Θέματα και λύσεις του διαγωνισμού της Ε.Μ.Ε. για τους μαθητές του Δημοτικού
Συντάκτης: ΝΙΚΟΣ ΤΟΠΑΛΗΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορίαΈγινε χθες με απόλυτη επιτυχία με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου, στις 13 Φεβρουαρίου, δράση παραγωγής από τους μαθητές ζωντανής ραδιοφωνικής εκπομπής που διοργάνωσε το Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων Α/θμιας εκπαίδευσης Αχαΐας σε συνεργασία με το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας και το ραδιοφωνικό σταθμό του Πανεπιστημίου Πατρών . Συμμετείχαν σχολεία του τοπικού πολιτιστικού δικτύου για το ραδιόφωνο και σχολεία που ασχολούνται με το ευρωπαϊκό σχολικό ραδιόφωνο (ΕSR). Ακούστε το ηχητικό αρχείο της συμμετοχής του 45ου Δημοτικού Πατρών που την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου μίλησε για την Ελληνική εκδοχή της γιορτής της Αγάπης με θέμα-> Οι Βαλεντίνοι της Ορθοδοξίας. Οι Άγιοι Ακύλας και Πρίσκιλλα. Ο Άγιος Υάκινθος.
Ακούστε εδώ–>45o
Το μήνυμα των μαθητών του Δ΄1 του 45ου Δημοτικού σχολείου Πατρών για την ασφάλεια στο διαδίκτυο
Συντάκτης: ΝΙΚΟΣ ΤΟΠΑΛΗΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορίαΑκούστε το μήνυμα των μαθητών του Δ΄1 του 45ου Δημοτικού σχολείου Πατρών για την ασφάλεια στο διαδίκτυο
Κλικ εδώ–>45 dim safe internet
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΜΑΡΑΘΩΝΟΔΡΟΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ Δ΄1
Συντάκτης: ΝΙΚΟΣ ΤΟΠΑΛΗΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορίαΗ νομοθεσία και το υλικό για την αυτοαξιολόγηση / αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (alfavita)
Συντάκτης: ΝΙΚΟΣ ΤΟΠΑΛΗΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορίαΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
- Ν. 2986/02 Οργάνωση των περιφερειών, αξιολόγηση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
- Ν. 4024/11 (Μισθολόγιο, βαθμολόγιο κλπ)
- Ν.3848/10 αναβάθμιση ρόλου εκπαιδευτικών, αξιολόγηση και αξιοκρατία
- Ν. 4142/ 13 «για την αρχή διασφάλισης ποιότητας στην εκπαίδευση»
- Π.Δ.152/13 «Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»
- Εγκύκλιοι για την αυτοαξιολόγηση
Αριθ. Πρωτ.: 1900089/Γ1 Μαρούσι, 10. 12. 2013
ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ (ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΙΕΠ – ΑΕΕ)
Βασικά σημεία αναφοράς στη νομοθεσία σχετικά με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών
Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών στη χώρα μας δεν έχει εφαρμοστεί ακόμη στην πράξη. Στην ενότητα αυτή παρατίθενται οι βασικές νομοθετικές ρυθμίσεις (Νόμοι, Υπ. Αποφάσεις και Σχέδια Π.Δ) που αφορούν στην αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών (σκοπός και στόχοι, φορείς αξιολόγησης, κτλ.) από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 μέχρι σήμερα.
- Νόμος 1304/82: «Για την επιστημονική – παιδαγωγική καθοδήγηση και τη διοίκηση στη Γενική και Μέση Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις». Με το νόμο εισάγεται ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου με σκοπό «την επιστημονική – παιδαγωγική καθοδήγηση, τη συμμετοχή στην αξιολόγηση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, καθώς και την ενθάρρυνση κάθε προσπάθειας για επιστημονική έρευνα στο χώρο της εκπαίδευσης».
- Νόμος 1566/85 : «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις». Ο νόμος εστιάζει στην αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών και προβλέπει την έκδοση προεδρικού διατάγματος με το οποίο ορίζονται τα κριτήρια της αξιολόγησης, η διαδικασία, ο τύπος, ο χρόνος, το περιεχόμενο και τα όργανα της αξιολόγησης, τα δικαιώματα και οι εγγυήσεις υπέρ των αξιολογουμένων και κάθε άλλη αναγκαία για την αξιολόγηση αυτή λεπτομέρεια. Επίσης στο Κεφάλαιο Δ΄ που αφορά τη διοίκηση των σχολείων και ειδικότερα στο άρθρο 11 σχετικά με τα όργανα, την επιλογή, την τοποθέτηση, την υπηρεσιακή κατάσταση και τα καθήκοντα των διευθυντών ορίζει ότι οι διευθυντές, οι υποδιευθυντές και οι προϊστάμενοι των σχολικών μονάδων μετέχουν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- Νόμος 2043/1992 «Εποπτεία και διοίκηση της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις». Σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 6, υπεύθυνοι της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι οι διευθυντές, οι υποδιευθυντές και οι προϊστάμενοι των σχολείων.
- Προεδρικό Διάταγμα 320/1993: «Αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση». Το προεδρικό διάταγμα ορίζει την έννοια και το σκοπό της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου (άρθρο 1), όπως επίσης και τη διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικής περιφέρειας (άρθρο 2), του έργου του εκπαιδευτικού (άρθρο 3), του διευθυντή του σχολείου (άρθρο 4) και του προϊσταμένου γραφείου εκπαίδευσης ή γραφείου φυσικής αγωγής (άρθρο 5). Τέλος, προσδιορίζει τη διαδικασία γνωστοποίησης των εκθέσεων αξιολόγησης (άρθρο 6).
- Νόμος 2525/1997: «Ενιαίο Λύκειο, Πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις». Το άρθρο 8 του νόμου ορίζει την έννοια, το σκοπό και τους φορείς αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας. Επίσης, προβλέπει τη σύσταση Σώματος Μονίμων Αξιολογητών και τη διαδικασία πλήρωσης των θέσεων των μονίμων αξιολογητών.
- Προεδρικό Διάταγμα 140/1998: «Όροι και διαδικασία της μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και υπηρεσιακής εξέλιξης αυτών, παρεχόμενες εγγυήσεις στους αξιολογούμενους και διαδικασία οριστικοποίησης των εκθέσεων αξιολόγησης». Στα άρθρα 1 και 2 ορίζεται ότι αναγκαία προϋπόθεση για τη μονιμοποίηση και υπηρεσιακή εξέλιξη των εκπαιδευτικών είναι η σύνταξη εκθέσεων αξιολόγησης της παιδαγωγικής και διδακτικής τους επάρκειας από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, τους σχολικούς συμβούλους και τους μόνιμους αξιολογητές. Επίσης, το άρθρο 3 προβλέπει ότι για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης είναι απαραίτητη η σύνταξη αξιολογικής έκθεσης του υποψηφίου από τριμελή επιτροπή μόνιμων αξιολογητών. Τέλος, το άρθρο 4 περιγράφει τη διαδικασία που ακολουθείται προκειμένου να εξασφαλιστεί όσο το δυνατόν αντικειμενική αξιολογική κρίση των αξιολογουμένων.
- Υπουργική Απόφαση Δ2/1938/27/2/1998: «Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών». Η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση προσδιορίζει την έννοια και το σκοπό της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης (άρθρο 1), τα όργανα αξιολόγησης και τα καθήκοντά τους (άρθρο 2), τη διαδικασία αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, στελεχών εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών από το σώμα μονίμων αξιολογητών (άρθρα 3 και 4), καθώς επίσης και τις αρμοδιότητες της Επιτροπής Αξιολόγησης των Σχολικών Μονάδων (άρθρο 5).
- Νόμος 2986/2002: «Οργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις». Με τα άρθρα 4 και 5 προσδιορίζονται ο σκοπός, οι στόχοι και ο χαρακτήρας της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, όπως επίσης και τα υπηρεσιακά όργανα στα οποία ανατίθεται η ανάπτυξη, η υποστήριξη και η αξιολόγηση της όλης διαδικασίας.
- Νόμος 3848/2010: «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού – καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις». Στο άρθρο 32 ορίζεται η διαδικασία προγραμματισμού και αξιολόγησης της δράσης των σχολικών μονάδων, τα υπηρεσιακά όργανα που είναι υπεύθυνα για την κατάρτιση και τη γνωστοποίηση των προγραμμάτων δράσης και των εκθέσεων αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
- Νόμος 3966/2011: «Θεσμικό πλαίσιο των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» και λοιπές διατάξεις». Στο άρθρο 50 ορίζεται «η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων και του προσωπικού τους».
- Υπουργική Απόφαση Φ/361.22/116672/Δ1 της 01/10/2012: «Ορισμός κριτηρίων αξιολόγησης διευθυντών και εκπαιδευτικών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία». Στην Απόφαση ορίζονται αναλυτικά το περιεχόμενο και η η μοριοδότηση των κριτηρίων αξιολόγησης διευθυντών και εκπαιδευτικών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία.
- Υπουργική Απόφαση 15/03/2013: «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας – Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης». Στην Υπουργική Απόφαση ορίζονται ο σκοπός, το πεδίο εφαρμογής, το πλαίσιο και οι διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου (ΑΕΕ) στη σχολική μονάδα. Προσδιορίζονται επίσης η υποστηρικτική δομή του Παρατηρητηρίου της ΑΕΕ, καθώς και οι φορείς εποπτείας και αξιολόγησης σε περιφερειακό και σε κεντρικό επίπεδο.
Δείτε παρακάτω σε μορφη pdf αναλυτικά τα ΦΕΚ:
Προεδρικό Διάταγμα ΥΠ ΑΡΙΘΜ. 152
H 2η εκπομπή του “κουτιού της φαντασίας”
Συντάκτης: ΝΙΚΟΣ ΤΟΠΑΛΗΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορίαΤην Κυριακή 19/1/14 λίγο μετά τις 10 π.μ στη παιδική ζώνη “Παραμυθούπολη” στο https://blogs.sch.gr/esrblog , θα ακουστεί η 2η εκπομπή του “κουτιού της φαντασίας” που περιλαμβάνει την αφήγηση του περσινού Παραμυθιού “Το σχολείο της χαράς” των μαθητών της φετινής Γ΄τάξης. Συντονιστείτε στο E S R. Για όσους δεν πρόλαβαν να την ακούσουν on line μπορούν να την ακούσουν εδώ–>d class 2th broadcast
Σύντομη ιστορική αναφορά στην Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) Μικρός Ευκλείδης
Συντάκτης: ΝΙΚΟΣ ΤΟΠΑΛΗΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορίαΗ Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ), από τα ιστορικότερα επιστημονικά σωματεία, με ιστορία 95 ετών, ιδρύθηκε το 1918 στην Αθήνα και σήμερα έχει 37 παραρτήματα στους περισσότερους νομούς της χώρας, αναπτύσσοντας πολύπλευρη δραστηριότητα. Η λειτουργία της βασίζεται στηνεθελοντική προσφορά των μελών της, της διοίκησής της και των δεκάδων άλλων ατόμων που στελεχώνουν τις επιτροπές εργασίας στην Αθήνα και τις άλλες πόλεις, αλλά και όλων των υπολοίπων που συνεισφέρουν κατά περίπτωση.
Σκοπός της ΕΜΕ είναι η προαγωγή και η διάδοση των διαφόρων κλάδων της Μαθηματικής Επιστήμης, και αυτός ο σκοπός επιτυγχάνεται μέσα από σειρά στόχων που έχουν τεθεί και που είναι σε γενικές γραμμές οι εξής:
- η πρόοδος της Επιστήμης των Μαθηματικών
- η ανάπτυξη της ελεύθερης ανταλλαγής των πληροφοριών μεταξύ των μαθηματικών, και των άλλων επιστημόνων.
- η ανάπτυξη και η συντήρηση της επιστημονικής ακεραιότητας και η βελτίωση των δυνατοτήτων των μελών της.
- η ουσιαστική και συνεχής βελτίωση της μαθηματικής εκπαίδευσης και η πρόοδος της γενικής εκπαίδευσης.
- η προσέγγιση του Έλληνα εκπαιδευτικού και μαθητή, η ενημέρωσή τους για κάθε πρόσφατη πρόοδο της επιστήμης και της τεχνολογίας και η προσφορά πρακτικής βοήθειας.
Όλοι στην Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) από την ίδρυσή της και μέχρι σήμερα γνωρίζουμε ότι για να επιτελέσουμε το έργο μας, χωρίς ασυνέχειες και κλυδωνισμούς, και για να κερδίσουν από αυτό οι μαθητές, πρέπει να στηριζόμαστε σε γερά θεμέλια. Και τα γερά θεμέλια είναι η σωστή διδασκαλία των Μαθηματικών σε όλα τα επίπεδα της Εκπαίδευσης από το Νηπιαγωγείο μέχρι την Γ΄ τάξη του Λυκείου αλλά και μέχρι το τελευταίο έτος των τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρας μας.
Στις δραστηριότητες που επιλέγονται από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) για την επίτευξη των στόχων της, ανήκουν:
α) Η έκδοση περιοδικών και επιστημονικών συγγραμμάτων, η ανταλλαγή εκδόσεων μεταξύ της Μαθηματικής Εταιρείας και άλλων Επιστημονικών Εταιρειών, Σωματείων ή Ιδρυμάτων της Χώρας ή του εξωτερικού που επιδιώκουν τους ίδιους ή παραπλήσιους σκοπούς.
β) Η οργάνωση και λειτουργία κλασικής και ψηφιακής βιβλιοθήκης.
γ) Η πραγματοποίηση διαλέξεων και συζητήσεων, η διεξαγωγή Σεμιναρίων, η οργάνωση Συνεδρίων και
δ) Η συνεχής βελτίωση των διαφόρων προγραμμάτων της Εταιρείας καθώς και η υλοποίηση κάθε άλλης δραστηριότητας που φέρνει πιο κοντά τα Μαθηματικά στην ελληνική κοινωνία.
Ειδικότερα η ΕΜΕ εκδίδει τα παρακάτω περιοδικά:
- Το Bulletin of the Greek Mathematical Society ξενόγλωσσο επιστημονικό περιοδικό διεθνούς κύρους.http://www.hms.gr/node/159
- Το International Journal for Mathematics in Education και αυτό ξενόγλωσσο επιστημονικό περιοδικό διεθνούς κύρους.http://www.hms.gr/node/261
- Τη Μαθηματική Επιθεώρηση, περιοδικό που απευθύνεται στους Έλληνες μαθηματικούς, αλλά και στους μαθητές.http://www.hms.gr/node/322
- Τον Αστρολάβο, περιοδικό που ασχολείται με τις νέες τεχνολογίες και τη χρήση τους στην εκπαίδευση.http://www.hms.gr/node/156
- Τον Ευκλείδη Γ΄, περιοδικό που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Β/βάθμιας εκπαίδευσης. http://www.hms.gr/node/321
- Ευκλείδη Β΄, περιοδικό που απευθύνεται στους μαθητές του Λυκείου. http://www.hms.gr/?q=node/324
- Ευκλείδη Α΄, περιοδικό που απευθύνεται στους μαθητές του Γυμνασίου http://www.hms.gr/?q=node/323 και το
- Μικρός Ευκλείδης, περιοδικό που απευθύνεται στους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου. http://www.hms.gr/node/155
Εκτός από τα παραπάνω, η ΕΜΕ και στο παρελθόν και τώρα καταβάλλει συνεχώς σημαντικές προσπάθειες για τη βελτίωση της διδασκαλίας των μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο μέσω:
- των επιμορφωτικών ημερίδων που διοργανώνει
- των ετήσιων Πανελλήνιων Συνεδρίων Μαθηματικής Παιδείας, στα οποία πάντοτε παρουσιάζονται θέματα που αφορούν τα Μαθηματικά της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
- Στην έκδοση το 1972, του βιβλίου «Μαθηματικά για τις τρεις τάξεις του Δημοτικού», που είχε χαρακτηριστεί ως πρωτοποριακό και καινοτόμο έργο για την εποχή του.
- Στη συμμετοχή, με δική της συγγραφική ομάδα, στη σύνταξη του βιβλίου «Μαθηματικά για την Α΄ Δημοτικού», το έτος 2001.
Β. Το περιοδικό «Ο ΜΙΚΡΟΣ ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ»
Ας αφήσουμε την ιστορία της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας και ας περάσουμε στο «ΜΙΚΡΟ ΕΥΚΛΕΙΔΗ».
Σήμερα πραγματικά βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση, να υλοποιούμε ένα παλαιό «όνειρο» της ΕΜΕ, την έκδοση ενός Μαθηματικού περιοδικού που να απευθύνεται στους μαθητές του Δημοτικού σχολείου.
Κλείσαμε εννέα χρόνια από το 2004, τότε που στη Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία συγκροτήθηκε μια ομάδα που θα υλοποιούσε το όραμα του τότε αντιπροέδρου και νυν προέδρου της ΕΜΕ καθηγητή του ΕΚΠΑ κ. Γ. Δημάκου, για την έκδοση ενός περιοδικού για μαθητές του Δημοτικού.
Το εγχείρημα πολύ δύσκολο, γιατί:
- Δεν υπήρχε τεχνογνωσία ούτε στη χώρα μας, ούτε από άλλη χώρα. Να σας ενημερώσω ότι ο «Μικρός Ευκλείδης» είναι το μοναδικό σχετικό περιοδικό σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεν υπάρχει άλλο μαθηματικό περιοδικό για μαθητές του Δημοτικού.
- Η μορφή του περιοδικού, ενός παιδικού περιοδικού που χρειάζεται πολλή εικόνα και σκίτσο.
- Η απαιτούμενη συνεργασία εκπαιδευτικών διαφορετικών βαθμίδων όπως: Δάσκαλοι – Μαθηματικοί – Σχολικοί Σύμβουλοι – Φοιτητές – Πανεπιστημιακοί Καθηγητές.
Τελικά, μετά από αρκετή προσπάθεια όλα πήγαν καλά, και έχουν πια και οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου αλλά και οι εκπαιδευτικοί τους το δικό τους περιοδικό, το «Μικρό Ευκλείδη». Ένα περιοδικό που εμείς θεωρούμε ότι είναι από τα πιο αγαπημένα των μικρών μαθητών, αν λάβουμε υπ’ όψιν την αποδοχή που έχει στα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου. Τυπώνονται για κάθε τεύχος 10.000 αντίτυπα, και όλα εξαντλούνται.
Ο «Μικρός Ευκλείδης» είναι το εργαλείο που θα μας δίνει ιδέες, για να μπορέσουμε να απαλλάξουμε αρκετά παιδιά από το φόβο που έχουν για τα μαθηματικά.
Για την υλοποίηση των στόχων του περιοδικού έχουν ληφθεί υπόψη τόσο οι αρχές μάθησης που αφορούν τη διαδικασία απόκτησης γνώσης γενικά, και ειδικά της μαθηματικής γνώσης, όσο και οι γενικές αρχές της διδασκαλίας των Μαθηματικών, σύμφωνα με τις οποίες η διαδικασία μάθησης στα Μαθηματικά είναι μια κατασκευαστική δραστηριότητα.
Με άλλα λόγια, η γνώση γενικά και ιδιαίτερα η μαθηματική γνώση αναπτύσσεται μέσα από την αναζήτηση λύσεων σε προβλήματα της καθημερινότητας, η τεκμηρίωση των οποίων γίνεται κατ’ αρχήν σε ένα διαισθητικό και εμπειρικό επίπεδο και στη συνέχεια στη βάση μιας αποδεικτικής διαδικασίας.
Τα θέματά του επιλέγονται μετά από προτάσεις συναδέλφων εκπαιδευτικών, μαθητών και μελών της συντακτικής επιτροπής, ώστε να ασκούνται τα παιδιά:
- στη μεθοδική σκέψη,
- στην ανάλυση των δεδομένων ενός προβλήματος,
- την σύνθεση των στοιχείων του προβλήματος,
- στην κριτική σκέψη και τους λογικούς συλλογισμούς.
Τέλος πρέπει να πούμε ότι, τα θέματα της μαθηματικής εκπαίδευσης που παρουσιάζονται στο περιοδικό, μπορούν να αναλυθούν ως προς:
- τη μαθηματική διάσταση
- τη γλωσσική διάσταση
- την εφαρμοσιμότητα και την πρακτική χρήση
- τη μαθηματική δομή
- τη μεθοδολογική διάσταση
- τη δυναμική διάσταση
- τη διάσταση της στάσης των μαθητών απέναντι στα Μαθηματικά.
KLIK HERE—–> christmas spot 45o patras
Ενδεικτική βιβλιογραφία και Ιστοσελίδες με θέματα από τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και για το γνωστικό αντικείμενο Ενέργεια
Συντάκτης: ΝΙΚΟΣ ΤΟΠΑΛΗΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορίαΑγγελίδου, Ε., Βασιλοπούλου, Μ. (1999). Το ενεργειακό ζήτημα, Ελληνικά Γράμματα
Άνταμζυκ, Π., Λο, Π-Φ. (2000). Ηλεκτρισμός και μαγνητισμός, (Σειρά: Γνώση και Επιστήμη), Πατάκης
Ζησιμόπουλος, Γ., Καφεντζόπουλος, Κ., Μουτζούρη- Μανούσου, Ε., Παπασταματίου, Ν. (2002), Θέματα διδακτικής για τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών, Πατάκης, Αθήνα
Κόκκοτας, Π., Πλακίτση, Κ. (Επιμ.). (2005). Μουσειοπαιδαγωγική και εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες, Πατάκης
Κολιόπουλος, Δ., Κουλαϊδής, Β., Τσατσαρώνη, Α., Χατζηνικήτα, Β., Χρηστίδου, Β. (2001). Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, τόμος Β΄, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Κολιόπουλος, Δ. (2005). Η διδακτική προσέγγιση του μουσείου Φυσικών Επιστημών, Μεταίχμιο
Κολιόπουλος, Δ. (2006). Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, Μεταίχμιο
Καλκάνης, Θ. (1997). Η ενέργεια και οι πηγές της (Τι, Πώς, Γιατί;), Βιβλίο Ι, ΚΑΠΕ –Υπουργείο Ανάπτυξης, Γενική Γραμματεία Έρευνας & Τεχνολογίας «Ανοικτές Θύρες»
Καλκάνης, Θ. (1997). Η ενέργεια και οι πηγές της (Τι, Πώς, Γιατί;), Βιβλίο ΙΙ, ΚΑΠΕ –Υπουργείο Ανάπτυξης, Γενική Γραμματεία Έρευνας & Τεχνολογίας «Ανοικτές Θύρες»
Κυριτσόπουλος, Α. (1998). Ο Φίλος μας ο Ηλεκτρισμός, Παιδική Σειρά για τον Ηλεκτρισμό, ΔΕΗ
Κυριτσόπουλος, Α. (1998). Το φωτισμένο περιβάλλον, Παιδική Σειρά για τον Ηλεκτρισμό, ΔΕΗ
Κυριτσόπουλος, Α. (1998). Ο Πέρης το περιβάλλον και η Ηλέκτρα της ΔΕΗ, Παιδική Σειρά για τον Ηλεκτρισμό, ΔΕΗ
Ραβάνης, Κ. (2003), Εισαγωγή στη Διδακτική των Φυσικών επιστημών, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, Αθήνα
Σύγχρονη Εγκυκλοπαίδεια των Επιστημών και της Τεχνολογίας, (2007). Σαββάλας
Χαλκιά Κ. (2010). Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες, Α΄ και Β΄ τόμοι, Πατάκης
Χάρλου, Ρ., Μόργκαν, Σ. (1995). Ισχύς και ενέργεια, (Σειρά: Ανακαλύπτοντας τον κόσμο μας), Πατάκης
Baehr, H.D. (1984). Θερμοδυναμική, Επιμέλ. Πάττα Κ.Ν., Εκδόσεις Γιαχούδη-Γιαπούλη, Θεσσαλονίκη
Bliss, J., Cooper, G., Κολιόπουλος, Δ., Κουλαϊδής, Β., Ραβάνης, Κ., Solomon, J., Τσατσαρώνη, Α., Χατζηνικήτα, Β., Χρηστίδου, Β. (2001). Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, τόμος Α΄, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Driver, R., Squires, A., Rushworth, P., Wood-Robinson, V. (2000). Οικο-δομώντας τις έννοιες των Φυσικών Επιστημών, Τυπωθήτω
Gorgon, M. (2000). Ηλεκτρισμός, (Σειρά: Μικροί Επιστήμονες), Μοντέρνοι Καιροί
Ramade-Masson, I. (…). Η ενέργεια, (Σειρά: Ανακαλύπτω, Καταλαβαίνω, Ενεργώ), Πατάκης, Με τη συνεργασία του δικτύου Μεσόγειος SOS
Woodford, C. (2004). Πηγές ενέργειας και μηχανές, Σαββάλας
Woodford, C. (2007). Ενέργεια, (Σειρά: Η επιστήμη για όλους), Πατάκης
Πολλά άρθρα περιέχονται στο Περιοδικό της ΕΔΙΦΕ Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών -Έρευνα & Πράξη (2006) τεύχος 18 (Αφιέρωμα στη διδασκαλία της ενέργειας), Πατάκης
Ιστοσελίδες με πληροφορίες και υλικό για τη διδασκαλία της ενέργειας
http://energyineducation.blogspot.com/ blog της ομάδας «Ενέργεια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση»
http://5dim-pyrgou.ilei.sch.gr/energy/html/index2.htm «Ενέργεια, Σύμμαχος ή Εχθρός», 5ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου
http://kpe-kastor.kas.sch.gr/energy1/index.html Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καστοριάς
http://www.agapotigi.gr/el/love-earth-learn-green-energy/Program-Details/ εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Κέντρου Γαία (Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή) για την ενέργεια
http://www.agapotigi.gr/el/Us_and_energy/informations-from-ape/ πληροφορίες για την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ
www.cres.gr Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) http://www.energolab.gr/index.asp?c=1 «σελίδα για παιδιά» του ΚΑΠΕ
http://www.penaproject.gr Πάρκο Ενεργειακής Αγωγής
http://www.dei.gr/default.aspx?id=3325&nt=19&lang=1 σελίδα για παιδιά της ΔΕΗ
http://www.ppcr.gr/Home.aspx?C=2 χρήσιμες πληροφορίες για τις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα μας από τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες
http://www.teachers4energy.eu/LangSpecPages/GR/AL%20Toolbox-GR-index.htm «Η εργαλειοθήκη της ενεργού μάθησης» με θέμα την ανάπτυξη της αειφόρου ενέργειας
http://www.vrohopoioi.gr/index.html η ενεργειακή ιστορία των Βροχοποιών
http://www.env-edu.gr/ViewSubject.aspx?id=11 Πύλη παιδαγωγικού υλικού περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
http://www.crete-region.gr/greek/energy/feedu/reac0.html Ενεργειακό Κέντρο Περιφέρειας Κρήτης
www.need.org National Energy Education Development Project, Αμερικάνικο πρόγραμμα για τη διδασκαλία της ενέργειας
http://www.energyquest.ca.gov ιστοσελίδα της California Energy Commission με πλούσιο εποπτικό υλικό
http://ec.europa.eu/energy/intelligent ιστοσελίδα της European Commission με πολλά ενδιαφέροντα προγράμματα για τη διδασκαλία της ενέργειας
http://tonto.eia.doe.gov/kids αμερικανική σελίδα με πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό
http://phet.colorado.edu/en/simulations/category/physics/work-energy-and-power μεγάλη ποικιλία προσομοιώσεων από το πανεπιστήμιο του Κολοράντο
http://www.elabs.dreamhosters.com/achaea/el/attractions/culture/museums/327-2010-02-02-10-52-21 πληροφορίες για το μουσείο Γλαύκου (ΥΗΣ) και άλλα μουσεία της περιοχής Πατρών
http://www.epyna.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=1737 ενδιαφέρον άρθρο για τη διδασκαλία της ενέργειας με χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
http://www.e-yliko.gr/default.aspx η δικτυακή εκπαιδευτική πύλη του Υπουργείου Παιδείας
www.need.org National Energy Education Development Project, Αμερικάνικο πρόγραμμα για τη διδασκαλία της ενέργειας
www.u4energy.eu Ιστοσελίδα του Πανευρωπαϊκού Διαγωνισμού U4energy, με πολλές δραστηριότητες για την εξοικονόμηση ενέργειας (Γκαλερί των συμμετοχών http://www.u4energy.eu/web/guest/gallery-of-entries )
http://www.energyquest.ca.gov ιστοσελίδα της California Energy Commission με πλούσιο εποπτικό υλικό
http://ec.europa.eu/energy/intelligent ιστοσελίδα της European Commission με πολλά ενδιαφέροντα προγράμματα για τη διδασκαλία της ενέργειας
http://www.makemejenius.com ιστοσελίδα με πολλά εκπαιδευτικά βίντεο για διάφορες έννοιες της φυσικής και πλούσιο υλικό για τα μαθηματικά
Διαδικασία της αυτοαξιολόγησης και σχετικό υλικό
Συντάκτης: ΝΙΚΟΣ ΤΟΠΑΛΗΣ | Κάτω από: Χωρίς κατηγορίαΗ σχετική εγκύκλιος —>ΕΔΩ.
Το Βασικό Πλαίσιο για την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση / Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στο Δημοτικό Σχολείο-> ΕΔΩ.
Διαδικασίες και εργαλεία για την Αξιολόγηση του Εκπαιδεσυτικού Έργου στην Πρωτοβάθμια Eκπαίδευση / Διαδικασίες και Εργαλεία στο Δημοτικό Σχολείο–> ΕΔΩ.
Σχέδια Εκθέσεων για την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση – Δημοτικό Σχολείο–> ΕΔΩ.
Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός για την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα (Υλικό κοινό για όλες τις βαθμίδες και τύπους σχολείων)-> ΕΔΩ.
Το Παρατηρητήριο της ΑΕΕ–> ΕΔΩ.



