Όλοι μας, μικροί και μεγάλοι είτε από τη θέση του ακροατή, είτε από τη θέση
του αναγνώστη, έχουμε έρθει σε επαφή με τα παραμύθια. Άλλοτε έχουμε κλάψει,
άλλοτε συγκινηθεί, έχουμε θυμώσει, φοβηθεί αλλά κυρίως έχουμε μαγευτεί και
γοητευτεί με τις ιστορίες τους και τις περιπέτειες των ηρώων τους……….
Έτσι λοιπόν και σε εμάς ο ήρωας μας Γλαύκος, στέλνει με το ταχυδρομικό
περιστέρι του παραμυθιού, στις Ίριδες του νηπιαγωγείου μας τις μαγικές
καρτέλες για να μπορέσουν να δημιουργήσουν οι μαθητές μας πολλές
όμορφες ιστορίες που θα μας μεταφέρουν στο δικό τους κόσμο……..
….στάθηκε λοιπόν η αφορμή για να σχεδιάσουν τη δομή του κειμένου
και στη συνέχεια να διηγηθούν το δικό τους ομαδικό παραμύθι
οι μαγικές καρτέλες λοιπόν δημιουργούν την ατμόσφαιρα ενός δημιουργικού
παιχνιδιού που οι μαθητές ανακατεύουν, επιλέγουν τυχαία και ακολουθούν
πιστά της οδηγίες που δίνουν οι καρτέλες για μπορέσουν να ταξιδέψουν στο
δικό τους μονοπάτι με κύριο σκοπό τη δημιουργία παραμυθιού….
αφού ολοκληρώσουν το ταξίδι τους στο κόσμο της φαντασίας περνάνε στη
συγγραφή παραμυθιού . ( Διαβάστε το παραμύθι τους )
Σςςςς παραμύθι θα αρχινήσει !!
“Μία φορά και έναν καιρό στο παραμυθοχωριό υπήρχαν πολλά λουλούδια
κρίνοι και τριαντάφυλλα. Εκεί ζούσαν πολλές πεταλούδες πουλιά και δέντρα.
Ήταν όλοι φίλοι και έπαιζαν όλη μέρα . Όμως μια μέρα το πουλάκι Τσίτο πήγε
να βρει το φίλο του τον Αχιλλέα που ζούσε στη Λεκάδα . Ταξίδευε μέρες,
μέρες πολλές και όταν έφτασε έβλεπε πολλούς Αετούς και πολλά άλλα
είδη πουλιών. Εκεί όμως είχε κι έναν εχθρό τον άνθρωπο κυνηγό που
σκότωνε πουλιά. Φοβόταν πολύ αλλά αποφάσισε μία μέρα με τους τρεις
φίλους του Αετούς να πάνε να του μιλήσουν “κυνηγέ, κυνηγέ σταμάτα
να σκοτώνεις πουλιά γιατί ομορφαίνουμε τη φύση και έχουμε κι εμείς ζωή”
Ο κυνηγός κοιτούσε ποιος του μιλά και είχε μείνει άφωνος. Τότε χάιδεψε
στη ράχη τα πουλιά και τους είπε πετάω το όπλο μου δεν μου δεν
μου χρειάζεται πια …μπορώ να σας έχω φίλους; Και τα πουλιά κελαηδούν
για να πουν ναιιιιιιι
και ζήσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα”
Στη συνέχεια δημιουργούν την ίδια ιστορία ως ψηφιακό παραμύθι αφού
πρώτα ολοκληρώνεται η εικονογράφηση και ηχογράφηση του παραμυθιού.
Εικονογράφηση και Συγγραφή παραμυθιού απο τους μαθητές του Ολοήμερου
Τμήματος: Ιλιριάνα, Αθηνά, Ντέσιο, Αρίων, Παναγιώτης Φ, Πέτρος,
Παναγιώτης Τ, Αρμέλα, Σεγκίτα, Αμαρίλντο, Ελουέρντα, Βαλέρια , Ευφημία,
Νικόλαος, Νίκος, Νόρι, Φαμπιόλα, Σιλβάνα, Νίκη, Ανδρέας, Μαρία, Κατερίνα.
Καθώς η ώρα περνά ένας από τους μαθητές σκέφτηκε να γράψουν γράμμα
και να πουν το δικό τους ευχαριστώ στο δημιουργό των μαγικών καρτελών….
Καλούν λοιπόν το ταχυδρομικό περιστέρι και με πολύ αγάπη φεύγει το
γράμμα ……
ΣΑΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΓΙΑΤΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙ ΤΗΝ ΦΑΝΤΑΣΙΑ, ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΓΙΚΩΝ ΚΑΡΤΕΛΩΝ.
ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΣΟΥ ΝΑ ΜΟΙΡΑΖΕΣΑΙ ΤΙΣ ΓΟΝΙΜΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΣΟΥ ΜΕ ΜΑΣ.
Καλημέρα! Οι μαγικές καρτέλες είναι η μαγική τράπουλα των παραμυθιών του Κ. Κώστα Στοφόρου που περιέχει 21 κάρτες με εικόνες και ερωτήσεις. Οι μαθητές αφού ανακατέψουν την κάρτες επιλέγουν τυχαία μία κοιτάζουν την εικόνα
και στη συνεχεία διαβάζουν το περιεχόμενο της κάρτας πχ:ο ήρωας εκτελεί τον άθλο του και εμείς ρωτάμε ποιος είναι ο άθλος του ήρωα; άλλη κάρτα γράφει : τα μαγικά δώρα, άλλη κάρτα γράφει η αναγνώριση του ήρωα είσαι σπουδαίος,ο γάμος του ήρωα….κοκ
με την καθοδήγηση την δική μας βγαίνει μια πολύ ωραία ιστορία απο τα παιδιά! Επίσης ένα πολύ καλό παραμύθι που κυκλοφορεί απο φέτος ειναι “Γλαύκος και Ίρις” εκδώσεις ΄Ανεμος Στο τέλος του βιβλίου υπάρχουν πληροφορίες για το πως μπορεί κανείς να το αξιοποίηση παιδαγωγικά και στη σελίδα του Άνεμου υπάρχει υλικό- ασκήσεις σε μορφή παιχνιδιού βασισμένες στην ιστορία του παραμυθιού που μπορεί ο μαθητής να απαντήσει …το υλικό είναι σε Pdf και έτσι μπορεί κανείς να το εκτυπώσει δωρεάν!!Αν έχετε και εσείς να μας προτείνετε ένα βιβλίο με χαρα θα δεχτούμε την πρόταση!