Υλοποίηση Προγράμματος Δράσεων Κατά της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Κατά τη σχολική περίοδο 2023-2024 στο Νηπιαγωγείο Αμυκλών λαμβάνουν χώρα οι παρακάτω δράσεις για την εξάλειψη του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, με την έγκαιρη ενημέρωση των μαθητών/τριών και των γονέων/κηδεμόνων τους για το εν λόγω θέμα, συμπεριλαμβανομένων και αυτών της θετικής διαπαιδαγώγησης, της σωστής και αποδεκτής συμπεριφοράς, προς αποφυγή κάθε μορφής βίας και επιθετικής συμπεριφοράς από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

1η Δράση:

Ανάγνωση των παραμυθιών “Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε” της Ελίζαμπεθ Βέρντικ (Εκδόσεις Μεταίχμιο) , “Ας πούμε αυτή τη λέξη” της Μαρίας Κουτσανοπούλου (Εκδόσεις Τζιαμπίρη Πυραμίδα) και “Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε” – Συγγραφική ομάδα των μαθητών του 1ου ολοήμερου νηπιαγωγείου Παλαιοκάστρου (Εκδόσεις ΒΑΡΦΗ).

2η Δράση:

Ενδελεχής συζήτηση της ολομέλειας των μαθητών για τη θετική χρήση των χεριών μας και έπειτα από ενεργητική ακρόαση του τραγουδιού των Locomondo“Χέρια σαν κι αυτά” Παιδική Χορωδία Ωδείου Νικόπολις– κατασκευάσαμε ατομική εργασία με τις ιδέες των παιδιών για τα θετικά που κάνουν με τα δικά τους χεράκια και με ειδικές κατασκευές/χειροτεχνίες συνθέσαμε και αναρτήσαμε ομαδικό κολάζ στην αίθουσα.

received 408748008496657 3

3η Δράση:

received 252479837916934 2
Όταν οι φίλοι διαφωνούν κόλλα πέντε!

Εικαστική δημιουργία από το σύνολο των μαθητών του νηπιαγωγείου με το χεράκι που βοηθά στο να διατηρήσει κανείς την ψυχραιμία του σε περιστατικά βίας με 5 προτάσεις – τρόπους, όσα είναι και τα δάχτυλα του χεριού μας ώστε να γίνει η διαχείριση του θυμού.

received 394034150216805 2
1. ΣΤΑΜΑΤΑ 2. ΕΞΗΓΗΣΕ 3. ΑΚΟΥ 4. ΣΚΕΨΟΥ 5. ΔΙΑΛΕΞΕ ΚΑΙ ΠΡΑΞΕ ΜΕ ΗΡΕΜΙΑ

4η Δράση:

Κατασκευή Συμβολαίου της τάξης μεταξύ όλων των μαθητών, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού για τη δέσμευση από μέρους τους ότι θα τηρούν τους κανόνες θετικής συμπεριφοράς. Κατασκευή ομαδικής αφίσας που συμπεριλαμβάνει τους κανόνες ζωγραφισμένους από τους μαθητές, τη σωστή διαχείριση της φωνής με την κυρία Ντεσιμπέλ, την κατασκευή του βάζου με τις γλυκές λέξεις όπως “ευχαριστώ”, “παρακαλώ”, “συγνώμη” κτλ και μουσικοχορευτικού δρώμενου “Τα “ΝΑΙ” και τα “ΌΧΙ” της συμπεριφοράς.

5η Δράση:

Προβολή βίντεο με τρόπους διαχείρισης της ενδοσχολικής βίας και την καταπολέμηση αυτής μέσα από τη χρήση των τεχνολογικών μέσων. Ο σχολικός εκφοβισμός εκδηλώνεται συχνά στα πλαίσια του σχολείου και προκαλεί μεγάλο άγχος τόσο στα παιδιά όσο και στις οικογένειές τους. Το βίντεο Σχολικός εκφοβισμός: Μπορείς να τον νικήσεις !! (Μαθαίνουμε κι αλλιώς- bullying) προσπαθεί να εξηγήσει τι είναι ο εκφοβισμός, πως να τον αναγνωρίζουμε και τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση που μας συμβεί. Επίσης, το βίντεο Σχολική Βία “το παιχνίδι με τα μήλα” της Georgia Kokkinaki κάνει παραλληλισμό πώς θα νιώθει ένας ενήλικας όταν από μικρή ηλικία ακούει καλά ή άσχημα λόγια. Το τρίτο βίντεο ΌΧΙ στη βία, ΝΑΙ στη φιλία! της δημιουργού SOFIA PILIKA που παρακολουθήσαμε, ακούγονται παιδικές φωνούλες που λένε τι νιώθουν και τι θέλουν να πουν στους άλλους χωρίς το φόβο της απειλής.

6η Δράση:

Δανεισμός παραμυθιών από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Σπάρτης που αφορούν την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό. Συνεργασία σε ομάδες και κατασκευή ομαδικού κολάζ με εικόνες που μας έκαναν εντύπωση και ανάρτηση στην ολομέλεια της τάξης.

7η Δράση:

Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου Αμυκλών στην Πανελλήνια Δράση που διοργάνωσε το “Χαμόγελο του Παιδιού” με τον τίτλο “Μίλα Τώρα”. Συμμετοχή των μαθητών ως ηθοποιοί και αναπαράσταση σκηνών βίας και τρόπων αποφυγής τους στο σχολικό περιβάλλον. Βιντεοσκόπηση των σκηνών και ανασύνθεση για το τελικό παραγόμενο προϊόν, το οποίο απέσπασε τιμητικό έπαινο. https://blogs.sch.gr/nipamk/818-2/

8η Δράση:

Αφίσα για τη φιλία

Κατασκευή αφίσας με τη βοήθεια ψηφιακού εργαλείου ενσωματώνοντας το σύνθημα της τάξης.