Η Αποταμίευση είναι μια δύσκολη έννοια για τα παιδιά γι αυτό και προσπαθήσαμε να την προσεγγίσουμε μέσα από παραμύθια και μύθους μιας και τα σχολικά μας προγράμματα αυτή τη χρονιά αφορούν τους μύθους και τα παραμύθια.
Ξεκινήσαμε με το μύθο του Αισώπου ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας
Σχολιάσαμε το μύθο και την προνοητική κίνηση των μυρμηγκιών που μάζευαν την τροφή τους πριν φτάσει ο Χειμώνας και μέσα απο αυτό προσπαθήσαμε να παρουσιάσουμε την έννοια της αποταμίευσης και την δυνατότητα του ανθρώπου να μαζεύει χρήματα για να χρησιμοποιήσει σε κάποια άλλη χρονική στιγμή για να καλύψει ανάγκες του και να αγοράσει υλικά αγαθά. Τα παιδιά θέλησαννα αλλάξουν το τέλος της ιστορίας του μύθου.” εμείς κυρία θα καλούσαμε τον τεμπέλη τζίτζικα στο σπίτι μας και θα του δίναμε φαγητό” Αυτό έγινε αφορμή να αναφερθούμε στην αξία της προσφοράς προς τον συνάνθρωπό μας. Τα παιδιά πρότεινα τις ιδέες τους για το τι θα έκαναν τα χρήματα του δικού τους κουμπαρά.
- Θα τα έδινα στα παιδάκια στην Αφρική
- Θα τα έδινα στον μπαμπά μου
- Θα αγόραζα φαγητό να το δώσω στα παιδάκια που πεινάνε κ.α.
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τα χρήματα.Παρατηρήσαμε το εποπτικό μας υλικό
Ξεχωρίσαμε τα χαρτονομίσματα απο τα κέρματα
Μιλήσαμε για τα σχήματα τους το ορθογώνιο και τον κύκλο και κάναμε ανάλογα φύλλα εργασίας
Ομαδοποιήσαμε τα χαρτονομίσματα
Αντιστοιχίσαμε τα κέρματα με την ανάλογη εικόνα
Μιλήσαμε για τις τράπεζες και ιδιαίτερα το ταχυδρομικό ταμιευτήριο αφού την προηγούμενη ημέρα είχαμε επισκεφθεί το ταχυδρομείο του διπλανού χωριου και οι υπάλληλοι του μας μίλησαν για τα χρήματα και τις χρηματικες συναλλαγές που έχουν με τους πελάτες τους και οτι πολλές φορές τα ταχυδρομεία λειτουργούν και ως τράπεζες.
Αναφερθήκαμε και στον ταχυδρόμο της αρχαιότητας , το θεό Ερμή, διαβάσαμε από τη Μυθολογία της Σ. Ζαραμπούκα πώς γεννήθηκε, μάθαμε τα κύρια χαρακτηριστικά του και τον ζωγραφίσαμε.
Στο κέρμα των 2 ευρώ απεικονίζεται η απαγωγή της Ευρώπης από τον μεταμορφωμένο σε ταύρο Δία
Διαβάσαμε το μύθο της αρπαγής της Ευρώπης:
Η Ευρώπη ήταν αδελφή του Κάδμου, ιδρυτή της Θήβας και κόρη του Αγήνορα και της Τηλεφάσας, ηγεμόνων ενός ελληνικού νησιού με το όνομα Φοινίκη δυτικά της Ελλάδας και πιο πέρα από τη Σικελία, στη θάλασσα της Τύρου.
Όταν μεγάλωσε, μια μέρα πήγε στα λιβάδια της παραλία, για να παίξει με τις φίλες της και να μαζέψει λουλούδια. Εκεί συνάντησε το θεό Δία. Εκείνον αμέσως τον χτύπησε ο Έρωτας και για να την πλησιάσει μεταμορφώθηκε σε ήρεμο, εύσωμο και δυνατό ταύρο και πήγε δίπλα της κάνοντας δήθεν ότι βόσκει, σκεφτόμενος με τι τρόπο θα την κατακτούσε. Εκείνη τότε πλησίασε τον ταύρο – Δία και άρχισε να τον χαϊδεύει γοητευμένη από την ωραία κορμοστασιά του και τη μυϊκή του δύναμη. Σε λίγο δε δίστασε και να τον ιππεύσει. Τότε αυτός άρχισε να τρέχει με αστραπιαία ταχύτητα. Η Ευρώπη έκλαιγε, μα δεν μπορούσε να πηδήσει, γιατί φοβόταν μη σκοτωθεί. Ο μεταμορφωμένος σε ταύρο θεός διέσχισε τη θάλασσα συνοδευόμενος από Τρίτωνες και Νηρηίδες και έφτασε στην Κρήτη. Όταν επιβιβάστηκε στο νησί, ο ταύρος δεν φαινόταν πια, αλλά ο Δίας πήρε από το χέρι την Ευρώπη και την οδήγησε στο Δικταίον άντρο, κατακόκκινη και με το βλέμμα χαμηλωμένο γιατί είχε πια καταλάβει που πήγαινε. Καρπός των ερωτικών ενώσεων του Δία και της Ευρώπης στην Κρήτη ήταν ο Μίνωας και ο Ραδάμανθυς.
Αργότερα, όταν ο Δίας εγκατέλειψε την Ευρώπη και πήγε στον Όλυμπο, η Ευρώπη πήρε για δεύτερο σύζυγό της το βασιλιά της Κρήτης Αστέρωνα, που υιοθέτησε και τα παιδιά που είχε αποκτήσει αυτή από το Δία.
Μετά το θάνατο του βασιλιά Αστέριου, το θρόνο της Κρήτης πήρε ο μεγαλύτερος από τους θετούς γιους του, ο Μίνωας, ο οποίος έγινε ο πρώτος Έλληνας θαλασσοκράτορας και νομοθέτης.
Παρατηρήσαμε με το μεγεθυντικό φακό το κέρμα των 2 ευρώ, ψάξαμε στο διαδίκτυο και βρήκαμε μία απεικόνιση του μύθου σε ψηφιδωτό και ζωγραφίσαμε το μύθο.
Μάθαμε την παροιμία..”φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι”και το κατασκευάσαμε με γκοφρέ χαρτί
Τέλος φτιάξαμε τους δικούς μας κουμπαράδες με άχρηστα υλικά (ρολά απο χαρτί υγείας) κάνοντας έτσι για μια ακόμα φορά αισθητή την έννοια της οικονομίας και του μηδενικού κόστους, γιατί αποταμίευση δεν κάνουμε μόνο με χρήματα αλλά και με αντικείμενα.
Αφιερώστε λίγο χρόνο να διαβάσετε μαζί με τα παιδιά τις παρακάτω ιστορίες που βρήκαμε στο διαδίκτυο πατώντας Ctrl + Enter
Ψωνίζω συνετά Δε σκορπάω τα Λεφτά
Πρόσφατα σχόλια