Ο μήνας Νοέμβριος είναι ίσως ο μήνας με τις περισσότερες ονομασίες. Μια απο αυτές τις ονομασίες είναι Σποριάς ή Σποριάτης ή Σπάρτης ή Σπαρτάρης. Με αφορμή αυτή την ονομασία του, ασχοληθήκαμε με τη σπορά και γενικότερα τις αγροτικές ασχολίες των ανθρώπων, αυτή την περίοδο.
Τα παιδιά έφεραν σπόρους απο το σπίτι τους, τους αναγνωρίσαμε και φτιάξαμε πίνακα αναφοράς.
Διαβάζοντας την ιστορία
δημιουργήσαμε τον κύκλο ζωής του σπόρου με τη βοήθεια εικόνων.
Ταυτόχρονα αναφερθήκαμε και στα μέρη του φυτού και τα ονομάσαμε.
Σχεικά φύλλα εργασίας για τον κύκλο ζωής του σπόρου
Βγήκαμε στην αυλή μας και φυτέψαμε σπόρους
Μεταμορφώσαμε κάλτσες σε “κεφάλια” με αφορμή έναν φυτρούλη που έφερε στο νηπιαγωγείο ένας μαθητής
Επεξεργαστήκαμε το μύθο της θεάς Δήμητρας και τον πίνακα ζωγραφικής του Βαν Γκογκ “Ο σπορέας”
Γίναμε και εμείς ζωγράφοι και τα καταφέραμε πολύ καλά με σφουγγάρι πινέλα και τέμπερες.
Παρατηρήσαμε εικόνες και συνδέσαμε το χθές με το σήμερα στις αγροτικές εργασίες
Φτιάξαμε κολλάζ τρακτέρ χρησιμοποιώντας το γράμμα Τ.
Φτιάξαμε ανεμόμυλους χρησιμοποιώντας σπόρους.
Απο το σιτάρι στο ψωμί…
Επισκεφτήκαμε το φούρνο της γειτονιάς για να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία που φτιάχνεται το ψωμί. Οι ιδιοκτήτες του φούρνου μας υποδέχτηκαν με χαρά και τους ευχαριστούμε πολύ για τη φιλοξενιά και την ξενάγησή στο εργαστήριό τους.
Ευχαριστούμε πολύ για το κέρασμα!
Επιστροφή στο νηπιαγωγείο με αποτύπωση στο χαρτί των εικόνων που μας έκαναν εντύπωση απο την διδακτική μας επίσκεψη.
.