ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ
Το ευρωπαϊκό έργο στο οποίο συμμετέχουμε φέτος έχει τίτλο “I see, i explore, i create ” και αφορά στην Τέχνη. Με αυτό το έργο επιδιώκεται οι μαθητές να εξευρεύνησουν τις καλλιτεχνικές τους δυνατότητες μέσα από τη γνώση και την ανακάλυψη διαφορετικών μορφών τέχνης.
Οι μαθητές θα γνωρίσουν καλλιτέχνες και εικονογράφους βιβλίων, τις βιογραφίες και τα έργα τους. Ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, θα εξερευνήσουν διάφορες τεχνικές, θα ερμηνεύσουν εκ νέου έργα καλλιτεχνών και θα δημιουργήσουν τα έργα τέχνης τους.
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ :
Οι μαθητές:
– Να αναπτύξουν τις εκφραστικές και δημιουργικές τους ικανότητες μέσα από πειραματισμούς και τεχνικές παραγωγές.
– Να μπορούν να αναγνωρίζουν και να κινητοποιούν στοιχεία οπτικής επικοινωνίας, τόσο στην παραγωγή και εκτίμηση των παραγωγών τους, όσο και στις εικόνες που παρατηρούν.
– Να εκτιμήσουν διαφορετικές εκδηλώσεις των εικαστικών τεχνών, ώστε να μπορούν να εκφράσουν τη γνώμη σας και να κάνουν κριτική ανάγνωση.
– Να απολαύσουν την εξερεύνηση και τη χρήση, στις παραγωγές τους, διαφορετικών μορφών οπτικής έκφρασης (ζωγραφική, σχέδιο, κολάζ, μοντελοποίηση κ.λπ.), χρησιμοποιώντας διαφορετικά στοιχεία γλώσσας.
– Να γνωρίσουν εκπροσώπους τέχνης από τη χώρα τους και από άλλες χώρες.
– Να αναπτύξουν την ικανότητα επικοινωνίας και συνεργασίας.
– Να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση στην ατομικότητα και τη δημιουργικότητά τους.
Το έργο θα αναπτυχθεί μεταξύ Οκτωβρίου 2023 και Μαΐου 2024 και έχει σχεδιαστεί για μαθητές μεταξύ 3 και 6 ετών.
Συνεργαζόμενες χώρες:Ελλάδα(21), Πορτογαλία(6),Ιταλία(4), Τουρκία(3), Εσθονία(3), Ισπανία(2), Κύπρος(1), Σλοβενία(1) και Ρουμανία(1).
Οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν το μήνα Οκτώβριο είναι οι εξής:
1. Διαδικτυακή συνάντηση των εταίρων:
Στην πρώτη διαδικτυακή συνάντηση των εταίρων συζητήθηκε το οργανόγραμμα του έργου, χωρίστηκαν οι ομάδες και επιλέχθηκαν οι καλλιτέχνες που θα παρουσιαστούν κάθε μήνα.
2. Η τέχνη μέσα απ τα μάτια των παιδιών:
Οι μαθητές όλων των σχολείων αποτύπωσαν στο χαρτί τι νομίζουν ότι είναι Τέχνη, ανιχνεύοντας έτσι τις πρότερες γνώσεις του για το θέμα που θα αναπτύξουμε στο εν λόγω έργο.
3. Παρουσίαση των σχολείων μας και των μαθητών μας:
Γίναμε ζωγράφοι και παρουσιάσαμε τον εαυτό μας στα υπόλοιπα σχολεία.
4. Δημιουργία LOGO του έργου:
Για τη δημιουργία του logo αποφασίστηκε στη συνάντηση να δουλέψουμε σε ομάδες, Έτσι δημιουργήθηκαν 6 ομάδες με 6-8 συνεργαζόμενα σχολεία-τμήματα.
Εμείς συνεργαστήκαμε με το 2ο Νηπιαγωγείο Μεσσήνης και το τμήμα της κ.Βίλυς και 8ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης με όλους τους μαθητές του, την κ.Εφη, την κ. Στέλλα και την κ. Αγγελική.
Το κάθε τμήμα ανέλαβε ένα μέρος του προτεινόμενου προς σχεδίαση LOGO του έργου και στη συνέχεια ενώθηκαν ψηφιακά με το τελικό αποτέλεσμα να είναι το παρακάτω, Τα τμήματα του σχολείου μας επιμελήθηκαν τη σκάλα και το σύννεφο με το μάτι.
5. Ψηφοφορία LOGO:
Οι μαθητές όλων των σχολείων ψήφισαν το αγαπημένο τους logo ανάμεσα στα 6 προτεινόμενα.
Η ψηφοφορία ανέδειξε νικητήριο logo αυτό της ομάδας 1. Το δικό μας!!!!!! Η χαρά μας είναι μεγάλη!
6. Συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (EU CODE WEEK)
Η δράση μας στην εβδομάδα κώδικα
7. Ακούς τις ζωγραφιές ;
Στις επιπλέον δράσεις του μήνα εμείς διαλέξαμε να εντάξουμε το εκπαιδευτικού μουσικοκινητικό προγράμμα “Ακούς τις ζωγραφιές”που παρουσιάστηκε στο νηπιαγωγείο μας από την ομάδα Μελωδικές Εξευρευνήσεις και είχε σχέση με την Τέχνη.