ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ

happy multi ethnic kids playing together vector

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1θέσιου Νηπιαγωγείου Αμυκλών σας καλωσορίζει στο blog του σχολείου, που προσβλέπει να γίνει ο νέος δίαυλος επικοινωνίας για ζητήματα της σχολικής κοινότητας και εύχεται μια καλή σχολική χρονιά με χαρούμενες και δημιουργικές στιγμές!

Αγιασμός

Σας ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 08:30πμ, θα τελεστεί στον προαύλειο χώρο του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Αμυκλών, ο καθιερωμένος αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά 2024-2025. Κατόπιν στην αίθουσα του Νηπιαγωγείου θα πραγματοποιηθεί ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων για τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου.

kali xronia

Καλοκαιρινή Γιορτή Λήξης Σχολικού Έτους 2023-’24

a3008b33b1a8886d8e77f22dad15f1a7

Σας ενημερώνουμε ότι την Παρασκευή 14/06/2024 και ώρα 9:30π.μ. θα πραγματοποιηθεί η καλοκαιρινή γιορτή του Νηπιαγωγείου, στον προαύλειο χώρο του σχολείου. Η γιορτή θα είναι ανοιχτή για τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών του Νηπιαγωγείου. Τα παιδιά θα προσέλθουν κανονικά στις 8:00 – 8:15 π.μ. και θα αποχωρήσουν με τους γονείς τους μετά τη λήξη της γιορτής. Παρακαλούμε να φέρετε και μία αλλαξιά ρούχα για τα παιδιά διότι θα παίξουμε ομαδικά παιχνίδια με νερό και στο τέλος μπουγέλο. Επίσης, θα δοθούν στους μαθητές τα ενθύμια του Νηπιαγωγείου.

Αναστολή Λειτουργίας Λόγω Καύσωνα

Σας ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη 12/04 και Πέμπτη 13/04/2024 αναστέλλεται η λειτουργία του Νηπιαγωγείου, λόγω έντονων καιρικών συνθηκών, σύμφωνα με την παρακάτω Απόφαση του Δημάρχου Σπάρτης.

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σπάρτης

Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σπάρτης πραγματοποίησε την Τετάρτη 22 Μαϊου 2024, το Νηπιαγωγείο Αμυκλών, στα πλαίσια καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας. Οι μικροί μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους της Βιβλιοθήκης και ενθουσιάστηκαν ιδιαίτερα με το παιδικό τμήμα! Ήρθαν σε επαφή με πολλά βιβλία, διάλεξαν αυτό που ήθελαν, κάθισαν σε μια γωνιά και το ξεφύλλισαν με την ησυχία τους. Αργότερα πραγματοποιήθηκε ανάγνωση ενός παραμυθιού και τα παιδιά εξέφρασαν απόψεις για την πλοκή της ιστορίας. Έπαιξαν με εκπαιδευτικά παιχνίδια, ζωγράφισαν και γενικά γνώρισαν έναν διαφορετικό κόσμο… Τον κόσμο του βιβλίου!

“Δώσε ένα βιβλίο σε ένα παιδί και αλλάζεις τον κόσμο. Με κάποιο τρόπο ακόμα και το σύμπαν.” — Neil deGrasse Tyson – Αμερικανός αστροφυσικός, κοσμολόγος, συγγραφέας και επιστημονικός επικοινωνιολόγος

Ευχαριστούμε θερμά τους υπεύθυνους της Βιβλιοθήκης για τη φιλοξενία. Τα παιδιά έφυγαν με τις καλύτερες εντυπώσεις!

Ομιλία για την ενδο-σχολική/οικογενειακή βία και τον εκφοβισμό

Το Νηπιαγωγείο Αμυκλών διοργανώνει εκδήλωση/ομιλία για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων για το θέμα της ενδοσχολικής και ενδοοικογενειακής βίας και του εκφοβισμού. Ένα θέμα που δυστυχώς παίρνει ανησυχητικά μεγάλες διαστάσεις παγκοσμίως. Σας περιμένουμε να συζητήσουμε και να αλλάξουμε γνώμες και εμπειρίες.

Υλοποίηση Προγράμματος Δράσεων Κατά της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Κατά τη σχολική περίοδο 2023-2024 στο Νηπιαγωγείο Αμυκλών λαμβάνουν χώρα οι παρακάτω δράσεις για την εξάλειψη του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, με την έγκαιρη ενημέρωση των μαθητών/τριών και των γονέων/κηδεμόνων τους για το εν λόγω θέμα, συμπεριλαμβανομένων και αυτών της θετικής διαπαιδαγώγησης, της σωστής και αποδεκτής συμπεριφοράς, προς αποφυγή κάθε μορφής βίας και επιθετικής συμπεριφοράς από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

1η Δράση:

Ανάγνωση των παραμυθιών “Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε” της Ελίζαμπεθ Βέρντικ (Εκδόσεις Μεταίχμιο) , “Ας πούμε αυτή τη λέξη” της Μαρίας Κουτσανοπούλου (Εκδόσεις Τζιαμπίρη Πυραμίδα) και “Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε” – Συγγραφική ομάδα των μαθητών του 1ου ολοήμερου νηπιαγωγείου Παλαιοκάστρου (Εκδόσεις ΒΑΡΦΗ).

2η Δράση:

Ενδελεχής συζήτηση της ολομέλειας των μαθητών για τη θετική χρήση των χεριών μας και έπειτα από ενεργητική ακρόαση του τραγουδιού των Locomondo“Χέρια σαν κι αυτά” Παιδική Χορωδία Ωδείου Νικόπολις– κατασκευάσαμε ατομική εργασία με τις ιδέες των παιδιών για τα θετικά που κάνουν με τα δικά τους χεράκια και με ειδικές κατασκευές/χειροτεχνίες συνθέσαμε και αναρτήσαμε ομαδικό κολάζ στην αίθουσα.

received 408748008496657 3

3η Δράση:

received 252479837916934 2
Όταν οι φίλοι διαφωνούν κόλλα πέντε!

Εικαστική δημιουργία από το σύνολο των μαθητών του νηπιαγωγείου με το χεράκι που βοηθά στο να διατηρήσει κανείς την ψυχραιμία του σε περιστατικά βίας με 5 προτάσεις – τρόπους, όσα είναι και τα δάχτυλα του χεριού μας ώστε να γίνει η διαχείριση του θυμού.

received 394034150216805 2
1. ΣΤΑΜΑΤΑ 2. ΕΞΗΓΗΣΕ 3. ΑΚΟΥ 4. ΣΚΕΨΟΥ 5. ΔΙΑΛΕΞΕ ΚΑΙ ΠΡΑΞΕ ΜΕ ΗΡΕΜΙΑ

4η Δράση:

Κατασκευή Συμβολαίου της τάξης μεταξύ όλων των μαθητών, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού για τη δέσμευση από μέρους τους ότι θα τηρούν τους κανόνες θετικής συμπεριφοράς. Κατασκευή ομαδικής αφίσας που συμπεριλαμβάνει τους κανόνες ζωγραφισμένους από τους μαθητές, τη σωστή διαχείριση της φωνής με την κυρία Ντεσιμπέλ, την κατασκευή του βάζου με τις γλυκές λέξεις όπως “ευχαριστώ”, “παρακαλώ”, “συγνώμη” κτλ και μουσικοχορευτικού δρώμενου “Τα “ΝΑΙ” και τα “ΌΧΙ” της συμπεριφοράς.

5η Δράση:

Προβολή βίντεο με τρόπους διαχείρισης της ενδοσχολικής βίας και την καταπολέμηση αυτής μέσα από τη χρήση των τεχνολογικών μέσων. Ο σχολικός εκφοβισμός εκδηλώνεται συχνά στα πλαίσια του σχολείου και προκαλεί μεγάλο άγχος τόσο στα παιδιά όσο και στις οικογένειές τους. Το βίντεο Σχολικός εκφοβισμός: Μπορείς να τον νικήσεις !! (Μαθαίνουμε κι αλλιώς- bullying) προσπαθεί να εξηγήσει τι είναι ο εκφοβισμός, πως να τον αναγνωρίζουμε και τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση που μας συμβεί. Επίσης, το βίντεο Σχολική Βία “το παιχνίδι με τα μήλα” της Georgia Kokkinaki κάνει παραλληλισμό πώς θα νιώθει ένας ενήλικας όταν από μικρή ηλικία ακούει καλά ή άσχημα λόγια. Το τρίτο βίντεο ΌΧΙ στη βία, ΝΑΙ στη φιλία! της δημιουργού SOFIA PILIKA που παρακολουθήσαμε, ακούγονται παιδικές φωνούλες που λένε τι νιώθουν και τι θέλουν να πουν στους άλλους χωρίς το φόβο της απειλής.

6η Δράση:

Δανεισμός παραμυθιών από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Σπάρτης που αφορούν την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό. Συνεργασία σε ομάδες και κατασκευή ομαδικού κολάζ με εικόνες που μας έκαναν εντύπωση και ανάρτηση στην ολομέλεια της τάξης.

7η Δράση:

Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου Αμυκλών στην Πανελλήνια Δράση που διοργάνωσε το “Χαμόγελο του Παιδιού” με τον τίτλο “Μίλα Τώρα”. Συμμετοχή των μαθητών ως ηθοποιοί και αναπαράσταση σκηνών βίας και τρόπων αποφυγής τους στο σχολικό περιβάλλον. Βιντεοσκόπηση των σκηνών και ανασύνθεση για το τελικό παραγόμενο προϊόν, το οποίο απέσπασε τιμητικό έπαινο. https://blogs.sch.gr/nipamk/818-2/

8η Δράση:

Αφίσα για τη φιλία

Κατασκευή αφίσας με τη βοήθεια ψηφιακού εργαλείου ενσωματώνοντας το σύνθημα της τάξης.

Ενημέρωση για τη δημιουργία Ειδικής Ψηφιακής Πλατφόρμας

Σύμφωνα με την με αρ. Απόφαση 35692/ΓΔ4 (ΦΕΚ 2176, τεύχος β΄) των Υπουργείων Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με Θέμα: “Δημιουργία και λειτουργία Ειδικής Ψηφιακής Πλατφόρμας για την αντιμετώπιση ενδοσχολικής βίας και φαινομένων εκφοβισμού”, τίθεται σε λειτουργία ειδική διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα στη διεύθυνση

https://stop-bullying.gov.gr/

η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης “gov.gr”, σύμφωνα με το κεφάλαιο ΣΤ΄ του ν. 4727/2020 (Α’ 184). Στην παραπάνω πλατφόρμα, υφίσταται λειτουργικότητα που τιτλοφορείται “αναφορά περιστατικού” για την υποβολή αναφορών περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού.

Μόλις ο χρήστης επιβεβαιώσει τα στοιχεία του και ανοίξει λογαριασμό, συμπληρώνει τον Αριθμό Μητρώου που του έχει κοινοποιηθεί εγγράφως από τη σχολική μονάδα, συμπληρώνει τα πεδία που εξειδικεύουν το περιστατικό και υποβάλλει την αναφορά.

Κάθε αναφορά που υποβάλλεται καταχωρίζεται στη βάση δεδομένων της πλατφόρμας και αποστέλλεται, μέσω αυτής, στους υπευθύνους αποδέκτες αναφορών της σχολικής μονάδας, προκειμένου να διερευνηθούν τα περιστατικά που περιγράφονται στην αναφορά και να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα αντιμετώπισης.

Δράση ιστορικής αναβίωσης

Εκπρόσωπος του νεοσύστατου Συλλόγου Ιστορικής Αναβίωσης Σπάρτης επισκέφθηκε το σχολείο μας, στα πλαίσια της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου 1821, φορώντας την εθνική φορεσιά του τσολιά. Μίλησε στα παιδιά για τη στολή του και για το σπαθί του. Η στολή του τσολιά εμφανίστηκε στην Επανάσταση του 1821. Η φουστανέλα έχει 400 πτυχές, όσες και τα χρόνια της τουρκικής κυριαρχίας στην Ελλάδα. Από το φέσι κρέμεται μια μαύρη φούντα, που συμβολίζει το δάκρυ του Χριστού κατά τη Σταύρωση. Τους έδειξε και τα κουμπούρια που είχε στη ζώνη του. Σχεδόν όλα τα όπλα του ήταν τουρκικά λάφυρα.

Καλώς το καρναβάλι με τους τρελούς χορούς!

orca image 258758288 1

Το γαϊτανάκι είναι χορός που χορεύεται κυρίως την περίοδο της αποκριάς. Οι συμμετέχοντες χορεύουν γύρω από ένα κοντάρι δεμένο με πολύχρωμες κορδέλες. Ο κάθε συμμετέχοντας κρατάει στο χέρι του μία από αυτές, και έτσι κατά την περιστροφή τους οι κορδέλες τυλίγονται στο κοντάρι. Στην Ελλάδα ήρθε είτε από πρόσφυγες της Μικράς Ασίας ή από Βενετούς των Επτανήσων. Η λέξη «γαϊτανάκι» είναι υποκοριστικό της τουρκικής λέξης «γαϊτανίν» που σημαίνει κορδόνι. Παραδοσιακά οι χορευτές του είναι δώδεκα.

IMG 20240324 172523 1

Αποκριάτικο πάρτυ χωρίς κυνήγι κρυμμένου θησαυρού γίνεται;;; Δε γίνεται! Ντυθήκαμε πειρατές κι εξερευνήσαμε άγνωστες Χώρες, παλέψαμε με θηρία της θάλασσας, ήρθαμε αντιμέτωποι με άλλους πειρατές, κολυμπήσαμε για να σωθούμε και βρεθήκαμε σε άγνωστη γη…, βρήκαμε τυχαία έναν πανάρχαιο χάρτη που μας οδήγησε σε έναν καλά κρυμμένο θησαυρό!! Ευτυχώς είχαμε μαζί μας τον καλό μας βοηθό τον πρασινόπτερο παπαγάλο!