Οι δύο πρώτες εβδομάδες στο νηπιαγωγείο ήταν γεμάτες ενθουσιασμό, περιέργεια, εξευρεύνηση,χαρά, δώρα αλλά και λίγο άγχος,τόσο για τα παιδιά όσο και για τους γονείς.
Προσπαθήσαμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αισθανθούν ασφαλή, να γνωριστούν μεταξύ τους και να αρχίσουν να χτίζουν τις πρώτες φιλίες τους,γι αυτό και η πρώτη μας εβδομάδα είχε πολλά παιχνίδια γνωριμίας. Μέσα από διασκεδαστικά παιχνίδια, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συστηθούν και να μάθουν τα ονόματα των συμμαθητών τους.


Οι κανόνες της τάξης μας και το συμβόλαιο τήρησής τους
Για να περνάμε όλοι όμορφα, μάθαμε σιγά σιγά τους βασικούς κανόνες της τάξης μας:
Ακούμε όταν μιλάει κάποιος – περιμένουμε τη σειρά μας. Μιλάμε με ευγένεια – λέμε «παρακαλώ» και «ευχαριστώ». Φροντίζουμε τα παιχνίδια και τα υλικά μας – τα τακτοποιούμε στη θέση τους. Σεβόμαστε τους φίλους μας – μοιραζόμαστε και παίζουμε όλοι μαζί. Κρατάμε την τάξη μας καθαρή – βοηθάμε στο συμμάζεμα.
Οι κανόνες της τάξης μας και το συμβόλαιο τήρησής του.
“Με το χέρι στην καρδιά υπόσχομαι τους κανόνες να τηρώ και ποτέ να μη ξεχνώ”
Μάθαμε λέξεις που θα τις χρησιμοποιούμε καθημερινά για να χτίσουμε ένα περιβάλλον χαράς, σεβασμού,συνεργασίας και αγάπης.
“Όταν μου μιλάς ευγενικά με ανεβάζεις ψηλά”

Το βάζο με τις γλυκές λέξεις.

Η αναγνώριση και η γραφή του ονόματος είναι από τα πρώτα βήματα στη μαθησιακή πορεία. Τα παιδιά βλέπουν το όνομά τους σε καρτελάκια και στο παρουσιολόγιο μέσα στην τάξη. Μέσα από παιχνίδια αντιστοίχισης, ζωγραφική και κατασκευές, σιγά σιγά μαθαίνουν να το αναγνωρίζουν και να το γράφουν. Όλες αυτές οι δραστηριότητες είχαν ως στόχο να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον εμπιστοσύνης και χαράς,ώστε κάθε παιδί να νιώθει ότι ανήκει σε μια ομάδα,ότι η φωνή του ακούγεται και ότι το όνομά του έχει αξία.
Με αφορμή το παρουσιολόγιο που κάθε μέρα θα τοποθετούμε το καρτελάκι μας ξεκινήσαμε την ενασχόλησή μας με το όνομά μας.
Στη συνέχεια με την αγαπημένη μας πλαστελίνη σχηματίσαμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας.
Κολλήσαμε χαρτάκια και κάναμε χρωματιστό το αρχικό γράμμα του ονόματός μας.

Το κάναμε δρόμο για να μάθουμε πως σχηματίζεται…




Φτιάξαμε “γραμματόσουπα” απο καπάκια και “μαγειρέψαμε” τα γράμματά μας και έπειτα τα κάναμε παιχνίδι για να παίζουμε στο σπίτι μας.

Πήραμε τη μυγοσκοτώστρα και απωθήσαμε τις αράχνες που κατέκλυσαν την τάξη μας :-P. Αργότερα, βρήκαμε την αράχνη με το αρχικό γράμμα του ονόματός μας στον ιστό που φτιάξαμε όλοι μαζί. Στόχοι μας η εξάσκηση αναγνώρισης γραμμάτων,η γρήγορη αντίδραση και συγκέντρωση καθώς και η ενίσχυση της ομαδικότητας και της διασκέδασης στην τάξη.

Βρήκαμε το δικό μας κομμάτι στην “πίτσα” της τάξης. Αντιστοιχίσαμε το μανταλάκι με το κομμάτι που περιείχε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας.



Τέλος γράψαμε τα ονόματά μας.

Οι πρώτες μέρες έφεραν και τα πρώτα γενέθλια μαθητών μας, γι αυτό και φτιάξαμε τον πίνακα γενεθλίων της τάξης μας.
Τραγουδήσαμε, σβήσαμε κεράκια και περάσαμε πολύ όμορφα με χορό και κεράσματα.

Χρόνια πολλά στα παιδιά μας! Ευχόμαστε να είναι πάντα χαρούμενα, υγιή και τυχερά!
Οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο είναι μόνο η αρχή ενός όμορφου ταξιδιού γεμάτου ανακαλύψεις, φιλίες και νέες εμπειρίες.