Αμυγδαλιά, η νυφούλα του χιονιά
Με αφορμή εικόνες από ανθισμένα κλαδιά δέντρων που δείξαμε στα παιδιά έγινε συζήτηση πότε ανθίζουν τα δέντρα και τα λουλούδια. Τονίσαμε ότι η φύση στολίζεται και γεμίζει με χρώματα και αρώματα την εποχή της άνοιξης. Ωστόσο υπάρχει ένα δέντρο που ανθίζει μέσα στην καρδιά του Χειμώνα. Αυτό ονομάζεται αμυγδαλιά και υπάρχουν δύο ιστορίες που αιτιολογούν την πρόωρη άνθιση. Η μία είναι ο μύθος της Φυλλίδος και του Δημοφώντα από την Αρχαία Ελλάδα και η άλλη είναι ένα παραμύθι με την Αμυγδαλιά και το Βοριά. Παρακολουθήσαμε online σχετικό εποπτικό υλικό και παρουσιάσεις καθώς και το μύθο.
https://sway.office.com/HyTVo6qtEfnvhZm7?ref=Link
Βιβλίο “Η αγκαλιά” εκδόσεις Μεταίχμιο. Ένας σκαντζόχοιρος είναι πολύ στεναχωρημένος και αναζητά κάποιον για μία αγκαλιά. Όμως σε όσους το ζητάει του δίνουν μία δικαιολογία. Μία χελώνα προσπαθεί ακριβώς το ίδιο χωρίς επιτυχία. Η σοφή κουκουβάγια όμως λέει ότι για όλους υπάρχει κάποιος. Άραγε να ισχύει;
Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Από το εγώ στο εμείς” (έννοια ομάδας και συνεργασίας)
Διαβάσαμε το βιβλίο “Του σχοινιού τα μανταλάκια”. Το αγόρι που διηγείται την ιστορία λέει ότι τα μανταλάκια μοιάζουν με αυτόν και τους φίλους του. Που μπορεί να γκρινιάζουν και ενίοτε να τσακώνονται αλλά στα δύσκολα θα είναι εκεί ο ένας για τον άλλο και θα κάνουν τα δύσκολα εύκολα και τα αδύνατα δυνατά!
Μετά από αυτό ακολούθησε συζήτηση και προβληματισμός που καταγράφηκαν ως εξής.
Και ακολούθησε παιχνίδι για να εξασκήσουμε τη λεπτή κινητικότητα και τη γρηγοράδα! Μανταλομαχίες!
Ακολουθεί link και για άλλα παιχνίδια με μανταλάκια.
https://www.youtube.com/watch?v=LqpieU-AsU4
Ολοήμερο
Αναφερθήκαμε με αφορμή την ημέρα της αγάπης, στο συναίσθημα αυτό, τι νιώθουμε, ποιον έχουμε στην καρδιά μας, τι σημαίνει αγάπη και αγαπώ κάποιον.
Κλείνουμε με ένα ωραίο animation με θέμα την αγάπη.
Αλκυόνη και αλκυονίδες μέρες
Το πουλάκι του χειμώνα που το λένε Αλκυόνα μας απασχόλησε αυτές τις μέρες. Το γνωρίσαμε, το ξεχωρίσαμε σε εικόνες από άλλα πουλιά, μάθαμε τα χρώματά του (μπλε και πορτοκαλί), την ιστορία του (μυθολογία – Αρχαία Ελλάδα) και κάναμε σχετικές εργασίες.
Οι Αλκυονίδες μέρες μας φέρνουν ένα μήνυμα αισιοδοξίας. Μέσα στην καρδιά του χειμώνα γίνεται ένα μικρό καλοκαίρι. Αν το δούμε συμβολικά, όπως το σημειώνει και ο ποιητής μας Γ. Δροσίνης, ακόμα και στις δύσκολες στιγμές μας θα περιμένουμε να έρθουν και οι καλές, οι “ανοιξιάτικες”!
Πίκο και Λόλα “Τα όνειρα”
Ολοήμερο
Ακολουθούν links για online δραστηριότητες.
https://www.liveworksheets.com/xa1566998tl
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0215a0682333&view=iframe
Τέλος, να ευχηθούμε χρόνια πολλά στο Χαράλαμπο που είχε την ονομαστική του εορτή. Σου ευχόμαστε να είσαι γερός και καλή πρόοδο!
Πολικά ζώα και Φεβρουάριος
Αυτές τις μέρες ασχοληθήκαμε με τα ζώα των πάγων και το νέο μήνα και τελευταίο του Χειμώνα. Είδαμε σχετικές εικόνες, ακούσαμε και μάθαμε το μύθο του Φλεβάρη, διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Γλεντζοφλέβαρος”, ετοιμάσαμε επιτραπέζιο παιχνίδι και ολοκληρώσαμε τη δεύτερη θεματική των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Παράλληλα, ξεκινήσαμε την ανάγνωση του πρώτου βιβλίου των εκδόσεων Μεταίχμιο “Τα όνειρα, Πίκο και Λόλα” από την τριάδα με θέμα την φιλία για την τρίτη θεματική των εργαστηρίων δεξιοτήτων και κάναμε το σχετικό φύλλο εργασίας. Α και μπήκαμε μέσα σε χιονόμπαλες!
Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Ζωγραφίζω το περιβάλλον στο οποίο ζει το ζώο που επέλεξα. Κλείσαμε το εργαστήριο δημιουργώντας μία αφίσα online στο εργαλείο canvas, που προέκυψε μετά από συζήτηση με τα παιδιά.
Ολοήμερο
Ακολουθεί ταινία μικρού μήκους με ήρωα μία πολική αρκούδα και θέτει ερωτήματα για την υπερθέρμανση του πλανήτη.
Ακολουθούν links για online παιχνίδια.
Χειμερία νάρκη
Ξεκινήσαμε να συζητάμε με τα παιδιά για τα ζώα που κοιμούνται την περίοδο του Χειμώνα. Σε σχετική ερώτηση ανέφεραν αρκετά από εκείνα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Παρακολουθήσαμε σχετικό εποπτικό υλικό, προσπαθήσαμε να αναγνωρίσουμε το αρχικό γράμμα κάθε ζώου, να μετρήσουμε τις συλλαβές του ονόματος, να μαντέψουμε στο περιβάλλον που ζει (βουνό, δάσος, λίμνη κλπ) και να διαλέξουμε το αγαπημένο μας από αυτά. (εποπτικό υλικό από learningcornerandcrafts.com). Επίσης, προσπαθήσαμε να μιμηθούμε κινήσεις και τον ήχο της φωνής σε όσα ζώα ήταν δυνατό.

Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Παράλληλα κάναμε την κλήρωση για το δώρο από το πρωτοχρονιάτικο φλουρί. Η κλήρωση ανέδειξε τυχερό τον Άγγελο. Να είσαι γερός και πάντα τυχερός στη ζωή σου!
Ολοήμερο
Ακολουθούν links για online δραστηριότητες.
Διάθεση self test
01-02-22 Διάθεση self-test για μαθητές και εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς από τα φαρμακεία
Το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει:
Οι μαθητές όλων των βαθμίδων, εμβολιασμένοι και μη, καθώς και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί, θα προμηθεύονται από την Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου έως και την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου, πέντε (5) δωρεάν αυτοδιαγνωστικά (self) τεστ από τα φαρμακεία, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες ελέγχου των ημερών από 11 Φεβρουαρίου έως και 25 Φεβρουαρίου 2022.
Υπενθυμίζεται ότι:
– Ο προσυμπτωματικός διαγνωστικός έλεγχος για τον νέο κορωνοϊό μέσω αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας (self test) είναι υποχρεωτικός για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, εμβολιασμένους και μη, καθώς και για τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς.
– Βεβαίωση αρνητικού self test οφείλουν να φέρουν όλοι οι μαθητές από 4 έως 18 ετών καθώς και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί.
– Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών που φοιτούν σε δημόσιες σχολικές μονάδες και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί που απασχολούνται σε αυτές καταχωρίζουν τη δήλωση και το αποτέλεσμα στην πλατφόρμα edupass.gov.gr, από την οποία εκδίδεται και η Σχολική Κάρτα για COVID-19.
– Η δωρεάν διάθεση self test από τα φαρμακεία γίνεται μόνο κατά τις εργάσιμες μέρες και ώρες, ώστε κατά τις διημερεύσεις και διανυκτερεύσεις να μπορούν να εξυπηρετούν έκτακτες ανάγκες.
Τρεις Ιεράρχες και χειμωνιάτικα
Αυτή τη βδομάδα ξεκινήσαμε την ενασχόλησή μας με τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών. Είδαμε, ακούσαμε πράγματα για τη ζωή και το έργο τους καθώς είναι οι Προστάτες Άγιοι για τους δασκάλους και τους μαθητές. Υλικό αντλήσαμε από τον παρακάτω σύνδεσμο της συναδέλφου Τάνιας Μάνεση.
https://sway.office.com/B4chEXmAb04BPRMD?ref=Link
Οι επόμενες μέρες αφιερώθηκαν σε εργασίες και θέματα σχετικά με το χειμώνα αλλά και το εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση.
Στο εργαστήριο κάναμε ένα βιωματικό παιχνίδι με ένα κουβάρι μαλλί. Τα παιδιά δίνουν το κουβάρι το ένα στο άλλο φτιάχνοντας έναν ιστό αράχνης. Το κάθε παιδί συμβολίζει ένα ζώο. Στο κέντρο βάλαμε ένα κύβο και μετά το σφουγγάρι (γιατί στεκόταν καλύτερα!) το οποίο συμβόλιζε τον άνθρωπο. Ένα ένα παιδί έφευγε από τον κύκλο αφήνοντας την κλωστή. Μετά από λίγο παρατηρήσαμε ότι έπεσε το αντικείμενο, δηλαδή η εξαφάνιση των ζώων στο μέλλον θα επηρεάσει και τον άνθρωπο καθώς όλοι είμαστε μία αλυσίδα και είναι σημαντικό να φροντίζουμε για το περιβάλλον ώστε να υπάρχει και για τις επόμενες γενιές.
Ολοήμερο
Να ευχηθούμε χρόνια πολλά και καλή πρόοδο στο Χαράλαμπο και το Δημήτρη που είχαν τα γενέθλιά τους.
Χρόνια πολλά ακόμη και καλή πρόοδο στο Θανάση που είχε τη γιορτή του.
Επίσης σήμερα κόψαμε τη βασιλόπιτα για την καλή χρόνιά. Να ευχαριστήσουμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την ευγενική του προσφορά τόσο της βασιλόπιτας όσο και των δώρων!
Βέβαια αν και τα παιδάκια λαχταρούσαν τόσο να δοκιμάσουν τη βασιλόπιτα όσο και να τους τύχει το φλουρί τελικά το βρήκε η κυρία Ηλιάννα! Ο σύλλογος Διδασκόντων εύχεται σε κάθε μαθητή και την οικογένειά του υγεία, χαρά και ειρήνη!
Ακολουθούν links για online δραστηριότητες.
Με αφορμή την “Ελπίδα”
Το καιρικό φαινόμενο που έπληξε τη χώρα μας τις τελευταίες μέρες έγινε αντικείμενο συζήτησης και προβληματισμού σχολιάζοντας αυτά που είδαν και άκουσαν τα παιδιά στις ειδήσεις. Διαβάσαμε ένα παραμύθι με το Ναπολέοντα, το γουρουνάκι, που έπιασε το κρύο. Αλήθεια πιάνεται το κρύο; Μπορούμε να πιάσουμε τον αέρα, το νερό ή το καρεκλάκι; Αναφερθήκαμε στην έννοια της μεταφοράς στις εκφράσεις και της ύλης των αντικειμένων (αέριο, υγρό, στερεό) αλλά και στις συνήθειες όταν αρρωσταίνουμε, τι πρέπει να κάνουμε. Παράλληλα συνεχίσαμε την ενασχόληση με τα ζώα που κινδυνεύουν και φτιάξαμε μία διαδραστική αφίσα με τα παιδιά (λινκ παρακάτω).
Το link της διαδραστικής μας αφίσας.
https://view.genial.ly/61f42f6b42d46800118b0943/interactive-image-to-parapono-twn-zwwn
Πιστοποιητικό Αριστείας
Αγαπητοί γονείς με χαρά σας ενημερώνουμε ότι η συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Εκμάθησης Προγραμματισμού (Code Week), το οποίο πραγματοποιείται κάθε χρόνο το μήνα Οκτώβριο με συμμετοχή σχολείων και μαθητών από όλη την Ευρώπη, τιμήθηκε με Πιστοποιητικό Αριστείας για τη συνεισφορά του με το πρόγραμμα “Ρομπότ Ζαχαροπλάστης”. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από τη συνάδελφο Νικολέττα Κουσκούνη από το 9ο Νηπιαγωγείο Αγίας Παρασκευής Αττικής.
Μπορείτε να δείτε πάλι το πρόγραμμα των δραστηριοτήτων στον παρακάτω σύνδεσμο.
Χιονάνθρωποι παντού
Το κρύο είναι τσουχτερό και με αφορμή την κακοκαιρία των ημερών συζητήσαμε με τα παιδιά για το χιόνι, τον κύκλο του νερού και τις προϋποθέσεις που πρέπει να υπάρχουν για να χιονίσει (χαμηλή θερμοκρασία). Αναφερθήκαμε στα θετικά και στα αρνητικά μίας χιονόπτωσης (χιονοπόλεμος, χιονάνθρωπος, σκι, δεν πάμε σχολείο, κλείνουν οι δρόμοι, μπορεί να πέσουμε και να χτυπήσουμε, κάνει πολύ κρύο, μπορεί να αρρωστήσουμε, γλιστράει ο δρόμος, δεν έχουμε ρεύμα ή νερό). Και καταλάβαμε ότι τα ακραία καιρικά φαινόμενα δημιουργούν δύσκολες καταστάσεις για τους ανθρώπους και πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι και να λαμβάνουμε τα κατάλληλα μέτρα κάθε φορά. Γενικότερα, οι εργασίες μας είχαν να κάνουν με το χιόνι. Φτιάξαμε χιονάνθρωπους, κατασκευάσαμε τα χιονοονοματάκια μας (τα οποία θα συγκρίνουμε και θα φτιάξουμε το χιονανθρωποχώρι) και προσπαθήσαμε να μάθουμε περισσότερα για τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση (λόγοι, αιτίες).
Εργαστήρι Δεξιοτήτων
Ολοήμερο
Ακολουθούν link για online εργασίες.
https://learningapps.org/view12544935
https://learningapps.org/view15349023
https://learningapps.org/watch?app=ptkp39uu220




























































































