Ξεδιπλώνοντας τα αποκριάτικα έθιμα, τα παιδιά μας ανακοινώνουν πως αύριο που είναι Τσικνοπέμπτη θα ψήσουν με τους γονείς τους λουκάνικα, μπριζόλες παϊδάκια….
Τα ρωτούμε αν θα ήθελαν να γλεντήσουν κι αυτά την τσικνοπέμπτη στο σχολείο και ένας καταιγισμός ιδεών ξεκινά.
Να ντυθούμε μασκαραράδες, να ψήσουμε σουβλάκια και μπριζόλες, να πετάξουμε κορδέλες.Μασκαράδες θα ντυθούμε αλλά όχι αύριο, θα ντυθούμε την άλλη Παρασκευή. Δηλαδή πότε; Χρησιμοποιούν το ημερολόγιο, εντοπίζουν την Παρασκευή και λένε κυρία στις οκτώ. Όχι την άλλη Παρασκευή. Α κυρία στις 15.
Πολύ ωραία. Προτείνατε να ψήσουμε σουβλάκια, μπριζόλες. Πώς θα το κατορθώσουμε αυτό; Εμείς στο σχολείο έχουμε μόνο μία ηλεκτρική φριτέζα. Τι είναι αυτό; Ένα μεγάλο τηγάνι που λειτουργεί με ρεύμα. Τι μπορούμε να φτιάξουμε για να τσικνίσουμε;
Κυρία να φτιάξουμε κεφτέδες και να τηγανίσουμε και πατάτες.
Συμφωνείτε όλοι με την ιδέα;
Ωραία λοιπόν ποια υλικά θα χρειαστούμε για να φτιάξουμε κεφτέδες;
Κυρία εγώ βοηθάω τη μαμά μου και ξέρω τι βάζει μέσα για να κάνει κεφτέδες. Θέλουμε κιμά, αλάτι, πιπέρι, αυγό και κρεμμύδι. Τίποτε άλλο χρειαζόμαστε; Πώς θα κατορθώσουμε να τους κάνουμε αφράτους; Κυρία η μαμά μου χρησιμοποιεί και ψωμί που είναι ξερό.
Για να μυρίζουν υπέροχα τι βάζει η μαμά; Ένα που είναι πράσινο αλλά δε θυμάμαι πως το λένε. Τι λέτε να παίξουμε κρεμάλα για να το ανακαλύψουμε;
Γράφουν γράμματα στον πίνακα, μας λένε πως φωνάζουν κι αν έχουν ανακαλύψει το γράμμα χαίρονται φωνάζοντας αλλά και επιβραβεύοντας αυτόν που ανακάλυψε το σωστό γράμμα. Σχεδόν η λέξη εμφανίζεται στον πίνακα και προτρέπουμε τα παιδιά να προσπαθήσουν να τη διαβάσουν ενώνοντας τις φωνές των γραμμάτων ανά δύο. Τους ζητάμε να κάνουν ησυχία για να ακούσουν αυτό που λέει η φίλη τους. Ένα παιδάκι διαβάζει πολύ γρήγορα τις φωνές των γραμμάτων αλλά αδυνατεί να μας πει ποια λέξη είναι αυτή. Ζητάμε από τα παιδιά να ακούσουν ξανά αυτά που λέει και ξαφνικά φωνάζουν δυόσμος κυρία σας νικήσαμε κι αρχίζουν να χορεύουν.
Την επόμενη μέρα το σχολείο μετατρέπεται σε μαγειρείο. Τα υλικά παρουσιάζονται στο τραπέζι και τα παιδιά τα κατονομάζουν. Και προτρέπουν τις κυρίες να φέρουν τη λεκάνη για να ζυμώσουν και να πλάσουν τους κεφτέδες.
Η ζύμη ετοιμάστηκε, τα κεφτεδάκια φτιάχτηκαν και το τραπέζι στρώθηκε και φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει από το τραπέζι μας και το ψωμί. Ευχαριστούμε τον Μπάμπη Κονανά για την ευγενική του χορηγία.
Όμως Τσικνοπέμπτη χωρίς γλέντι δεν γίνεται γι΄αυτό και εμείς φροντίσαμε μετά να χορέψουμε με παραδοσιακούς ρυθμούς της πατρίδας μας.
Καλές απόκριες και καλή Σαρακοστή να έχουμε.