Άνθισε και πάλι η αμυγδαλιά…….
που βρίσκεται στο πίσω μέρος του σχολείου μας
και πήραμε αφορμή να ασχοληθούμε με τη νύφη του χειμώνα!
Η καλή μας κυρία Καίτη, που φροντίζει για την καθαριότητα του σχολείου μας,
κατέφθασε ένα πρωινό με μια ανθοδέσμη από κλαδιά αμυγδαλιάς!
Και αφού την είδαμε μιλήσαμε για την αμυγδαλιά,
δραματοποιήσαμε τον μύθο της Φυλλίδας και του Δημόφωντα
Ζωγραφίσαμε και εμείς όσα μας εντυπωσίασαν από την ιστορία τους
και αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια αμυγδαλιά από ποπ κορν.
Ένα θα κολλάμε, ένα θα τρώμε συμφωνήσαμε
και κάπως έτσι δημιουργήσαμε…μετα μουσικής….διόλου τυχαίας επιλογής!
Μετά τη δημιουργία πάει και ένας χορός!
Ύστερα συμφωνήσαμε να φέρουμε στην τάξη μας
καλούδια της αμυγδαλιάς και παράγωγα των καρπών της.
Και το καλάθι μας γέμισε με αμύγδαλα,
σπασμένα και μη, με γάλα αμυγδάλου,
με σοκολάτες,
με αμυγδαλέλαιο που βάλαμε στα χεράκια μας….
Φάγαμε πολλές σοκολάτες όλοι μαζί….
και επειδή όλα έχουν μια δεύτερη ευκαιρία,
δώσαμε στο περιτύλιγμα της σοκολάτας μας
νέο λόγο ύπαρξης πάνω στην αμυγδαλιά
υπό το άγρυπνο βλέμμα του Νίκου Καζαντζάκη,
που πολύ αστείο μας φάνηκε το επίθετό του!
Κι ύστερα είπαμε και άλλη ιστορία,
εκείνη του Βοριά και της Αμυγδαλιάς
και προσπαθήσαμε να βρούμε
ομοιότητες και διαφορές
με την ιστορία της Φυλλίδας και του Δημόφωντα
και ψηφίσαμε την αγαπημένη μας.
Κάπου εκεί θυμηθήκαμε και την ιστορία του
Κύηκα και της Αλκυόνης αφού έχουμε πάλι κοινά στοιχεία.
Έκλεισε η μέρα μας με σοκολατάκια αμυγδάλου!
Ασχοληθήκαμε με την αμυγδαλιά μέσα από την τέχνη της ζωγραφικής
Γνωρίσαμε έργα καλλιτεχνών και παίξαμε μαζί τους
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ και ΑΦΗΓΗΣΗ
Δημιουργήσαμε δικές μας ιστορίες με αφορμή έναν πίνακα
και τις ηχογραφήσαμε στο τάμπλετ της τάξης.
Δουλέψαμε ομαδικά και το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό!
Και μετά από όλα αυτά γίναμε ντεντέκτιβ τέχνης!
1η αποστολή
Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες
με ένα μικρό στοιχείο σε ένα φάκελο,
την λεπτομέρεια από ένα πίνακα ζωγραφικής με θέμα την αμυγδαλιά,
και απλωθήκαμε στην τάξη να ανακαλύψουμε σε ποιον πίνακα ανήκει!
Είμαστε εξαιρετικοί στην ανακάλυψη!
Στη συνέχεια παρατηρήσαμε τους πίνακες,
τους περιγράψαμε και αναφερθήκαμε
στους δημιουργούς τους και στο όνομα που τους έδωσαν οι ίδιοι.
2η αποστολή
Κληθήκαμε να συνθέσουμε το παζλ των τριών πινάκων
3η αποστολή
Δημιουργούμε ελεύθερα τον πίνακα που επιθυμούμε
από τους τρείς φορώντας το καπέλο του καλλιτέχνη!
Θυμηθήκαμε πως στους ζωγράφους αρέσει
να παίζουν με τα χρώματα και κάπως έτσι
δημιουργήσαμε μια έκθεση ζωγραφικής!
Στο τέλος τα παιδιά συζητούσαν ελεύθερα ποιος πίνακας
τους άρεσε περισσότερο και με αυτή την
αφορμή αποφασίσαμε να ψηφίσουμε όλοι!
Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας μας…
Δημιουργήσαμε παιχνίδια στον Η/Υ και παίξαμε
Την άλλη μέρα αποφασίσαμε αφού είχαμε
τα βασικά υλικά στο σχολείο μας να φτιάξουμε
όλοι μαζί cupcakes αμυγδάλου