Το παρόν βιβλίο αποτελεί προϊόν εμπειρικής έρευνας και επιχειρεί μια ερευνητική-κριτική προσέγγιση στην ‘εξατομικευμένη’ μάθηση των εξ αποστάσεως σπουδών του ΕΑΠ η οποία τεκμηριώνεται επιστημονικά βάσει των σύγχρονων θεωριών και ερευνητικών μελετών που εντάσσονται στο πεδίο της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης αξιοποιώντας πηγές από την ελληνική και ξένη βιβλιογραφία. Σκοπός του βιβλίου είναι να αποτελέσει εγχειρίδιο μελέτης για τους σπουδαστές/εκπαιδευόμενους της ΑεξΑΕ, για τους εκπαιδευτές/καθηγητές της ΑεξΑΕ και για όλους τους συντελεστές προγραμμάτων εξ αποστάσεως σπουδών εν γένει δεδομένου ότι η εξ αποστάσεως δια βίου μάθηση συνιστά σύγχρονη κοινωνική απαίτηση και ‘στοίχημα’ της εκπαιδευτικής πολιτικής στη χώρα μας.