1η Επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο
Το Σχέδιο Δράσης που υλοποιεί το νηπιαγωγείο μας τη φετινή χρονιά είναι η ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο. Στα πλαίσια αυτού επισκεφτήκαμε το Δημοτικό Σχολείο Κάτω Παναγιάς όπου φιλοξενηθήκαμε από την Πρώτη τάξη. Τα νήπια συνάντησαν τους περσινούς τους συμμαθητές και χάρηκαν πολύ. Κάθισαν μαζί τους στα θρανία τους και τους έδειξαν τα βιβλία και τα τετράδια τους. Τα νήπια έγραψαν στον πίνακα το όνομα τους, παρατήρησαν την αίθουσα και διαπίστωσαν τις διαφορές που είχε από το νηπιαγωγείο μας.
Κάναμε δώρο στην πρώτη αφίσα -ημερολόγιο που είχαμε φτιάξει αλλά και δεχτήκαμε δώρο τη δικιά τους αφίσα που είχαν φτιάξει για εμάς και βγάλαμε φωτογραφίες.
Κατόπιν μας ξενάγησαν και στις άλλες τάξεις και χώρους του σχολείου όπως την αίθουσα υπολογιστών και τις τουαλέτες και κατά το τέλος της επίσκεψης τα παιδιά έπαιξαν στην αυλή στα επιδαπέδια παιχνίδια που υπήρχαν.


Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης
Παρακολουθήσαμε μαζί με το Δημοτικό Σχολείο τη θεατρική παράσταση <<Ο Μάγκας>>

Δράση για τον σχολικό εκφοβισμό
Μαζί με το Δημοτικό Σχολείο συμμετείχαμε στη Δράση που διοργάνωσε το Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων υπό την αιγίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. << Ενώνουμε τις φωνές μας με ένα τραγούδι>>. Η Δράση υλοποιήθηκε στην πλατεία του χωριού μας όπου παρουσιάσαμε τα τραγούδια και τα θεατρικά δρώμενα που δημιουργήσαμε.

Το τραγούδι μας
Στην αυλή παίζουμε όλοι μαζί,
μα κάποιο παιδάκι φοβάται πολύ.
Κάποιος το σπρώχνει, του φωνάζει δυνατά,
κι αυτό φοβάται και κλαίει παιδιά
Μη με χτυπάς να με αγαπάς
Δεν θέλω να είμαι μόνος εγώ
Ελάτε να παίξουμε όλοι κρυφτό΄
Όχι στη βία πείτε παιδιά
Ναι στη φιλία φωνάξτε δυνατά
Μη φοβάσαι, μίλα τώρα,
Δεν είσαι μόνος έχεις παρέα
Γέλιο, παρέα, αγάπη πολύ
Δεν είσαι μόνος, είμαστε μαζί
Εμείς δεν βαράμε, μονάχα αγαπάμε
Ελάτε τώρα όλοι μαζί να πούμε
Όχι στη βία, ναι στη φιλία
Επίσκεψη της Α΄ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου στο Νηπιαγωγείο μας
Στα πλαίσια του κοινού θέματος για την υγιεινή διατροφή που υλοποιούμε στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων με την Α΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου την προσκαλέσαμε να επισκεφτεί το Νηπιαγωγείο μας, καθώς επίσης και ειδική Διαιτολόγο για να υλοποιήσουμε από κοινού δραστηριότητες σχετικές με το θέμα μας. Αρχικά πραγματοποιήθηκε ενημέρωση από τη Διαιτολόγο για αξία της υγιεινής Διατροφής στην υγεία μας , την μεγάλη σημασία που έχει το πρωινό και το δεκατιανό και τα τρόφιμα που θα πρέπει να περιέχουν και κατόπιν όλοι μαζί ετοιμάσαμε και απολαύσαμε υγιεινά δεκατιανά ( τορτίγια με τυρί και γαλοπούλα, τορτίγια με ταχίνι με κακάο και μπανάνα, ψωμί με λάδι, ντομάτα και ρίγανη). Φυσικά ήπιαμε και φρεσκοστυμμένο χυμό από πορτοκάλια.







-Στα πλαίσια της συμμετοχής μας κατά την περσινή χρονιά στο Μαθητικό διαγωνισμό <<Δημιουργώντας τα δικά μας παιχνίδια από το χθες στο σήμερα>> και της βράβευσης μας παραδόθηκαν στους μαθητές της Α΄ Τάξης και στα νήπια μας τα βραβεία τους.

-Επίσης στο ίδιο πλαίσιο γράψαμε ένα ποίημα για την υγιεινή διατροφή καθώς και ένα παραμύθι με τίτλο: <<Η Ροζαλία μαθαίνει την υγιεινή διατροφή>> όπου που τις εικονογραφήσεις τους έκανε η πρώτη τάξη του Δημοτικού σχολείου. Το παραμύθι μας έγινε και ηλεκτρονικό βιβλίο με την εφαρμογή <<Book Creator>>.


Η Ροζαλία μαθαίνει την υγιεινή διατροφή
-Βιωματικές Δράσεις από το Κέντρο Πρόληψης Παρεμβάσεις στα παιδιά
-Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο <<Είμαστε όλοι ίσοι, διαφορετικοί μα και μοναδικοί>> και του Σχεδίου Δράσης με τίτλο: <<Ομαλή Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο>> που υλοποιούμε εφέτος προσκαλέσαμε και επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας η κυρία Μάσσαλα Κατερίνα, Ψυχολόγος στο Κέντρο Πρόληψης <<Παρεμβάσεις>> στην Αμαλιάδα για να υλοποιήσει στα παιδιά βιωματικές σχετικές δραστηριότητες.
Σκοπός των δραστηριοτήτων είναι τα παιδιά να αναγνωρίσουν και να αποδεχτούν τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ τους, να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση και να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση ώστε να μπορέσουν να προσαρμοστούν εύκολα στις όποιες αλλαγές προκύψουν όπως είναι και η αλλαγή σχολικού πλαισίου.
.Παίξαμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού όπου τα παιδιά βρήκαν φακέλους που περιείχαν διαφορετικά πρόσωπα με διαφορετικές ερωτήσεις για τον εαυτό τους όπου έπρεπε να απαντήσουν και κατόπιν ζωγράφισαν τον εαυτό τους σε καμβά
Η κυρία Κατερίνα διάβασε στα παιδιά το παραμύθι <<Μέλπω η μοναδική>> και κατόπιν τα παιδιά ζωγράφισαν πάνω στο καπέλο που διάλεξαν αυτό που θεωρούν ότι είναι μοναδικό στον εαυτό τους και αφού το παρουσίασαν στην ολομέλεια έγινε το μετάλλιο του εαυτού τους.
Στο τέλος τα παιδιά έφτιαξαν την ταυτότητα τους βάζοντας το δαχτυλικό τους αποτύπωμα.
Παραθέτουμε φωτογραφίες από τις δράσεις που υλοποιήθηκαν





2η Επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο
Κατόπιν πρόσκλησης της Διευθύντριας και της εκπαιδευτικού των Εικαστικών επισκεφτήκαμε το Δημοτικό σχολείο για να ζωγραφίσουμε μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού. Τα παιδιά έξω στην αυλή του σχολείου ζωγράφισαν με πινέλα και μπογιές ότι ήθελαν από το βυθό της θάλασσας δημιουργώντας μία πολύχρωμη σύνθεση που περιελάμβανε σχέδια από όλους τους μαθητές του νηπιαγωγείου και του Δημοτικού σχολείου. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε την Α΄ Τάξη, όπου εκεί γνωρίσαμε την εκπαιδευτικό της Μουσικής, είδαμε ξανά τους φίλους μας, συζητήσαμε, ανταλλάξαμε τα νέα μας και δώσαμε στα παιδιά το παραμύθι για την υγιεινή διατροφή που ήταν αποτέλεσμα της συνεργασίας μας μαζί τους, καθώς και το αερόστατο κατασκευή που φτιάξαμε και είχε επιβάτες τα νήπια μας που την επόμενη σχολική χρονιά θα πάνε στο Δημοτικό Σχολείο με σκοπό να το δουν στον τοίχο της Α΄Τάξης ως κάτι δικό τους την επόμενη σχολική χρονιά.


-Κατόπιν πρόσκλησης μας υλοποιήθηκε επίσκεψη Ψυχολόγου του κέντρου πρόληψης Παρεμβάσεις στο νηπιαγωγείο μας κι έγινε ενημέρωση- συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς με θέμα: << Η μετάβαση και προσαρμογή στο νέο σχολείο: μια διαδρομή με προκλήσεις για μικρούς και μεγάλους>>.
