε ένα κέντρο προβολής του λαϊκού πολιτισμού της περιοχής, ο οποίος περιλαμβάνει πάνω από 700 αντικείμενα (οικιακής χρήσης, όπλα, ρουχισμό, εργαλεία νομίσματα κ.λπ.).
Οι παρακάτω εικόνες δεν μπορούν ακριβώς να αποτυπώσουν τα συναισθήματα που νιώσαμε και όλα όσα είδαμε και στα δύο μέρη που επισκεφτήκαμε στο χωριό, αλλά και την προσπάθεια όλων των ανθρώπων που βοήθησαν να δημιουργηθεί η Λαογραφική Συλλογή. Ευχαριστούμε θερμά το Δήμο Δυτικής Μάνης που μας “άνοιξε” τις πόρτες του μουσείου και ιδιαίτερα τον κ. Πουλάκο Δημήτρη που μας μετέφερε στο χωριό και μερίμνησε να μας υποδεχτούν και να μας ξεναγήσουν στο χώρο.
Ξεκινήσαμε την εξερεύνηση του σώματος με τα εξωτερικά του μέρη και χαρακτηριστικά.
Ένα τραγούδι για το ξεκίνημα μας και για την αναγνώριση των μερών του σώματος μας “έβαλε” ευχάριστα στη θεματική μας αυτή ενότητα.
Βιβλία και πλόυσιο εποπτικό υλικό ήταν στα χέρια των παιδιών.
Ανακαλύψαμε τα εσωτερικά μας όργανα μέσα απο βιβλια και εποπτικό υλικό
Μιλήσαμε για τα κόκκαλά μας και παίξαμε διάφορα παιχνίδια, σχηματίσαμε τον ανθρώπινο σκελετό και στη συνέχεια δημιουργήσαμε τη δική μας κατασκευή.
Μετρήσαμε το ύψος μας το βάρος και τη περιφέρεια της μέσης μας στα πλαίσια της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ.
Αναφερθήκαμε στις μονάδες μέτρησης, κάναμε μετρήσεις , καταγραφές και συγκρίσεις.
Βλέποντας παράξενα πρόσωπα στους πίνακες διάσημων ζωγράφων αποφασίσαμε να πειραματιστούμε και εμείς με τη ζωγραφική περίεργων προσώπων.
Σχεδιάσαμε το ταξίδι που κάνει το αίμα στο σώμα μας
Η καρδιά και οι παλμοί της καθώς και η φροντίδα του σώματός μας με τη δημιουργία μιας γωνιάς ιατρείου ήταν η επόμενη δραστηριότητά μας.
Η ιστορία “Ο Μάκης Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι” έγινε η αφορμή να μιλήσουμε για το στομάχι μας και τη λειτουργιά του.
Η εξέλιξή του ανθρώπου στη διάρκεια της ζωής του ηταν η τελευταία μας δραστηριότητα στα πλαίσια αυτής τη θεματική ενότητας.
Ακολούθησαν διάφορες δραστηριότητες για τη στοματική υγιεινή.
Πρόσφατα σχόλια