Never stop learning, 1η συνάντηση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών

Αποδεχόμενοι την πρόσκληση της Συντονίστριας, του Δικτύου Νηπιαγωγείων «Νever stop Learning» κας Γιαμά Μαρίας , υλοποιήθηκε η πρώτη μας συνάντηση την Τετάρτη 26/09/2024.

Η κα Γιαμά δηλώνοντας την επιθυμία αποχώρησης από τη θέση της συντονίστριας, κατέθεσε τις προτάσεις της για νέες συντονίστριες του σχεδίου.

  1. Προϊσταμένη 2ου Νηπιαγωγείου Δροσιάς, Ελένη Βρούχα
  2. Προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Αφρατίου, Αναστασία Τσαλκιτζή
  3. Εκπαιδευτικό – Ψυχολόγο του 13ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας, Γεωργία Κατσαρή

Οι Εκπαιδευτικοί του Δικτύου μετά από διαδικασία ψηφοφορίας πρότειναν την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Αφρατίου, Αναστασία Τσαλκιτζή.

Προτάθηκε να παραμείνουμε στον ίδιο άξονα αξιολόγησης σχολικής μονάδας « Συμμετοχή Εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις» Συνέχεια

Αγιασμός

Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός θα πραγματοποιηθεί αύριο 11/09/2024 στην αυλή του Δημοτικού σχολείου. Μετά τον αγιασμό θα πραγματοποιηθεί η πρώτη συνάντηση μας στο χώρο του Νηπιαγωγείου.

Ενδοσχολική επιμόρφωση του δικτύου Νηπιαγωγείων never stop learning

Η ενδοσχολική επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών του δικτύου Νηπιαγωγείων never stop learning ολοκληρώθηκε σήμερα 29/5/2024.  Στις τελευταίες 2 συναντήσεις των εκπαιδευτικών που έγιναν στο 1ο Νηπιαγωγείο Δροσιάς η Νηπιαγωγός Μαρία Γιαμά επιμόρφωσε τις εκπαιδευτικούς του δικτύου στη δημιουργία ψηφιακού υλικού (learning apps, jigsaw..)και στη χρήση του προγράμματος movie maker.

Η συγκεκριμένη επιμόρφωση ήταν σε μορφή εργαστηρίου όπου οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιώντας τους υπολογιστές τους δημιούργησαν ψηφιακό υλικό στις προαναφερόμενες πλατφόρμες αλλά και τη δική τους ψηφιακή ιστορία, όπου υπό την καθοδήγηση της κας Γιαμά έντυσαν με μουσική αλλά και την εμπλούτισαν ενσωματώνοντας τη δική τους αφήγηση.

Οι εκπαιδευτικοί του δικτύου never stop learning εκπαιδεύτηκαν στις πρώτες βοήθειες

https://eviathema.gr/evoia/chalkida-nipiagogoi-ekpaideytikan-stis-protes-voitheies/118663/

Το πρόγραμμα με τίτλο “Πρώτες βοήθειες για σένα, για μένα, για όλους ολοκληρώθηκε. Οι εκπαιδευτικοί του δικτύου κατά τη διάρκεια των επιμορφώσεων, λαμβάνοντας μέρος στην πρακτική των όσων παρακολούθησαν, ευαισθητοποιήθηκαν για τη σημασία της γνώσης και της παροχής πρώτων βοηθειών, συνεργάστηκαν αποκομίζοντας το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα.

Κατά τη διάρκεια της 20ωρης επιμόρφωσης από τον κο  Σταύρο Τζιγιάννη, διασώστη,  οι νηπιαγωγοί του δικτύου έμαθαν:

  • Να περιποιούνται τα τραύματα, να τα επιδένουν και να ακινητοποιούν τον τραυματία, ώστε να μπορεί να μεταφερθεί με ασφάλεια στο πλησιέστερο νοσοκομείο για την ολοκλήρωση της θεραπείας του.
  • Να ακολουθούν τα πρωτόκολλα,  προστατεύοντας πρωταρχικά  τον εαυτό τους, για να κατορθώσουν να προσφέρουν  πρώτες βοήθειες σε εκείνον που κατέρρευσε.
  • Πρωτόκολλο επικοινωνίας με το ΕΚΑΒ
  • Να μπορούν αν ξεχωρίσουν στο πλήθος των παρακολουθούντων του περιστατικού εκείνον που πραγματικά μπορεί να συνεισφέρει

IMG 20240514 184048

  • Πόσο σημαντικό να γνωρίσουμε την επισήμανση ύπαρξης του απινιδωτή. Η φράση ψάξτε στο χώρο για μία άσπρη καρδιά με έναν πράσινο κεραυνό θα σώσει μία ζωή.
  • Ακολουθώντας τα πρωτόκολλα, έμαθαν να χρησιμοποιούν τον αυτόματο εξωτερικό απινιδωτή
  • Η χρήση του μπορεί να σώσει τη ζωή εκείνου που κατέρρευσε.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου ανακαλύψαμε ότι αρκετές από τις προϋπάρχουσες γνώσεις ήταν λανθασμένες – ελλιπείς  λόγω αλλαγής  και ανανέωσης των πρωτοκόλλων που ακολουθούνται κατά την προσφορά των πρώτων βοηθειών . Το σεμινάριο ενίσχυσε το ηθικό μας και τις γνώσεις μας ώστε να προσφέρουμε απλές πρώτες βοήθειες.

Διαπίστωση όλων μας η επιτακτική ανάγκη συνεχούς εκπαίδευσης όχι μόνο των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών η οποία θα ξεκινά από την προσχολική.

Ας ελπίσουμε ότι στο μέλλον το ουσιαστικότερο μάθημα ζωής θα εισαχθεί στα σχολεία, εκπαιδεύοντας τους μαθητές στην παροχή πρώτων βοηθειών αλλά και ότι τα σχολεία θα εφοδιαστούν κάποια στιγμή όχι μόνο με απινιδωτές, μιας και μάθαμε πως η ανακοπή δεν έχει σχέση με την ηλικία, αλλά και με νοσηλευτικό προσωπικό , γιατί σε αρκετές  περιπτώσεις είναι αδύνατη η παροχή πρώτων βοηθειών γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε χρήση ιατρικών εργαλείων και φαρμάκων (πχ ένεση σε περίπτωση αλλεργείας) .

 

Πάσχα

Γνωρίζοντας τη ζωή του Χριστού μας πάνω στη γη έως τη Σταύρωση και την Ανάστασή του ταξιδέψαμε στα ήθη και έθιμα της πατρίδας μας. Διατηρώντας την παράδοση, τα παιδιά με τη βοήθεια των νηπιαγωγών έβαψαν αυγά μαθαίνοντας γιατί τα βάφουμε κόκκινα, με την ενεργή συμμετοχή των γονέων δημιούργησαν τα Λαζαράκια, τα ανθρωπόμορφα  ψωμάκια, που θυμίζουν το θαύμα της ανάστασης του Λαζάρου.

Οι πολύχρωμες μυρωδάτες ανθοδέσμες  λουλουδιών στόλισαν τα καλαθάκια που θα κρατούν τα παιδιά όταν θα τραγουδούν τα κάλαντα στο χωριό.

Ευχαριστούμε όσους συμμετείχαν και βοήθησαν αλλά και τον Κύριο Χαράλαμπο Κονανά -αρτοποιό του χωριού μας- ο οποίος κάθε χρόνο προσφέρει αφιλοκερδώς το ζυμάρι για τα Λαζαράκια και φροντίζει για το ψήσιμο αυτών.

Παράδοση και εκπαίδευση

Παράδοση του Νηπιαγωγείου μας εδώ  και πολλά χρόνια να τραγουδήσουμε στο χωριό το Λάζαρο με στολισμένα καλάθια αρωματισμένα με τη φρεσκάδα και την ομορφιά της άνοιξης

Messenger creation 7f8530a9 408f 4481 b3be 4b4d48597ca2 Messenger creation 30873f7f 97d2 4322 89bd adb134d97416 Messenger creation be481b90 2173 4684 b8f8 40d64df3737b Messenger creation db966acb b73c 45d6 9837 18c017893d08

υπενθυμίζουμε στους κατοίκους του χωριού πως πλησιάζει το Σάββατο του Λαζάρου.

Χαιρόμαστε όταν οι γονείς δηλώνουν την επιθυμία τους να βοηθήσουν στην κατασκευή του Ατομικού Λάζαρου από ζυμάρι Συνέχεια

Ενδοσχολική επιμόρφωση εκπαιδευτικών του δικτύου Never stop learning

Η επιμόρφωση των νηπιαγωγών δε σταματά ποτέ, γιατί η εκπαίδευση αποτελεί μία απαιτητική διαδικασία που συνεχώς εξελίσσεται

1η ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα πρώιμη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών διάρκειας 3 ωρών με εισηγητές τον  Ψυχολόγο Ανδρέα Καρυστινό και την ειδική παιδαγωγό ΚΕ.ΔΑ.ΣΥ Δήμητρα Λινάρδου στις 14/02/2024 στο 3ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας

1000013067 1000013063 1 1000013064

2η ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα: Άγχος κατάθλιψη και επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών – Συμπτώματα και αντιμετώπισή τους 3 ωρών με εισηγήτρια την ειδικευόμενη ψυχίατρο Κατερίνα Τρευλοπούλου στις 29/03/2024 στο 3ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας

IMG 1651 IMG 1652 1

3η ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα: Εκπαιδευτική Ηγεσία και διοίκηση. Οργανωσιακή συμπεριφορά (Επικοινωνία με γονείς και συναδέλφους) διάρκειας 3 ωρών με εισηγήτριες τις Νηπιαγωγούς Χριστίνα Καμαριώτου και Μαρία Γιαμά διάρκειας 3 ωρών στις 24/04/2024 στο 1ο Νηπιαγωγείο Δροσιάς

Messenger creation 481a701d ca98 42ce 9556 073ac2fb55e3 Messenger creation 481a701d ca98 42ce 9556 073ac2fb55e3 1

 

Το πλανητικό μας σύστημα σε μακέτα

Μελετήσαμε την περιστροφή των πλανητών, γύρω από τον εαυτό τους και γύρω από τον ήλιο, γίναμε πλανήτες γυρίζοντας γύρω από τον ήλιο, είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο, μάθαμε τα ονόματα των πλανητών και τα χαρακτηριστικά τους και αποφασίσαμε να δουλέψουμε σε ομάδες για την κατασκευή μακέτας. Χρησιμοποιήσαμε πλαστελίνες, ξυλάκια, χαρτόνια για να κόψουμε τα αστέρια, κιμωλία για να ζωγραφίσουμε την τροχιά τους και περήφανοι σας παρουσιάζουμε το αποτέλεσμα της προσπάθειάς μας. Είμαστε έτοιμοι για την πρώτη μας βόλτα στο διάστημα! Προσδεθείτε απογειωνόμαστεεε….

eedf775b f899 4359 937b 6839985f61e7

 

Ανακύκλωση και κατασκευές

Στις ζωγραφιές τους τα παιδιά πολύ συχνά αποτυπώνουν κάδους σκουπιδιών και ανακύκλωσης (αφής, κομποστοποίησης, χαρτιού, γυαλιού, ρούχων, αλουμίνιου, σιδήρου)   και ρωτούν για κάθε σκουπίδι σε ποιον κάδο θα το βάζαμε αν είχαμε όλους τους κάδους στο σχολείο μας, συνεχίζουμε να δημιουργούμε κατασκευές με ιδέες που παίρνουμε από τα παραμύθια που διαβάζουν κατά την παραμονή τους στο σχολείο.

Ανακύκλωση όμως είναι και η επαναχρησιμοποίηση διαφόρων υλικών. Αποφασίσανε λοιπόν να δημιουργούν κατασκευές από χαρτόκουτα που υπάρχουν στο σχολείο. Θα σκεφτείτε ίσως ότι είναι χοντρά και δύσκολα στο κόψιμο, αλλά τα παιδιά τα καταφέρνουν μία χαρά.

Σας παρουσιάζουμε τις κατασκευές μας

IMG 20240415 154807

    Κομμάτι από χάρτινη αυγοθήκη μεταμορφώνεται σε κεφάλι λαγού

Συνέχεια

Η μέρα τη νύχτα κυνηγά και ποτέ δε σταματά

Στα πλαίσια της μελέτης, για το φαινόμενο της εναλλαγής της ημέρα με τη νύχτα, παρακολουθήσαμε βίντεο, κάναμε πείραμα με την υδρόγειο και ο φακός, να φωτίζει, όπως ,ο ήλιος, παίξαμε παιχνίδια και στο τέλος, αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας παραμύθι. Τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες όπου, άλλα ασχολήθηκαν με το εξώφυλλο, άλλα με την εικονογράφηση και άλλα έγραψαν στον υπολογιστή, τα ονόματα των δημιουργών του παραμυθιού..

 

4cc1efb5 6f6c 4b7a b2ce 42848698d266

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν δύο αδέρφια, η μέρα και η νύχτα. Ζούσαν σε ένα σπίτι και μάλωναν συνέχεια.

 

59e8246b 611e 40e4 bce6 5209de4d02d0

Ο μπαμπάς τους ο ήλιος και η μαμά τους το φεγγάρι τους είπαν ότι οι άνθρωποι δεν είναι χαρούμενοι όταν εκείνες μαλώνουν. Οι άνθρωποι μπερδεύονται.

0436310c c52d 4d6c b227 1f5180eb9e9f

Σταμάτησαν να μαλώνουν. Κατάλαβαν ότι η καθεμιά έχει τη δική της ομορφιά. Η μία άπλωνε το φως και οι άνθρωποι έκαναν τις δουλειές τους και η άλλη άπλωνε το σκοτάδι για να ηρεμήσουν και να ξεκουραστούν.

383035ea 886f 41d4 a5f7 a8faf08d9e17

Και βέβαια από το υπέροχο παραμύθι που δημιούργησαν τα παιδιά δεν θα μπορούσε να λείπουν τα ονόματα αυτών που το δημιούργησαν. Τα παιδιά χρησιμοποιούν τον υπολογιστή για να γράψουν το όνομά τους

Πραγματικά, τους αξίζουν συγχαρητήρια κυρίως, για την προσπάθειά τους!!!