Καθώς δουλεύουμε ως θέμα την διατροφή……… ένα παιδί που έχει μαζί του ένα
δεινόσαυρο ρωτά “ποια μπορεί να είναι η τροφή των δεινοσαύρων” έτσι λοιπόν
προκύπτει και το επόμενο θέμα μας.
Αρχικά οι μαθητές ανταλλάσσουν πληροφορίες μεταξύ τους και διαπιστώνεται
πως οι γνώσεις των παιδιών πάνω στο θέμα είναι πολλές, έτσι η νηπιαγωγός
αποφασίζει να γίνει μαθήτρια και κάνει τις εξής ερωτήσεις:
- Που ζούσαν οι δεινόσαυροι; ( Στον προϊστορικό κόσμο, στη χώρα των
δεινοσαύρων και έχει πολλά ηφαίστεια. Απαντά ο μαθητής: Παναγιώτης Φ)
- Πετάνε; ( Ναι οι Φτερόσαυροι, ο Ντίρεξ, ο Στεγόσαυρος και ο δράκος κυρία
απαντά ο μαθητής : ο Πέτρος )
- Τι τρώνε; ( Κρέας και δέντρα. Απαντά ο μαθητής : Αρίων
- Τι ονόματα έχουν : ( Ντίρεξ, Τυραννόσαυρος, Τρυκεράτοψ, Αγγελόσαυρος
Απαντούν οι μαθητές: Ιλιριάνα, Αθηνά , Πέτρος, Αρίων )
- Πόσο μεγάλοι είναι ; ( Είναι μεγάλοι , πιο μεγάλοι από εμάς 100 μέτρα.
Απαντά ο μαθητής: Νικόλαος . Και κάποιοι είναι μικροί …συνεχίζει ο
μαθητής : Αρίων
- Είναι επικίνδυνοι; ( Ναι γιατί σκοτώνουν ανθρώπους με τα νύχια τους ,
την ουρά τους και τους τρώνε. Απαντούν οι μαθήτριες : Σεγκίτα, Αθηνά
- Υπάρχουν δεινόσαυροι σήμερα; ( Όχι . Απαντούν όλα τα παιδιά μαζί)
- Γιατί εξαφανίστηκαν; ( Γιατί ήρθαν μετεωρίτες και κομήτες. Απαντά ο
μαθητής : Πέτρος)
- Υπήρχαν παιδιά τότε; ( Όχι ούτε σπίτια μόνο δέντρα και δεινόσαυροι
και μία σπηλιά. Απαντούν οι μαθητές : Παναγιώτης Τ, Αρμέλα , Πέτρος,
Παναγιώτης Φ )
Μετά από αυτό συγκεντρώνεται από τους μαθητές το εποπτικό υλικό μιας και το
ενδιαφέρον τους είναι πολύ μεγάλο…..
Όλα τα νήπια αγγίζουν τους δεινόσαυρους ( φουσκωτά ) που έφερε
μία μαθήτρια ενώ παράλληλα κάποια άλλα παρατηρούν το σκελετό του
( Αφίσα βιβλίου…)
Στη συνέχεια εκδηλώνουν επιθυμία να δημιουργήσουν μουσείο των
δεινοσαύρων στην τάξη τους ….Έτσι κατασκευάζουν δεινόσαυρους από πηλό και
πλαστελίνη , φτιάχνουν απολιθώματα δεινοσαύρων , γράφουν τους κανόνες
του μουσείου και με την βοήθεια μίας μητέρας τα παιδιά ζωγραφίζουν ένα μεγάλο
δεινόσαυρο όπου είναι και η αφίσα του μουσείου….
Οι μαθητές στη συνέχεια του προγράμματος κατασκευάζουν δεινόσαυρους από
πλαστικά πιάτα , από χαρτόνι που κόβουν και κολλούν σε χαρτί Α4 και με
μοναδικό τρόπο κατασκευάζουν μία μολυβοθήκη ….
Μεγάλη η έμπνευση των παιδιών…δημιουργούν τα παιχνίδια τους παρέα
με τους φίλους τους δεινόσαυρους….(παιχνίδια μνήμης – αντίληψης , παιχνίδια
λέξεων, παιχνίδια με τους αριθμούς κοκ )
Στη συνέχεια δημιουργούν την μητέρα δεινοσαυρίνα όπου έχει πάνω της όλα τα
παιδιά της αλφαβήτας για να κάνουν τη σωστή αντιστοίχηση κεφαλαίο με μικρό
γράμμα το οποίο μένει σταθερό στη γωνιά της γραφής για να παίζουν τις
ελεύθερες ώρες….
Τα νήπια που έχουν τόσο μεγάλο ενδιαφέρον για το θέμα γράφουν το δικό τους
παραμύθι στον υπολογιστή , το εικονογραφούν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο
και το ηχογραφούν με σκοπό να δημιουργήσουν Ψηφιακό Παραμύθι !!
Τίτλος Παραμυθιού : Ο Φτερόσαυρος
Συγγραφείς : Μαθητές νηπιαγωγείου
Εικονογράφηση : Μαθητές νηπιαγωγείου
Εκδόσεις : Νηπιαγωγείο Αγίου Νικολάου
Πλησιάζουν οι απόκριες και τα νήπια μεταμφιέζονται σε δεινόσαυρους όπου
ακολουθεί ψυχοκινητικό……
Πρόσφατα σχόλια