Η Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 13 Νοεμβρίου, είναι μια παγκόσμια πρωτοβουλία αφιερωμένη στην προώθηση της καλοσύνης, της ενσυναίσθησης και της αλληλεγγύης μεταξύ των ανθρώπων.
Η καλοσύνη είναι μια απο τις ανθρωπινες αρετές και το θεμέλιο για υγιείς σχέσεις. Μικρές πράξεις καλοσύνης, όπως ένα χαμόγελο, μια ευγενική χειρονομία, ή η προσφορά βοήθειας σε κάποιον που το έχει ανάγκη, μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την ποιότητα ζωής των ανθρώπων.Η ημέρα αυτή μας υπενθυμίζει την αξία του να νοιαζόμαστε για τον συνάνθρωπό μας, να έχουμε ενσυναίσθηση.
Είναι μια ευκαιρία να μάθουμε στα παιδιά για την καλοσύνη.
Αρχικά ρωτήσαμε τι είναι καλοσύνη.
Αγάπη, βοήθεια ,φιλία ,αγκαλιές, κατανόηση,φιλιά, προσφορά,ευγένεια …ήταν κάποιες από τις απαντήσεις των παιδιών οι οποίες αποτυπώθηκαν στην κατασκευή τους.
Μιας και έξω ο καιρός ήταν βροχερός αποφασίσαμε ότι θέλουμε να βρέξει καλοσύνη μέσα στην τάξη μας. Αγκαλιαστήκαμε, δείξαμε την αγάπη μας, βοηθησαμε ο ένας τον άλλον, προσφέραμε απλόχερα.
Θυμηθήκαμε τις ευγενικές καραμελένιες λέξεις που ενισχύουν την καλοσύνη μας.
Στείλαμε την αγάπη μας στα παιδιά των συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων μέσα από το etwinning έργο μας One World Many Holidays μέσα από ένα τραγούδι.
“Σ` αυτόν τον κόσμο υπάρχει μόνο ένα πράγμα στο οποίο πρέπει να υποκλινόμαστε, η μεγαλοφυΐα, και ένα πράγμα στο οποίο πρέπει να πέφτουμε στα γόνατα, η καλοσύνη”
Στις 17 Νοεμβρίου, όπως κάθε χρόνο γιορτάζουμε την επέτειο του Πολυτεχνείου. Μια μέρα σαν κι αυτή είχαμε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε με τα παιδιά έννοιες όπως της δημοκρατίας, της ελευθερίας, της ειρήνης, της δικαιοσύνης.
Η προσέγγιση έγινε μέσα από σχετικά βιβλία, παραμύθια, φωτογραφίες, τραγούδια, κουκλοθέατρο, δραματοποίηση.
Μάθαμε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου μέσα από το παρακάτω βίντεο.
Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε το παρακάτω παραμύθι.
Η αλλαγή του μήνα μας έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε για τον κύκλο των εποχών και τους μήνες.
Εικόνες και καρτέλες μας βοήθησαν να διακρίνουμε τις 4 εποχές μέσα από ένα δέντρο το οποίο απεικονίζεται διαφορετικά σε κάθε εποχή.
Γνωρίσαμε τους τρεις μήνες του Φθινοπώρου ακούγοντας και μαθαίνοντας ένα τραγουδάκι.
Στη συνέχεια συζητήσαμε για τα φύλλα.
Τι χρώμα έχουν τα φύλλα πάνω στο δέντρο και τι χρώμα όταν πέφτουν; Πως λέγεται το δέντρο που ρίχνει τα φύλλα του και πως αυτό που τα κρατάει; Γιατί πέφτουν τα φύλλα; Τι είναι η χλωροφύλλη; Γιατί τα φύλλα αλλάζουν χρώμα; Παρατηρήσαμε φύλλα και τα ομαδοποιήσαμε με βάση το χρώμα αλλά και το είδος.
Διαλέξαμε ένα φύλλο και το μεταμορφώσαμε σε ψάρι,άνθρωπο,ζώο,κ.α. χρησιμοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητα μας.
Με τα φύλλα φτιάξαμε ομαδικές και ατομικές εργασίες. Στολίσαμε τη Φθινοπωρούλα και το Φθινοπωρούλη.
Παίξαμε παιχνίδια με τα φθινοπωρινά φύλλα.
Παιχνίδι μνήμης
Χωριστήκαμε σε ομάδες με βάση το χρώμα των φύλλων και ρίξαμε μέσα σε στεφάνια το ανάλογο φύλλο, μετρήσαμε το σύνολο των φύλλων που μπήκαν μέσα στο στεφάνι και εκείνων που ήταν έξω.
“Βρέχει” φύλλα φθινοπωρινά.
Τοποθετήσαμε στην ομπρέλα φύλλα και γυρίζοντας τη ανάποδα τα φύλλα πέφτουν δημιουργούν ένα όμορφο φθινοπωρινό τοπίο στην τάξη μας. Διασκεδάσαμε χορεύοντας στο ρυθμό της μουσικής του Vivaldi.
Φτιάξαμε κάδρο με φύλλα.
Σχεδιάσαμε με ατλακόλ το φύλλο, ρίξαμε αλάτι και στη συνέχεια με τη βοήθεια της νερομπογιάς δημιουργήσαμε όμορφα φθινοπωρινά κάδρα.
Μάθαμε το φώνημα Φ
Το αναζητήσαμε με αυτοσχέδια κιάλια, το γράψαμε και το σχεδιάσαμε με τουβλάκια και πλαστελίνη στο ελεύθερο παιχνίδι μας.
Μιλήσαμε για τη σπορά που γίνεται το Φθινόπωρο και φυτέψαμε τα δικά μας σποράκια- φακές.
Σήμερα επισκεφτήκαμε με τους μαθητές μας αλλά και τους μαθητές του Νηπιαγωγείου της Μερόπης την 120 ΠΕΑ Καλαμάτας στα πλάισια του εορτασμού του Προστάτη της Πολεμικής Αεροπορίας.
Ξεναγηθήκαμε στην έκθεση,
είδαμε αλεξίπτωτο,
εκπαιδευτικά αεροσκάφη,
πολεμικό αεροσκάφος F 16,
γνωρίσαμε τον Δία ένα από τα γεράκια της αεροπορίας
και ανεβήκαμε σε ένα εκπαιδευτικό αεροπλάνο και παρατηρήσαμε το πιλοτήριο.
Συνεχώς στον ουρανό πετούσαν αεροσκάφη τα οποία ενθουσίασαν μικρούς και μεγάλους.
Ήταν μια πολύ όμορφη και ξεχωριστή εμπειρία για όλους .Ευχαριστούμε πολύ την 120 ΠΕΑ Καλαμάτας για την φιλοξενία και όλους όσους συμμετείχαν στις όμορφες εκδηλώσεις.
Πιο πολύ ευχαριστούμε τον κ. Απόστολο Δαβίλλα για την δωρεάν προσφορά του λεωφορείου του για τη μετακίνηση των μαθητών και των δύο σχολείων.
31 Οκτωβρίου σήμερα και συνδυάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης με την ενασχόλησή μας με το φθινόπωρο και το αποτέλεσμα είναι όμορφα μανιταρόσπιτα κουμπαράδες με ανακυκλώσιμα υλικά.
Και αυτή τη χρονιά το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει σε ένα ευρωπαϊκό έργο με τίτλο “One World Many Holidays” (Ένας κόσμος , πολλές γιορτές). Η οργανώτρια χώρα είναι η Ρουμανία με συμμετέχουσες χώρες την Ελλάδα (συνδιοργανώτρια χώρα και συγκεκριμένα το δικό μας σχολείο), η Γαλλία και η Τουρκία. Συμμετέχουν 15 εκπαιδευτικοί από τις παραπάνω χώρες. Το πρόγραμμα μόλις ξεκίνησε και θα έχει διάρκεια μέχρι το Μάϊο.
Το έργο «One World Many Holidays» στοχεύει να φέρει κοντά μαθητές και δασκάλους από διαφορετικές χώρες για να εξερευνήσουν και να μοιραστούν ο ένας τις πολιτιστικές παραδόσεις και τις διακοπές του άλλου. Μέσω αυτού του έργου, θα μάθουμε για τους μοναδικούς τρόπους με τους οποίους οι χώρες-εταίροι μας γιορτάζουν σημαντικές γιορτές, εξερευνώντας έθιμα, τελετουργίες, φαγητό, μουσική και πολλά άλλα. Με την ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών, ελπίζουμε να προωθήσουμε μια βαθύτερη κατανόηση και εκτίμηση των διαφορετικών πολιτισμών μας, ενώ γιορτάζουμε τις αξίες που μας ενώνουν. Μέσα από μια σειρά από συνεργατικές δραστηριότητες, παρουσιάσεις και εικονικές εκδηλώσεις, οι μαθητές θα μοιραστούν ιστορίες για τις διακοπές τους και θα δημιουργήσουν ουσιαστικές συνδέσεις με συνομηλίκους τους πέρα από τα σύνορα. Το έργο θα κορυφωθεί σε μια κοινή γιορτή όπου θα αναλογιστούμε όσα μάθαμε και πώς διαφορετικές παραδόσεις μας φέρνουν πιο κοντά ως παγκόσμια κοινότητα.
Η αρχή έγινε με την υπογραφή από τους γονείς της άδειας για τη συμμετοχή των μαθητών μας στο πρόγραμμα και για τη λήψη φωτογραφιών και βίντεο για τις ανάγκες του προγράμματος.
Στη συνέχεια ακολούθησε η πρώτη γνωριμία με τις συμμετέχουσες χώρες.
Με αφορμή τη γιορτή της ελληνικής σημαίας στις 27/10 προτείναμε στους εταίρους μας να γνωρίσουμε τις σημαίες της κάθε χώρας, τα χρώματά τους, τους συμβολισμούς κλπ.
Ξεκινήσαμε αυτό το όμορφο ταξίδι, χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο στο οποίο αναζητήσαμε το χάρτη της Ευρώπης για να βρούμε τις 4 χώρες που θα συνεργαστούμε, Ρουμανία, Ελλάδα, Τουρκία, Γαλλία. Μάθαμε πως λέγονται οι κάτοικοι κάθε χώρα και στη συνέχεια αναζητήσαμε και εκτυπώσαμε τις σημαίες τους, ώστε να μπορούμε να φτιάξουμε τις δικές μας σημαίες. Πληκτρολογήσαμε, εκτυπώσαμε και χρωματίσαμε (με ανάλογα χρώματα της σημαίας) την ονομασία της κάθε χώρας.
Έπειτα ασχοληθήκαμε με κάθε σημαία ξεχωριστά.
Χρησιμοποιήσαμε τα καπάκια που ανακυκλώνουμε στο σχολείο μας για να φτιάξουμε την ελληνική σημαία και το σύνθημα της ειρήνης και με την τεχνική του κολάζ μετρήσαμε και κολλήσαμε μπλε και λευκά χαρτάκια για να σχηματίσουμε την ελληνική σημαία τριγύρω της οποίας τα περιστέρια μετέφεραν μηνύματα όπως : ειρήνη, φιλία, αγάπη, χαρά ,γέλιο, ευτυχία και ελευθεριά.
Σειρά είχε η σημαία της Τουρκίας μιας και στις 29 Οκτωβρίου τιμούν στη χώρα τους τη μέρα της Δημοκρατίας.
Χρησιμοποιήσαμε το σφουγγάρι και με κόκκινο χρώμα βάψαμε το χαρτί από την κούτα που είχαμε για την ανακύκλωση και έπειτα με στένσιλ προσθέσαμε πάλι με σφουγγάρι το αστέρι και το μισοφέγγαρο στην τούρκικη σημαία.
Οι σημαίες της Γαλλίας και της Ρουμανίας έγιναν με χαρτάκια γκοφρέ που κόλλησαν τα παιδιά πάνω σε ορθογώνιο κομμένα χαρτόκουτα.
Το ταξίδι συνεχίζεται σε λίγες μέρες με την πρώτη διαδικτυακή συνάντηση των εκπαιδευτικών των 4 χωρών και την επιλογή του Logo του έργου μας.
Γιορτάσαμε την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 και φέτος, αποδίδοντας την τιμή που ταιριάζει στους ήρωες που πολέμησαν για την ελευθερία της πατρίδας μας. Μέσα από βιβλία, εποπτικό και ψηφιακό υλικό, ποιήματα και τραγούδια γνωρίσαμε τα γεγονότα του 1940, μιλήσαμε για τους ήρωες Έλληνες για το θάρρος,τον πατριωτισμό και την αυτοθυσία τους!
Συζητήσαμε για τον πόλεμο και την ειρήνη θέτοντας αρχικά ερωτήσεις:
Πως φαντάζεστε τον πόλεμο και πως την ειρήνη;
Τι γίνεται όταν έχουμε πόλεμο;
Πως είναι όταν έχουμε ειρήνη;
Πως αισθανόμαστε όταν έχουμε πόλεμο;
Πως αισθανόμαστε όταν έχουμε ειρήνη;
Στη συνέχεια περιγράψαμε και ταξινομήσαμε εικόνες ειρήνης και πολέμου.
Έπειτα,καταγράψαμε στο χαρτί τις αντιθέσεις πολέμου και ειρήνης.
Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο πρωτοσέλιδα από εφημερίδες του 1940 και διαβάσαμε τους τίτλους τους. Περιγράψαμε τα χαρακτηριστικά της εφημερίδας, (χρώματα, το μέγεθος των γραμμάτων κλπ) και συζητήσαμε τις πληροφορίες που μπορούμε να αντλήσουμε από τις εφημερίδες για τα γεγονότα, τους ανθρώπους και τις συνθήκες ζωής εκείνης της εποχής. Συγκρίναμε με μια σύγχρονη εφημερίδα που τους παρουσιάσαμε εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές. Τέλος φτιάξαμε τη δική μας εφημερίδα, εκτυπώνοντας εικόνες της εποχής και βάφοντας την με καφέ φραπέ για να δείξουμε την παλαιότητά της.
Αναπαραστήσαμε τα γεγονότα του 1940.
Οι πρωταγωνιστές του πολέμου (ο Ιταλός Μουσολίνι, ο Γερμανός Χίτλερ και ο Έλληνας Μεταξάς).
Τα νέα του πολέμου ταράζουν τους Έλληνες.
Γυναίκες και παιδιά αποχαιρετούν τους στρατιώτες που πηγαίνουν στα βουνά να πολεμήσουν.
Οι στρατιώτες στο μέτωπο
Γυναίκες ηρωίδες
Η νίκη των Ελλήνων και οι πανηγυρισμοί.
Παρατηρήσαμε, εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές και ομαδοποιήσαμε με διάφορα κριτήρια εικόνες σημαιών διαφόρων κρατών, ξεχωρίσαμε την αγαπημένη μας σημαία , τη σχεδιάσαμε και φτιάξαμε αφίσα με τις σημαίες του κόσμου.
Φτιάξαμε τις δικές μας ελληνικές σημαίες, αφού παρατηρήσαμε τα στοιχεία που συνθέτουν τη σημαία μας και μάθαμε τι συμβολίζει το καθένα.
Επεξεργαστήκαμε πίνακες ζωγραφικής διάσημων ζωγράφων που δείχνουν τον Πόλεμο και την Ειρήνη και μας προτρέπουν ταυτόχρονα να ασχοληθούμε με τα συναισθήματα.
Η κραυγή του Μουνκ, ο Ίκαρος του Ματίς, το άλογο του Αλεξανδράκη , το Περιστέρι και η Μητέρα με τα δύο παιδιά του Πικάσο ήταν οι πίνακες…
από τους οποίους “δραπέτευσαν” οι πρωταγωνιστές και εμείς έπρεπε να φανταστούμε γιατί έφυγαν, πού πήγαν και να δώσουμε ένα δικό μας τίτλο στο έργο του ζωγράφου.
“Ο άνθρωπος που φοβάται”, ΄ήταν ο τίτλος για τον πίνακα Η κραυγή του Μουνκ,
“Ο άνθρωπος που ρίχνει πυροτεχνήματα” ήταν ο τίτλος για τον πίνακα ο Ίκαρος του Ματίς,
” Το ΟΧΙ” για το άλογο του Αλεξανδράκη και “Η μαμά πάει βόλτα τα παιδιά της” για τον πίνακα του Πικάσο.
Στη συνέχεια ταυτίσαμε τις φιγούρες με τους πίνακές τους.
φανταστήκαμε που μπορεί να πήγε το άλογο από τον πίνακα του Αλεξανδράκη και το αποτυπώσαμε στο φύλλο εργασίας.
(πήγε στην έρημο, στη θάλασσα, πήγε στο χωράφι να φάει χορτάρι,στάθηκε κάτω από ένα δέντρο να ξεκουραστεί )
Κατασκευάσαμε στρατιώτες και αλεξιπτωτιστές, τις γυναίκες της Ηπείρου και το ΟΧΙ.
Οργανώσαμε γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, όπου ακούστηκαν ποιήματα και τραγούδια από τους μαθητές.
Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει και φέτος στην εκδήλωση οργάνωσης δραστηριοτητών προγραμματισμού στην εβδομάδα κώδικα που διοργανώνεται κάθε χρόνο αυτή την περίοδο.
Η EU Code Week είναι μια σημαντική ευρωπαϊκή εκδήλωση που στοχεύει να ενισχύσει τον ψηφιακό γραμματισμό και να εισάγει τους μαθητές στον προγραμματισμό με διασκεδαστικό και δημιουργικό τρόπο.
Εμείς επιλέξαμε να συμμετέχουμε στη συμμαχία Ο ΕΛΜΕΡ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ.
Οδηγίες:
Ο Έλμερ ψάχνει βοηθούς, ώστε να βοηθήσει τους υπόλοιπους ελέφαντες να γίνουν παρδαλοί. Μέσα από τη λύση γρίφων θα οδηγήσουμε τη BeeBot στο νέο συμπληρωματικό χρώμα που θα δημιουργηθεί από την ανάμειξη δύο βασικών.
Οι μελισσούλες BeeBot ήρθαν στην τάξη!! Κάθε μια από αυτές (μια μελισσούλα για κάθε ένα βασικό χρώμα) προγραμματίστηκε από τα παιδιά να φτάσει στο ανάλογο συμπληρωματικό χρώμα.
Στη συνέχεια, κωδικοποιήσαμε τα χρώματα με αριθμούς και χρωματίσαμε τον Έλμερ.
1 κόκκινο
2 κίτρινο
3 μπλε
4 μωβ
5 πορτοκαλί
Παρακάτω θα δείτε τις δραστηριότητες της συμμαχίας “Ο Έλμερ και τα χρώματα” από όλα τα σχολεία που συμμετείχαν.
Μπερδέψαμε τα χρώματα φυσώντας τα με καλαμάκι και τα μεταμορφώσαμε σε χρωματοανθρωπάκια 😀
Ψηφίσαμε το αγαπημένο μας χρώμα.
Κάναμε σειραθετήσεις.
Διαβάσαμε το “Παραμύθι με τα χρώματα”
Φανταστήκαμε πως μπορεί να είναι μια χώρα ασπρόμαυρη ,χρωματιστή αλλά και μονόχρωμη και τις αποτυπώσαμε στο χαρτί.
Χωριστήκαμε σε ομάδες των δύο,συνεργαστήκαμε και σχεδιάσαμε χώρες με ένα μόνο χρώμα.
Έπειτα φτιάξαμε χώρες ασπρόμαυρες στις οποίες μετέπειτα προσθέσαμε χρώματα και τις κάναμε πολύχρωμες.
Βρισκόμενοι στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα και προγραμματισμού προγραμματίσαμε τη μελισσούλα μας να βοηθήσει το Έλμερ να φτιάξει χρώματα για να βάψει τους υπόλοιπους ελέφαντες και να γίνουν χρωματιστοί σας εκείνον.
Τέλος ,διασκεδάσαμε παίζοντας Τουίστερ, με ψηφιακό χρωματιστό ζάρι. Το ζάρι γυρνούσε και αναλόγως το χρώμα τα παιδιά ακολουθούσαν την οδηγία. Πχ δεξί χέρι στο κόκκινο χρώμα κλπ.
Την Παρασκευή 14/10 επισκέφθηκε το σχολείο μας η ομάδα Μελωδικές Εξερευνήσεις και μας παρουσίασε το μουσικοκινητικό της πρόγραμμα “Οι Μουσικές του Κόσμου”. Τα παιδιά ταξίδεψαν με τη φαντασία τους, με καμήλες, βάρκες, αεροπλάνα,σε Ελλάδα, Ιταλία, Αφρική, Ιαπωνία, Ρωσία, Β. & Ν. Αμερική ,γνωρίζοντας τις μουσικές τους μέσω παιχνιδιών και πινάκων ζωγραφικής.
Το μουσικοκινητικό πρόγραμμα συνόδευε ζωντανή και ηχογραφημένη μουσική χαρακτηριστική της κάθε χώρας που τα παιδιά επισκέπτονταν. Στο τέλος, όλοι πήραμε έναν μικρό πίνακα ζωγραφικής από εκείνους που είδαμε, σαν εισιτήριο, προκειμένου νοερά να μεταβαίνουμε στον κόσμο και στις μουσικές του.
Ευχαριστούμε πολύ την ομάδα Μελωδικές Εξερευνήσεις για το όμορφο πρόγραμμα που μας παρουσίασε!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή