Η δανειστική βιβλιοθήκη ξεκινά…

Αγαπητοί γονείς,

η ανάγνωση και η επαφή με τον γραπτό λόγο είναι μια εξαιρετικά επωφελής διαδικασία για τα παιδιά και θεωρείται απαραίτητη στο περιβάλλον του νηπιαγωγείου. Για το λόγο αυτό ξεκινά την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου η δανειστική βιβλιοθήκη, πιο νωρίς από κάθε άλλη χρονιά,αφού φέτος ασχολούμαστε εκτενώς με δράσεις φιλαναγνωσίας, μια από αυτές είναι και ο θεσμός της δανειστικής βιβλιοθήκης.

Σκοπός της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι να αναπτύξουν τα παιδιά καλή σχέση με το βιβλίο, να το αγαπήσουν! Ειδικότερα, μέσα από την ανάγνωση βιβλίων τα παιδιά μπορούν να εξελίξουν τον προφορικό και τον γραπτό τους λόγο να αναπτύξουν κριτική ικανότητα και δημιουργική σκέψη και να καλλιεργήσουν τη συναισθηματική νοημοσύνη.

Για να πετύχουμε όμως όλα τα παραπάνω  είναι απαραίτητη η στενή συνεργασία σχολείου-οικογένειας. Είναι δηλαδή απαραίτητο κάποιο πρόσωπο της οικογένειας ασχοληθεί έστω και για λίγο χρόνο με την ανάγνωση και το σχολιασμό του βιβλίου και να κάνει με το παιδί τη δραστηριότητα που προτείνετε στο κάθε βιβλίο.

Οι μαθητές θα δανείζονται κάθε ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ένα βιβλίο και θα το επιστρέφουν τη ΔΕΥΤΕΡΑ  ή το αργότερο την ΤΡΙΤΗ.

ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

  • Όποιο παιδί δεν επιστρέψει το βιβλίο του μέχρι ΚΑΙ την τελευταία μέρα επιστροφής, δε μπορεί να δανειστεί για την ερχόμενη εβδομάδα.
  • Το βιβλίο πρέπει να επιστρέφεται στην κατάσταση που παραλήφθηκε: χωρίς τσακίσεις, λερώματα και μουτζουρώματα.
  • Ένα βιβλίο που καταστράφηκε ενώ βρισκόταν σε δανεισμό πρέπει να αντικατασταθεί.

ΠΩΣ  ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!

  • Διαβάζουμε την ώρα που επιθυμεί και το παιδί και όχι καταναγκαστικά.
  • Σεβόμαστε το δικαίωμά του κάποια στιγμή/μέρα να μη θέλει να διαβάσει
  • Διαβάζουμε το βιβλίο με το παιδί δίπλα μας ώστε να βλέπει τις εικόνες
  • Δείχνουμε στο παιδί ακριβώς που διαβάζουμε ώστε να βλέπει και την αντιστοίχιση της φωνής μας σε φθόγγους, λέξεις, προτάσεις αλλά και τη φορά με την οποία διαβάζουμε (αριστερά προς τα δεξιά).
  • Συζητάμε πάντα με το παιδί για την ιστορία που διαβάσαμε και το ρωτάμε τι του άρεσε, τι το προβλημάτισε, ποιος ήρωας του άρεσε πιο πολύ και γιατί.
  • Ζητάμε από το παιδί να μας αναδιηγηθεί, να μας ξαναπεί δηλαδή την ιστορία με δικά του λόγια (ίσως και την επόμενη μέρα)

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Στο εσωτερικό κάθε  βιβλίου υπάρχει ένας φάκελος με ένα παιχνίδι/δραστηριότητα που αφορά στο βιβλίο.

Μετά την ανάγνωση του βιβλίου το παιδί μπορεί:

  • να φτιάξει ένα παζλ,
  • να βάλει στη σειρά γράμματα ή λέξεις και να συνθέσει τον τίτλο του βιβλίου,
  • να αντιστοιχίσει λέξεις γραμμένες με πεζά γράμματα με τις αντίστοιχες στα κεφαλαία.
  • να βάλει στη χρονολογική σειρά τις εικόνες του βιβλίου.

Αν επιθυμείτε μπορείτε να ανεβάζετε στον παρακάτω τοίχο(σύνδεσμο) την δραστηριότητα που κάνατε με τα παιδιά στη θέση του ανάλογου βιβλίου, αποφεύγοντας να δείχνετε το πρόσωπό τους ή να είναι καλυμμένο.

Δανειστική Βιβλιοθήκη:Εκεί που ζουν τα παραμύθια

Ο ΤΙΜΩΜΕΝΟΣ ΒΙΒΛΙΟΦΑΓΟΣ

Φέτος, επίσης κάθε Παρασκευή ένας από τους μαθητές μας θα γίνεται Ο ΤΙΜΩΜΕΝΟΣ ΒΙΒΛΙΟΦΑΓΟΣ της τάξης. Αυτό θα προκύπτει με κλήρωση.

Θα παίρνει μαζί του μια τσάντα με ένα βιβλίο που διάλεξε από τη δανειστική βιβλιοθήκη μαζί με διάφορα υλικά και φύλλα εργασίας.

Παρακάτω προτείνονται διάφορες δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε παρέα με το παιδί σας. Αφήστε το να διαλέξει εκείνο όποια από αυτές θα του άρεσε να ασχοληθεί. Τη Δευτέρα θα έχει τη δυνατότητα να παρουσιάσει στην ολομέλεια της τάξης το παραμύθι που διάβασε καθώς και την δραστηριότητα που κάνατε παρέα.

Προτεινόμενες Δραστηριότητες

  • Ποια εικόνα του παραμυθιού σου άρεσε περισσότερο, προσπάθησε να την ζωγραφίσεις.
  • Να ζωγραφίσεις τα στοιχεία της ιστορίας (ήρωες-τόπος-πρόβλημα-λύση).
  • Να κατασκευάσεις με υλικά που έχεις στο σπίτι (χαρτί, χαρτόνι, ρολό κουζίνας, καλαμάκι κι ότι άλλο μπορείς να φανταστείς) μια κούκλα για κουκλοθέατρο με τον ήρωα του παραμυθιού που σου άρεσε περισσότερο.
  • Να αλλάξεις τον τίτλο του βιβλίου. Τι όνομα θα έδινες εσύ στο παραμύθι; Γράψε τον τίτλο σε ένα χαρτί με τη βοήθεια ενός μεγάλου.
  • Ποιο είναι το όνομα του αγαπημένου σου ήρωα από το παραμύθι; Ζωγράφισε τρία αντικείμενα που αρχίζουν με το ίδιο γράμμα από το αρχικό του ονόματός του.
  • Δώσε ένα διαφορετικό τέλος στο παραμύθι σου. Ζωγράφισε την εικόνα και γράψε με τη βοήθεια κάποιου ενήλικα το δικό σου τέλος για το παραμύθι.
  • Δημιούργησε ένα διαφορετικό εξώφυλλο για το παραμύθι που διάβασες.
  • Να ζωγραφίσεις τρεις ήρωες του παραμυθιού και να γράψεις το όνομά τους.
  • Να παίξεις με το ζάρι, απαντώντας στις ερωτήσεις που θα σου τύχουν.

 

Παρακάτω να διαβάσετε περισσότερα για τη δανειστική βιβλιοθήκη, αν σας ενδιαφέρει.

Δανειστική Βιβλιοθήκη

 

                                                               Καλά αναγνωστικά ταξίδια!