Η αλλαγή του μήνα μας έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε για τον κύκλο των εποχών και τους μήνες.
Εικόνες και καρτέλες μας βοήθησαν να διακρίνουμε τις 4 εποχές μέσα από ένα δέντρο το οποίο απεικονίζεται διαφορετικά σε κάθε εποχή.
Γνωρίσαμε τους τρεις μήνες του Φθινοπώρου ακούγοντας και μαθαίνοντας ένα τραγουδάκι.
Στη συνέχεια συζητήσαμε για τα φύλλα.
Τι χρώμα έχουν τα φύλλα πάνω στο δέντρο και τι χρώμα όταν πέφτουν; Πως λέγεται το δέντρο που ρίχνει τα φύλλα του και πως αυτό που τα κρατάει; Γιατί πέφτουν τα φύλλα; Τι είναι η χλωροφύλλη; Γιατί τα φύλλα αλλάζουν χρώμα; Παρατηρήσαμε φύλλα και τα ομαδοποιήσαμε με βάση το χρώμα αλλά και το είδος.
Διαλέξαμε ένα φύλλο και το μεταμορφώσαμε σε ψάρι,άνθρωπο,ζώο,κ.α. χρησιμοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητα μας.
Με τα φύλλα φτιάξαμε ομαδικές και ατομικές εργασίες. Στολίσαμε τη Φθινοπωρούλα και το Φθινοπωρούλη.
Παίξαμε παιχνίδια με τα φθινοπωρινά φύλλα.
Παιχνίδι μνήμης
Χωριστήκαμε σε ομάδες με βάση το χρώμα των φύλλων και ρίξαμε μέσα σε στεφάνια το ανάλογο φύλλο, μετρήσαμε το σύνολο των φύλλων που μπήκαν μέσα στο στεφάνι και εκείνων που ήταν έξω.
“Βρέχει” φύλλα φθινοπωρινά.
Τοποθετήσαμε στην ομπρέλα φύλλα και γυρίζοντας τη ανάποδα τα φύλλα πέφτουν δημιουργούν ένα όμορφο φθινοπωρινό τοπίο στην τάξη μας. Διασκεδάσαμε χορεύοντας στο ρυθμό της μουσικής του Vivaldi.
Φτιάξαμε κάδρο με φύλλα.
Σχεδιάσαμε με ατλακόλ το φύλλο, ρίξαμε αλάτι και στη συνέχεια με τη βοήθεια της νερομπογιάς δημιουργήσαμε όμορφα φθινοπωρινά κάδρα.
Μάθαμε το φώνημα Φ
Το αναζητήσαμε με αυτοσχέδια κιάλια, το γράψαμε και το σχεδιάσαμε με τουβλάκια και πλαστελίνη στο ελεύθερο παιχνίδι μας.
Μιλήσαμε για τη σπορά που γίνεται το Φθινόπωρο και φυτέψαμε τα δικά μας σποράκια- φακές.
Ζωγραφίσαμε δέντρα με τα χρώματα του Φθινοπώρου.