World Kindness Day: Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης

Η Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 13 Νοεμβρίου, είναι μια παγκόσμια πρωτοβουλία αφιερωμένη στην προώθηση της καλοσύνης, της ενσυναίσθησης και της αλληλεγγύης μεταξύ των ανθρώπων.

Η καλοσύνη είναι μια απο τις ανθρωπινες αρετές και  το θεμέλιο για υγιείς σχέσεις. Μικρές πράξεις καλοσύνης, όπως ένα χαμόγελο, μια ευγενική χειρονομία, ή η προσφορά βοήθειας σε κάποιον που το έχει ανάγκη, μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την ποιότητα ζωής των ανθρώπων.Η ημέρα αυτή μας υπενθυμίζει την αξία του να νοιαζόμαστε για τον συνάνθρωπό μας, να έχουμε ενσυναίσθηση.

Είναι μια ευκαιρία να μάθουμε στα παιδιά για την καλοσύνη.

Αρχικά ρωτήσαμε τι είναι καλοσύνη.

Αγάπη, βοήθεια ,φιλία ,αγκαλιές, κατανόηση,φιλιά, προσφορά,ευγένεια …ήταν κάποιες από τις απαντήσεις των παιδιών οι οποίες αποτυπώθηκαν στην κατασκευή τους.

Μιας και έξω ο καιρός ήταν βροχερός αποφασίσαμε ότι θέλουμε να βρέξει καλοσύνη μέσα στην τάξη μας. Αγκαλιαστήκαμε, δείξαμε την αγάπη μας, βοηθησαμε ο ένας τον άλλον, προσφέραμε απλόχερα.

1000045160

1000045154 1000045156

Θυμηθήκαμε τις  ευγενικές καραμελένιες λέξεις που ενισχύουν την καλοσύνη μας.

1000045158

Στείλαμε την αγάπη μας στα παιδιά των  συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων μέσα από το etwinning έργο μας One World Many Holidays μέσα από ένα τραγούδι.

Σ` αυτόν τον κόσμο υπάρχει μόνο ένα πράγμα στο οποίο πρέπει να υποκλινόμαστε, η μεγαλοφυΐα, και ένα πράγμα στο οποίο πρέπει να πέφτουμε στα γόνατα, η καλοσύνη”

Βίκτωρ Ουγκώ

Εδώ Πολυτεχνείο…

Στις 17 Νοεμβρίου, όπως κάθε χρόνο γιορτάζουμε την επέτειο του Πολυτεχνείου.  Μια μέρα σαν κι αυτή είχαμε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε με τα παιδιά έννοιες όπως της δημοκρατίας, της ελευθερίας, της ειρήνης, της δικαιοσύνης.

Η προσέγγιση έγινε μέσα από σχετικά βιβλία, παραμύθια, φωτογραφίες, τραγούδια, κουκλοθέατρο, δραματοποίηση.

Μάθαμε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου μέσα από το παρακάτω βίντεο.

Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε το παρακάτω παραμύθι.

 Η κυρά Δημοκρατία



Λήψη αρχείου

Η σοφή ελιά  της Καμαράτου – Γιαλλούση, Ειρήνη

Στο δάσος της Σοφίας Ζαραμπούκα

https://www.storyjumper.com/book/showframe/92413576/–#page/14

 Παίξαμε κουκλοθέατρο τη “Ντενεκεδούπολη” της Ευγενίας Φακίνου

 

1000045186 1000045183 1000045184 1000045173

Οι κατασκευές μας

Οι ήρωες της Ντενεκεδούπολης

1000045180

Το Πολυτεχνείο

1000045189

Το περιστέρι της ειρήνης

1000045187

Το σήμα της ειρήνης

1000045188

Καπέλα με το σύνθημα  των φοιτητών του Πολυτεχνείου “Ψωμί Παιδεία Ελευθερία”.

1000045181

Το γράμμα Π,π, του Πολυτεχνείου

1000045106

 

 

Φθινόπωρο

Η αλλαγή του μήνα μας έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε για τον κύκλο των εποχών και τους μήνες.

Εικόνες και καρτέλες μας βοήθησαν να διακρίνουμε τις 4 εποχές μέσα από ένα δέντρο το οποίο απεικονίζεται διαφορετικά  σε κάθε εποχή.

1000044079

Γνωρίσαμε τους τρεις μήνες του Φθινοπώρου ακούγοντας και μαθαίνοντας ένα τραγουδάκι.

Στη συνέχεια συζητήσαμε για τα φύλλα.

Τι χρώμα έχουν τα φύλλα πάνω στο δέντρο και τι χρώμα όταν πέφτουν; Πως λέγεται το δέντρο που ρίχνει τα φύλλα του και πως αυτό που τα κρατάει; Γιατί πέφτουν τα φύλλα; Τι είναι η χλωροφύλλη; Γιατί τα φύλλα αλλάζουν χρώμα; Παρατηρήσαμε φύλλα και τα ομαδοποιήσαμε με βάση το χρώμα αλλά και το είδος.

1000044149

Point Blur Nov092024 065126

Point Blur Nov092024 065105

Point Blur Nov092024 065019

Point Blur Nov092024 065048

1000044080

Διαλέξαμε ένα φύλλο και το μεταμορφώσαμε σε ψάρι,άνθρωπο,ζώο,κ.α. χρησιμοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητα  μας.

1000044809

1000044808

Με τα φύλλα φτιάξαμε ομαδικές και ατομικές εργασίες.  Στολίσαμε τη Φθινοπωρούλα και το Φθινοπωρούλη.

1000044878

1000045036

1000045037

Παίξαμε παιχνίδια με τα φθινοπωρινά φύλλα.

Παιχνίδι μνήμης

1000044078

Χωριστήκαμε σε ομάδες με βάση το χρώμα των φύλλων και ρίξαμε μέσα σε στεφάνια το ανάλογο φύλλο, μετρήσαμε το σύνολο των φύλλων που μπήκαν μέσα στο στεφάνι και εκείνων που ήταν έξω.

Screenshot 20241104 163729 Gallery

“Βρέχει” φύλλα φθινοπωρινά.

Τοποθετήσαμε στην ομπρέλα φύλλα και γυρίζοντας τη ανάποδα τα φύλλα πέφτουν  δημιουργούν ένα όμορφο φθινοπωρινό τοπίο στην τάξη μας. Διασκεδάσαμε χορεύοντας στο ρυθμό της μουσικής του Vivaldi.

1000044148

Φτιάξαμε κάδρο με φύλλα.

Σχεδιάσαμε με ατλακόλ το φύλλο, ρίξαμε αλάτι και στη συνέχεια με τη βοήθεια της νερομπογιάς δημιουργήσαμε όμορφα φθινοπωρινά κάδρα.

1000044146 1000044147

Μάθαμε το φώνημα Φ

1000045041

Το αναζητήσαμε με  αυτοσχέδια κιάλια, το γράψαμε και το σχεδιάσαμε με τουβλάκια και πλαστελίνη στο ελεύθερο παιχνίδι μας.

1000044305

1000044306

1000044272

Μιλήσαμε για τη σπορά που γίνεται το Φθινόπωρο  και φυτέψαμε τα δικά μας σποράκια- φακές.

1000045034

1000045035

Ζωγραφίσαμε δέντρα με τα χρώματα του Φθινοπώρου.

1000045043 1000045044 1000045045

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Γιορτάζει η Πολεμική Αεροπορία

Σήμερα επισκεφτήκαμε με τους μαθητές μας αλλά και τους μαθητές του Νηπιαγωγείου της Μερόπης  την 120 ΠΕΑ Καλαμάτας στα πλάισια του εορτασμού του Προστάτη της Πολεμικής Αεροπορίας.

Ξεναγηθήκαμε στην έκθεση,

1000044676

είδαμε αλεξίπτωτο,

1000044677

εκπαιδευτικά αεροσκάφη,

1000044678

πολεμικό αεροσκάφος F 16,

1000044679 1000044680

γνωρίσαμε τον Δία ένα από  τα γεράκια της αεροπορίας

1000044675 1000044565 1000044566

και ανεβήκαμε σε ένα εκπαιδευτικό αεροπλάνο και παρατηρήσαμε το πιλοτήριο.

1000044708 1000044707 1000044706 1000044704 1000044705

Συνεχώς στον ουρανό πετούσαν αεροσκάφη τα οποία ενθουσίασαν μικρούς και μεγάλους.

Ήταν μια πολύ όμορφη και ξεχωριστή εμπειρία για όλους .Ευχαριστούμε πολύ την 120 ΠΕΑ Καλαμάτας για την φιλοξενία και όλους όσους συμμετείχαν στις όμορφες εκδηλώσεις.

Πιο πολύ ευχαριστούμε τον κ. Απόστολο Δαβίλλα για την δωρεάν προσφορά του λεωφορείου του για τη μετακίνηση των μαθητών και των δύο σχολείων.

1000044811

1000044810

1000044813

 

 

 

Παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης

31 Οκτωβρίου σήμερα και συνδυάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης με την ενασχόλησή μας με το φθινόπωρο και το αποτέλεσμα είναι όμορφα μανιταρόσπιτα κουμπαράδες με ανακυκλώσιμα υλικά.

1000043680 1000043681

etwinning project : One World Many Holidays

Και αυτή τη χρονιά το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει σε ένα ευρωπαϊκό έργο με τίτλο “One World Many Holidays” (Ένας κόσμος , πολλές γιορτές). Η οργανώτρια χώρα είναι η Ρουμανία με συμμετέχουσες χώρες  την  Ελλάδα (συνδιοργανώτρια χώρα και συγκεκριμένα το δικό μας σχολείο), η Γαλλία και η Τουρκία. Συμμετέχουν  15 εκπαιδευτικοί από τις παραπάνω χώρες. Το πρόγραμμα μόλις ξεκίνησε και θα έχει  διάρκεια μέχρι το Μάϊο.

Το έργο «One World Many Holidays» στοχεύει να φέρει κοντά μαθητές και δασκάλους από διαφορετικές χώρες για να εξερευνήσουν και να μοιραστούν ο ένας τις πολιτιστικές παραδόσεις και τις διακοπές του άλλου. Μέσω αυτού του έργου, θα μάθουμε για τους μοναδικούς τρόπους με τους οποίους οι χώρες-εταίροι μας γιορτάζουν σημαντικές γιορτές, εξερευνώντας έθιμα, τελετουργίες, φαγητό, μουσική και πολλά άλλα. Με την ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών, ελπίζουμε να προωθήσουμε μια βαθύτερη κατανόηση και εκτίμηση των διαφορετικών πολιτισμών μας, ενώ γιορτάζουμε τις αξίες που μας ενώνουν. Μέσα από μια σειρά από συνεργατικές δραστηριότητες, παρουσιάσεις και εικονικές εκδηλώσεις, οι μαθητές θα μοιραστούν ιστορίες για τις διακοπές τους και θα δημιουργήσουν ουσιαστικές συνδέσεις με συνομηλίκους τους πέρα ​​από τα σύνορα. Το έργο θα κορυφωθεί σε μια κοινή γιορτή όπου θα αναλογιστούμε όσα μάθαμε και πώς διαφορετικές παραδόσεις μας φέρνουν πιο κοντά ως παγκόσμια κοινότητα.

Η αρχή έγινε με την υπογραφή από τους γονείς της άδειας για τη συμμετοχή των μαθητών μας στο πρόγραμμα και για τη λήψη φωτογραφιών και βίντεο για τις ανάγκες του προγράμματος.

1000042515 parents consent 2

Στη συνέχεια ακολούθησε η πρώτη γνωριμία με τις συμμετέχουσες χώρες.

Με αφορμή τη γιορτή της ελληνικής σημαίας στις 27/10 προτείναμε στους εταίρους μας να γνωρίσουμε τις σημαίες της κάθε χώρας, τα χρώματά τους, τους συμβολισμούς κλπ.

Ξεκινήσαμε αυτό το όμορφο ταξίδι, χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο στο οποίο αναζητήσαμε το χάρτη της Ευρώπης για να βρούμε τις 4 χώρες που θα συνεργαστούμε, Ρουμανία, Ελλάδα, Τουρκία, Γαλλία. Μάθαμε πως λέγονται οι κάτοικοι κάθε χώρα και στη συνέχεια αναζητήσαμε και εκτυπώσαμε τις σημαίες τους, ώστε να μπορούμε να φτιάξουμε τις δικές μας σημαίες. Πληκτρολογήσαμε, εκτυπώσαμε  και χρωματίσαμε (με ανάλογα χρώματα της σημαίας) την ονομασία της κάθε χώρας.

Collage 2024 10 29 15 13 40   Collage 2024 10 29 15 16 08

Έπειτα ασχοληθήκαμε με κάθε σημαία ξεχωριστά.

Χρησιμοποιήσαμε τα καπάκια που ανακυκλώνουμε στο σχολείο μας για να φτιάξουμε την ελληνική σημαία και το σύνθημα της ειρήνης  και με την τεχνική του κολάζ μετρήσαμε και κολλήσαμε μπλε και λευκά χαρτάκια για να σχηματίσουμε την ελληνική σημαία τριγύρω της οποίας τα περιστέρια μετέφεραν μηνύματα όπως : ειρήνη, φιλία, αγάπη, χαρά ,γέλιο, ευτυχία και ελευθεριά.

Collage 2024 10 29 14 38 15 IMG b3adeb3b596eeb7ba180dd70275db201 V

Σειρά είχε η σημαία της Τουρκίας μιας και στις 29 Οκτωβρίου τιμούν στη χώρα τους τη μέρα της Δημοκρατίας.

Χρησιμοποιήσαμε  το σφουγγάρι και με κόκκινο χρώμα βάψαμε το χαρτί από την κούτα που είχαμε για την ανακύκλωση  και έπειτα με στένσιλ προσθέσαμε πάλι με σφουγγάρι το αστέρι και το μισοφέγγαρο στην τούρκικη σημαία.

Collage 2024 10 29 14 50 24  Collage 2024 10 29 14 40 21

Οι σημαίες της Γαλλίας και της Ρουμανίας έγιναν με χαρτάκια γκοφρέ που κόλλησαν τα παιδιά πάνω σε ορθογώνιο κομμένα χαρτόκουτα.

Collage 2024 10 30 15 51 32 Collage 2024 10 30 15 53 58

Το ταξίδι συνεχίζεται σε λίγες μέρες με την πρώτη διαδικτυακή συνάντηση των εκπαιδευτικών των 4 χωρών και  την επιλογή του  Logo του έργου μας.

 

 

 

Ζήτω η 28η Οκτωβρίου 1940!

Γιορτάσαμε την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 και φέτος, αποδίδοντας την τιμή που ταιριάζει στους ήρωες που πολέμησαν για την ελευθερία της πατρίδας μας. Μέσα από βιβλία, εποπτικό και ψηφιακό υλικό, ποιήματα και τραγούδια γνωρίσαμε τα γεγονότα του 1940, μιλήσαμε για τους ήρωες Έλληνες για  το θάρρος,τον πατριωτισμό και την αυτοθυσία τους!

Συζητήσαμε  για τον πόλεμο και την ειρήνη θέτοντας αρχικά ερωτήσεις:

  • Πως φαντάζεστε τον πόλεμο και πως την ειρήνη;
  • Τι γίνεται όταν έχουμε πόλεμο;
  • Πως είναι όταν έχουμε ειρήνη;
  • Πως αισθανόμαστε όταν έχουμε πόλεμο;
  • Πως αισθανόμαστε όταν έχουμε ειρήνη;

Στη συνέχεια περιγράψαμε και ταξινομήσαμε  εικόνες ειρήνης και πολέμου.

1000042597

Έπειτα,καταγράψαμε  στο χαρτί τις αντιθέσεις πολέμου και ειρήνης.

1000042596  Collage 2024 10 28 20 04 23

Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο πρωτοσέλιδα από εφημερίδες του 1940 και διαβάσαμε τους τίτλους τους. Περιγράψαμε τα χαρακτηριστικά της εφημερίδας, (χρώματα, το μέγεθος των γραμμάτων κλπ) και συζητήσαμε τις πληροφορίες που μπορούμε να αντλήσουμε από τις εφημερίδες για τα γεγονότα, τους ανθρώπους και τις συνθήκες ζωής εκείνης της εποχής. Συγκρίναμε με μια σύγχρονη εφημερίδα που τους παρουσιάσαμε εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές. Τέλος φτιάξαμε τη δική μας εφημερίδα, εκτυπώνοντας εικόνες της εποχής και βάφοντας την με καφέ φραπέ για να δείξουμε την παλαιότητά της.

1000042603 1000042602

Αναπαραστήσαμε τα γεγονότα του 1940.

Οι πρωταγωνιστές του πολέμου (ο Ιταλός Μουσολίνι, ο Γερμανός Χίτλερ και ο Έλληνας Μεταξάς).

1000042621

Τα νέα του πολέμου ταράζουν τους Έλληνες.

1000042622

Γυναίκες και παιδιά αποχαιρετούν τους στρατιώτες που πηγαίνουν στα βουνά να πολεμήσουν.

1000042623

Οι στρατιώτες στο μέτωπο

1000042624

Γυναίκες ηρωίδες

1000042625

Η νίκη των Ελλήνων και οι πανηγυρισμοί.

1000042626 1000042627

Παρατηρήσαμε, εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές και ομαδοποιήσαμε με διάφορα κριτήρια εικόνες σημαιών διαφόρων κρατών, ξεχωρίσαμε την αγαπημένη μας σημαία , τη σχεδιάσαμε και φτιάξαμε αφίσα με τις σημαίες του κόσμου.

1000042605 1000042606  1000042607

Φτιάξαμε τις δικές μας ελληνικές σημαίες, αφού παρατηρήσαμε τα στοιχεία που συνθέτουν τη σημαία μας και μάθαμε τι συμβολίζει το καθένα.

1000042598 1000042599 Collage 2024 10 24 20 55 56

Επεξεργαστήκαμε πίνακες ζωγραφικής διάσημων ζωγράφων που δείχνουν τον Πόλεμο και την Ειρήνη και μας προτρέπουν ταυτόχρονα να ασχοληθούμε με τα συναισθήματα.

Η κραυγή του Μουνκ, ο Ίκαρος του Ματίς, το άλογο του Αλεξανδράκη , το Περιστέρι και η Μητέρα με τα δύο παιδιά του Πικάσο ήταν οι πίνακες…

images 92f0269f 8c54 45a4 8829 69c8242c5392 alexandraki1940 1 Η μητέρα με τα δυο παιδιά του Πικάσο

από τους οποίους “δραπέτευσαν” οι πρωταγωνιστές και εμείς έπρεπε να φανταστούμε γιατί έφυγαν, πού πήγαν και να δώσουμε ένα δικό μας τίτλο στο έργο του ζωγράφου.

“Ο άνθρωπος που φοβάται”, ΄ήταν ο τίτλος για τον πίνακα  Η κραυγή του Μουνκ,

“Ο άνθρωπος που ρίχνει πυροτεχνήματα” ήταν ο τίτλος για τον πίνακα ο Ίκαρος του Ματίς,

” Το ΟΧΙ” για  το άλογο του Αλεξανδράκη και “Η μαμά πάει βόλτα τα παιδιά της” για τον πίνακα του Πικάσο.

Στη συνέχεια ταυτίσαμε τις φιγούρες  με τους πίνακές τους.

Collage 2024 10 24 20 57 18 

φανταστήκαμε που μπορεί να πήγε το άλογο από τον πίνακα του Αλεξανδράκη και το αποτυπώσαμε στο φύλλο εργασίας.

(πήγε στην έρημο, στη θάλασσα, πήγε στο χωράφι να φάει χορτάρι,στάθηκε κάτω από ένα δέντρο να ξεκουραστεί )

Collage 2024 10 24 20 55 05

Κατασκευάσαμε στρατιώτες και αλεξιπτωτιστές, τις γυναίκες της Ηπείρου και το ΟΧΙ.

1000042601 Collage 2024 10 24 20 53 13  20241021 120715

Οργανώσαμε γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, όπου ακούστηκαν ποιήματα και τραγούδια από τους μαθητές.

Collage 2024 10 25 20 46 41 Collage 2024 10 25 20 47 28Collage 2024 10 25 20 48 48Collage 2024 10 25 20 50 33

Collage 2024 10 28 21 00 07

Χρόνια Πολλά παιδιά!

Χρόνια πολλά Ελλάδα!

 

 

Code Week 2024: Ο Έλμερ και τα χρώματα

Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει και φέτος στην εκδήλωση οργάνωσης δραστηριοτητών προγραμματισμού στην εβδομάδα κώδικα που διοργανώνεται κάθε χρόνο αυτή την περίοδο.

Η EU Code Week  είναι μια σημαντική ευρωπαϊκή εκδήλωση που στοχεύει να ενισχύσει τον ψηφιακό γραμματισμό και να εισάγει τους μαθητές στον προγραμματισμό με διασκεδαστικό και δημιουργικό τρόπο.

Εμείς επιλέξαμε να συμμετέχουμε στη συμμαχία Ο ΕΛΜΕΡ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ.

Οδηγίες:

Ο Έλμερ ψάχνει βοηθούς, ώστε να βοηθήσει τους υπόλοιπους ελέφαντες να γίνουν παρδαλοί. Μέσα από τη λύση γρίφων θα  οδηγήσουμε τη BeeBot στο νέο συμπληρωματικό χρώμα που θα δημιουργηθεί από την ανάμειξη δύο βασικών.

Οι μελισσούλες BeeBot  ήρθαν στην τάξη!! Κάθε μια από αυτές (μια μελισσούλα για κάθε ένα βασικό χρώμα) προγραμματίστηκε από τα παιδιά να φτάσει στο ανάλογο συμπληρωματικό χρώμα.

1000042112

1000042103

1000042093

1000042102

1000042095

Στη συνέχεια, κωδικοποιήσαμε τα χρώματα με αριθμούς και χρωματίσαμε τον Έλμερ.

1 κόκκινο

2 κίτρινο

μπλε

4 μωβ

πορτοκαλί

1000042113

1000042114

1000042118

Παρακάτω θα δείτε τις δραστηριότητες της συμμαχίας “Ο Έλμερ και τα χρώματα” από όλα  τα σχολεία που συμμετείχαν.

Μετάβαση στο padlet.com

Μαθαίνουμε τα χρώματα

Η έντονη επιθυμία των παιδιών  να ανοίξει η γωνιά της ζωγραφικής- καβαλέτου έγινε η αφορμή να μιλήσουμε για τα χρώματα.

Οι πίνακες αναφοράς, μας βοήθησαν να κατηγοριοποιήσουμε τα χρώματα σε βασικά, συμπληρωματικά και “βοηθητικά” σε ψυχρά και θερμά.

1000041821

Χρησιμοποιήσαμε τέμπερες, νερό, γκοφρέ χαρτί για να πειραματιστούμε και να κάνουμε μίξεις.

Στο χαρτί …

1000041836

Σε βάζα με νερό και χαρτί γκοφρέ.

1000041901

Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο Χορός των χρωμάτων” και κάναμε συνθέσεις.

Χωρος χρωματων   Collage 2024 10 10 21 12 23

1000041837  1000041894

Παίξαμε μουσικοκινητικό παιχνίδι ταύτισης χρωμάτων.

1000041904

Μπερδέψαμε τα χρώματα φυσώντας τα με καλαμάκι και τα μεταμορφώσαμε σε χρωματοανθρωπάκια 😀

1000041859

1000041958

Collage 2024 10 16 18 03 14

Ψηφίσαμε το αγαπημένο μας χρώμα.

1000041838  1000041891

Κάναμε σειραθετήσεις.

1000041895  1000041896

Διαβάσαμε το “Παραμύθι με τα χρώματα”

s3.gy .digital klapsinakis gr uploads asset data 86009 117.818 1

Φανταστήκαμε πως μπορεί να είναι μια χώρα ασπρόμαυρη ,χρωματιστή αλλά και μονόχρωμη και τις αποτυπώσαμε στο χαρτί.

Χωριστήκαμε σε ομάδες των δύο,συνεργαστήκαμε και σχεδιάσαμε χώρες με ένα μόνο χρώμα.

Collage 2024 10 10 21 46 49

Έπειτα φτιάξαμε χώρες  ασπρόμαυρες στις οποίες μετέπειτα προσθέσαμε χρώματα και τις κάναμε πολύχρωμες.

Collage 2024 10 11 18 09 281000041976

1000042186

Βρισκόμενοι στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα και προγραμματισμού προγραμματίσαμε τη μελισσούλα μας να βοηθήσει το Έλμερ να φτιάξει χρώματα για να βάψει τους υπόλοιπους ελέφαντες και να γίνουν χρωματιστοί σας εκείνον.

1000042112

1000042103

1000042095

1000042113

1000042113

1000042117 1000042118

Τέλος ,διασκεδάσαμε παίζοντας  Τουίστερ, με ψηφιακό χρωματιστό ζάρι. Το ζάρι γυρνούσε και αναλόγως το χρώμα τα παιδιά ακολουθούσαν την οδηγία. Πχ δεξί χέρι στο κόκκινο χρώμα κλπ.

Collage 2024 10 18 18 38 49

Οι Μουσικές του Κόσμου στο νηπιαγωγείο μας

Την Παρασκευή 14/10 επισκέφθηκε το σχολείο μας η ομάδα  Μελωδικές Εξερευνήσεις  και μας παρουσίασε το μουσικοκινητικό της πρόγραμμα “Οι Μουσικές του Κόσμου”.
Τα παιδιά ταξίδεψαν με τη φαντασία τους, με καμήλες, βάρκες, αεροπλάνα,σε Ελλάδα, Ιταλία, Αφρική, Ιαπωνία, Ρωσία, Β. & Ν. Αμερική ,γνωρίζοντας τις μουσικές τους  μέσω παιχνιδιών και πινάκων ζωγραφικής. 

Το μουσικοκινητικό πρόγραμμα συνόδευε ζωντανή και ηχογραφημένη μουσική χαρακτηριστική της κάθε χώρας που τα παιδιά επισκέπτονταν. 
Στο τέλος, όλοι πήραμε έναν μικρό πίνακα ζωγραφικής από εκείνους που είδαμε, σαν εισιτήριο, προκειμένου νοερά να μεταβαίνουμε  στον κόσμο και στις μουσικές του.

1000041959

1000041960

1000041961

1000041962 1000041965 1000041963 1000041966 1000041967 1000041968 1000041971 1000041970 1000041969 1000041964

Ευχαριστούμε πολύ την ομάδα Μελωδικές Εξερευνήσεις για το όμορφο πρόγραμμα που μας παρουσίασε!

Ταξιδέψαμε μαζί τους! 🙂