Τα σχήματα είναι μια αγαπημένη θεματική ενότητα για τα παιδιά! Αρέσουν πολύ στους μικρούς μας μαθητές γιατί τα συναντάμε παντού γύρω μας! Ταξίδι στη χώρα των σχημάτων κάναμε αυτή την εβδομάδα γνωρίζοντας τα γεωμετρικά σχήματα μέσα από διάφορα μουσικοκινητικά παιχνίδια,κατασκευές,ιστορίες και άλλες δραστηριότητες.Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή, συνεργασία και επικοινωνία με τους συμμαθητές τους μέσα απο δραστηριότητες χρησιμοποιώντας ακόμα και το σώμα τους.
Αρχικά αντλήσαμε πληροφορίες σχετικά με το επίπεδο κατανόησης των γεωμετρικών εννοιών μέσα απο διάφορες ερωτήσεις…
«Πώς ονομάζονται αυτά τα σχήματα;»
«Πώς κατάλαβες ότι αυτό το σχήμα είναι (π.χ. ορθογώνιο) …;»
«Έχεις δει κάπου κάποιο αντικείμενο που να μοιαζει με… κύκλο; ορθογώνιο; τετράγωνο; τρίγωνο;»
«Με ποιο σχήμα μοιάζει… η πόρτα της τάξης (ορθογώνιο); το ντέφι (κυκλικό); το παραμύθι (τετράγωνο)
Στη συνέχεια εντοπίσαμε διάφορα αντικείμενα στην τάξη που έχουν σχήμα…
Φτιάξαμε πίκανες αναφοράς
Παίξαμε με το σώμα μας και δημιουργήσαμε σχήματα
Με διάφορα υλικά φτιάξαμε σχήματα…
Φτιάξαμε “σχηματοανθρωπάκια” και “σχηματοχώρες”
Στη συνέχεια κάναμε ομαδοποιήσεις
Ταυτίσαμε σχήμα και μέγεθος μέσα απο ένα παιχνίδι με καρτέλες
Πλάθοντας μια φανταστική ιστορία χαράξαμε μια διαδρομή με σχήματα και την περπατήσαμε…
Η ιστορία μας
“Περνάω το μονοπάτι της ευθείας, την κινητή γέφυρα της καμπύλης, το πηγάδι του κύκλου και προσέχω μη πέσω μέσα, συνεχίζω στο βουνό του τριγώνου, φτάνω στην ωραία Μελπομένη και για να την ξυπνήσω πρέπει να της ψιθυρίσω τις μαγικές λέξεις ” ορθογώνιο παραλληλόγραμμο”.
φτιάξαμε μοτίβα σχημάτων
Περπατήσαμε δίπλα σε μια διαδρομή απο σχήματα αναγνωρίζοντάς τα κάθε φορά και λέγοντάς τα στην υπόλοιπη ομάδα
Μάθαμε αινίγματα και ποιήματα για τα σχήματα…
Παρατηρήσαμε πίνακες διάσημων ζωγράφων και αναλύσαμε τα χαρακτηριστικά τους ως προς προς τα σχήματα και τα χρώματα τους. Φανταστήκαμε και δημιουργήσαμε τα δικά μας έργα τέχνης…δώσαμε τίτλους στους πίνακες που επεξεργαστήκαμε…
Τέλος παίξαμε με τον σχηματοφάγο και τα ξύλινα σχήματα της τάξης μας
Ο σχηματοφάγος “τρώει ” τα σχήματα με τη σειρά που απεικονίζονται κάθε φορά στα κινητά καρτελάκια. Τα παιδιά βρίσκουν το ανάλογο ξύλινο σχήμα και “¨ταϊζουν” το σχηματοφάγο.