Χειμώνα συνέχεια
Τις προηγούμενες μέρες διαβάσαμε το παραμύθι του Μ. Κοντολέων “Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει”. Αναφερθήκαμε στο στοιχείο του νερού και στην ιδιότητά του να επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες (ζέστη, κρύο) αλλάζοντας μορφή (στερεό, υγρό, αέριο). Έτσι όταν κάνει κρύο μπορούμε και πιάνουμε το χιόνι και φτιάχνουμε χιονάνθρωπο αλλά όταν κάνει ζέστη το χιόνι λιώνει και γίνεται νερό. Σε υποθετικό πείραμα – αν βάζαμε τρία παγάκια να λιώσουν, ένα μέσα στην τάξη, άλλο πάνω στο καλοριφέρ και ένα άλλο έξω στην αυλή, ποιο νομίζετε ότι θα έλιωνε ποιο γρήγορα; Το πρώτο στο καλοριφέρ το βρήκαν όλα τα παιδιά, στο δεύτερο οι απαντήσεις μοιράστηκαν, με σωστή την τάξη και στο τέλος την αυλή (λόγω του κρύου). Ακόμα, σε ένα σενάριο που θα θέλαμε να κρατήσουμε “ζωντανό” το χιονάνθρωπό μας που θα μπορούσαμε να τον βάλουμε στη συντήρηση ή στην κατάψυξη; Πάλι οι απόψεις ήταν διαφορετικές με σωστή την κατάψυξη! Αναφερθήκαμε και στα χειμερινά σπορ (σκι, snowboard, χόκεϋ, πατινάζ). Ενώ κάποια παιδιά μίλησαν για την εμπειρία τους στο πατινάζ. Μάθαμε το τραγούδι του Χειμώνα, φωνάζοντας τις φωνούλες και κάνοντας τις ανάλογες κινήσεις. Και προσπαθήσαμε να βρούμε λέξεις σχετικές με το Χειμώνα από όλα τα γράμματα δημιουργώντας την ανάλογη αλφαβήτα. Τα πήγαμε μάλιστα αρκετά καλά! Ξεχωριστά αναφερθήκαμε στο γράμμα Γ, γ. Τέλος, στο εργαστήρι δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε και προβληματιστήκαμε με τα ζώα υπό εξαφάνιση.
Η 21η Ιανουαρίου είναι παγκόσμια ημέρα αγκαλιάς! Ευχόμαστε οι αγκαλιές να επιστρέψουν πάλι στην καθημερινότητά μας γιατί μας έλειψαν και μας δίνουν δύναμη!







































