Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SID) διοργανώνεται από το κοινό δίκτυο Insafe/INHOPE των Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου στην Ευρώπη, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τη δεύτερη μέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο για την προώθηση της ασφαλούς και θετικής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας, ειδικά μεταξύ των παιδιών και των νέων. Κατά την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, εκατομμύρια άνθρωποι ενώνονται για να εμπνεύσουν θετικές αλλαγές στο διαδίκτυο, να ευαισθητοποιήσουν σε θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο και να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες σε όλο τον κόσμο.
Στο Νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε την ημέρα αυτή, στις 11 Φεβρουαρίου 2025 , με προβολή βίντεο, συζήτηση, διαδραστικά παιχνίδια. Παρακολουθήσαμε υλικό κατάλληλο για την προσχολική ηλικία από τη σελίδα SaferInternet4Kids, συζητήσαμε για τα οφέλη, αλλά και τους κινδύνους του διαδικτύου.
Φτιάξαμε τον προσωπικό μας υπολογιστή με το σύνθημα “Με προσοχή και χαρά σερφάρουμε σωστά” και δηλώσαμε υποστηρικτές της ημέρας ασφαλούς διαδικτύου.
Το σχολείο μας στο χάρτη υποστηρικτών της ημέρας ασφαλούς διαδικτύου 2025.
Ο Χειμώνας στο Νηπιαγωγείο είναι μια μαγική εποχή μάθησης και δημιουργίας.Το κρύο, το χιόνι, τα ζεστά ρούχα γίνονται αφορμή για παιχνίδι, εξερεύνηση και νέες γνώσεις.
1. Γνωρίζουμε τον Χειμώνα
Μάθαμε για τα χαρακτηριστικά της εποχής, τον καιρό, τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και τη φύση που αλλάζει. Μέσα από εικόνες, βίντεο και συζητήσεις, ανακαλύψαμε πώς επηρεάζει ο χειμώνας τη ζωή μας.
Φτιάξαμε το παζλ των τεσσάρων εποχών παρέα με τους μήνες τους.
Ακούσαμε το τραγούδι 12 μήνες αθλητές και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τους δώδεκα μήνες .
Απλώσαμε τη μπουγάδα με τα χειμωνιάτικα μας ρούχα. 😛
Μάθαμε επίσης το γράμμα Ι,ι του Ιανουαρίου.
2. Καλλιτεχνικές Δημιουργίες
Φτιάξαμε χειμωνιάτικες κατασκευές, όπως χιονάνθρωπους, αρκούδες για την Ημέρα της Αγκαλιάς, σκαντζοχοιράκια με πηλό,χιονονιφάδες με πλαστελίνη χειμερινά αθλήματα.
3. Παιχνίδια και Κινητικές Δραστηριότητες
Με διασκεδαστικά παιχνίδια αναπτύξαμε κινητικές δεξιότητες , συνεργαστήκαμε με τους φίλους τους και διασκεδάσαμε πολύ.
“Το φίδι ξυπνά και αν σε πιάσει σε τσημπά.
Τα παιδιά πηδούν πάνω από ένα τεντωμένο σκοινί και χάνουν όταν το πατήσουν.
” Έρχεται η αρκούδα ” τα παιδιά μένουν ακίνητα στο άκουσμα των βημάτων της αρκούδας. Αν κάποιος κουνηθεί γίνεται το “θήραμα” της αρκούδας.
4. Αφήγηση και Παραμύθια
Διαβάσαμε ιστορίες ” Ο Μεγαλος Χνουδωτος” Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει.
5. Επιστημονικές Εξερευνήσεις
Πειραματιστήκαμε με τον πάγο και το νερό, Μάθαμε για τις τρεις μορφές της ύλης και παρατηρήσαμε πώς λιώνει ο πάγος σε διαφορετικές συνθήκες.
6 Φωνολογικές ασκήσεις
Ακούσαμε το παρακάτω τραγούδι
Τραγουδήσαμε ,μιμηθήκαμε, παίξαμε με τις φωνούλες, φτιάξαμε ομάδες και παίξαμε με τα φωνήεντα.
Η κοπή της βασιλόπιτας στο νηπιαγωγείο είναι μια όμορφη και παραδοσιακή δραστηριότητα που μπορεί να συνδυάσει χαρά, εκπαιδευτική αξία και συνεργασία μεταξύ παιδιών γονιών και εκπαιδευτικών.
Έτσι λοιπόν φέτος ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας προσέφερε τις βασιλόπιτες και το δώρο του τυχερού της χρονιάς.
Ανήμερα της εορτής των Τριών Ιεραρχών ευχηθήκαμε Χρόνια πολλά με υγεία ,τύχη και καλή πρόοδο σε όλα τα παιδάκια μας.
Τα Οφέλη της Δανειστικής Βιβλιοθήκης στο Νηπιαγωγείο
Η δανειστική βιβλιοθήκη στο νηπιαγωγείο αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο που εμπλουτίζει τη μαθησιακή εμπειρία των παιδιών και προάγει τη φιλαναγνωσία από μικρή ηλικία. Μέσα από τη χρήση της, επιτυγχάνονται πολλαπλά οφέλη τόσο για τα παιδιά όσο και για τις οικογένειές τους.
1. Ανάπτυξη της αγάπης για το διάβασμα
Μέσω της δανειστικής βιβλιοθήκης, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με ποικιλία βιβλίων. Αυτή η εμπειρία ενθαρρύνει την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας και της φαντασίας, ενώ δημιουργεί συνήθειες που μπορούν να διαρκέσουν μια ζωή.
2. Ενίσχυση της γλωσσικής ανάπτυξης
Το διάβασμα ιστοριών ενισχύει το λεξιλόγιο, τη φωνολογική επίγνωση και τη δομή της γλώσσας. Τα παιδιά μαθαίνουν να κατανοούν νέες λέξεις και έννοιες, γεγονός που ενισχύει την επικοινωνιακή τους ικανότητα.
3. Ανάπτυξη υπευθυνότητας
Η διαδικασία δανεισμού βιβλίων διδάσκει στα παιδιά την έννοια της υπευθυνότητας, καθώς μαθαίνουν να φροντίζουν το βιβλίο που έχουν δανειστεί και να το επιστρέφουν στην ώρα του.
4. Ενίσχυση της σχέσης σχολείου-οικογένειας
Οι γονείς συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία, διαβάζοντας μαζί με τα παιδιά στο σπίτι. Έτσι, δημιουργείται ένας ισχυρός δεσμός μεταξύ σχολείου και οικογένειας, προάγοντας τη συνεργασία για την εκπαίδευση του παιδιού.
5. Καλλιέργεια φαντασίας και δημιουργικότητας
Μέσα από τα βιβλία, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν σε φανταστικούς κόσμους και να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους.
Η δανειστική βιβλιοθήκη δεν είναι μόνο ένα μέσο εκπαίδευσης αλλά και ένα μέσο ψυχαγωγίας, το οποίο βοηθά τα παιδιά να αγαπήσουν το διάβασμα και να εξελιχθούν ολόπλευρα.
Αυτά τα οφέλη θελήσαμε να λάβουν οι μαθητές μας, γι’ αυτό και την Παρασκευή 17 Ιανουαρίου ετοιμάστηκε και άνοιξε για πρώτη φορά φέτος η δανειστική βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας.
Αρχικά τα βιβλία πήραν τη θέση τους στη βιβλιοθήκη με τη βοήθεια μιας φωτοτυπίας από το εξώφυλλό τους.
Σειρά είχαν οι κανόνες δανεισμού βιβλίων που ορίστηκαν από τα παιδιά ώστε η δανειστική βιβλιοθήκη να είναι λειτουργική και όλοι εμείς πιο υπεύθυνοι απέναντι στα βιβλία.
Το συμβόλαιο μας
Οι καρτέλες δανεισμού με τα ονοματά μας.
Οι σελιδοδείκτες μας.
Ξεκινάμε…
Καλά αναγνωστικά ταξίδια σε μικρούς και μεγάλους !
Τελευταία εβδομάδα του Δεκέμβρη και βρισκόμαστε μια ανάσα από τις διακοπές των Χριστουγέννων και η προσμονή της άφιξης του Άγιου Βασίλη συνεχώς μεγαλώνει.
Αποστολή: Τάρανδοι του Άγιου Βασίλη
Το αίνιγμα
“Τρέχουν στον ουρανό γρήγορα και ψηλά,
με τον Άγιο στη σκάλα τ’ουρανού να τραβά.
Φοράνε κουδουνάκια χιόνι δε τους σταματά,
ποιοι είναι αυτοί που φέρνουν τη χαρά;”
Το κουτί του Άι Βασίλη είχε ένα παιχνίδι αυτή τη φορά.Η αποστολή μας ήταν να ταΐσουμε τον τάρανδο.
Μάθαμε για τους 8 ταράνδους του Αι Βασίλη στην παρακάτω παρουσίαση.
Σχεδιάσαμε με νερομπογιές και μαρκαδόρους τον αγαπημένο μας τάρανδο.
Μεταμορφώσαμε το αρχικό γράμμα του ονόματος μας σε Ρούντολφ
Αποστολή: Γράμμα στο Άγιο Βασίλη
Η αποστολή μας ήταν να διαβάσουμε το παραμύθι “Γράμματα από τον Άι Βασίλη” όχι όμως μόνοι μας αλλά παρέα με τη συγγραφέα του.
Η κα. Κατερίνα Ζωντανού, η συγγραφέας αυτού του υπέροχου βιβλίου βρέθηκε κοντά μας, διάβασε το βιβλίο της, τα γράμματα που έστειλε ο Αι Βασίλης στα παιδιά, τραγούδησε, χόρεψε και έπαιξε μαζί μας κι εμείς ξετρελαθήκαμε.
Αφού την ευχαριστήσαμε και την αποχαιρετήσαμε “πιάσαμε δουλειά” γράφοντας το δικό μας γράμμα.
Κούκλες για τις μικρές μας πριγκίπισσες, lego και playmobile για τους μικρούς μας δημιουργούς και μαρκαδόροι με μπλοκ ζωγραφικής για τους ρομαντικούς μας ζωγράφους, θα μπουν στη λίστα του Αι Βασίλη.
Ανυπομονούμε!!!
Αποστολή: Τα κρυμμένα μυστικά του Αι Βασίλη
Μέσα ένα ακόμα βιβλίο ο Άι Βασίλης θέλησε να μάθουμε όλα του τα μυστικά! Γιατί επέλεξε το κόκκινο χρώμα γα τη στολή του, πως διατηρείται σε φόρμα 😀 , πώς είναι το σπίτι του και το εργαστήριο του, τι του αρέσει να πίνει και άλλα πολλά ακόμα που κανείς δε γνώριζε μέχρι τώρα! 😉
Αρχικά τον ζωγραφίσαμε ελεύθερα ακούγοντας τραγούδια και μετά χρησιμοποιήσαμε την παλάμη μας και τέμπερες για να φτιάξουμε το πρόσωπο και τα χαρακτηριστικά του.
Μας έστειλε ένα κέρασμα για να ευχηθούμε ο ένας στον άλλον Καλά Χριστούγεννα!
Σήμερα είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας, τη συγγραφέα κα. Κατερίνα Ζωντανού στα πλαίσια δράσης φιλαναγνωσίας. Η κα. Ζωντανού δέχτηκε με χαρά να έρθει στο χώρο μας και να μας διαβάσει το βιβλίο της με τίτλο ” Γράμματα από τον Άι Βασίλη” μια χριστουγεννιάτικη ιστορία που άρεσε πολύ στα παιδιά.
Στη συνέχεια παίξαμε,τραγουδήσαμε χορέψαμε και αγκαλιαστήκαμε !
Ευχαριστούμε θερμά την κα Ζωντανού για την ανταπόκριση στο κάλεσμα μας.
Δεύτερη εβδομάδα του Δεκέμβρη . συνεχίζουμε με τις αποστολές του Αι Βασίλη.
Αποστολή: Χριστουγεννιάτικα στολίδια
“Τι στολίδια βάζουμε στο χριστουγεννιάτικο δέντρο;” “Ποιο είναι το αγαπημένο μας στολίδι;”
Χαρτάκια, κόλλες, ψαλίδια και χαρά για να στολίσουμε τα τζάμια μας παιδιά!
Συνεργαστήκαμε για να στολίσουμε τα τζάμια της τάξης μας φτιάχνοντας χριστουγεννιάτικες μπάλες.
Αποστολή: Παραδοσιακά κάλαντα
Συζήτησαμε: «Τι είναι τα κάλαντα; Γιατί τα τραγουδάμε;»
Θέλοντας να εξοικειωθούμε με το νόημα και την παράδοση των καλάντων αλλά και να διασκεδάσουμε μαθαίνοντας , ανοίξαμε τον διαδραστικό χάρτη της Ελλάδας για να ακούσουμε τα παραδοσιακά κάλαντα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς που συγκέντρωσαν σε μια υπέροχη εργασία οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων Μακρυχωρίου και Συκουρίου Λάρισας.
Στη συνέχεια πήραμε τα τριγωνάκια μας και τραγουδήσαμε τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα της Πελοποννήσου.
Διαβάσαμε το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά ” Φρικαντέλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα”
Με τα τριγωνάκια μας φτιάξαμε μια “ανεμόσκαλα” που χρησιμοποίησαν τα παιδιά /ήρωες του παραμυθιού για να ανέβουν στο κάστρο της μάγισσας και να πάρουν πίσω τις φωνές τους.
Χρησιμοποιήσαμε ξυλάκια για να σχηματίσουμε το τρίγωνο σχήμα
και στη συνέχεια τα μετατρέψαμε σε στολίδια.
Διασκεδάσαμε ενισχύοντας τις ρυθμικές μας δεξιότητες συντονίζοντας την κίνηση με το τραγούδι.
Αποστολή: Χριστουγεννιάτικα Μπισκότα
Οι βοηθοί του Άι Βασίλη,τα ξωτικά, είχαν μια λιγούρα και για να συνεχίσουν να δουλεύουν γρήγορα θέλησαν να φτιάξουν μπισκότα για να γλυκαθούν και να πάρουν δυνάμεις.
Ανακάτεψαν τα υλικά όπως μόνο εκείνοι ξέρουν και ξετρελάθηκαν με τα νόστιμα μπισκότα.
Πεντανόστιμα! Ψίχουλο δεν έμεινε!
Αποστολή: Χριστουγεννιάτικα λαμπιόνια
Ποιος έχει δει χριστουγεννιάτικα λαμπιόνια; Τι χρώματα έχουν; Πώς σας κάνουν να νιώθετε;
Προσθέσαμε πολύχρωμα λαμπιόνια στο καλώδιο.
Μπλεχτήκαμε στα χριστουγεννιάτικα λαμπάκια 😉
Αποστολή:Χριστουγεννιάτικες Ευχές
Ανοίξαμε το κουτί του Άι Βασίλη και βρήκαμε μέσα κάρτες. Προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι γράφουν αλλά ήταν πολλά τα γράμματα και μπερδευτήκαμε. Το αίνιγμα του Άι Βασίλη μας βοήθησε αρκετά “Τις μοιράζεις και σ’ αρέσει όσο πιο πολλές να ακούς!” Ευχές είπαν τα παιδιά και ξεκινήσαμε να καταγράφουμε ευχές στο ευχοδεντρό μας.
Χρόνια πολλά , Καλά Χριστούγεννα, Καλή χρονιά, υγεία, αγάπη, χαρά ευτυχία κ.α.
Έπειτα προσπαθήσαμε να συνθέσουμε τα γράμματα που βρήκαμε στο κουτί για να διαβάσουμε την ευχή του Άι Βασίλη.
Συζητήσαμε το πως ανταλλάσσουμε ευχές και αποφασίσαμε να φτιάξουμε κάρτες για τους αγαπημένους μας ανθρώπους ,είτε να της δώσουμε προσωπικά είτε να τις ταχυδρομήσουμε στην περίπτωση που κάποιος είναι μακρυά μας.
Στα πλαίσια του ευρωπαϊκού μας προγράμματος “One World Many Holidays” συνδεθήκαμε διαδικτυακά με τους φίλους μας στη Ρουμανία, στην Τουρκία και στην Αθήνα για να γνωριστούμε και να ανταλλάξουμε χριστουγεννιάτικες ευχές και τραγούδια.
Περιμένουμε με ανυπομονησία την τελευταία εβδομάδα με τις αποστολές σου Άγιε Βασίλη!
Πρώτη εβδομάδα του Δεκέμβρη και οι δράσεις μας ξεκίνησαν με κέφι και χαρά αλλά και ανυπομονησία για τις αποστολές που θα μας ανέθετε ο Άγιος Βασίλης. Κάθε μέρα του Δεκέμβρη στο ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης θα μας περιμένει ένα αίνιγμα και μια αποστολή για όλους μας για να βοηθήσουμε τον αγαπημένο μας Άγιο να ετοιμάσει όλα όσα χρειάζονται τα παιδιά για να περάσουν μαγικά Χριστούγεννα.
Αρχικά μεταμορφωθήκαμε στους μικρούς βοηθούς του Άι Βασίλη, τα ξωτικά, φτιάχνοντας καπελάκια, βρίσκοντας το ξωτικο-όνομά μας και ζωγραφίζοντας τον εαυτό μας ως ξωτικό.
Τα ξωτικά έτοιμα για τις αποστολές του!
Αποστολή: Τι γνωρίζω για τα Χριστούγεννα;
Αποτυπώσαμε στο χαρτί τι γνωρίζουμε για τα Χριστούγεννα και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τι είναι Χριστούγεννα για τον καθένα μας.
Τα Χριστουγεννιάτικα δέντρα είχαν την τιμητική τους στις ζωγραφιές μας!
Αποστολή: Το δέντρο των Χριστουγέννων
Ξεκινήσαμε με την παρουσίαση για το Έλατο των Χριστουγέννωνκαι μάθαμε χρήσιμες πληροφορίες γι’αυτό το έθιμο.
Το δέντρο των Χριστουγέννων στάθηκε αφορμή να μιλήσουμε ξανά για την καλοσύνη, την προσφορά και την αγάπη.
Φτιάξαμε τα δικά μας χριστουγεννιάτικα δεντράκια χιονόμπαλες,
και τέλος δημιουργήσαμε το δικό μας ιδιαίτερο δέντρο με τα τουβλάκια .
Αποστολή: Η ιστορία της Γέννησης
Διαβάσαμε το παραμύθι Η γέννηση του Χριστού.
Χρονική ακολουθία της ιστορίας της γέννησης
και χρωματίσαμε το στρογγυλό βιβλίο της γέννησης
Ομαδική εργασία: Η γέννηση του Χριστού ψηφιδωτό
Αποστολή: 3 Μάγοι
Η μέρα μας ξεκίνησε με το αίνιγμα και την αποστολή να ακούσουμε το συγκεκριμένο τραγούδι.
Συζητήσαμε για το :
Ποιοι ήταν; Πως τους έλεγαν; Από πού ήρθαν ; Τι δώρα πήγαν στο χριστό; Για ποιο λόγο του πήγαν αυτά τα δώρα; Εμείς τι δώρα θα πηγαίναμε στο Χριστό αν ήμασταν μάγοι;
Λάμπει στον ουρανό και οδήγησε τους μάγους στο μικρό Χριστό. Τι είναι;
Ο γρίφος λύθηκε και ξεκινήσαμε να συζητάμε για το άστρο της Βηθλεέμ, το άστρο το φωτεινό.
Κάναμε τυπώματα με στένσιλ
Παίξαμε το καυτό αστέρι, μια παραλλαγή της καυτής πατάτας, που γυρνά γρήγορα από χέρι σε χέρι στο ρυθμό της μουσικής.
Αντλώντας έμπνευση από τις έννοιες της προσφοράς και του εθελοντισμού, το μήνυμα που πρεσβεύει το Αστέρι της Ευχής, σχεδιάσαμε με πολλή αγάπη το ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΕΥΧΗΣ για να λάβουμε μέρος στο δημιουργικό διαγωνισμό του προγράμματος με μία ομαδική δημιουργία και την ευχή να είναι όλα τα παιδάκια του κόσμου καλά!
Ο αγαπημένος μας μήνας φτάνει και στολίσαμε το σχολείο μας για να τον υποδεχτούμε μαζί με την πιο μαγική γιορτή του χρόνου,τα Χριστούγεννα.
Φτιάξαμε ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης για το σπίτι και τη Δευτέρα ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση και στο σχολείο μας με αποστολές και γρίφους που θα μας φέρνουν κάθε μέρα και πιο κοντά στα Χριστούγεννα!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή