ΔΡΑΣΕΙΣ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026

Συμμετοχή  στη μαθητική δράση “Αυτό που μας ενώνει… πάει πάρκο”

Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία και κατόπιν πρόσκλησης που στάλθηκε από την Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων και το Ε.Ε.Ε.ΕΚ Γενισέας Ξάνθης για την συμμετοχή των σχολείων στην φετινή δράση: “Αυτό που μας ενώνει… πάει πάρκο”, αποφασίσαμε το νηπιαγωγείο μας να συμμετέχει. Στο πλαίσιο αυτό υλοποιήθηκαν δραστηριότητες γνωριμίας, ευαισθητοποίησης των παιδιών και αποφασίστηκε να φτιάξουμε αφίσα, ομαδική εργασία με την τεχνική της ζωγραφικής και του κολάζ και με το σύνθημα:

“Γιατί το πάρκο είναι φωλιά που μας ενώνει όλους με αγάπη και ζεστασιά”

afisa1

Παγκόσμια ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας σχολικού αθλητισμού υλοποιήσαμε τις παρακάτω Αθλητικές Δραστηριότητες.

-Διαδρομή με εμπόδια και παιχνίδι ευστοχίας

-Ομαδικό παιχνίδι στην αυλή <<Αλάτι χονδρό, αλάτι ψιλό>>

3 2 11 4 1

2 2

– Παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας

Παίξαμε μουσικές καρέκλες και τα παιδιά που κάθε φορά έβγαιναν  από το παιχνίδι ζωγράφιζαν ότι ήθελαν στο χαρτόνι. Δημιουργήσαμε έτσι μια ομαδική ζωγραφιά από όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στο παιχνίδι

OMADIKH ZOGRAFIA.1 OMADIKH ZOGRAFIA.2 OMADIKH ZOGRAFIA

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025

Παγκόσμια ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας σχολικού αθλητισμού υλοποιήσαμε τις παρακάτω Αθλητικές Δραστηριότητες.

-Διαδρομή με εμπόδια και παιχνίδι ευστοχίας

 

1 2

-Αυγουλομαχίες

4 3

-Μπάσκετ

7 8

Στο τέλος των δραστηριοτήτων οι μικροί αθλητές πήραν μετάλλιο και βραβείο αναμνηστικό για τη συμμετοχή τους

5 6

 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ

Τα παιδιά με βάση το χρωματιστό βραχιολάκι που φορούσαν στο χέρι τους δημιούργησαν 4 ομάδες

1 1 3 1 2 1

ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ  ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ

Διαβάσαμε τα βιβλία:

<<Η μικρή Σουρικάτα μαθαίνει καλούς τρόπους>>, <<Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε>>

παίξαμε παιχνίδι με καρτέλες που είχαν σωστή και λάθος συμπεριφορά, δημιουργήσαμε το συμβόλαιο της τάξης μας και το υπογράψαμε με το δαχτυλικό αποτύπωμα μας και κάναμε ατομική κατασκευή την παλάμη μας όπου αφού πρώτα τη χρωματίσαμε και κατόπιν γράψαμε τι θα μπορούσε να κάνει ( να ζωγραφίσει, να παίξει, να χαϊδέψει κ.τ.λ.π.)

0 02 05 97c34ec76f46893c0703367628b82ec2ff5365ab49644bb1050164c7dfc9dc88 3224f1857363a92d

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

-Συγκέντρωση τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης για το Χαμόγελο του παιδιού

Στα πλαίσια της εορτής του Πάσχα και του εθελοντισμού το νηπιαγωγείο μας αποφάσισε να συμμετέχει στη συγκέντρωση τροφίμων για το σύλλογο <<Χαμόγελο του παιδιού>>, ενισχύοντας το αίσθημα της αλληλεγγύης και της ανιδιοτελούς προσφοράς  των μαθητών.

P1130954

-4 Απριλίου Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε σε διαδικτυακή ενημέρωση που πραγματοποίησε η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία   (ΠΦΠΟ- Ομάδα Παιδείας ) για την ενημέρωση των παιδιών στο πλαίσιο της 1ης Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας.

P1130799 P1130797

-Κοπή Βασιλόπιτας

Την ημέρα της εορτής των Τριών Ιεραρχών μετά τον εκκλησιασμό μας κόψαμε τη Βασιλόπιτα για το νέο έτος Η βασιλόπιτα ήταν προσφορά του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του Δημοτικού σχολείου Κάτω Παναγιάς Κυλλήνης και των γονέων του νηπιαγωγείου μας. Στην κοπή της πίτας παρευρέθηκαν και γονείς – μέλη του συλλόγου .

3 5 1 6 

7

Τα παιδία παίζει, παίζουμε όπως παλιά…

Τη φετινή χρονιά υλοποιούμε στο νηπιαγωγείο μας Πολιτιστικό Πρόγραμμα με τίτλο <<Τα παιδία παίζει, παίζουμε όπως παλιά…>>.

-Τα παιδιά έφεραν στο σχολείο ένα από τα αγαπημένα τους παιχνίδια για να το παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους και να μιλήσουν για αυτό (πως το απόκτησαν, γιατί το αγαπούν)

P1130779 P1130781 P1130785 P1130786

-Συζητήσαμε για το τι παιχνίδια πιστεύουν ότι θα είχαν τα παλιά τα χρόνια τα παιδιά για να παίζουν και

στο πλαίσιο αυτό αποφασίσαμε να πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο της  Αρχαίας Ολυμπίας για να συμμετέχουμε στο πρόγραμμα που υλοποιεί με τίτλο <<Τα παιδία παίζει>>.

Η επίσκεψη έγινε σε συνεργασία με το νηπιαγωγείο Μυρσίνης.

2 1 P1130730 P1130733

3 1

Αφού  έφαγαν τα παιδιά το δεκατιανό τους και ξεκουράστηκαν από το ταξίδι ακολούθησε ξενάγηση στα εκθέματα του μουσείου και παρουσίαση των παιχνιδιών που έπαιζαν τα παλιά χρόνια τα παιδιά.

6 P1130736 P1130734 P1130738 1 7 1 2 2 P1130747

P1130744 P1130746P1130751 P1130742

Στη συνέχεια ακολούθησε από τα παιδιά ψηφιακό παιχνίδι   μέσα στο Μουσείο όπου ανα δύο έπαιξαν τρίλιζα ή έφτιαξαν πάζλ και κατόπιν ομαδικά παιχνίδια στην αυλή του Μουσείου.

5 1 4 1

P1130757 P1130752 P1130763 P1130761 P1130766

-Τα παιδιά κατασκεύασαν με πηλό παιχνίδια σαν αυτά που είδαν στο Μουσείο

P1130769 P1130771 εικόνα Viber 2024 04 03 20 21 17 215 

-Παίξαμε ομαδικά παιχνίδια και διασκεδάσαμε πολύ: Αλάτι χονδρό –  αλάτι ψιλό , τυφλόμυγα, μήλα, στρατιωτάκια ακούνητα

αμίλητα αγέλαστα, μέρα ή νύχτα?, χαλασμένο τηλέφωνο, περνά περνά η μέλισσα, η μικρή Ελένη κάθεται και κλαίει, τενεκεδάκια, ποιος περνά, βασιλιά βασιλιά, μπιζ

P1130788 P1130791 P1130792 εικόνα Viber 2024 04 03 17 42 27 409 εικόνα Viber 2024 04 03 17 42 33 751P1130794

P1130832 P1130823 P1130824

P1130820 P1130818 P1130815

Μπιζ ΒασιλιάΒασιλιά κεραμιδάκια

 

εικόνα Viber 2024 04 27 21 52 19 681

Προσκαλέσαμε και τους γονείς να έρθουν στο νηπιαγωγείο για να μας μάθουν και να παίξουν μαζί μας παιχνίδια που έπαιζαν εκείνοι όταν ήταν παιδιά. Παίξαμε το λαστοιχάκι, μήλα, κορόιδο, ποιος θα ρίξει τα τουβλάκια, μπόουλινγκ με τα μπουκαλάκια του νερού που τα είχαμε κάνει και κουδουνίστρες.

Περάσαμε πολύ όμορφα και για να θυμόμαστε την ημέρα αυτή βγάλαμε αναμνηστική φωτογραφία.

Ευχαριστούμε πολύ τις μανούλες που ήρθαν και έπαιξαν μαζί μας.

1712338697674 thumbnail Αντιγραφή

P1130838 P1130837 1

P1130845 P1130847

P1130849 P1130856

P1130854 P1130855

P1130861 P1130860

P1130809 P1130807

-Στα πλαίσια του Πολιτιστικού Προγράμματος  και της καλής συνεργασίας και της ανταλλαγής καλών εκπαιδευτικών πρακτικών δημιουργήσαμε Δίκτυο συνεργασίας με τα νηπιαγωγεία Μυρσίνης, Κάστρο και Α. Β. Ανδραβίδας.

Παραθέτουμε τη δημιουργία συνεργατικού padlet όπου παρουσιάζονται ανταλλαγή παιχνιδιών ανάμεσα στα νηπιαγωγεία και εκτέλεση αυτών από τα παιδιά

Μετάβαση στο padlet.com

Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στον μαθητικό διαγωνισμό δημιουργίας παιχνιδιού με τίτλο <<Δημιουργώντας τα δικά μας παιχνίδια: Από το χθες στο σήμερα>>, που  συνδιοργάνωσε το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού και το Τμήμα Εκπ/κης Ραδιοτηλεόρασης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., ο οποίος απευθύνεται σε μαθητές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Παραθέτουμε το παιχνίδι που φτιάξαμε με τα παιδιά:

Είδος παιχνιδιού: ψηφιακό παιχνίδι (παζλ παιχνιδιών)
Πρόκειται για ένα ψηφιακό παιχνίδι που έχει δημιουργηθεί με την εφαρμογή learning apps και συγκεκριμένα από τις ομάδες παζλ.
Στο παιχνίδι αυτό υπάρχει μία αρχική εικόνα που δεν φαίνεται γιατί έχει καλυφθεί από άλλες εικόνες με τη μορφή παζλ.. Επίσης υπάρχουν ερωτήσεις όπου οι απαντήσεις τους είναι οι άνωθεν εικόνες. Για να εμφανιστεί η αρχική εικόνα θα πρέπει ο παίχτης να επιλέγει πρώτα μία ερώτηση και κατόπιν την εικόνα που αποτελεί την απάντηση της . Κάθε φορά που θα επιλέγει την σωστή απάντηση θα ανοίγει και ένα κομμάτι του παζλ έως ότου εμφανισθεί η αρχική εικόνα.
Οι εικόνες έχουν ζωγραφιστεί από τα παιδιά και αφορούν παιχνίδια που γνωρίσαμε και έχουμε παίξει στο σχολείο μας, η αρχική εικόνα αφορά αγαπημένο μέρος των παιδιών, την παιδική χαρά και οι ερωτήσεις έχουν δοθεί με την μορφή αινίγματος.
Στόχος του παιχνιδιού είναι να ανακαλύψει ο παίχτης την εικόνα που δεν φαίνεται απαντώντας σωστά στις ερωτήσεις.
Στο παιχνίδι μπορούν να συμμετέχουν δύο παιδιά ώστε να υπάρξει συνεργασία και αλληλεπίδραση μεταξύ τους η οποία θα οδηγήσει στην ανακάλυψη της απάντησης (ποιο είναι το αγαπημένο μέρος των παιδιών).
Οι παίχτες μπορούν να παίζουν εναλλάξ .
Οι διδαχτικοί στόχοι του παιχνιδιού είναι να δώσει τη δυνατότητα στα παιδιά να δημιουργήσουν ένα δικό τους παιχνίδι χρησιμοποιώντας τις γνώσεις που είχαν αποκτήσει μέσα από την ενασχόληση τους στο πολιτιστικό πρόγραμμα που υλοποιήσαμε<<Τα παιδία παίζει, παίζουμε όπως παλιά…>>,να διασκεδάσουν, να συνεργαστούν και να αλληλοεπιδράσουν μεταξύ τους και να νιώσουν τη χαρά και την ικανοποίηση της δημιουργίας.

Μπορείτε να δείτε το παιχνίδι στον παρακάτω σύνδεσμο:

 

 

 

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Σχολικό έτος 2024-2025

Σε λίγες μέρες θα γιορτάσουμε και πάλι μία από τις πιο όμορφες γιορτές τη Γέννηση του χριστού. Έτσι στο νηπιαγωγείο μας ξεκίνησαν  οι χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες. Στολίσαμε το δέντρο μας, φτιάξαμε πολύ όμορφες κατασκευές και ετοιμάσαμε μία γιορτή όπου την  παρουσιάσαμε στους γονείς των παιδιών. Θέμα της γιορτής μας είναι  ότι  τα παιδιά στέλνουν γράμμα στον Άγιο Βασίλη όχι για να ζητήσουν για δώρο όχι παιχνίδια αλλά να ζητήσουν ειρήνη, αγάπη, φαγητό, σχολεία για όλα τα παιδιά του κόσμου αξίες και πράγματα που αποφάσισαν οι μαθητές μας ότι είναι πιο σημαντικά από οτιδήποτε άλλο.

P1140048 P1140055 P1140071

P1140069 P1140090 P1140109 εικόνα Viber 2025 01 05 20 23 15 263 P1140111

P1140127 P1140074

Φωτογραφίες από το σκηνικό και τη γιορτή μας

P1140100 P1140103 P1140108

Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του Δημοτικού σχολείου Κάτω Παναγιάς Κυλλήνης, όπως πάντα δεν ξέχασε τους μικρούς μαθητές μας και τους  έκανε δώρο  από μία κούπα Χριστουγεννιάτικη γεμάτη με γλυκίσματα.

Τους ευχαριστούμε πολύ για την προσφορά τους!

P1140112

Σχολικό έτος 2023-2024

Πλησιάζοντας η γιορτή των Χριστουγέννων, στολίσαμε το Χριστουγεννιάτικο δέντρο μας

χ2χ3χ4

Φτιάξαμε πολύ όμορφες κατασκευές και κάρτες

χ5 P11305102

Ετοιμάσαμε μία όμορφη Χριστουγεννιάτικη γιορτούλα και την παρουσιάσαμε στους γονείς με θέμα:<< Αναπαράσταση της Γέννησης του χριστού>>

χ1χ6χ7

 

Σχολικό έτος 2022-2023

Στολίσαμε το δέντρο μας

P1120790

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης που φέτος υλοποιούμε <<Μια τάξη, μια αγκαλιά>>, της συνεργασίας των παιδιών μεταξύ τους αλλά και με  τους γονείς των παιδιών υλοποιήσαμε Χριστουγεννιάτικο εργαστήρι στο νηπιαγωγείο μας, όπου τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους έφτιαξαν πολύ όμορφες κατασκευές ( ημερολόγιο, κάρτα όπου έγραψαν τα παιδιά τις ευχές τους )P1120795 P1120796 P1120797 P1120799

Επίσης στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης που υλοποιούμε τη φετινή χρονιά και αναφέρετε στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών και για να βοηθήσουμε να αναπτυχθεί η συνεργασία και η ομαδικότητα αποφασίσαμε να  υλοποιήσουμε με τα παιδιά Χριστουγεννιάτικη  γιορτή που είχε θέμα : <<Η γιορτή της αγάπης>>.

Το σκηνικό της γιορτής μας

P1120805 P1120806 P1120804


P1120814

Επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας ο Άγιος Βασίλης και έφερε δώρα στα παιδιά και λουκουμάδες

P1120830 P1120822 P1120829

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: STEAM – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΜΠΟΤΙΚΗ

ΤΙΤΛΟΣ: Η Γη μας και οι άλλοι πλανήτες

Στα πλαίσια αυτού του εργαστηρίου μιλήσαμε για το διάστημα και ειδικότερα για τους πλανήτες που ανήκουν στο ηλιακό μας σύστημα, για την κίνηση των πλανητών γύρω από τον ήλιο, ασχοληθήκαμε περισσότερο για την κίνηση της γης  γύρω από τον εαυτό της αλλά και γύρω από τον ήλιο η οποία σχετίζεται με την εναλλαγή της μέρας νύχτας και των εποχών. Φυσικά μιλήσανε και για τη σελήνη και την κίνηση της. Παρακολουθήσαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο, διαβάσαμε σχετικά εκπαιδευτικά βιβλία,  κάναμε σχετικά πειράματα,  παίξαμε εκπαιδευτικά ψηφιακά παιχνίδια, αλλά και παιχνίδια κινητικά όπου τα παιδιά αναπαριστούσαν την κίνηση της γης με το σώμα τους, και τέλος ακολούθησε παιχνίδι προγραμματισμού πρώτα με τον εαυτό τους όπου ένα έπρεπε να κινηθεί  πάνω σε επιδαπέδιο πλέγμα που είχαμε κατασκευάσει με χαρτοταινία με προορισμό να φτάσει στον πλανήτη που του ζητούσαμε ακολουθώντας τις εντολές των άλλων παιδιών. Κατόπιν ακολούθησε παιχνίδι προγραμματισμού με τη bee-bot.

a d2

b2 b1

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ 

3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

ΤΙΤΛΟΣ: Είμαστε όλοι ίσοι, μοναδικοί μα και διαφορετικοί

Ο κύριος στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές και οι μαθητές να αποκτήσουν γνώσεις, να αναπτύξουν δεξιότητες και να διαμορφώσουν στάσεις σεβασμού προς τη διαφορετικότητα στην καθημερινότητα

Η βαθύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου γύρω μας επιτυγχάνεται μέσω εμπειριών. Όσο νωρίτερα ένα παιδί έρθει σε επαφή με τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και ζήσει αντίστοιχες καταστάσεις, τόσο πιο αποτελεσματικά θα αναπτύξει δεξιότητες που θα κάνουν τον σεβασμό να γίνει πράξη ζωής.

Παίξαμε κινητικά παιχνίδια όπου τα παιδιά περπάτησαν με τον ίδιο αλλά και με διαφορετικό τρόπο, ήρθαν σε επικοινωνία με τα άλλα παιδιά, μίλησαν για τον εαυτό τους, για αυτά που τους αρέσει να κάνουν και αγαπούν πάνω τους αλλά και για αυτά που θαυμάζουν στους φίλους τους. Μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα που υπάρχει στη φύση (διαφορετικά χρώματα, λουλούδια , δέντρα, σπίτια, ζώα). Διαβάσαμε τα βιβλία: Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας, η Μαύρη και η Άσπρη Σοκολάτα, Το κάτι Άλλο, συζητήσαμε και καταλήξαμε ότι μπορεί ο κάθε ένας από εμάς να είναι μοναδικός και διαφορετικός αλλά όλοι μας χρειαζόμαστε τα ίδια πράγματα για να είμαστε χαρούμενοι και έχουμε τις ίδιες ανάγκες και ότι τελικά η διαφορετικότητα είναι αυτή που κάνει πιο όμορφο τον κόσμο μας.

IMG 20250113 103519   IMG 20250113 110027      IMG 20250113 110059

Κάναμε ομαδικές κατασκευές

-το δέντρο της τάξης μας, όπου αφού ζωγραφίσαμε τι είναι αυτό που μας αρέσει και αγαπάμε γράψαμε και αυτά που είναι απαραίτητα στην μεταξύ μας συνεργασία.

1 3

– το εγώ και το εσύ όπου ενώνονται και γίνονται εμείς με τη βοήθεια του ουράνιου τόξου.

διαφορετικοτητα διαφορετικοτητα1 2 3

Στα πλαίσια του εργαστηρίου μιλήσαμε και για τους ανθρώπους που έχουν κάποια αναπηρία, για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αλλά και για τα δικαιώματα και τις ανάγκες τους που όπως  διαπιστώσαμε αρκετές  είναι κοινές με τις δικές μας. Μία μαθήτρια μας έφερε στο σχολείο την κούκλα της η οποία καθόταν σε αναπηρικό καροτσάκι και μας έδειξε πως τη βοηθούσαν στο παιχνίδι οι άλλες κούκλες της να σηκωθεί και τα παιδιά προβληματίστηκαν αρκετά. Μιλήσαμε για τη δράση που υλοποιείται όπου μαζεύουμε πλαστικά καπάκια από μπουκάλια των οποίων η χρηματική αξία δίνεται για την αγορά αναπηρικού αμαξιδίου και αποφασίσαμε να επικοινωνήσουμε με εκπρόσωπο του Ερυθρού Σταυρού στην περιοχή μας για να τον ενημερώσουμε ότι θα συμμετέχει και το νηπιαγωγείο μας στην ανωτέρω δράση. Φυσικά κάναμε και την αφίσα μας χρησιμοποιώντας πλαστικά καπάκια με το σύνθημα << Εγώ και Εσύ Μαζί>>

IMG 20250124 122447

4 6

(ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Κλιματική αλλαγή-Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία

ΤΙΤΛΟΣ: << Μαθαίνω το δάσος να αγαπώ>>

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα και  ότι υπάρχει αλληλεπίδραση ανάμεσα στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον. Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες, κατολισθήσεις και άλλα ακραία γεγονότα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα δάση μετριάζουν την κλιματική αλλαγή μέσω δέσμευσης άνθρακα, συμβάλλουν στην ισορροπία οξυγόνου, διοξειδίου του άνθρακα και υγρασίας στον αέρα.

Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες κατασκεύασαν δέντρα από γλωσσοπίεστρα, πλαστελίνη και χαρτί πράσινο για φύλλα.

δασος P1130994 δασος0 δασος0 1

Δημιουργήσανε ομαδική κατασκευή αφίσας με όλα αυτά που αποτελούν κομμάτι του δάσους

δασος1

Κάναμε επίσης βιβλίο ομαδική εργασία τον κατάλογο του σωστού επισκέπτη στο δάσος. Κατόπιν δημιουργήσαμε αντίγραφα αυτού για κάθε ένα μαθητή ώστε να το πάρει στο σπίτι του και να το διαβάσει με την οικογένεια του.

P1140034

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΤΙΤΛΟΣ: ΖΩΑ ΥΠΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ

Βασικός σκοπός του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων  είναι η γνωριμία με τα κυριότερα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στον κόσμο αλλά και στην Ελλάδα ειδικότερα καθώς και οι κίνδυνοι από τους οποίους απειλούνται αλλά και να ευαισθητοποιηθούν για την ανάγκη προστασίας του πλανήτη και να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση.  Τα παιδιά μέσα από  βιωματικές δραστηριότητες,  θα μπουν στη θέση των ζώων που κινδυνεύουν και θα ενθαρρυνθούν να προτείνουν λύσεις.

Οι κατασκευές μας:

1 1 3 Φτιάξαμε με χάρτινο πιάτο τη χελώνα καρέτα καρέτα

2 1

φτιάξαμε ατομική κατασκευή από χαρτί,  ζώα που απειλούνται και γράψαμε συνθήματα για την προστασία τους.

Οι ομαδικές κατασκευές μας: αφίσα με τα ζώα που απειλούνται στην Ελλάδα και αφίσα με τα ζώα της  θάλασσας και συνθήματα για την προστασία τους.

1 2  2 2

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: STEAM – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

ΤΙΤΛΟΣ: ΝΕΡΟ, ΝΕΡΑΚΙ

Μάθαμε για το πως γίνεται η βροχή και μιλήσαμε για τις μορφές που έχει το νερό και για τον κύκλο του νερού.

Διαβάσαμε τα βιβλία <<Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα>> και <<Η περιπέτεια μιας σταγόνας>>,είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο, κάναμε πειράματα, κάναμε δραματοποίηση, παίξαμε εκπαιδευτικά παιχνίδια στον υπολογιστή αλλά και στην παρεούλα με κάρτες και φυσικά υλικά.

 

P1130566 1P1130564

 

 

P1130560 P1130661

P1130664 P1130650

P1130653 P1130655

P1130586

Ακολούθησε παιχνίδι προγραμματισμού όπου έπρεπε η μελισσούλα να περάσει από τα στάδια με τη σωστή σειρά, αφού πρώτα είχε προηγηθεί ανάλογο παιχνίδι όπου ένα παιδί παρίστανε το ρομποτάκι και τα άλλα του έδιναν τις οδηγίες προφορικά.

P1130567 P1130570

P1130572 P1130574

-Για να μην πούμε το νερό, νεράκι αποφασίσαμε να υιοθετήσουμε συμπεριφορές που βοηθούν στη σωστή χρήση και την  εξοικονόμηση του νερού και φτιάξαμε ομαδική κατασκευή αφίσας με τίτλο << Το περιβάλλον αγαπώ, το νερό δεν σπαταλώ>>, στην καθαριότητα του σπιτιού, στην προσωπική υγιεινή, στον κήπο,  στην ύδρευση και την αποχέτευση αποτυπώνοντας τες. Τα παιδιά χωρίστηκαν και εργάστηκαν σε 4 ομάδες.

P1130801

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

ΤΙΤΛΟΣ: << Το παπάκι πάει….>>

Το  πρόγραμμα << Το παπάκι πάει….>> έχει σχεδιαστεί από το  <<Χαμόγελο του παιδιού>> και έχει στόχο την ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των παιδιών σε περίπτωση που βρεθούν σε συνθήκες εξαφάνισης μη προσδιοριζόμενης αλλιώς, δηλαδή σε συνθήκες που χάνουν τον προσανατολισμό τους ή για κάποιον λόγο δεν βρίσκονται κοντά στο άτομο που νομίμως ασκεί την επιμέλεια τους. Συνοπτικά, στόχος είναι τα παιδιά να έχουν αυξημένη επίγνωση των κινδύνων και να είναι σε ετοιμότητα.

Τα παιδιά θα πρέπει να βοηθήσουν τον Πάκο ένα μικρό παπάκι που έχασε την μαμά του στο σούπερ μάρκετ, όπου είχαν πάει για να ψωνίσουν, να την βρει, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις που είχαν αποκτήσει σε ανάλογη ιστορία που διαβάσαμε με ήρωα τον Κωστάκη. Κατασκεύασαν κούκλες βοηθούς από κουτάλια

α 1 π

Παρακολούθησαν την ιστορία του Πάκο στο κουκλοθέατρο

κ εικόνα Viber 2024 02 06 11 37 32 726εικόνα Viber 2024 02 06 11 37 59 569

Ακολούθησε παιχνίδι προγραμματισμού όπου θα έπρεπε να οδηγήσουν τη μελισσούλα στην πάπια περνώντας πρώτα από τον αστυνομικό

εικόνα Viber 2024 02 10 17 37 03 508   εικόνα Viber 2024 02 10 22 21 36 380

 

Τελειώνοντας το πρόγραμμα τα παιδιά παρουσίασαν στους γονείς τους όλα αυτά που έμαθαν

εικόνα Viber 2024 02 10 17 26 38 245    εικόνα Viber 2024 02 10 22 17 22 699

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ 

ΤΙΤΛΟΣ:  <<Όλοι μαζί μπορούμε>>

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να αναπτύξουν τα παιδιά δεξιότητες συνεργασίας ώστε  να μπορούν να συνεργάζονται  σε μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες κατά τη διάρκεια των οργανωμένων αλλά και των ελεύθερων δραστηριοτήτων.

Μέσα από ένα κινητικό παιχνίδι τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και συνέθεσαν το παζλ της ομάδας τους.

εικόνα Viber 2023 11 04 16 55 51 936 1 εικόνα Viber 2023 11 04 16 55 52 055 εικόνα Viber 2023 11 04 16 55 52 114 εικόνα Viber 2023 11 04 16 55 38 171

Κατόπιν η κάθε ομάδα κατασκεύασε το δικό της μικρό τερατάκι και συζήτησε για τους κανόνες που θα πρέπει να έχουμε στην τάξη μας και τι θα πρέπει να κάνουμε όταν θα πρέπει να δουλέψουμε  στην ομάδα μας και κατόπιν τους παρουσίασε στην ολομέλεια της τάξης.

εικόνα Viber 2023 11 04 16 57 23 918εικόνα Viber 2023 11 04 16 57 27 883 εικόνα Viber 2023 11 04 16 57 27 926 εικόνα Viber 2023 11 04 16 57 27 967

εικόνα Viber 2023 11 04 16 57 28 006

Στο τέλος κάναμε και ατομική κατασκευή το μικρό τερατάκι με τους κανόνες της τάξης μας και την πήραμε στο σπίτι.

εικόνα Viber 2023 11 04 16 54 20 805

 

Παιχνίδια συνεργασίας σε ομάδες

P1130324P1130335P1130342P1130348 P1130350 P1130366

Τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες συζητούν για κάποια σύγκρουση που θυμούνται να είχαν και πως τελικά την έλυσαν

P1130370P1130371

Τα παιδιά συνεργάζονται κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων

1  2

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: STEAM – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΜΠΟΤΙΚΗ

ΤΙΤΛΟΣ: Στη γειτονιά του ήλιου

Στα πλαίσια αυτού του εργαστηρίου μιλήσαμε για το διάστημα και ειδικότερα για τους πλανήτες που ανήκουν στο ηλιακό μας σύστημα, για την κίνηση των πλανητών γύρω από τον ήλιο, ασχοληθήκαμε περισσότερο για την κίνηση της γης  γύρω από τον εαυτό της αλλά και γύρω από τον ήλιο η οποία σχετίζεται με την εναλλαγή της μέρας νύχτας και των εποχών. Φυσικά μιλήσανε και για τη σελήνη και την κίνηση της. Παρακολουθήσαμε σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο, διαβάσαμε σχετικά εκπαιδευτικά βιβλία,  κάναμε σχετικά πειράματα, κάναμε κατασκευή διαστημόπλοιο και τη μέρα νύχτα, παίξαμε εκπαιδευτικά ψηφιακά παιχνίδια, αλλά και παιχνίδια κινητικά όπου τα παιδιά αναπαριστούσαν την κίνηση της γης με το σώμα τους, και τέλος ακολούθησε παιχνίδι προγραμματισμού πρώτα με τον εαυτό τους όπου ένα έπρεπε να κινηθεί  πάνω σε επιδαπέδιο πλέγμα που είχαμε κατασκευάσει με χαρτοταινία με προορισμό να φτάσει στον πλανήτη που του ζητούσαμε ακολουθώντας τις εντολές των άλλων παιδιών. Κατόπιν ακολούθησε παιχνίδι προγραμματισμού με τη bee-bot.

 

P1130233

1P1130232

P1130231

P1130227

P1130226

P1130239

P1130241

P1130242

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

ΤΙΤΛΟΣ: Κυκλοφορώ με ασφάλεια

Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος για την οδική κυκλοφορία και ασφάλεια είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κίνδυνων του δρόμου.

Η ενασχόληση με το συγκεκριμένο θέμα βοήθησε  τα παιδιά να ευαισθητοποιηθούν περισσότερο σε θέματα που αφορούν στην οδική ασφάλεια και  να γίνουν ενεργοί πολίτες με θετικές στάσεις και συμπεριφορές στον κόσμο των ενηλίκων. Η μελέτη του θέματος έγινε με βιωματικό τρόπο και τα παιδιά κατάκτησαν τη γνώση μέσα από πολλούς διαφορετικούς τρόπους και με δραστηριότητες που είχαν νόημα.

P1120900

P1120904

P1120922

P1120931P1120930

Επιστέφτηκε το νηπιαγωγείο μας έπειτα από πρόσκληση μας η αστυνομικός κα Καλαμαρά Γιώτα για να μας μιλήσει για τον ΚΟΚ και έπαιξε με τα παιδιά παιχνίδια κυκλοφοριακής αγωγής

Την ευχαριστούμε πολύ για τη ανταπόκριση της καθώς και για τη δωρεά του βιβλίου της

<< Σχολικοί τροχονόμοι, στο σχολείο με ασφάλεια >> στο νηπιαγωγείο μας.

P1120955

P1120968 1

P1120965

P1120966

P1120970

P1130003

Η κυκλοφοριακή αγωγή έδωσε το αφορμή  για παιχνίδι προγραμματισμού με το beebot, όπου τα παιδιά κλήθηκαν να προγραμματίσουν το μελισσούλα  να πραγματοποιήσει διάφορες διαδρομές, που τα ίδια επέλεγαν.

P1130007

P1130005

Οι κατασκευές μας

P1120939

P1130002

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ 

TΙΤΛΟΣ: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να κατακτήσουν γνώσεις, να καλλιεργήσουν
δεξιότητες και να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού στη διαφορετικότητα στον καθημερινό
τρόπο ζωής και τη συμπεριφορά τους.

Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς
επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει
αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν
το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής.

Στα πλαίσια του παρόντος Εργαστηρίου Δεξιοτήτων καθώς και του Σχεδίου Δράσης που υλοποιούμε φέτος με τίτλο: ¨Μια τάξη, μια αγκαλιά¨ μιλήσαμε για την μοναδικότητα του καθένα μας, αλλά και για τις ανάγκες και τα συναισθήματα που είναι κοινά σε όλους μας.

Διαβάσαμε τον Έλμερ τον παρδαλό ελέφαντα και γίναμε και εμείς Έλμερ

P1120839 P1120840

 

P1120853

P1120855

Κατασκευάσαμε αφίσα << Ο κάθε ένας μας είναι μοναδικός και υπέροχος, όλοι μαζί είμαστε αριστούργημα >>

P1120856

Κατασκευάσαμε ατομικές ταυτότητες

  P1120837

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στα συναισθήματα τα οποία αποτελούν και επιμέρους στόχο του εργαστηρίου αυτού αλλά και του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας.

Διαβάσαμε την παλέτα των συναισθημάτων και αναφερθήκαμε στο τι είναι τα  συναισθήματα , ποια είναι και πότε αισθανόμαστε το κάθε ένα. Στη συνέχεια διαβάσαμε για το κάθε συναίσθημα το αντίστοιχο βιβλίο  και θυμηθήκαμε πότε και εμείς νιώσαμε χαρά, λύπη, φόβο, θυμό, γιατί νιώσαμε έτσι και με ποιο τρόπο το εκδηλώσαμε.

Φτιάξαμε το σπιτάκι της χαράς, όπου περιέχει τις ζωγραφιές των παιδιών για το πότε νιώθουν χαρά και το φάρμακο της λύπης για να την διώχνει στο λεπτό.

P1120750P1120749

Μάθαμε επίσης τρόπους για να διώξουμε μακριά το φόβο μας , μιλήσαμε για το κινέζικο έθιμο του δράκου που παίρνει το φόβο μακριά και φτιάξαμε και εμείς το δικό μας δράκο για να απομακρύνει τους δικούς μας φόβους.

Μάθαμε επίσης τρόπους για ελέγχουμε το θυμό μας και φτιάξαμε ατομική κατασκευή το φανάρι του θυμού ζωγραφίζοντας το κάθε παιδί τον δικό του τρόπο αντιμετώπισης.

Διαβάσαμε τα βιβλία της Γιολάντα Τσορώνη Γεωργιάδη << Το αστέρι της φιλίας >>και << Η σκάλα της αγάπης>>και συζητήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να έχουμε φίλους στη ζωή μας, τι κάνουν οι φίλοι για εμάς και πως πρέπει να στους συμπεριφερόμαστε και κάναμε ομαδική εργασία τη δικιά μας σκάλα της αγάπης που περιλαμβάνει όλα τα θετικά στοιχεία που συμφωνήσαμε ότι αποδεχόμαστε στο σχολείο μας, ενώ αφήσαμε κάτω αυτά που θεωρούμε λάθος.

Viber 2023 02 20 11 58 08 849 1

Στη συνέχεια τα παιδιά έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια όπου θα έπρεπε να συνεργαστούν μεταξύ τους προκειμένου να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Κατά ‘ ρχήν  με το άκουσμα του τραγουδιού <<Όπου υπάρχει αγάπη>> περπάτησαν ελεύθερα στο χώρο. Όταν το τραγούδι  σταμάτησε έπρεπε να συναντήσουν κάποιο άλλο παιδί,  να γίνουν ζευγάρι και να εκτελέσουν τι οδηγίες που θα τους ανατίθενται.  Κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο άλλαζαν ζευγάρια μεταξύ τους.

P1130165

P1130168

P1130169

P1130181

P1130185

 

P1130193 1

P1130191

P1130179

P1130171

 

P1130195

P1130197

P1130198 1

Τελειώνοντας το εργαστήριο κατασκευάσαμε μια ομαδική αφίσα που της δώσαμε τον τίτλο του σχεδίου δράσης μας << Μια τάξη, μια αγκαλιά>>και αναφέρει όλα αυτά που συμφωνήσαμε ότι χρειαζόμαστε αλλά και πρέπει να δίνουμε ο ένας στον άλλον.

P1120972

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Κλιματική αλλαγή-Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία

ΤΙΤΛΟΣ: << Το Δάσος, πηγή ζωής>>

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα. Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες, κατολισθήσεις και άλλα ακραία γεγονότα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα δάση μετριάζουν την κλιματική αλλαγή μέσω δέσμευσης άνθρακα, συμβάλλουν στην ισορροπία οξυγόνου, διοξειδίου του άνθρακα και υγρασίας στον αέρα.

Στην αρχή ξεκινήσαμε με το να γνωριστούμε καλύτερα και ακολούθησε το δέσιμο της ομάδας κατασκευάζοντας το συμβόλαιο  της τάξης μας. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες όπου συζήτησαν για το πως θα πρέπει να συμπεριφερόμαστε στο σχολείο μας και ζωγράφισαν τις απόψεις τους. Κατόπιν στην ολομέλεια παρουσίασε η κάθε ομάδα την εργασία της με τον κανόνα που ζωγράφισε, έγινε συζήτηση για το αν την αποδεχόμαστε  και αφού συμφωνήσαμε δημιουργήσαμε το συμβόλαιο της τάξης μας κολλώντας τες σε ένα χαρτόνι και σφραγίζοντας το με το δάχτυλο μας.

P1120775

Συζητήσαμε και μάθαμε για την προσφορά του δάσους

Ομαδική κατασκευή μακέτας: Το δάσος και η προσφορά του στον άνθρωπο και στα ζώα που ζουν σε αυτό

.jpg

 

Ζωγραφίσαμε σε ομάδες το δάσος πριν τη φωτιά, το δάσος που καίγεται και το δάσος μετά τη φωτιά

P1120791

Φτιάξαμε αφίσα με τον τίτλο <<Το δάσος είναι ζωή>>

P1120792

Δημιουργήσαμε τον Kατάλογο του Kαλού Επισκέπτη στο Δάσος και τον μετατρέψαμε σε ψηφιακό βιβλίο με την εφαρμογή story jumber


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τη φετινή χρονιά εντάσσονται στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου τα Εργαστήρια δεξιοτήτων.

Το βασικό όραμα της Σχολικής μας Μονάδας είναι η επιτυχής καλλιέργεια των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα στις 3 βασικές κατηγορίες: δεξιότητες μάθησης ,ζωής και αλφαβητισμού αλλά και η ανάπτυξη των κοινωνικών και συναισθηματικών  δεξιοτήτων με απώτερο σκοπό  την ολιστική ανάπτυξη των παιδιών και την προετοιμασία τους να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της κοινωνίας του αύριο ως αυτόνομα, παραγωγικά και ενεργά μέλη. Θέλουμε ένα σχολείο χαράς και δημιουργίας ,ανοιχτό στην κοινωνία ,όπου τα παιδιά θα μάθουν να σέβονται και να αγαπούν τον εαυτό τους ,τον συνάνθρωπό τους ,τον τόπο τους ,το περιβάλλον και που θα αποχτήσουν νέες γνώσεις που συνδέονται με τα ενδιαφέροντα τους και τις ικανότητες τους  και θα αναπτύξουν στάσεις και δεξιότητες που συνδέονται με την υπευθυνότητα, την αλληλεγγύη, τη συνεργασία , το σεβασμό στην μοναδικότητα.

Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα

Να αναπτύξουν  οι μαθητές  υπευθυνότητα, πρωτοβουλίες και να υιοθετήσουν κλίμα συνεργασίας μεταξύ τους.

Να ευαισθητοποιηθούν απέναντι σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά προβλήματα και να αναλάβουν δράση για το κοινό καλό.

Να αποχτήσουν αξίες όπως η αλληλεγγύη ,ο σεβασμός στον άλλο, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η συνεργασία, η αγάπη για το περιβάλλον.

Να εξοικειωθούν με τις Νέες Τεχνολογίες και τα ψηφιακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.

 

Ειδικότερα οφέλη

Να καλλιεργηθούν οι δεξιότητες του 21 ου αιώνα (μάθησης, ζωής, νου, τεχνολογίας  και επιστήμης)

 

Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας

Να ενισχυθεί η συνεργασία και η ανταλλαγή ιδεών και απόψεων μεταξύ των εκπαιδευτικών με την συμμετοχή τους σε κοινές δράσεις ως ομάδα.

Να βελτιωθούν οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών και το δέσιμο της ομάδας της τάξης.

Να αναπτυχθεί μια συνεργατική κουλτούρα σχολείου- οικογένειας , να συμμετέχουν οι γονείς στις δράσεις του σχολείου και να επικοινωνήσουν .

Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα

Να αναπτυχθεί η συνεργασία με τοπικούς φορείς και να δημιουργηθεί ένα σχολείο ανοιχτό στην τοπική κοινότητα.

1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – ευ ζην

Υποενότητα: Διατροφή

Τίτλος: Τρώμε υγιεινά για να είμαστε γερά

Στην αρχή ξεκινήσαμε με το να γνωριστούμε καλύτερα και ακολούθησε το δέσιμο της ομάδας κατασκευάζοντας το παζλ της τάξης μας.P1120462

Κατασκευάσαμε ομαδικά το φανάρι και την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής.

P1120467P1120468Γράψαμε τη δική μας συνταγή για μία φρουτοσαλάτα

.jpg.jpgΚατασκευάσαμε ομαδικά μία φρουτιέρα γεμάτη με υγιεινά φρούτα

P1120463

Λύσαμε όλους τους γρίφους  και ανακηρυχθήκαμε Ντεντέκτιβ της Υγιεινής Διατροφής

.jpg

Eνημερωθήκαμε από διαιτολόγο μέσω webex για τα οφέλη της υγιεινής διατροφής και λύσαμε όλες τις απορίες μας

.jpg2

Δημιουργήσαμε το δικό μας ψηφιακό βιβλίο  για την  υγιεινή διατροφή

20ς θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποενότητα: Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική κληρονομιά

Τίτλος: Τίποτα δεν πετώ, όλα τα χρησιμοποιώ

Στα πλαίσια του συγκεκριμένου εργαστηρίου δεξιοτήτων δημιουργήσαμε τη γωνιά της ανακύκλωσης

P1120593

Δημιουργήσαμε την αφίσα μας και τους τέσσερις κάδους της ανακύκλωσης

P1120553P1120592

Τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους έφτιαξαν πολύ όμορφες κατασκευές στο σπίτι με άχρηστα ανακυκλώσιμα υλικά και τα έφεραν στο σχολείο για να τοποθετηθούν στη γωνιά της ανακύκλωσης

P1120554

Κατασκευάσαμε πολύ όμορφα ανοιξιάτικα καδράκια με πλαστικά ποτήρια, κουμπιά και γλωσσοπίεστρα

P1120551

Τα Πασχαλινά μας καλαθάκια δημιουργήθηκαν από αβγοθήκες

P1120591

3ος θεματικός κύκλος : ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

Υποενότητα: Ανθρώπινα δικαιώματα, Συμπερίληψη

Τίτλος: Όλοι ίσοι-όλοι διαφορετικοί

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στη θεματική ενότητα «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» με Υποθεματική «Τα Δικαιώματα των παιδιών» και τίτλο «Όλοι ίσοι. όλοι διαφορετικοί» ετοιμάσαμε δύο ομαδικές εργασίες κα μία ατομική κατασκευή.εργασίαεργασία 2.jpg

Τέλος, όλα τα παιδιά πήραν βραβείο για την συμμετοχή τους στο πρόγραμμα


.jpg

40ς Θεματικός κύκλος: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

STEAM/ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

Τίτλος: <<Νερό είναι και γυρίζει και ζωή χαρίζει >>

Διαδραστικά παιχνιδια

Ομαδική τρισδιάστατη κατασκευή << Ο κύκλος του νερού >>

κατασκευή

Κατασκευάσαμε ένα υδρόμυλο

.jpg

Δημιουργήσαμε τον κύκλο του νερού με πείραμα

 

.jpg

Προγραμματίσαμε τη bee-bot να περάσει από τα στάδια του κύκλου του νερού

bee bot 2

Οι αφίσες μας για την προστασία της θάλασσας και των ζωντανών οργανισμών που ζουν σε αυτήν

P1120632

P1120634

25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025

Χρόνια Πολλά Ελλάδα!

Οι κατασκευές μας

eikona Viber 2025 03 20 08 12 03 388 eikona Viber 2025 03 20 08 11 34 348

Εικόνες από τη γιορτή μας

P1140302 P1140304 P1140306

P1140310

Κατάθεση στεφάνου

eikona Viber 2025 04 07 15 18 35 870 eikona Viber 2025 04 07 15 18 35 965

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

Όπως κάθε χρόνο έτσι και εφέτος πραγματοποιήσαμε γιορτή στο σχολείο μας για να τιμήσουμε τους ήρωες της Επανάστασης της 25ης Μαρτίου του 1821. Στη γιορτή παρευρέθηκαν και οι γονείς των μαθητών μας.

Δ

Δ1

Παίξαμε και το ψηφιακό παιχνίδι που έχουμε φτιάξει για τη φορεσιά των Ηρώων της Επανάστασης

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023

ΘΟΥΡΙΟΣ  (ΡΗΓΑΣ  ΒΕΛΕΣΤΙΝΛΗΣ)

Ως πότε παλικάρια, να ζούμεν στα στενά

μονάχοι σαν λιοντάρια, στες ράχες, στα βουνά;

Σπηλιές να κατοικούμεν, να βλέπομεν κλαδιά,

να φεύγομ΄ απ΄ τον κόσμον, για την πικρή σκλαβιά;

Να χάνομεν αδέλφια, πατρίδα και γονείς,

τους φίλους, τα παιδιά μας κι όλους τους συγγενείς;

Κάλλιο ΄ναι  μίας ώρας ελεύθερη ζωή,

παρά σαράντα χρόνοι σκλαβιά και φυλακή !

 

Έτοιμοι για την γιορτούλα μας

P1120979

P1120984

Οι κατασκευές μας

P1120976

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

Σχολικό έτος 2024-2025

Το νηπιαγωγείο μας για δεύτερη σχολική χρονιά  θα συμμετέχει στην δράση που διοργανώνει το Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Τίτλος της Δράσης: Ενώνουμε τις φωνές μας ενάντια στον εκφοβισμό με ένα τραγούδι. Στο πλαίσιο αυτό διαβάσαμε ιστορίες και παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο που αναφέρονταν στην βία και τον εκφοβισμό, συζητήσαμε για τα συναισθήματα που προκαλεί η βία στο θύμα και αποφασίσαμε ότι η βία και ο εκφοβισμός δεν θα πρέπει να μας φοβίζουν γιατί δεν είμαστε μόνοι μας, αλλά υπάρχουν οι φίλοι, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί που μπορούν να μας βοηθήσουν αν συμβεί σε εμάς. Οι απόψεις των παιδιών, στο τέλος έγιναν ένα τραγούδι, το δικό μας τραγούδι ενάντια στον εκφοβισμό. Τα παιδιά καταδίκασαν τη βία και μίλησαν για αγάπη, για φιλία, για συνεργασία που θα πρέπει να υπάρχει στις σχέσεις μεταξύ τους.

Η δράση θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με το Δημοτικό σχολείο του χωριού μας στην πλατεία του χωριού μας παρουσία, γονέων και κατοίκων  στις 10:30 π.μ.

Αφίσα    

IMG 20250310 183614

Το τραγούδι μας

-Στην αυλή του σχολείου παίζουμε όλοι μαζί

Μα κάποιο παιδάκι φοβάται πολύ

Κάποιος το σπρώχνει του φωνάζει δυνατά

Κι εκείνο φοβάται και κλαίει παιδιά

-Μη με χτυπάς, να με αγαπάς

Δεν θέλω να είμαι μόνος εγώ

Ελάτε να παίξουμε όλοι κρυφτό

Όχι στη βία πείτε παιδιά

Ναι στη φιλία φωνάχτε δυνατά

-Μη φοβάσαι, μίλα τώρα

Δεν είσαι μόνος έχεις παρέα

Γέλιο, φιλία, αγάπη πολύ

Δεν είσαι μόνος, είμαστε όλοι μαζί

-Εμείς δε βαράμε, μονάχα αγαπάμε

Ελάτε τώρα όλοι μαζί να πούμε

Όχι στη βία, ναι στη φιλία

Ναι στη φιλία, ναι στη φιλία φωνάχτε δυνατά.

Παραθέτουμε φωτογραφίες από την υλοποίηση της δράσης μας

P1140251 P1140263 P1140265

P1140260 P1140255

P1140261 IMG 20250306 103352 εικόνα Viber 2025 03 07 12 04 07 907

Σχολικό έτος 2023-2024

Το Νηπιαγωγείο Κυλλήνης, σε συνεργασία το  Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης του Εργαστηρίου ΜΕΚΘΕΜΕ του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και με περισσότερα από 520 σχολεία όλων των βαθμίδων (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και  Λύκεια) από όλη τη χώρα και ένα από την Ίμβρο, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Θρησκευμάτων, του Δήμου Ιωαννιτών και άλλων Δήμων και Διευθύνσεων Εκπαίδευσης διοργάνωσε Δράση κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού έχει με τίτλο «Σπάμε τη σιωπή, ενώνουμε τις φωνές κατά της βίας» η οποία πραγματοποιήθηκε στις 6 Μαρτίου 2024, ώρα 13:00μ.μ. στον προαύλιο χώρο του νηπιαγωγείου μας παρουσία των γονέων, κηδεμόνων.

Σκοπός της δράσης ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών, των μελών της σχολικής κοινότητας και της ευρύτερης κοινωνίας κατά της βίας στο σχολείο αλλά και σε άλλα θεσμικά πλαίσια όπως η οικογένεια, η εργασία, ο αθλητισμός, κ.λπ.

Στόχοι της δράσης είναι οι μαθητές/τριες:

-να ορίζουν τη βία και τον εκφοβισμό

-να αναγνωρίζουν φαινόμενα βίας και εκφοβισμού και τις μορφές τους

-να κατανοούν τα συναισθήματα της βίας και του εκφοβισμού

-να αναφέρουν φαινόμενα βίας και εκφοβισμού

-να αξιολογούν θετικά το σπάσιμο της σιωπής σε φαινόμενα βίας και εκφοβισμού

-να χρησιμοποιούν ειρηνικές πρακτικές επίλυσης των συγκρούσεων.

Στο πλαίσιο της δράσης οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν σχετικά βίντεο, συζήτησαν για τη βία και τον εκφοβισμό, τις μορφές, τα συναισθήματα της βίας και του εκφοβισμού, την αντιμετώπιση και πόσο σημαντικό είναι να σπάμε τη σιωπή και να αναφέρουμε φαινόμενα βίας και εκφοβισμού, φόρεσαν μάσκες που απεικόνιζαν συναισθήματα της βίας και του εκφοβισμού και αναπαράστησαν μορφές βίας με κάποιες κινήσεις, δημιούργησαν αφίσα με συνθήματα κατά της βίας και υπέρ της φιλίας.

Την ημέρα της δράσης (6 Μαρτίου 2024), στις 13:00, οι μαθητές/τριες είπαν συνθήματα κατά της βίας και κατόπιν έσπασαν ένα μπαλόνι που συμβολίζει το σπάσιμο της σιωπής. Στη συνέχεια σήκωσαν με το χέρι τους άλλο  μπαλόνι που κρατούσαν το οποίο έγραφε το σύνθημα <<Ναι στη φιλία>> και είπαν συνθήματα υπέρ της φιλίας.

Εικόνες από τις δραστηριότητες μας

 

ζ   δ

 

ε  P1130658

βκ   

ι   θ    

P1130633

Η αφίσα της Δράσης

ατμ020 

Για τη συμμετοχή του νηπιαγωγείου μας στη δράση στάλθηκαν από τους διοργανωτές Αναμνηστικά για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας.

.P1130882

 

Σχολικό έτος 2022-2023

Στα πλαίσια της ημέρας κατά της σχολικής βίας αλλά και του σχεδίου δράσης που υλοποιούμε τη φετινή χρονιά και αναφέρεται στις σχέσεις μεταξύ των μαθητών/τριων με τίτλο << Μια τάξη, μια αγκαλιά>>, διαβάσαμε την ιστορία << Στον μπαμπά μου θα το πω>>, παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο, συζητήσαμε, αναφερθήκαμε σε δικά μας βιώματα και στα συναισθήματα μας σχετικά με αυτά και συμφωνήσαμε ότι αν ασκείται βία  σε εμάς είτε στους φίλους μας δεν θα πρέπει να φοβόμαστε αλλά να μιλάμε και να το αναφέρουμε στην οικογένεια μας ή στη δασκάλα μας  όταν είμαστε στο σχολείο. Αποφασίσαμε το σύνθημα μας να είναι :<<Όχι στη βία, ναι στη φιλία>> και το κάναμε αφίσα.

P1130135

Απόκριες 2023

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025

Όπως κάθε χρόνο έτσι και εφέτος ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του Δημοτικού σχολείου Κάτω Παναγιάς Κυλλήνης κέρασε τα παιδιά την Τσικνοπέμπτη σουβλάκια και πορτοκαλάδα και το καπέλο που φτιάξαμε για την ημέρα αυτή ήταν φυσικά σουβλάκι και πατάτες στο πνεύμα της ημέρας αλλά και της υγιεινής διατροφής που ασχολούμαστε αυτήν την χρονική περίοδο.

IMG 20250220 105515 IMG 20250220 111547 1

Γίναμε και Ινδιάνοι

IMG 20250226 125528

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του Δημοτικού σχολείου Κάτω Παναγιάς Κυλλήνης όπως κάθε χρόνο έτσι και εφέτος  μας πρόσφερε την Τσικνοπέμπτη  σουβλάκια και πορτοκαλάδα και φυσικά τα απολαύσαμε έχοντας μεταμφιαστεί σε Αρλεκίνο.

Τον ευχαριστούμε πολύ!

P1130637 P1130636

P1130649 

Κάναμε κατασκευή μάσκα γουρουνάκι και καπέλο πουλάκι.

P1130669 Α

Γ P1130701

Και φυσικά την Παρασκευή 15 Μαρτίου υλοποιήθηκε το αποκριάτικο  μασκέ πάρτι μας  στο σχολείο όπου τα παιδιά χόρεψαν το  γαιτανάκι,  έπαιξαν μουσικές καρέκλες και το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού.

P1130723 P1130706

P1130709 P1130712

P1130715

Οι νικητές απόλαυσαν το βραβείο τους αφού έσπασαν πρώτα τα μπαλόνια με τις καραμέλες.P1130713 P1130718

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023

Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του Δημοτικού σχολείου Κάτω Παναγιάς Κυλλήνης μας πρόσφερε την Τσικνοπέμπτη  σουβλάκια και πορτοκαλάδα

P1120845

 

P1120844

Κάναμε κατασκευή μάσκας – καπέλο τον Έλμερ, στο πλαίσιο και του εργαστηρίου δεξιοτήτων που ασχολούμασταν αυτή τη χρονική περίοδο και έχει θέμα τη διαφορετικότητα

P1120840 P1120839 P1120853

Και φυσικά στο τέλος η μέρα μας είχε και μουσικές καρέκλες που τόσο μας αρέσουν να παίζουμε

 

P1120846

Την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου κάναμε αποκριάτικο μασκέ πάρτι, όπου οι γονείς έφεραν εδέσματα και χυμούς

Αφού φάγαμε χορέψαμε το γαιτανάκι και παίξαμε μουσικές καρέκλες, όπου η νικήτρια του παιχνιδιού έσπασε το μπαλόνι για να πάρει το δώρο της (καραμέλες)

P1120868

P1120872

P1120876 P1120882 P1120883 P1120887 P1120889

 

 

P1120888

Και όταν  ήρθε η ώρα να φύγουμε πήραμε τους χαρταετούς μας που είχαμε κατασκευάσει την προηγούμενη ημέρα

P1120894 1

ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ

Κόψαμε την  Βασιλόπιτα μας για το 2023, που μας πρόσφερε ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων P1120831 P1120834 P1120835 P1120836Το δώρο για τον/ην τυχερό/ή του νηπιαγωγείου μας είναι επίσης προσφορά του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.

ΓΙΟΡΤΗ ΑΡΧΑΓΓΕΛΩΝ-ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ

Μιλήσαμε για την γιορτή των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ και ότι είναι οι προστάτες της Πολεμικής Αεροπορίας.

Διαβάσαμε το μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου, μάθαμε το γράμμα Α α,  και το κάναμε κατασκευή Άγγελο και φτιάξαμε αεροπλάνα που τα πετούσαν ψηλά, χαμηλά, ανάμεσα από δέντρα.

ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ

ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ