Κάθε χρόνο στις 3 Δεκεμβρίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Μια ημέρα αφιερωμένη στην αποδοχή, στον σεβασμό και στη διαφορετικότητα. Είναι σημαντικό να καλλιεργούμε από νωρίς στα παιδιά την ενσυναίσθηση, την κατανόηση και την αγάπη για κάθε άνθρωπο, ανεξάρτητα από τις ικανότητες ή τις δυσκολίες του.
Στόχος μας δεν είναι μόνο η ενημέρωση, αλλά και η διαμόρφωση στάσεων ζωής. Τα παιδιά μέσα από τη μάθηση, το παιχνίδι και την επαφή με εμπειρίες, κατανοούν ότι κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και πολύτιμος. Η διαφορετικότητα δεν μας χωρίζει αλλά μας ενώνει.
Με αφορμή το παρακάτω βίντεο, δημιουργία μαθητών ειδικών και γενικών σχολείων, γνωρίσαμε παιδιά που καταφέρνουν σπουδαία πράγματα, ακόμα κι αν αντιμετωπίζουν δυσκολίες.
Ζωγραφίσαμε μηνύματα αγάπης και αποδοχής. ” Όλοι διαφορετικοί μα όλοι ίσοι”.
Παίξαμε παιχνίδια ενσυναίσθησης, όπως δοκιμές με δεμένα μάτια, για να αντιληφθούν τα παιδιά πώς είναι να ζεις με διαφορετικές συνθήκες.
Η αποδοχή είναι στάση ζωής και αυτή η στάση ξεκινά από το σχολείο. Μαθαίνοντας να αγαπάμε τη διαφορετικότητα, χτίζουμε ένα αύριο πιο φωτεινό, πιο δίκαιο και πιο ανθρώπινο.
Με χαρά υποδεχόμαστε τον Δεκέμβριο, τον τελευταίο μήνα του χρόνου και έναν από τους πιο μαγικούς για μικρούς και μεγάλους!
Στο νηπιαγωγείο μας, ο Δεκέμβριος είναι μήνας δημιουργίας, χαράς και ζεστασιάς. Τα παιδιά ανυπομονούν να συμμετάσχουν σε χριστουγεννιάτικες κατασκευές, γιορτινές δραστηριότητες και παιχνίδια που καλλιεργούν την ομαδικότητα, τη φαντασία και τη συνεργασία.
Στολίσαμε το σχολείο μας ,γεμίσαμε χαρά τις καρδιές μας και ευχόμαστε σε όλους έναν καλό και γιορτινό μήνα!
Στο νηπιαγωγείο μας ξεκινήσαμε ένα υπέροχο ταξίδι με θέμα το οργωμα και τη σπορά, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, πειράματα και κατασκευές. Ανακάλυψαμε πώς από έναν μικρό σπόρο μπορεί να γεννηθεί μια ολόκληρη ζωή!
Διαβάσαμε την ιστορία ” Φυτρώνει φυτρώνει ο σπόρος” και γνωρίσαμε τον κύκλο ζωής του.
Μέσα από εικόνες γνωρίσαμε τον κύκλο ζωής του σπόρου:
Παρατηρήσαμε διαφορετικούς σπόρους, συγκρίναμε μεγέθη και χρώματα και μιλήσαμε για το τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει: χώμα, νερό, φως και αγάπη.
Φυτέψαμε φακές στην τάξη. Θα παρακολουθούμε καθημερινά τις αλλαγές, θα μετράμε πόσο ψηλώνει το φυτό και θα κρατάμε ημερολόγιο ανάπτυξης.
Η ενασχόληση με τους σπόρους μάς έδωσε έμπνευση για πολλές δημιουργίες.
Κολλήσαμε σιτάρι στα στάχυα.
Κατασκευάσαμε καλαμπόκι με χαρτί γκοφρέ.
Μιλήσαμε για την εξέλιξη του οργώματος ,αναζητήσαμε πληροφορίες και είδαμε εικόνες.
Παίξαμε παιχνίδια συγκέντρωσης μιας και στόχος της εβδομάδας ήταν αυτός.
Γίναμε γεωργοί και μεταφέραμε στο χωράφι μας νερό χωρίς να μας χυθεί ούτε σταγόνα.
Τα καταφέραμε τέλεια!
Ακολουθήσαμε διαδρομές στο πάτωμα. Πρώτα ένας ένας και μετά όλοι μαζί .
Διαβάσαμε την ιστορία του σκιάχτρου Φοβέρα,του φύλακα ενός αμπελιού και μετά τον ζωγραφίσαμε όπως τον φανταστήκαμε.
Το σκιάχτρο ο Φοβέρας https://share.google/xY9NIadWLv3mkOSie
Παίξαμε ένα παιχνίδι με ζάρι και συνθέσαμε τα μέρη ενός σκιάχτρου.
Φτιάξαμε κουλούρια Θεσσαλονίκης με τα χεράκια μας.
Τον μήνα Νοέμβριο, οι μικροί μας μαθητές ταξίδεψαν στη «Χώρα των Συναισθημάτων» μέσα από δημιουργικές και συνεργατικές δραστηριότητες του eTwinning έργου “Journey to the Land of Emotions and Feelings”. Στόχος μας ήταν να γνωρίσουμε καλύτερα τα συναισθήματα, να μάθουμε να τα εκφράζουμε, αλλά και να τα αναγνωρίζουμε στους άλλους.
1. «Η Υπόθεση του Μυστηριώδους Συναισθήματος» – Παιχνίδι Ντετέκτιβ
Στόχοι της δραστηριότητας:
Αναγνώριση συναισθημάτων μέσα από εκφράσεις και καταστάσεις.
Εμπλουτισμός συναισθηματικού λεξιλογίου.
Καλλιέργεια ενσυναίσθησης.
Τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε μικρούς ντετέκτιβ και κλήθηκαν να λύσουν «υποθέσεις» σχετικές με συναισθήματα.
Με τη βοήθεια της ιστορίας ” Αυτό που νιώθω” προσπάθησαν να αναγνωρίσουν το συναίσθημα που κρυβόταν πίσω από κάθε σελίδα της.
Κρατώντας κάρτες με διάφορα συναισθήματα – χαρά, λύπη, φόβο, θυμό, έκπληξη – τα παιδιά επέλεγαν αυτό που ταίριαζε καλύτερα και στη συνέχεια εξηγούσαν το σκεπτικό τους, αναπτύσσοντας τον συναισθηματικό τους λόγο και την ενσυναίσθηση.
2. «Ημερολόγιο Ντετέκτιβ Συναισθημάτων» – Συνεργατικό Άλμπουμ
Στόχοι της δραστηριότητας:
Δημιουργική έκφραση προσωπικών συναισθημάτων.
Κατανόηση ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτως χώρας και πολιτισμού, νιώθουν τα ίδια βασικά συναισθήματα
Κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του «ημερολόγιο συναισθημάτων» σημειώνοντας ένα συναίσθημα που βίωσε μέσα στη μέρα και ζωγραφίζοντας την αντίστοιχη έκφραση στο πρόσωπό του.
Με τη φράση «Ήμουν … επειδή…», τα παιδιά έμαθαν να εκφράζουν με λόγο τις εσωτερικές τους εμπειρίες.
Οι σελίδες των ημερολογίων συγκεντρώθηκαν και διαμορφώθηκαν σε ένα κοινό ψηφιακό άλμπουμ μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή book creator.
Στις 20 Νοεμβρίου γιορτάσαμε την Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού, μια ξεχωριστή ημέρα αφιερωμένη σε όλους τους μικρούς μας μαθητές. Τα παιδιά σε όλο τον κόσμο έχουν κάποια σημαντικά δικαιώματα, δηλαδή όλα αυτά που αξίζουν και χρειάζονται για να μεγαλώνουν χαρούμενα, ασφαλή και αγαπημένα.
Κάθε παιδί έχει δικαίωμα να μαθαίνει, να παίζει, να νιώθει προστατευμένο, να εκφράζει τις σκέψεις του, να έχει φίλους και να το αγαπούν και να το φροντίζουν. Αυτά τα δικαιώματα είναι για όλα τα παιδιά, χωρίς καμία εξαίρεση.
Με αφορμή αυτή την ημέρα, συζητήσαμε, παίξαμε και δημιουργήσαμε αφίσα για τα δικαιώματα των παιδιών.
Αυτή την εβδομάδα στο νηπιαγωγείο μας στόχος ήταν η φιλία. Μέσα από το παιχνίδι, τη συνεργασία και τις δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά εξερεύνησαν τι σημαίνει να είσαι καλός φίλος, πώς βοηθάμε ο ένας τον άλλο και πώς χτίζουμε όμορφες σχέσεις μέσα στην ομάδα.
Ξεκινήσαμε τη μέρα μας,όπως κάθε πρωί, με το τραγούδι «Καλημέρα φιλαράκι», που μας βάζει στο κλίμα της φιλίας και της συνεργασίας. Με μουσική και κίνηση, ανταλλάξαμε καλημέρες, χαμόγελα και ζεστά συναισθήματα.
Με αφορφή το τραγούδι “Εγω κι εσύ μαζί” συζητήσαμε για τον αγαπημένο μας φίλο, ποιός/ποιά είναι, τι κάνουμε μαζί του/της και πως του/της συμπεριφερόμαστε.
Οι απαντήσεις μας έγιναν πράξη.. . Αγκαλιαζόμαστε ,πάμε βόλτα, βοηθάμε, ζωγραφίζουμε, παίζουμε, χορεύουμε,χαμογελάμε, προσέχουμε ο ένας τον άλλον.
Φτιάξαμε το Παζλ της Φιλίας. Διαλέξαμε ένα κομμάτι παζλ ,ζωγραφίσαμε τον αγαπημένο μας φίλο και έπειτα ενώσαμε τα κομμάτια.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία κατανοήσαμε ότι, όπως τα κομμάτια ενός παζλ, έτσι και οι φίλοι ενώνονται και δημιουργούν κάτι όμορφο όταν συνεργάζονται.
Διαβάσαμε το παραμύθι της της Γιολάντας Τσορώνη – Γεωργιάδη “Ένας σκίουρος μια μέρα…” μια τρυφερή ιστορία που εξερευνά την έννοια της φιλίας και της αλληλοβοήθειας. Ο ήρωας σκίουρος, είναι τόσο απασχολημένος να μαζεύει βελανίδια για τον χειμώνα, που παραμελεί τους φίλους του και τις ανάγκες τους. Όταν όμως αντιμετωπίζει ένα ατύχημα, οι φίλοι του καλούνται να δείξουν τη γενναιοδωρία τους και να τον στηρίξουν.Το παραμύθι αναδεικνύει τη σημασία της βοήθειας και της υποστήριξης ανάμεσα στους φίλους.
Παίξαμε ένα παιχνίδι ρόλων, γίναμε τα ζωάκια ήρωες του παραμυθιού και βοηθήσαμε τον σκίουρο τα μαζέψει τα βελανιδιά του.
Στη συνέχεια φτιάξαμε βελανίδια και ταίσαμε τον πεινασμένο σκίουρο με αγάπη, αγκαλιές ,συντροφιά, φιλιά και άλλες όμορφες λέξεις που μας θυμίζουν τη φιλία.
Η Αλυσίδα της Φιλίας
Κάθε παιδί δημιούργησε έναν κρίκο της «αλυσίδας της φιλίας», γράφοντας πάνω του μια όμορφη λέξη ή φράση που μπορούμε να λέμε ή να προσφέρουμε στους φίλους μας (όπως «βοήθεια, «αγάπη», «παιχνίδι»). Όλοι οι κρίκοι ενώθηκαν και σχημάτισαν μια μεγάλη, πολύχρωμη αλυσίδα που στολίζει την τάξη μας και θυμίζει ότι η φιλία μας ενώνει.
Το ίδιο κάναμε και με ατομικές αλυσίδες- βραχιόλια φιλίας.
Μάθαμε ότι με έναν φίλο δίπλα μας , κάθε μέρα γίνεται πιο όμορφη !
Βάλαμε το δεύτερο τουβλάκι στο κάστρο της συνεργασίας ….
Στο νηπιαγωγείο μας, όπως κάθε χρόνο, τιμήσαμε την επέτειο του Πολυτεχνείου, μία ημέρα γεμάτη μνήμες, μάθηση και αξίες. Με τρόπο απλό, τρυφερό και κατάλληλο για την ηλικία των παιδιών, γνωρίσαμε τα γεγονότα της εποχής και μιλήσαμε για τις αξίες της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της ειρήνης και της αλληλεγγύης.
Ένα τρυφερό παραμύθι που μιλά για τη δύναμη της σοφίας, της ειρήνης και της φύσης. Η ελιά, ένα δέντρο που συμβολίζει τη γη μας και την ιστορία μας, «μιλά» στα παιδιά και τους εξηγεί πως η αληθινή δύναμη δεν βρίσκεται στη βία, αλλά στην καλοσύνη, στην υπομονή και στην ενότητα. Τα παιδιά μαθαίνουν: να σέβονται τη φύση, να λύνουν τις διαφορές τους ειρηνικά και να διεκδικούν το δίκιο τους με τρόπο ήρεμο και ανθρώπινο.
Η Ντενεκεδούπολη
Η αγαπημένη ιστορία της Ευγενίας Φακίνου, όπου οι ήρωες είναι… ντενεκεδάκια! Σ’ αυτή τη μικρή φανταστική πολιτεία, ο καθένας έχει τη δική του προσωπικότητα και όλοι μαζί προσπαθούν να ζουν δίκαια και αρμονικά. Η ιστορία δείχνει στα παιδιά: τι σημαίνει συνεργασία, πώς μια ομάδα μπορεί να αντιμετωπίσει την αδικία και ότι όλοι έχουν δικαίωμα στη φωνή και στην ελευθερία.
Ένα παραμύθι–σύμβολο για τις αξίες της Δημοκρατίας. Η Κυρά Δημοκρατία παρουσιάζεται ως μια καλοσυνάτη, σοφή και γενναία γυναίκα που βοηθά τους ανθρώπους να σκέφτονται, να συζητούν και να αποφασίζουν όλοι μαζί. Μέσα από την ιστορία, τα παιδιά κατανοούν: τι σημαίνει να έχεις λόγο και άποψη, πόσο σημαντικό είναι το «μαζί» και γιατί η ελευθερία και ο σεβασμός πρέπει να προστατεύονται.
Τα παραπάνω παραμύθια μιλούν με απλό, κατανοητό και συμβολικό τρόπο για τις αξίες που τιμούμε στη Γιορτή του Πολυτεχνείου: τη δημοκρατία, την ειρήνη, την ελευθερία, τη δικαιοσύνη, τη συνεργασία, το σεβασμός και τα δικαιώματα.
Ακούσαμε τραγούδια και συζητήσαμε για τα μηνύματά τους
Την εβδομάδα αυτή γνωρίσαμε την ελιά, ένα από τα πιο σημαντικά δέντρα της χώρας μας. Μέσα από βιωματικές και δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τον καρπό, το λάδι, αλλά και τις μαθησιακές έννοιες που συνδέονται με το θέμα.
Δημιουργήσαμε τη δική μας ελιά χρησιμοποιώντας ρολά χαρτιού και γκοφρέ.
Η δραστηριότητα ενίσχυσε τη λεπτή κινητικότητα, τον συντονισμό και τη δημιουργικότητα των παιδιών.
Με αληθινές ελιές κάναμε μαθηματικές ασκήσεις:μέτρησαμε τον αριθμό των ελιών,συγκρίναμε ποια ομάδα έχει τις περισσότερες ή τις λιγότερες, δουλέψαμε τις έννοιες πολλά, λίγα και κανένα.
Ταξινομησαμε μπαλάκια και ελιές σε τρία στεφάνια και σε πιάτα αντίστοιχα ανάλογα με την ποσότητα, συζητώντας γιατί ταιριάζει κάθε επιλογή.
Η δραστηριότητα βοήθησε στην κατανόηση ποσοτήτων και στον εμπλουτισμό λεξιλογίου.
Συνδέσαμε το θέμα της ελιάς με την εκμάθηση του γράμματος Ε, ε. Σχηματίσαμε το γράμμα χρησιμοποιώντας φύλλα ελιάς βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από Ε (ελιά, Ελλάδα, έντομο, ελέφαντας) και το αναγνωρίσαμε ανάμεσα σε άλλα γράμματα σε φύλλο εργασίας.
Με αυτόν τον τρόπο η γραφή έγινε βιωματική και πιο ευχάριστη.
Την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας την κα Μαρία Κοπανάκη,υπεύθυνη της ομάδας καλλιτεχνικών δράσεων «Παίξε Μαζί Μας», που μας παρουσίασε το πρόγραμμα με τίτλο «Ελιά με λένε».
Μια βιωματική εκπαιδευτική δράση με θέμα την ελιά και το ελαιόλαδο. Τα παιδιά συμμετείχαν στο θεατρικό παιχνίδι μέσα από το οποίο γνώρισαν την παράδοση, την ιστορία και τη διαδικασία παραγωγής του ελαιολάδου. Μέσα από παιχνίδι, την κίνηση και τις αισθητηριακές δοκιμές, είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τον κόσμο της ελιάς με τρόπο δημιουργικό και ευχάριστο. Έγιναν για λίγο μικροί παραγωγοί και γεύτηκαν λάδι.
Στο νηπιαγωγείο μας αυτή την εβδομάδα ξεκινήσαμε μια νέα δραστηριότητα που ονομάζεται «Αυτόν τον στόχο κυνηγάμε». Θα τη δουλέψουμε όλη τη χρονιά στα πλαίσια του σχεδίου δράσης «Μαζί στην Τάξη: Φίλοι και Συνεργάτες» ,για να να βοηθήσουμε τα παιδιά να καλλιεργήσουν υγιείς σχέσεις με τους συμμαθητές τους ,να αναπτύξουν σημαντικές κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες μέσα από το παιχνίδι, τη συνεργασία και τη θετική ενίσχυση.
Στόχοι της δραστηριότητας
Μέσα από τη δράση αυτή τα παιδιά μαθαίνουν:
Να αναγνωρίζουν και να κατανοούν αξίες όπως ο σεβασμός, η ευγένεια, η συνεργασία, η ειλικρίνεια, η υπομονή, η προσφορά, η οργάνωση κ.α.
Να εφαρμόζουν θετικές συμπεριφορές στην καθημερινή ζωή του νηπιαγωγείου.
Να νιώθουν υπερηφάνεια και χαρά για την προσπάθειά τους.
Να ενισχύουν τη συνεργασία και να αποφεύγουν τον ανταγωνισμό.
Να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και να συμμετέχουν ενεργά στη σχολική κοινότητα.
Οργάνωση της δραστηριότητας
Κάθε Δευτέρα Παρουσιάζουμε στα παιδιά τη λέξη-στόχο της εβδομάδας (π.χ. Οργάνωση, Σεβασμός, Ειλικρίνεια, Ησυχία, Επιτυχία, Συνεργασία, Ευγένεια, Υπομονή, Προσφορά κ.ά.). Βάζουμε την ανάλογη κάρτα στο στόχο μας και ξεκινάμε… Συζητάμε τι σημαίνει η λέξη, δίνουμε παραδείγματα και μέσα από εικόνες, παιχνίδια ρόλων ή ιστορίες και κατανοούμε τη σημασία της.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας
Παρακολουθούμε και ενθαρρύνουμε τις θετικές συμπεριφορές που σχετίζονται με τον στόχο.
Προτείνουμε δραστηριότητες που βοηθούν τα παιδιά να βιώσουν τον στόχο μέσα από παιχνίδι, την έκφραση, τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα.
Οι μαθητές υπενθυμίζουν ο ένας στον άλλο τον στόχο μέσα από μικρές φράσεις και κινήσεις.
Στο τέλος της ημέρας κάνουμε το συμβούλιο μας : “Ο Κύκλος της Προσπάθειας”. Εκεί συζητάμε πώς πήγαμε και τι μάθαμε σχετικά με το στόχο.
Κάθε φορά που η ομάδα συνεργάζεται και πετυχαίνει το στόχο προσθέτουμε ένα “τούβλο” στο κάστρο της συνεργασίας. Κάθε “τούβλο” αντιπροσωπεύει μια καλή πράξη ή μια θετική συμπεριφορά.Μέσα από αυτή τη διαδικασία τα παιδιά κατανοούν ότι:
κάθε μικρή πράξη έχει αξία,
η συνεργασία οδηγεί σε όμορφα αποτελέσματα,
η καλοσύνη, η υπομονή ο σεβασμός και όλοι οι στόχοι που θέτουμε “χτίζουν” έναν καλύτερο κόσμο όπως ακριβώς χτίζουμε και το κάστρο μας.
Κάθε Παρασκευή
Κάνουμε το δικό μας παιδικό συμβούλιο, όπου τα παιδιά συζητούν:
πώς ένιωσαν,
πότε εφάρμοσαν τον στόχο,
τι τους δυσκόλεψε,
πώς βοήθησαν ο ένας τον άλλο.
Μέσα από συλλογική συζήτηση αποφασίζουμε αν ο στόχος της εβδομάδας επιτεύχθηκε.
Εκπρόσωπος της ομάδας κάθε φορά τραβά μια κάρτα-επιβράβευσης από το βάζο και όλοι μαζί απολαμβάνουν μικρά προνόμια, όπως:
Ώρα κινηματογράφου: Παρακολουθούμε ένα μικρό βίντεο ή ταινία
Μουσικοκινητικό παιχνίδι.
Ομαδική φωτογραφία για να θυμόμαστε την επίτευξη του στόχου.
Αγαπημένο τραγούδι: τραγουδάμε όλοι μαζί τα αγαπημένα μας τραγούδια.
Ελεύθερος χρόνος για παιχνίδι.
Πικ νικ στην αυλή.
Κυνήγι θησαυρού.
Αλυσίδα καλών πράξεων. :Ο καθένας λέει μια καλή πράξη που έκανε ή θα ήθελε και μέσα απο το παιχνίδι φτιάχνουμε την αλυσίδα των καλών πράξεων.
Πάρτι χορού : Ελεύθερος χορός, μουσική και χαρά για όλους!
Ομαδικό παζλ : Φτιάχνουμε όλοι μαζί ένα μεγάλο παζλ, συνεργαζόμαστε και διασκεδάζουμε.
Ανταλλαγή καρτών αγάπης: Δημιουργούμε κάρτες για τους συμμαθητές μας με γλυκά λογάκια.
Αυτοκόλλητα σε όλους: Η ομάδα επιλέγει τα αγαπημένα της αυτοκόλλητα.
Αφήγηση παραμυθιού από τα παιδιά.
Ομαδική αφίσα.
Παιδαγωγική αξία
Τα παιδιά μαθαίνουν πως η προσπάθεια μετράει περισσότερο από το αποτέλεσμα.
Ένα μικρό βήμα κάθε εβδομάδα, μια μεγάλη πορεία προς τη συνεργασία, την αγάπη και τον σεβασμό!
Πρώτη εβδομάδα με στόχο την ΗΣΥΧΙΑ
Ο ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ : ΗΣΥΧΙΑ
ΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΑΣ
Οι Ησυχούληδες: κάτι μικρά πλασματάκια που φοβούνται πολύ τη φασαρία και λατρεύουν την ησυχία.Θα μας συντροφεύουν καθημερινά στις εργασίες μας, στην παρεούλα, στο φαγητό μας… παντού…για όσο εμείς είμαστε ήσυχοι. Όταν κάνουμε φασαρία αυτά φοβούνται και επιστρέφουν στο κουτί τους.
Το φωνόμετρο
Μετράει τη φωνή μας και το λαμπάκι μας δείχνει την έντασή της. Βρίσκεται δίπλα στους κανόνες. Μας βοηθά να ρυθμίζουμε τη φωνή μας βλέποντας το οπτικό σήμα (φως). Στην ώρα δραστηριοτήτων βοηθά να μειωθούν οι υπενθυμίσεις.
Το σπρέι της ησυχίας
Όταν η τάξη γίνεται θορυβώδης, 2 ψεκασμοί στον αέρα αρκούν για να ηρεμήσουμε με μαγικό τρόπο.Ησυχία απλώνεται… το σύννεφο μας αγκαλιάζει…
ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ
Παιχνίδια που ενθαρρύνουν την ήρεμη συγκέντρωση.
Το άγαλμα της ησυχίας: με τη μουσική γυρίζουμε γύρω από τις καρέκλες και όταν κλείσει η μουσική γινόμαστε τα αγάλματα που βλέπουμε στις κάρτες.
Ακούμε και αναγνωρίζουμε ήχους: Κάνουμε ησυχία, ακούμε τους ήχους των πουλιών, του αυτοκινήτου που περνάει και των παιδιών της διπλανής τάξης .
Η μουσική σταματά: όταν σταματήσει η μουσική, παγώνουμε χωρίς ήχο.
Η ΓΛΥΚΙΑ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ
Τα παιδιά αξιολόγησαν την προσπάθειά τους στο συμβούλιο της Παρασκευής και αποφάσισαν ότι ο στόχος επιτεύχθηκε με χαμόγελα και πολλή προσπάθεια!
Χτίσαμε το πρώτο κομμάτι στο κάστρο της συνεργασίας!
Ώρα για την επιβράβευση!
Το βραβείο μας αυτή την εβδομάδα είναι Η ΑΛΥΣΙΔΑ ΤΩΝ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ένα παιχνίδι με στόχο την ενίσχυση της ενσυναίσθησης, την κατανόηση καλών πράξεων,τον κινητικό συντονισμό,την ομαδικότητα και τη χαρά της συνεργασίας.
Τα παιδιά στέκονται σε κύκλο. Το καθένα εκφράζει μια καλή πράξη με μια κίνηση που την αντιπροσωπεύει.Τα παιδιά πρέπει να κάνουν όλες τις κινήσεις με τη σειρά, δημιουργώντας μια ολοένα μεγαλύτερη αλυσίδα.
1. Μοιράζομαι: τεντώνουν τα χέρια μπροστά σαν να δίνουν ένα αντικείμενο.
2. Λέω “ευχαριστώ” : κάνουν μια μικρή υπόκλιση με χαμόγελο.
3. Βοηθάω έναν φίλο: απλώνουν το χέρι στο πλάι σαν να σηκώνουν κάποιον.
4. Τακτοποιώ τα πράγματά μου: μαζεύουν “φανταστικά” παιχνίδια μέσα σε ένα φανταστικό κουτί.
5. Φυτεύω ένα λουλούδι: σκύβουν να “φυτέψουν” ένα λουλούδι.
6. Δίνω μια αγκαλιά: ανοίγουν διάπλατα τα χέρια και τα κλείνουν σαν να αγκαλιάζουν κάποιον.
7. Αγαπάω :κάνουν μια καρδιά με τα χέρια .
8. Φιλάω γλυκά: :στέλνουν φιλιά.
Τα παιδιά κάνουν: 1 → 2 → 3 → 4 → 5 → 6 → 7 → 8 και κάθε φορά που προστίθεται νέα πράξη επαναλαμβάνουν όλες από την αρχή.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή